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CA 125 level test
CA-125 test
CFC-125
Cancer antigen 125 level test
Cancer antigen 125 test
Clear the bar at closing time
Clear the bar when closing
Close company
Close corporation
Closed corporation
Closed-end company
Closed-end fund
Closed-end investment company
Closed-end investment fund
Closed-end mutual fund
Closed-end mutual investment fund
Closed-ended fund
Closely held corporation
Closely-held corporation
Closing date for subscription
Closing date for the subscription lists
Closing of the issue
Coordinate closing room in footwear manufacturing
Execute open and closing procedures
Execute opening and closing procedures
Execute procedures to open and close
F-125
Fc-125
Freon 125
HFC-125
Inform customers of closing time
Invite patrons to leave the bar at closing time
Iodine-125-labeled fibrinogen
Iodine-125-labelled fibrinogen
Manage closing room in footwear manufacturing
Pentafluoroethane
Private company
R-125
Subscription closing date
Take up tightly
Wind close
Wind closely
Wind up close
Wind up closely

Vertaling van "close to $125 " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
1,1,1,2,2-pentafluoroethane [ CFC-125 | F-125 | Fc-125 | Freon 125 | HFC-125 | pentafluoroethane | R-125 ]

1,1,1,2,2-pentafluoroéthane [ CFC-125 | F-125 | Fc-125 | Fréon 125 | HFC-125 | pentafluoroéthane | R-125 ]


cancer antigen 125 level test [ CA 125 level test | cancer antigen 125 test | CA-125 test ]

dosage de l'antigène du cancer 125 [ dosage du CA 125 ]


close company | close corporation | closed corporation | closely held corporation | closely-held corporation | private company

compagnie fermée | compagnie privée | corporation fermée | société (fermée) à peu d'actionnaires | société fermée | société privée


iodine-125-labeled fibrinogen [ iodine-125-labelled fibrinogen ]

fibrinogène marqué à l'iode 125


clear the bar when closing | inform customers of closing time | clear the bar at closing time | invite patrons to leave the bar at closing time

assurer la propreté de l’espace bar à la fermeture | garantir la propreté de l’espace bar lors de la fermeture | nettoyer l’espace bar à la fermeture | nettoyer l’espace bar lors de la fermeture


execute open and closing procedures | execute procedures to open and close | execute opening and closing procedures | follow standard procedures to open and close the venues

respecter les procédures d’ouverture et de fermeture | suivre les procédures d’ouverture et de fermeture | exécuter les procédures d’ouverture et de fermeture | réaliser les procédures d’ouverture et de fermeture


closing date for subscription | closing date for the subscription lists | closing of the issue | subscription closing date

closing | clôture de la période de souscription | clôture de l'émission


manage closing room in footwear manufacturing | organise closing room activities in footwear manufacturing | coordinate closing room in footwear manufacturing | organize closing room activities in footwear manufacturing

coordonner un atelier de fermeture dans la production d’articles chaussants


take up tightly | wind close | wind closely | wind up close | wind up closely

bobiner à spires serrées


closed-end investment fund | closed-end company | closed-end fund | closed-end investment company | closed-end mutual fund | closed-end mutual investment fund | closed-ended fund

société d'investissement à capital fixe | société d'investissement fermée | SIF | SICAF | fonds d'investissement à capital fixe
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In 2012, according to Eurostat, close to 125 million people - almost a quarter of the EU's population - were at risk of poverty or social exclusion.

En 2012, selon Eurostat, près de 125 millions de personnes - soit près d’un quart de la population de l’UE -- étaient menacées de pauvreté ou d’exclusion sociale.


32. Calls on the Commission to closely monitor the agricultural, food, fisheries and aquaculture markets, to inform the Council and Parliament of any changes and to assess the impact of the measures taken in order to possibly extend the list of products covered and to increase the EUR 125 million envelope; urges the EU Commission not to restrict itself to market measures but to also take medium-term measures to strengthen the EU’s presence on third-country markets (e.g. promotional activities);

32. demande à la Commission de surveiller étroitement les marchés de l'agriculture, des denrées alimentaires, de la pêche et de l'aquaculture, d'informer le Conseil et le Parlement de tout changement et d'évaluer l'incidence des mesures prises afin d'étendre éventuellement la liste des produits concernés et d'augmenter l'enveloppe de 125 millions d'euros; invite instamment la Commission à ne pas se limiter aux mesures de marché mais à prendre également des mesures à moyen terme pour renforcer la présence de l'Union sur les marchés des pays tiers (par exemple via des activités promotionnelles);


14. Calls on the Commission to closely monitor the agricultural, food, fish and aquaculture markets, to inform the Council and the European Parliament of any changes and to assess the impact of the measures taken in order possibly to extend the list of products covered and to increase the EUR 125 million budget; urges the Commission not to restrict itself to market measures but to also take medium-term measures in order to strengthen the EU’s presence on third-country markets (e.g. promotional activities);

14. demande à la Commission de surveiller de près les marchés de l'agriculture, des denrées alimentaires, de la pêche et de l'aquaculture, d'informer le Conseil et le Parlement de toute évolution et d'évaluer l'incidence des mesures prises afin d'étendre éventuellement la liste des produits concernés et d'augmenter l'enveloppe de 125 millions d'EUR; invite instamment la Commission à ne pas se limiter aux mesures de marché mais à prendre également des mesures à moyen terme pour renforcer la présence de l'Union sur les marchés des pays tiers (par exemple via des activités promotionnelles);


15. Calls on the Commission to closely monitor the agricultural, food, fish and aquaculture markets, to inform the Council and the European Parliament of any changes and to assess the impact of the measures taken in order possibly to extend the list of products covered and to increase the EUR 125 million budget; urges the Commission not to restrict itself to market measures but to also take medium-term measures in order to strengthen the EU’s presence on third-country markets (e.g. promotional activities);

15. demande à la Commission de surveiller de près les marchés de l'agriculture, des denrées alimentaires, de la pêche et de l'aquaculture, d'informer le Conseil et le Parlement de toute évolution et d'évaluer l'incidence des mesures prises afin d'étendre éventuellement la liste des produits concernés et d'augmenter l'enveloppe de 125 millions d'EUR; invite instamment la Commission à ne pas se limiter aux mesures de marché mais à prendre également des mesures à moyen terme pour renforcer la présence de l'Union sur les marchés des pays tiers (par exemple via des activités promotionnelles);


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Nevertheless, for the sake of continuity, and taking account of the close link between foundations and parties as well as of the fact that the EU funding for parties and foundations is usually provided with a long-term perspective, the rapporteur suggests to give European political foundations some additional flexibility in their financial planning by preserving Article 125(6) of the Financial Regulation as amended.

Néanmoins, dans un souci de continuité, et compte tenu du lien étroit entre fondations et partis ainsi que du fait que le financement des partis et fondations par l'Union se fait généralement dans une perspective à long terme, votre rapporteure suggère de donner aux fondations politiques européennes davantage de flexibilité dans leur programmation annuelle en maintenant l'article 125, paragraphe 6, du règlement financier tel que modifié.


I'm reading from pages 11 through 16, but your office closed 2,125 complaints in 2009-10, which represents a 20% increase from last year.

Cette année, nous en avons environ 1 600. Si je me reporte aux pages 11 à 16 de votre rapport, vous avez traité 2 125 plaintes en 2009-2010, ce qui représente une augmentation de 20 p. 100 par rapport à l'année dernière.


125. Calls on the EU to work closely with UN Women both bilaterally and at international, regional and national level to enforce women’s rights; stresses, in particular, the need not only to promote health education and appropriate programmes for sexual and reproductive health and rights, which are a prominent part of the EU’s development and human rights policy towards third countries, but also to ensure that women have fair access to public health care systems and adequate gynaecological and obstetric care as defined by the World Health Organisation.

125. invite l'Union européenne à travailler étroitement avec ONU Femmes et avec l'institution au niveau bilatéral, international, régional et national en vue de faire respecter les droits des femmes; souligne, en particulier, la nécessité non seulement de promouvoir l'éducation à la santé et les programmes appropriés en matière de santé sexuelle et génésique ainsi que les droits y afférents, qui forment une grande partie de la politique de l'Union européenne en matière de développement et de droits de l'homme envers les pays tiers, mais également de s'assurer que les femmes bénéficient d'un accès équitable aux systèmes publics de soins ...[+++]


At this point the Government of Canada has expended somewhere close to $125 million on this program, most of that spent on the ADR process which the Deputy Prime Minister takes so much pride in and which she displays to the House of Commons.

Jusqu'à maintenant, le gouvernement du Canada a dépensé près de 125 millions de dollars pour ce programme, la majeure partie dans le mode alternatif de règlement des conflits, ou MARC, dont la vice-première ministre tire une si grande fierté qu'elle affiche à la Chambre des communes.


We have spent close to $125 million on this process at this point.

Nous y avons déjà consacré presque 125 millions de dollars.


As I said earlier, between 1989 and 1992, the budget to conduct evaluations was reduced by 28 per cent, and out of 16 programs representing a total of close to $125 billion, only two were evaluated.

Comme je le mentionnais tantôt, entre 1989 et 1992, entre deux budgets, les sommes d'argent consacrées aux évaluations ont diminué de 28 p. 100, alors que pour 16 programmes évalués à un montant de près de 125 milliards, deux seulement ont été évalués.


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