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Annual campaign
Annual fund campaign
Annual-gift campaign
Assist the annual budgeting process
Average annual growth
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CO2 sequestration
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CO2 transport
CO2 transportation
Carbon dioxide sequestration
Carbon dioxide storage
Carbon sequestration
Carbon storage
Complete annual legal safety checks
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Non-CO2 gases
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Non-CO2 radiatively active gases
Other GHGs
Other greenhouse gases
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Performing an annual legal safety check
Prepare airport annual budget
Prepare annual airport budget
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Stabilize CO2
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Stabilize atmospheric CO2
Stabilize atmospheric carbon dioxide
Stabilize level of carbon dioxide
Storage of CO2
Support annual budget development
Support development of annual budget
Transport of CO2

Traduction de «co2 annually » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
carbon dioxide sequestration | CO2 sequestration | carbon dioxide storage | CO2 storage | sequestration of CO2 | storage of CO2 | carbon sequestration | carbon storage

stockage de dioxyde de carbone | stockage de CO2 | séquestration de dioxyde de carbone | séquestration de CO2 | stockage de carbone | séquestration de carbone


deliver annual financial plan for airport expenditure | produce airport annual budget | prepare airport annual budget | prepare annual airport budget

préparer le budget annuel d'un aéroport


assist the annual budgeting process | support annual budget development | provide assistance to the annual budgeting process | support development of annual budget

justifier l'évolution du budget annuel


complete annual legal safety checks | performing an annual legal safety check | implement annual legal safety checks | perform annual legal safety checks

effectuer des contrôles annuels de sécurité juridique


stabilize level of carbon dioxide [ stabilize CO2 | stabilize atmospheric carbon dioxide | stabilize atmospheric CO2 | stabilize CO2 concentration ]

stabiliser les émissions de gaz carbonique [ stabiliser la concentration en gaz carbonique ]


CO2 transport [ transport of CO2 | CO2 transportation ]

transport de CO2 [ transport de dioxyde de carbone ]


non-CO2 greenhouse gases [ non-CO2 radiatively active gases | non-CO2 gases | other greenhouse gases | other GHGs ]

autres gaz à effet de serre que le dioxyde de carbone [ gaz à effet de serre autres que le dioxyde de carbone | autres gaz à effet de serre que le CO2 | gaz à effet de serre autres que le CO2 | autres gaz à effet de serre ]


mechanism for monitoring CO2 and other greenhouse gas emissions in the Community | monitoring mechanism for anthropogenic CO2 and other greenhouse gas emissions not controlled by the Montreal Protocol in the Member States | monitoring mechanism of Community CO2 and other greenhouse gas emissions

mécanisme communautaire de surveillance des émissions de CO2 et d'autres gaz à effet de serre dans la Communauté


mean annual increment | mean annual growth | average annual growth | average annual increment

accroissement annuel moyen | AAM | accroissement moyen annuel


annual-gift campaign | annual fund campaign | annual campaign

campagne annuelle de financement | campagne annuelle
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[11] Germany has imposed restrictions on the annual quantity of CO2 that can be stored: 4 Mt CO2 is the national total and 1.3 Mt of CO2 is permitted per storage site.

[11] L’Allemagne a imposé des restrictions sur la quantité annuelle de CO2 qui pourra être stockée: 4 Mt de CO2 au total au niveau national et 1,3 Mt de CO2 par site de stockage.


F. whereas, according to IPCC 5th Assessment Report (AR5) findings, the global carbon budget available after 2011 if there is to be a likely chance of keeping the rise in global average temperature below 2 °C is 1 010 Gton of CO2 , while the current level of annual global emissions is approximately 36 Gton of CO2 , and consequently the global 2 °C-compatible carbon budget will be exhausted in 28 years if emissions remain at their current level;

F. considérant que, selon les conclusions du cinquième rapport d'évaluation du GIEC, le budget carbone mondial disponible après 2011 pour qu'il reste malgré tout possible de conserver l'élévation de la température moyenne mondiale en-deçà des 2 °C s'élève à 1 010 Gt de CO2 , alors que le niveau actuel des émissions mondiales se situe aux alentours de 36 Gt de CO2 par an et que, par conséquent, le budget carbone compatible avec le seuil de 2 °C sera épuisé en 28 ans si les émissions se maintiennent à leur niveau actuel;


F. whereas, according to IPCC 5th Assessment Report (AR5) findings, the global carbon budget available after 2011 if there is to be a likely chance of keeping the rise in global average temperature below 2°C is 1 010 Gton of CO2, while the current level of annual global emissions is approximately 36 Gton of CO2, and consequently the global 2°C‑compatible carbon budget will be exhausted in 28 years if emissions remain at their current level;

F. considérant que, selon les conclusions du cinquième rapport d'évaluation du GIEC, le budget carbone mondial disponible après 2011 pour qu'il reste malgré tout possible de conserver l'élévation de la température moyenne mondiale en-deçà des 2 °C s'élève à 1 010 Gt de CO2, alors que le niveau actuel des émissions mondiales se situe aux alentours de 36 Gt de CO2 par an et que, par conséquent, le budget carbone compatible avec le seuil de 2 °C sera épuisé en 28 ans si les émissions se maintiennent à leur niveau actuel;


CO2 emissions per distance = total annual CO2 emissions / total distance travelled

Émissions de CO2 par distance parcourue = Émissions annuelles totales de CO2/distance totale parcourue


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CO2 emissions per distance = total annual CO2 emissions / total distance travelled

Émissions de CO2 par distance parcourue = Émissions annuelles totales de CO2 / distance totale parcourue


a category B installation, where the average verified annual emissions of the trading period immediately preceding the current trading period, with the exclusion of CO stemming from biomass and before subtraction of transferred CO, are more than 50 000 tonnes of CO2(e) and equal to or less than 500 000 tonnes of CO2(e)

catégorie B, si les émissions annuelles moyennes vérifiées de la période d’échanges précédant immédiatement la période d’échanges en cours sont supérieures à 50 000 tonnes de CO2(e) et inférieures ou égales à 500 000 tonnes de CO2(e), compte non tenu du CO issu de la biomasse et avant déduction du CO transféré.


(b)a category B installation, where the average verified annual emissions of the trading period immediately preceding the current trading period, with the exclusion of CO stemming from biomass and before subtraction of transferred CO, are more than 50 000 tonnes of CO2(e) and equal to or less than 500 000 tonnes of CO2(e)

b)catégorie B, si les émissions annuelles moyennes vérifiées de la période d’échanges précédant immédiatement la période d’échanges en cours sont supérieures à 50 000 tonnes de CO2(e) et inférieures ou égales à 500 000 tonnes de CO2(e), compte non tenu du CO issu de la biomasse et avant déduction du CO transféré.


In that light, we welcome the Commission proposal to differentiate annual road tax depending on CO2 emission, according to which a proportion of annual road tax would be calculated on the basis of the quantity of CO2 emitted by the car per km.

Sous cet angle, nous saluons la proposition de la Commission visant à différencier la taxe annuelle sur les voitures particulières sur la base des émissions de CO2 en fonction de laquelle une part de la taxe annuelle sur les voitures particulières serait calculée sur la base de la quantité de CO2 émise par la voiture par km.


[16] For the annual reports on the effectiveness of the strategy, see: [http ...]

[16] Voir les rapports annuels sur l'efficacité de la stratégie, à l'adresse suivante: [http ...]


Attention will also be paid to the definition of the LEEV (see 3.3.1) and to the possibility of indicating on the label annual running costs and where appropriate vehicle tax levels as a function of CO2 emissions and fuel consumption.

On se penchera également sur la définition du VLEP (voir 3.3.1) et sur la possibilité de faire figurer sur l'étiquette les frais d'entretien annuels, et le cas échéant, le taux d'imposition du véhicule en fonction des émissions de CO2 et de la consommation de carburant.


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