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Chain
Circular linked list
Circular list
Closed eligibility list
Closed eligible list
Closed list
Closing date for subscription
Closing date for the subscription lists
Closing of the issue
Eligibility list
Eligible list
Life of an eligible list
List of non-eligible goods
Negative list
Period of validity of an eligible list
Ring
Subscription closing date
Time limit of eligible list
Validity period of an eligible list

Vertaling van "closed eligibility list " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
closed eligible list [ closed eligibility list ]

liste d'admissibilité à un concours interne [ liste d'admissibilité à un concours restreint ]


period of validity of an eligible list [ validity period of an eligible list | life of an eligible list | time limit of eligible list ]

période de validité d'une liste d'admissibilité [ durée de validité d'une liste d'admissibilité | durée de la liste d'admissibilité ]


eligibility list [ eligible list ]

liste d'admissibilité [ liste des admissibles | liste d'éligibilité ]




closing date for subscription | closing date for the subscription lists | closing of the issue | subscription closing date

closing | clôture de la période de souscription | clôture de l'émission


list of non-eligible goods | negative list

liste de biens non éligibles | liste négative


circular list | circular linked list | ring | chain | closed list

liste circulaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(4) Article 4(4) of Regulation (EC) No 1260/1999 states that the Commission, on the basis of proposals from the Member States and in close concertation with each Member State concerned, is to draw up a list of the areas eligible under Objective 2 with due regard to national priorities, without prejudice to the transitional support provided for in Article 6(2) of that Regulation.

(4) L'article 4, paragraphe 4, du règlement (CE) n° 1260/1999 dispose que, sur la base des propositions des États membres, la Commission, en concertation étroite avec l'État membre concerné, établit la liste des zones concernées par l'objectif n° 2 en tenant compte des priorités nationales, sans préjudice du soutien transitoire prévu par l'article 6, paragraphe 2, dudit règlement.


(4) Article 4(4) of Regulation (EC) No 1260/1999 states that the Commission, on the basis of proposals from the Member States and in close consultation with each Member State concerned, is to draw up a list of the areas eligible under Objective 2 with due regard to national priorities, without prejudice to the transitional support provided for in Article 6(2) of that Regulation.

(4) L'article 4, paragraphe 4, du règlement (CE) n° 1260/1999 dispose que, sur la base des propositions des États membres, la Commission, en concertation étroite avec l'État membre concerné, établit la liste des zones concernées par l'objectif n° 2 en tenant compte des priorités nationales, sans préjudice du soutien transitoire prévu à l'article 6, paragraphe 2, dudit règlement.


(4) Article 4(4) of Regulation (EC) No 1260/1999 states that the Commission, on the basis of proposals from the Member States and in close concertation with each Member State concerned, is to draw up a list of the areas eligible under Objective 2 with due regard to national priorities, without prejudice to the transitional support provided for in Article 6(2).

(4) L'article 4, paragraphe 4, du règlement (CE) n° 1260/1999 dispose que, sur la base des propositions des États membres, la Commission, en concertation étroite avec l'État membre concerné, établit la liste des zones concernées par l'objectif n° 2 en tenant compte des priorités nationales, sans préjudice du soutien transitoire prévu par l'article 6, paragraphe 2, dudit règlement.


(4) Article 4(4) of Regulation (EC) No 1260/1999 states that the Commission, on the basis of proposals from the Member states and in close concertation with each Member State concerned, is to draw up a list of the areas eligible under Objective 2 with due regard to national priorities, without prejudice to the transitional support provided for in Article 6(2) of that Regulation.

(4) L'article 4, paragraphe 4, du règlement (CE) n° 1260/1999 dispose que, sur la base des propositions des États membres, la Commission, en concertation étroite avec l'État membre concerné, établit la liste des zones concernées par l'objectif n° 2 en tenant compte des priorités nationales, sans préjudice du soutien transitoire prévu à l'article 6, paragraphe 2, dudit règlement.


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5. In order to take into account new information on production methods or material or international commitments, the Commission shall be empowered to adopt delegated acts in accordance with Article 36 amending the list of products set out in Annex I. Only products which are closely linked to agricultural products shall be eligible for inclusion in that list.

5. Afin de tenir compte de nouvelles informations concernant les méthodes de production ou le matériel, ou encore des engagements internationaux, le pouvoir d'adopter des actes délégués conformément à l'article 36 est conféré à la Commission en ce qui concerne la modification de la liste des produits figurant à l'annexe I. Seuls les produits étroitement liés aux produits agricoles peuvent être inclus dans cette liste.


5. In order to take into account new information on production methods or material or international commitments, the Commission shall be empowered to adopt delegated acts in accordance with Article 36 amending the list of products set out in Annex I. Only products which are closely linked to agricultural products shall be eligible for inclusion in that list.

5. Afin de tenir compte de nouvelles informations concernant les méthodes de production ou le matériel, ou encore des engagements internationaux, le pouvoir d'adopter des actes délégués conformément à l'article 36 est conféré à la Commission en ce qui concerne la modification de la liste des produits figurant à l'annexe I. Seuls les produits étroitement liés aux produits agricoles peuvent être inclus dans cette liste.


14. Takes the view that greater flexibility needs to be injected into the mechanisms for the financial contribution of member-producers to their operational funds and that the new legislation should enable the contribution to the operational fund to be made by the producer organisation; stresses also that greater flexibility requires a revision of the positive list of actions eligible for financing in order to tailor operational programmes more closely to the ne ...[+++]

14. estime nécessaire d'assouplir les mécanismes de contribution financière des producteurs membres au fonds opérationnel qui leur correspond et considère que la nouvelle réglementation devrait autoriser l'organisation de producteurs elle-même à contribuer au fonds opérationnel; souligne aussi que, dans un souci de souplesse accrue, la liste positive des actions susceptibles d'être financées doit être révisée pour mieux adapter les programmes opérationnels aux besoins des organisations de producteurs et pour donner aux groupements de producteurs plus d'autonomie dans la gestion de ces actions;


13. Takes the view that greater flexibility needs to be injected into the mechanisms for the financial contribution of member producers to their operational funds and that the new legislation should enable the contribution to the operational fund to be made by the producer organisation; stresses also that greater flexibility requires a revision of the positive list of actions eligible for financing in order to tailor operational programmes more closely to the ne ...[+++]

13. estime nécessaire d'assouplir les mécanismes de contribution financière des producteurs membres au fonds opérationnel qui leur correspond et considère que la nouvelle réglementation devrait autoriser l'organisation de producteurs elle-même à contribuer au fonds opérationnel; souligne aussi que, dans un souci de souplesse accrue, la liste positive des actions susceptibles d'être financées doit être révisée pour mieux adapter les programmes opérationnels aux besoins des organisations de producteurs, et pour donner aux groupements de producteurs plus d'autonomie dans la gestion de ces actions;


The Commission, on the basis of proposals from the Member States and in close concertation with the Member State concerned, draws up the list of the areas eligible under Objective 2 with due regard to national priorities,

Sur la base des propositions des États membres, la Commission, en concertation étroite avec l’État membre concerné, établit la liste des zones concernées par l’objectif no 2 en tenant compte des priorités nationales,


4. On the basis of the information referred to in paragraph 3, the Commission, in close concertation with the Member State concerned, shall draw up the list of areas eligible under Objective 2 with due regard to national priorities, without prejudice to Article 6(2).

4. Sur la base des informations visées au paragraphe 3, la Commission, en concertation étroite avec l'État membre concerné, établit la liste des zones concernées par l'objectif n° 2 en tenant compte des priorités nationales, sans préjudice de l'article 6, paragraphe 2.




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'closed eligibility list' ->

Date index: 2024-09-24
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