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Clean and energy-efficient road transport vehicle
Clean and energy-efficient vehicle
Clean automobiles
Clean fuel vehicle
Clean oil ship
Clean oil tanker
Clean petroleum products carrier
Clean petroleum products tanker
Clean products tanker
Clean road vehicles
Clean tanker
Clean vehicle
Clean-fuel vehicle
Cleanse automobiles
Develop and implement vehicle cleaning plan
Dry
Get cleaning materials ready for window cleaning
Manage vehicle cleaning plan
Oil and chemical product spill cleaning vehicle
Perform vehicle cleaning management activities
Prepare cleaning material for window cleaning
Prepare cleaning materials for cleaning windows
Prepare cleaning materials for window cleaning
Supervise vehicle cleaning plan
Transport equipment
Transport facilities
Vehicle
Wash vans

Vertaling van "clean vehicles " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


oil and chemical product spill cleaning vehicle

véhicule d'assainissement en cas de pollution par produits pétroliers ou chimiques


develop and implement vehicle cleaning plan | perform vehicle cleaning management activities | manage vehicle cleaning plan | supervise vehicle cleaning plan

gérer le plan de nettoyage des véhicules


clean and energy-efficient road transport vehicle | clean and energy-efficient vehicle

véhicule propre et économe en énergie


clean fuel vehicle [ clean-fuel vehicle ]

véhicule à carburant propre [ véhicule propre | véhicule alternatif ]


clean automobiles | wash vans | clean road vehicles | cleanse automobiles

nettoyer des véhicules routiers


prepare cleaning material for window cleaning | prepare cleaning materials for cleaning windows | get cleaning materials ready for window cleaning | prepare cleaning materials for window cleaning

préparer du matériel de nettoyage pour les vitres


dry(wet)cleaning of vehicle interior

nettoyage à sec(humide)de l'intérieur


vehicle [ transport equipment | transport facilities ]

véhicule [ matériel de transport | matériel roulant ]


clean tanker [ clean products tanker | clean petroleum products tanker | clean petroleum products carrier | clean oil tanker | clean oil ship ]

transporteur de produits blancs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
· Clean Vehicles and Vessels: adoption and full implementation of the Commission’s proposal on alternative fuels infrastructure, implementing the Green Vehicle Initiative and other H2020 initiatives promoting clean and energy efficient transport, pursuing global standards for electric cars and implementing the priorities identified under CARS 2020.

· Véhicules et navires propres: adopter et appliquer pleinement la proposition de la Commission sur le déploiement d’une infrastructure pour carburants de substitution, proposition qui reflète l’initiative en faveur des véhicules verts et d’autres initiatives «Horizon 2020» visant à favoriser les transports propres et économes en énergie, à élaborer des normes planétaires pour les voitures électriques et à appliquer les priorités définies dans le cadre de l’initiative «CARS 2020».


- The Clean Vehicles Directive to promote clean mobility solutions in public procurement tenders and thereby provide a solid boost to the demand and to the further deployment of clean mobility solutions.

- la directive sur les véhicules propres, visant à favoriser les solutions de mobilité propre dans les appels d'offres publics et, partant, à stimuler vigoureusement la demande et la poursuite du déploiement de solutions de mobilité propre;


[18] Directive 2009/33/EC on the Promotion of Clean and Energy Efficient Road Transport Vehicles – see also the recently launched Clean Vehicle Portal, designed to help public authorities implement this Directive by providing them, as well as final users, with a comparative, life-cycle cost analysis of existing vehicles ( [http ...]

[18] Directive 2009/33/CE relative à la promotion de véhicules de transport routier propres et économes en énergie. Voir également le portail «véhicules propres» lancé récemment par la Commission et conçu pour aider les pouvoirs publics à mettre en œuvre la directive précitée en leur fournissant, ainsi qu'aux utilisateurs finaux, une analyse comparative du coût de cycle de vie des véhicules existants ( [http ...]


Targets for the procurement of clean vehicles support Member States, regions and cities to increase their clean transport offerings to citizens by stimulating an EU-wide market for these vehicles.

Les objectifs concernant l'acquisition de véhicules propres inciteront les États membres, les régions et les villes à accroître leur offre de transports propres aux citoyens, en ce sens qu'ils encourageront la mise en place d'un marché à l'échelle de l'UE pour ces véhicules.


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These measures include incentives and support for clean vehicles by public authorities, as well as measures that stimulate the purchase and use of clean and energy efficient vehicles indirectly, such as selective access restrictions and local demand management differentiating through environmental criteria, and vehicle taxation measures.

Il s’agit notamment de mesures d’incitation et de soutien en faveur des véhicules propres de la part des autorités publiques, de mesures encourageant indirectement l’achat et l’utilisation de véhicules propres et économes en énergie (telles que des restrictions d’accès de nature sélective et une gestion de la demande locale opérant une différenciation selon des critères environnementaux) et de mesures relatives à la taxation des véhicules.


This is the first report on the application of Directive 2009/33/EC of 23 April 2009 on the promotion of clean and energy-efficient road transport vehicles[1] (“Clean Vehicle Directive”), and on supporting actions taken by Member States, as required by Article 10 of this Directive.

Le présent document constitue le premier rapport sur l’application de la directive 2009/33/CE du 23 avril 2009 relative à la promotion de véhicules de transport routier propres et économes en énergie[1] (directive «véhicules propres»), conformément à l’article 10 de ladite directive.


Note: For the ‘cost of air pollutants’ (particulate matters, NOx, SO), it is recommended to consult the Clean Vehicles Directive – Directive 2009/33/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 on the promotion of clean and energy-efficient road transport vehicles , and the ‘CAFÉ’ (Clean Air For Europe) air quality benefits’ quantification process.

Remarque: concernant le «coût des polluants atmosphériques» (particules, NOx, SO), il est recommandé de consulter la directive sur l’achat de véhicules propres: directive 2009/33/CE du Parlement européen et du Conseil du 23 avril 2009 relative à la promotion de véhicules de transport routier propres et économes en énergie, et le programme «Air pur pour l’Europe» («CAFE») concernant les processus de quantification des avantages liés à une bonne qualité de l’air.


Note: For the ‘cost of air pollutants’ (particulate matters, NOx, SO2), it is recommended to consult the Clean Vehicles Directive – Directive 2009/33/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 on the promotion of clean and energy-efficient road transport vehicles (4), and the ‘CAFÉ’ (Clean Air For Europe) air quality benefits’ quantification process.

Remarque: concernant le «coût des polluants atmosphériques» (particules, NOx, SO2), il est recommandé de consulter la directive sur l’achat de véhicules propres: directive 2009/33/CE du Parlement européen et du Conseil du 23 avril 2009 relative à la promotion de véhicules de transport routier propres et économes en énergie, et le programme (4)«Air pur pour l’Europe» («CAFE») concernant les processus de quantification des avantages liés à une bonne qualité de l’air.


[18] Directive 2009/33/EC on the Promotion of Clean and Energy Efficient Road Transport Vehicles – see also the recently launched Clean Vehicle Portal, designed to help public authorities implement this Directive by providing them, as well as final users, with a comparative, life-cycle cost analysis of existing vehicles ( [http ...]

[18] Directive 2009/33/CE relative à la promotion de véhicules de transport routier propres et économes en énergie. Voir également le portail «véhicules propres» lancé récemment par la Commission et conçu pour aider les pouvoirs publics à mettre en œuvre la directive précitée en leur fournissant, ainsi qu'aux utilisateurs finaux, une analyse comparative du coût de cycle de vie des véhicules existants ( [http ...]


The mid-term review of the Commission’s 2001 Transport White Paper entitled ‘Keep Europe moving – Sustainable mobility for our continent’, of 22 June 2006, announced that the Union will stimulate environmentally-friendly innovation in particular by successive European emission standards (Euro Norms) and by the promotion of clean vehicles on the basis of public procurement.

Dans le document intitulé «Pour une Europe en mouvement — Mobilité durable pour notre continent», du 22 juin 2006, qui constitue l’examen à mi-parcours du livre blanc sur les transports publié en 2001 par la Commission, il a été annoncé que l’Union encouragerait l’innovation respectueuse de l’environnement, notamment au moyen des normes européennes successives sur les émissions (normes Euro) et de la promotion de véhicules propres dans le cadre des marchés publics.


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