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Airport charge
Airport due
Airport fee
Airport tax
Assisting surface mine infrastructure design
Charges for the use of infrastructure
Charges for use of infrastructure
Charging for the use of infrastructure
DBMT
DIECS
Design infrastructure for surface mines
Designing of infrastructure for surface mines
Dock due
Economic infrastructure
Embarkation tax
Examine pipeline infrastructure operations
Harbor due
Harbor fee
Harbour due
Harbour fee
Infrastructure designing for surface mines
Install temporary building site infrastructure
Installation of temporary building site infrastructure
Local infrastructure
Perform pipeline infrastructure tests
Port charge
Port due
Port tax
Public utility
Set up temporary construction site infrastructure
Statutory undertaker
Temporary construction site infrastructure set up
Test pipeline infrastructure operations
Urban infrastructure

Vertaling van "charging for infrastructures " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Committee on a Charging System for the Use of Transport Infrastructures | Committee on the system of charging for the use of transport infrastructure

Comité de la tarification de l'usage des infrastructures de transport


charges for the use of infrastructure | charging for the use of infrastructure

tarification de l'usage des infrastructures (de transport)


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]


Fair Payment for Infrastructure Use: A phased approach to a common transport infrastructure charging framework in the EU - White Paper

Des redevances équitables pour l'utilisation des infrastructures: Une approche par étapes pour l'établissement d'un cadre commun en matière de tarification des infrastructures de transports dans l'UE - Livre Blanc




installation of temporary building site infrastructure | temporary construction site infrastructure set up | install temporary building site infrastructure | set up temporary construction site infrastructure

mettre en place une infrastructure temporaire sur un chantier de construction


conduct tests on pipeline infrastructure to ensure effective operation | examine pipeline infrastructure operations | perform pipeline infrastructure tests | test pipeline infrastructure operations

tester les opérations des infrastructure de canalisations de transport | tester les opérations des infrastructure de pipelines


assisting surface mine infrastructure design | designing of infrastructure for surface mines | design infrastructure for surface mines | infrastructure designing for surface mines

concevoir des infrastructures pour mines à ciel ouvert


urban infrastructure [ public utility | statutory undertaker | Local infrastructure(STW) ]

infrastructure urbaine


Director Infrastructure and Environment Corporate Services [ DIECS | Director Business Management Team (Infrastructure and Environment) | DBMT (IE) | Director Infrastructure and Environment (Business Management Team) ]

Directeur - Services généraux (Infrastructure et environnement) [ DSGIE | Directeur - Équipe de gestion opérationnelle (Infrastructure et environnement) | DEGO (IE) | Directeur - Infrastructure et environnement (Équipe de gestion opérationnelle) ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Under the Dutch Green Deal scheme for publicly accessible charging infrastructure, local authorities can decide to participate in the support scheme andchoose from a number of options the type of charging post infrastructure that best suits their local community.

En vertu du régime «Green Deal» instauré par les Pays-Bas en faveur des infrastructures de recharge accessibles à tous, les autorités locales peuvent décider de participer au régime de soutien et choisir, parmi plusieurs types de bornes de recharge, celui qui convient le mieux à leur population locale.


"toll" means a specified amount payable for a vehicle based on the distance travelled on a given infrastructure and comprising an infrastructure charge and/or an external cost charge; (ba) "infrastructure charge" means a charge levied through a toll for the purpose of recovering the costs related to infrastructure incurred by a Member State or more than one Member State if the infrastructure project has been jointly undertaken ; ...[+++]

"péage": une somme déterminée, fondée sur la distance parcourue, payable pour l'utilisation par un véhicule d'une infrastructure donnée et comprenant une redevance d'infrastructure et /ou une redevance pour coûts externes; b bis) "redevance d'infrastructure": une redevance perçue au moyen d'un péage aux fins de recouvrer les coûts liés à l 'infrastructure supportés par un ou plusieurs États membres si le projet d'infrastructure a fait l'objet d'une réalisation commune ; b ter) "redevance pour coûts externes": une redevance perçue au ...[+++]


"toll" means a specified amount payable for a vehicle based on the distance travelled on a given infrastructure and comprising an infrastructure charge and/or an external cost charge; (ba) "infrastructure charge" means a charge levied through a toll for the purpose of recovering the costs related to infrastructure incurred by a Member State or more than one Member State if the infrastructure project has been jointly undertaken ; ...[+++]

"péage": une somme déterminée, fondée sur la distance parcourue, payable pour l'utilisation par un véhicule d'une infrastructure donnée et comprenant une redevance d'infrastructure et /ou une redevance pour coûts externes; b bis) "redevance d'infrastructure": une redevance perçue au moyen d'un péage aux fins de recouvrer les coûts liés à l 'infrastructure supportés par un ou plusieurs États membres si le projet d'infrastructure a fait l'objet d'une réalisation commune ; b ter) "redevance pour coûts externes": une redevance perçue au ...[+++]


N. whereas fair and transparent charging on the rail infrastructure is an essential precondition for any competition in this sector; whereas Directive 2001/14/EC, while it makes marginal cost the underlying principle of charging, allows for discretion in the levying of charges, which leads in effect to widely differing charging systems and levels of charge in the Member States; whereas the differing levels of investment by the Member States in the rail sector are passed on as differences in charging by infrastructure operators,

N. considérant qu'une tarification loyale et transparente des infrastructures ferroviaires est un préalable indispensable à toute concurrence dans ce secteur; que la directive 2001/14/CE fait certes reposer la tarification sur le principe du coût marginal, mais laisse des marges de manœuvre quant au recouvrement des redevances, ce qui conduit en pratique à une très grande diversité des systèmes et des niveaux de tarification dans les États membres; que les écarts observés dans les investissements des États membres dans le rail se r ...[+++]


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N. whereas fair and transparent charging on the rail infrastructure is an essential precondition for any competition in this sector; whereas Directive 2001/14/EC, while it makes marginal cost the underlying principle of charging, allows for discretion in the levying of charges, which leads in effect to widely differing charging systems and levels of charge in the Member States; whereas the differing levels of investment by the Member States in the rail sector are passed on as differences in charging by infrastructure operators,

N. considérant qu'une tarification loyale et transparente des infrastructures ferroviaires est un préalable indispensable à toute concurrence dans ce secteur; que la directive 2001/14/CE fait certes reposer la tarification sur le principe du coût marginal, mais laisse des marges de manœuvre quant au recouvrement des redevances, ce qui conduit en pratique à une très grande diversité des systèmes et des niveaux de tarification dans les États membres; que les écarts observés dans les investissements des États membres dans le rail se r ...[+++]


N. whereas fair and transparent charging on the rail infrastructure is an essential precondition for any competition in this sector; whereas Directive 2001/14/EC, while it makes marginal cost the underlying principle of charging, allows for discretion in levying charges, which leads in effect to widely differing charging systems and levels of charge in the Member States; whereas the differing levels of investment by the Member States in the rail sector are passed on as differences in charging by infrastructure operators,

N. considérant qu'une tarification loyale et transparente des infrastructures ferroviaires est un préalable indispensable à toute concurrence dans ce secteur, que la directive 2001/14/CE fait certes reposer la tarification sur le principe du coût marginal, mais laisse des marges de manœuvre quant au recouvrement des redevances d'utilisation des infrastructures, dont l'exploitation conduit à une très grande diversité des systèmes et des niveaux de tarification dans les États membres, et que les écarts observés dans les investissements ...[+++]


a Directive amending Directive 91/440/EEC on the development of the Community's railways; the allocation of railway infrastructure capacity and the levying of charges for the use of railway infrastructures; a Directive amending Directive 95/18/EC on the licensing of railway undertakings; a Directive on the allocation of railway infrastructure capacity, the charging of infrastructure fees and safety certification.

une directive modifiant la directive 91/440/CEE relative au développement de chemins de fer communautaires ; sur la répartition des capacités des infrastructures ferroviaires et la perception des redevances d'utilisation des infrastructures ; une directive modifiant la directive 95/18/CE concernant les licences des entreprises ferroviaires ; une directive concernant la répartition des capacités d'infrastructure ferroviaire, la tarification de l'infrastructure ferroviaire et la certification en matière de sécurité.


Rail transport - Allocation of railway infrastructure capacity and the charging of fees Following the political agreement reached at the meeting of the Transport Council on 26 September 1994, the Council adopted its common position on the proposal for a Directive on the allocation of railway infrastructure capacity and the charging of infrastructure fees.

Transport ferroviaire - Répartition des capacités d'infrastructure ferroviaire et perception des redevances A la suite de l'accord politique intervenu lors de sa session "Transports" du 26 septembre 1994, le Conseil a adopté sa position commune sur la proposition de directive relative à la répartition des capacités d'infrastructure ferroviaire et la perception des redevances d'utilisation de ces infrastructures.


The Commission has adopted proposals for two directives: one on the licensing of railway undertakings and the other on the allocation of infrastructure capacity and the charging of infrastructure fees, which will now be submitted to the Council and the Parliament.

La Commission a adopté deux propositions de directives: l'une concernant les licences des entreprises ferroviaires et l'autre concernant la répartition des capacités d'infrastructure ferroviaire et la perception de redevances d'utilisation de l'infrastructure.


The directive lays down the broad lines of a Community licensing system, covering criteria and procedures for licences, while leaving Member States responsible for practical implementation. The SECOND proposal concerns for a directive covering the allocation of railway infrastructure capacity and the charging of infrastructure fees.

La directive fixe les grandes lignes d'un système de licence communautaire et arrête les critères et procédures régissant la délivrance de ces licences, mais laisse aux Etats membres la responsabilité de fixer les modalités pratiques de sa mise en oeuvre (1) JO n° L 237 du 24.8.1991, p. 25. La SECONDE proposition a pour objet une directive concernant la répartition des capacités d'infrastructure ferroviaire et la perception de redevances d'utilisation de l'infrastructure.


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