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B VORTAC
Board of Broadcast Governors
Broadcasting
Broadcasting Commission
CBC
CRTC
Canadian Broadcasting Corporation
Canadian Radio Broadcasting Commission
Canadian Radio-Television Commission
Evaluate broadcast program
Evaluate broadcast programs
Evaluating broadcast programs
Gauge broadcast programs
Go on air during live broadcasts
Independent Broadcasting Commission
Interpret languages in live broadcasting shows
Interpreting language in live broadcasting shows
Interpreting of languages in live broadcasting shows
Present during live broadcast
Present during live broadcasts
Presenting during live broadcasts
Radio
Radio broadcast
Royal Commission on Broadcasting
Telecommunications Committee
VHF omnirange TACAN with weather broadcast
Vortac with weather broadcast

Vertaling van "commission and broadcasting " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Royal Commission on Broadcasting

Commission royale d'enquête sur la radio et la télévision


Canadian Radio-television and Telecommunications Commission [ CRTC | Telecommunications Committee | Canadian Radio-Television Commission | Board of Broadcast Governors ]

Conseil de la radiodiffusion et des télécommunications canadiennes [ CRTC | Comité des télécommunications | Conseil de la radio-télévision canadienne | Bureau des gouverneurs de la radiodiffusion ]


Canadian Broadcasting Corporation [ CBC | Canadian Radio Broadcasting Commission ]

Société Radio-Canada [ SRC | Radio-Canada | Commission canadienne de la radiodiffusion ]


Independent Broadcasting Commission

Commission indépendante de la radiodiffusion | CIR [Abbr.]


Broadcasting Commission

Commission de la radio-télévision


go on air during live broadcasts | present during live broadcast | present during live broadcasts | presenting during live broadcasts

présenter des émissions en direct


very high frequency omnirange tactical area navigation with weather broadcast | VHF omnirange TACAN with weather broadcast | VHF omnirange tactical area navigation with weather broadcast | Vortac with weather broadcast | B VORTAC [Abbr.]

VORTAC avec émissions météo | B VORTAC [Abbr.]


interpreting language in live broadcasting shows | provide interpretation of languages in live broadcasting shows | interpret languages in live broadcasting shows | interpreting of languages in live broadcasting shows

fournir un service d’interprétation dans des émissions diffusées en direct


evaluate broadcast program | gauge broadcast programs | evaluate broadcast programs | evaluating broadcast programs

évaluer des programmes radio- ou télédiffusés


broadcasting [ radio broadcast | radio(GEMET) ]

radiodiffusion [ émission radiophonique | programme de radiodiffusion ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
52. An application for the resolution of a matter under an alternative dispute resolution process must be made in accordance with the procedural requirements established by the Commission in Broadcasting and Telecom Information Bulletin CRTC 2009-38, dated January 29, 2009, as amended by Broadcasting and Telecom Information Bulletin CRTC 2009-38-1, dated April 26, 2010.

52. Les demandes de règlement d’une affaire au moyen d’un processus substitutif de règlement des différends sont faites conformément aux exigences procédurales établies par le Conseil dans le Bulletin de radiodiffusion et de télécommunication CRTC 2009-38 du 29 janvier 2009, modifié par le Bulletin de radiodiffusion et de télécommunication CRTC 2009-38-1 du 26 avril 2010.


The broadcasting distribution regulations, which followed a fundamental questioning of the Commission's broadcasting environment, came into effect on January 1, 1998.

Issu d'un questionnement fondamental de l'environnement de la radiodiffusion, le Règlement sur la distribution de radiodiffusion est entré en vigueur le 1 janvier 1998.


14. Acknowledges the Commission's broadcasting communication of July 2009, which recognises the right of public service broadcasters to be present on all relevant distribution platforms and reaffirms the competence of the Member States to define the remit, funding and organisation of public service broadcasting while acknowledging the Commission's responsibility to check for manifest errors, and calls on the Member States to maintain a balance amongst the digital media services on offer, to ensure fair competition between public servi ...[+++]

14. prend acte de la communication de la Commission sur la radiodiffusion de juillet 2009 , qui reconnaît le droit des radiodiffuseurs de service public d'être présents sur toutes les plateformes de diffusion pertinentes et qui réaffirme qu'il est de la compétence des États membres de définir la mission, le financement et l'organisation de la radiodiffusion de service public, tout en reconnaissant la responsabilité de la Commission en ce qui concerne la maîtrise des erreurs manifestes, et invite les États membres à maintenir un équilibre parmi les services de médias numériques offerts, de manière à garantir une concurrence loyale entre r ...[+++]


14. Acknowledges the Commission’s broadcasting communication of July 2009, which recognises the right of public service broadcasters to be present on all relevant distribution platforms and reaffirms the competence of the Member States to define the remit, funding and organisation of public service broadcasting while acknowledging the Commission's responsibility to check for manifest errors, and calls on the Member States to maintain a balance amongst the digital media services on offer, to ensure fair competition between public servi ...[+++]

14. prend acte de la communication de la Commission sur la radiodiffusion de juillet 2009 , qui reconnaît le droit des radiodiffuseurs de service public d'être présents sur toutes les plateformes de diffusion pertinentes et qui réaffirme qu'il est de la compétence des États membres de définir la mission, le financement et l'organisation de la radiodiffusion de service public, tout en reconnaissant la responsabilité de la Commission en ce qui concerne la maîtrise des erreurs manifestes, et invite les États membres à maintenir un équilibre parmi les services de médias numériques offerts, de manière à garantir une concurrence loyale entre r ...[+++]


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14. Acknowledges the Commission's broadcasting communication of July 2009, which recognises the right of public service broadcasters to be present on all relevant distribution platforms and reaffirms the competence of the Member States to define the remit, funding and organisation of public service broadcasting while acknowledging the Commission's responsibility to check for manifest errors, and calls on the Member States to maintain a balance amongst the digital media services on offer, to ensure fair competition between public servi ...[+++]

14. prend acte de la communication de la Commission sur la radiodiffusion de juillet 2009 , qui reconnaît le droit des radiodiffuseurs de service public d'être présents sur toutes les plateformes de diffusion pertinentes et qui réaffirme qu'il est de la compétence des États membres de définir la mission, le financement et l'organisation de la radiodiffusion de service public, tout en reconnaissant la responsabilité de la Commission en ce qui concerne la maîtrise des erreurs manifestes, et invite les États membres à maintenir un équilibre parmi les services de médias numériques offerts, de manière à garantir une concurrence loyale entre r ...[+++]


Since 2002, our Newsworld documentary stream, The Lens, has commissioned and broadcast more than 30 documentaries with our colleagues at RDI or with other French-language broadcasters.

Depuis 2002, CBC Newsworld a, dans le cadre de l'émission The Lens, commandé et diffusé plus de 30 documentaires en association avec nos collègues de RDI ou d'autres réalisateurs de langue française.


1. In addition to modernising the ‘Television without borders’ Directive (Directive 89/552/EEC) and intensifying working relations between the Commission and broadcasting regulators, what other measures have been taken to date by the Commissioner for the Information Society and the Media to prevent the broadcasting of TV programmes with content that is inflammatory and violates human rights?

1. Outre la modernisation de la directive européenne «Télévision sans frontières» (89/552/CEE) et l'intensification des relations de travail entre la Commission et les organes de régulation de la radiotélévision des États membres opérées jusqu'à présent, d'autres mesures ont-elles été prises par le commissaire en charge de la société de l'information et des médias afin d'empêcher la diffusion sur le territoire de l'Union européenne d'émissions de télévision comportant des contenus contraires aux droits de l'Homme et des incitations à ...[+++]


In recognition of longstanding societal concerns about the potential for advertising to negatively impact children, the commission requires broadcasters to adhere to two industry codes regarding advertising content: the code for broadcast advertising of alcoholic beverages and the broadcast code for advertising to children.

Conscient des inquiétudes que la société a toujours entretenues quant aux effets nocifs que la publicité risque d'avoir sur les enfants, le Conseil exige de la part des radiodiffuseurs qu'ils adhèrent à deux codes de l'industrie relatifs au contenu publicitaire: le Code de la publicité radiodiffusée en faveur de boissons alcoolisées et le Code de la publicité radiotélévisée destinée aux enfants.


11. Calls on the Commission to ensure that, in regulating the digital transition, a clear distinction is made between the regulation of transmission of electronic signals and infrastructure and the regulation of content (including audiovisual content), and to ensure, in order to protect pluralism and diversity in the broadcasting field, that the majority, or an appropriate part, of the new broadcasting possibilities and broadcasters do not come under the exclusive control or decisive influence of multinational media undertakings; con ...[+++]

11. demande à la Commission d'établir, dans le contexte de la réglementation du passage au numérique, une distinction claire entre la réglementation relative aux infrastructures et à la transmission des signaux électroniques et la réglementation relative aux contenus (en ce compris les contenus audiovisuels) et de veiller à ce que la majeure partie ou une partie significative des nouvelles possibilités de radiodiffusion ou des opérateurs nouvellement établis ne tombent pas sous le contrôle exclusif ou l'influence déterminante d'entreprises de médias multinationales - et ce afin de protéger le plu ...[+++]


The Royal Commission on Broadcasting in 1928 and the Massey-Levesque Commission of 1951 were two important reviews of government cultural policy.

La Commission royale d'enquête sur la radiodiffusion en 1928 et la Commission Massey-Levesque en 1951 ont été deux importants outils d'examen de la politique culturelle du gouvernement.


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