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Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Collection of forensic data
Collection of personal data
Collective personal security
Data subject
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Individual registered
Jealousy
Nominal data
Nominative data
PII
PM data collection
PM information collection
PMD collection
Paranoia
Person concerned
Personal data
Personal data collection
Personal data protection
Personal information
Personally identifiable information
Post-mortem data collection
Post-mortem information collection
Protection of personal data
Protection of personal information
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Registered person
Road traffic data collection
SPI
Sensitive personal information
Stored and numbered person
Traffic data collection
Woodworth Personal Data Sheet
Woodworth personal data sheet
Woodworth-Mathews Personal Data Sheet

Vertaling van "collection personal data " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
collective personal security

système de garantie personnelle collective


collection of personal data | personal data collection

collecte de données à caractère personnel


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres ...[+++]


Collection of forensic data

collection of forensic data


personal information | personal data | nominal data | nominative data | personally identifiable information | PII | sensitive personal information | SPI

information nominative | renseignement nominatif | renseignement personnel | données personnelles | données nominatives | données à caractère personnel | données à caractère nominatif


Woodworth personal data sheet [ Woodworth Personal Data Sheet | Woodworth-Mathews Personal Data Sheet ]

Fiche des données personnelles de Woodworth [ Personal Data Sheet de Woodworth ]


post-mortem data collection [ PM data collection | PMD collection | post-mortem information collection | PM information collection ]

collecte de données post mortem [ collecte de DPM | collecte de données PM | collecte d'informations post mortem | collecte d'informations PM ]


road traffic data collection | traffic data collection

recueil de données de trafic routier | recueil de données trafic | recueil de données de trafic | collecte de données de trafic routier | collecte de données trafic | collecte de données de trafic


personal data protection | protection of personal data | protection of personal information

protection des données nominatives | protection des données personnelles | protection des informations nominatives


data subject | individual registered | person concerned (warranting protection) | registered person | stored and numbered person

personne concernée | personne fichée | personne mise en fiche
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The competent authorities of European Union (EU) countries may collect personal data only for specified, explicit and legitimate purposes.

Les autorités compétentes des pays de l’Union européenne (UE) peuvent collecter des données à caractère personnel uniquement pour des finalités déterminées, explicites et licites.


Regulation (EU) 2016/679 therefore applies in cases where a body or entity collects personal data for other purposes and further processes those personal data in order to comply with a legal obligation to which it is subject.

Par conséquent, le règlement (UE) 2016/679 s'applique lorsqu'un organisme ou une entité recueille des données à caractère personnel à d'autres fins et les traite ultérieurement pour respecter une obligation légale à laquelle il est soumis.


B. in view of the importance of an EU system for collecting personal health data for purposes of scientific research, which is a topic currently under discussion by politicians;

B. considérant l'importance que revêt un système européen de collecte de données sanitaires à caractère personnel motivé par la recherche scientifique, qui fait actuellement l'objet d'un débat politique;


1. Without prejudice to the competence of Member States to collect personal data in the context of joint operations, pilot projects and rapid interventions, and subject to the limitations set out in paragraphs 2 and 3, the Agency may further process personal data collected by the Member States during such operational activities and transmitted to the Agency in order to contribute to the security of the external borders of the Member States of the Union.

1. Sans préjudice des compétences des États membres concernant la collecte de données à caractère personnel dans le contexte d'opérations conjointes, de projets pilotes et d'interventions rapides, et sous réserve des restrictions énoncées aux paragraphes 2 et 3, l'Agence peut traiter les données à caractère personnel recueillies par les États membres pendant de telles activités opérationnelles et transmises à l'Agence en vue de contribuer à la sécurité des frontières extérieures des États membres de l'Union.


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Q. Whereas the Rasterfahndung programme, in which German police authorities collected personal records from public and private databases of males between 18 and 40 who were current or former students of presumed Muslim faith in an (unsuccessful) attempt to identify terrorist suspects was deemed unconstitutional by the German Constitutional Court in its above-mentioned ruling, which found that data mining is an illegal intrusion into personal data and privacy that cannot be justified as a resp ...[+++]

Q. considérant que le programme dit Rasterfahndung dans le cadre duquel la police allemande a, en interrogeant des bases de données publiques ou privées, recueilli des renseignements de caractère personnel sur des hommes âgés de 18 à 40 ans, étudiants ou anciens étudiants, censés être de confession musulmane, pour tenter (sans succès) d'identifier des terroristes, a été jugé anticonstitutionnel par la Cour constitutionnelle allema ...[+++]


Q. Whereas the Rasterfahndung programme, in which German police authorities collected personal records from public and private databases of males between 18 and 40 who were current or former students of presumed Muslim faith in an (unsuccessful) attempt to identify terrorist suspects was deemed unconstitutional by the German Constitutional Court in its above-mentioned ruling, which found that data mining is an illegal intrusion into personal data and privacy that cannot be justified as a resp ...[+++]

Q. considérant que le programme dit Rasterfahndung dans le cadre duquel la police allemande a, en interrogeant des bases de données publiques ou privées, recueilli des renseignements de caractère personnel sur des hommes âgés de 18 à 40 ans, étudiants ou anciens étudiants, censés être de confession musulmane, pour tenter (sans succès) d'identifier des terroristes, a été jugé anticonstitutionnel par la Cour constitutionnelle allema ...[+++]


Q. Whereas the Rasterfahndung programme, in which German police authorities collected personal records from public and private databases of males between 18 and 40 who were current or former students of presumed Muslim faith in an (unsuccessful) attempt to identify terrorist suspects was deemed unconstitutional by the German Constitutional Court in its above-mentioned ruling, which found that data mining is an illegal intrusion into personal data and privacy that cannot be justified as a respo ...[+++]

Q. considérant que le programme dit Rasterfahndung dans le cadre duquel la police allemande a, en interrogeant des bases de données publiques ou privées, recueilli des renseignements de caractère personnel sur des hommes âgés de 18 à 40 ans, étudiants ou anciens étudiants, censés être de confession musulmane, pour tenter (sans succès) d'identifier des terroristes, a été jugé anticonstitutionnel par la Cour constitutionnelle alleman ...[+++]


The competent authorities of European Union (EU) countries may collect personal data only for specified, explicit and legitimate purposes.

Les autorités compétentes des pays de l’Union européenne (UE) peuvent collecter des données à caractère personnel uniquement pour des finalités déterminées, explicites et licites.


The competent authorities of European Union (EU) countries may collect personal data only for specified, explicit and legitimate purposes.

Les autorités compétentes des pays de l’Union européenne (UE) peuvent collecter des données à caractère personnel uniquement pour des finalités déterminées, explicites et licites.


1. Without prejudice to the competence of Member States to collect personal data in the context of joint operations, pilot projects and rapid interventions, and subject to the limitations set out in paragraphs 2 and 3, the Agency may further process personal data collected by the Member States during such operational activities and transmitted to the Agency in order to contribute to the security of the external borders of the Member States.

1. Sans préjudice des compétences des États membres concernant la collecte de données à caractère personnel dans le contexte d'opérations conjointes, de projets pilotes et d'interventions rapides, et sous réserve des restrictions énoncées aux paragraphes 2 et 3, l'Agence peut traiter ultérieurement les données à caractère personnel recueillies par les États membres pendant de telles activités opérationnelles et transmises à l'Agence en vue de contribuer à la sécurité des frontières extérieures des États membres.


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