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Estate defeasible upon condition subsequent
Estate upon condition subsequent
Fee simple defeasible by condition subsequent
Fee simple subject to condition subsequent
Fee simple upon condition subsequent
Post-balance sheet review
Post-year-end audit
Review for subsequent events
Review of subsequent events
Subsequent acts
Subsequent court decision
Subsequent decision
Subsequent decisions
Subsequent events procedures
Subsequent events review
Subsequent events review procedures
Subsequent lien holder
Subsequent lienee
Subsequent lienholder
Subsequent lienor

Vertaling van "communication and subsequently " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
subsequent lienee [ subsequent lienholder | subsequent lien holder | subsequent lienor ]

titulaire de privilège de rang postérieur


fee simple defeasible by condition subsequent | fee simple subject to condition subsequent | fee simple upon condition subsequent

fief simple sous condition résolutoire


subsequent events review [ post-balance sheet review | review for subsequent events | review of subsequent events ]

examen des événements postérieurs à la clôture [ contrôle des événements postérieurs à la clôture | vérification des événements postérieurs à la clôture ]


subsequent events review | review for subsequent events | review of subsequent events | post-balance sheet review | post-year-end audit

contrôle des événements postérieurs à la clôture | vérification des événements postérieurs à la clôture | diligences propres à identifier les événements postérieurs


fee simple defeasible by condition subsequent [ fee simple subject to condition subsequent | fee simple upon condition subsequent ]

fief simple sous condition résolutoire


estate defeasible upon condition subsequent | estate upon condition subsequent

domaine sous condition résolutoire


subsequent acts | subsequent decisions

actes subséquents


subsequent events procedures | subsequent events review procedures

contrôle des événements postérieurs | procédures à l'égard des événements postérieurs | procédés de contrôle des événements postérieurs


estate defeasible upon condition subsequent | estate upon condition subsequent

domaine sous condition résolutoire


subsequent court decision | subsequent decision

décision judiciaire ultérieure | décision ultérieure
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
— the European Parliament’s obligations under international and/or interinstitutional cooperation agreements, including the European Parliament’s contribution to the costs of managing the Union’s historical archives (Council Regulation (EEC, Euratom) No 354/83 of 1 February 1983 concerning the opening to the public of the historical archives of the European Economic Community and the European Atomic Energy Community, as subsequently amended).

— les obligations du Parlement européen en vertu d’accords de coopération internationaux et/ou interinstitutionnels, y compris la contribution du Parlement européen aux charges financières liées à la gestion des archives historiques de l’Union [règlement (CEE, Euratom) nº 354/83 du Conseil du 1 février 1983 concernant l’ouverture au public des archives historiques de la Communauté économique européenne et de la Communauté européenne de l'énergie atomique et modifications qui ont suivi].


- the European Parliament’s obligations under international and/or interinstitutional cooperation agreements, including the European Parliament’s contribution to the costs of managing the Union’s historical archives (Council Regulation No 354/83 of 1 February 1983 concerning the opening to the public of the historical archives of the European Economic Community and the European Atomic Energy Community, as subsequently amended).

- les obligations du Parlement européen en vertu d’accords de coopération internationaux et/ou interinstitutionnels, y compris la contribution du Parlement européen aux charges financières liées à la gestion des archives historiques de l’Union (Règlement 345/83 du Conseil du 1 février 1983 sur l’ouverture au public des archives historiques de la CEE/Euratom et modifications qui ont suivi);


As a man of many talents cultivated through a deep upbringing in literature, Sigtryggur served as a community leader, publisher, businessman and politician, becoming the first elected leader of the self-administered Icelandic community and subsequently represented his community in the Manitoba legislature.

Homme aux multiples talents, qu'il cultivait grâce à son érudition, Sigtryggur était un leader communautaire qui exerçait les fonctions d'éditeur, d'homme d'affaires et de politicien. Il sera d'ailleurs le premier dirigeant élu de la communauté islandaise autonome, qu'il représentera ultérieurement à l'Assemblée nationale du Manitoba.


B. whereas, in 2005, 60 years after the end of the Second World War and 16 years after the end of the division of Europe, our continent is reconciled in an order of peace and freedom, based on ever closer economic and political integration, of which the European Communities, and subsequently the Union and their successive enlargements, have been the driving force,

B. considérant que, en 2005, 60 ans après la fin de la Seconde Guerre mondiale et 16 ans après la fin de la division de l'Europe, notre continent vit réconcilié dans un régime de paix et de liberté, s'appuyant sur une intégration économique et politique de plus en plus étroite, dont les Communautés européennes puis l'Union européenne, et leurs élargissements successifs, ont été le vecteur décisif,


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Born 1954; Bachelor of Laws (Universidad Complutense, Madrid); Abogado del Estado in Malaga; Abogado del Estado at the Legal Service of the Ministry of Transport, Tourism and Communication and, subsequently, at the Legal Service of the Ministry of Foreign Affairs; Abogado del Estado-Head of the State Legal Service dealing with the Court of Justice of the European Communities and Deputy Director-General of the Community and International Legal Assistance Department (Ministry of Justice); Member of the Commission reflection group on the future of the Community judicial system; Head of the Spanish delegation in the "Friends of the Pre ...[+++]

Née en 1954; licenciée en droit (université Complutense de Madrid); abogado del Estado en poste à Málaga; abogado del Estado au service juridique du ministère des Transports, du Tourisme et des Communications, puis au service juridique du ministère des Affaires étrangères; abogado del Estado-Jefe du service juridique de l'État chargé des procédures devant la Cour de justice et sous-directrice générale du service d'assistance juridique communautaire et internationale de l'Abogacía General del Estagel (ministère de la Justice); membre du groupe de réflexion de la Commission sur l'avenir du système juridictionnel communautaire; chef d ...[+++]


11. Considers that these prerequisites should be clearly set out in the basic legislative act in the case of coregulation; in the case of self-regulation they should be set out in a specific Commission communication and subsequently be incorporated in the Commission recommendation or the exchange of letters;

11. estime que, dans le cas de la corégulation, ces conditions préalables doivent être clairement énoncées dans l'acte législatif de base; dans le cas de l'autorégulation, elles doivent être énoncées dans une communication spécifique de la Commission, pour être ensuite reprises dans la recommandation de la Commission ou dans l'échange de lettres;


11. Considers that these prerequisites should be clearly set out in the basic legislative act in the case of coregulation; in the case of self-regulation they should be set out in a specific Commission communication and subsequently be incorporated in the Commission recommendation or the exchange of letters;

11. estime que, dans le cas de la corégulation, ces conditions préalables doivent être clairement énoncées dans l'acte législatif de base; dans le cas de l'auto‑régulation, elles doivent être énoncées dans une communication spécifique de la Commission, pour être ensuite reprises dans la recommandation de la Commission ou dans l'échange de lettres;


Article 10a(1) of Council Regulation (EEC) No 1408/71 of 14 June 1971 on the application of social security schemes to employed persons, to self-employed persons and to members of their families moving within the Community, as subsequently amended, must, having regard to Articles 48 and 51 of the Treaty, be interpreted as precluding national legislation which, in the case of a person who worked and was habitually resident in one Member State, who then exercised his right to freedom of movement in order to settle in another Member Stat ...[+++]

«L'article 10 bis, paragraphe 1 du règlement (CEE) n 1408/71 du Conseil, du 14 juin 1971, relatif à l'application des régimes de sécurité sociale au travailleur salarié, au travailleur non salarié et aux membres de leur famille qui se déplacent à l'intérieur de la Communauté, tel qu'il a été modifié ultérieurement, doit être interprété en tenant compte des articles 48 et 51 du traité en ce sens qu'il fait obstacle à une disposition nationale qui, dans le cas où une personne a travaillé et résidé habituellement dans un État membre, a e ...[+++]


The effectiveness of the Community policy on research and technological development (RTD), as defined by the Single European Act and expressed in concrete form in the framework programme, depends to a great extent on the mechanisms by which these results are disseminated throughout the economy and the regions of the Community and subsequently exploited by industry.

L'efficacité de la politique communautaire de recherche et de développement technologique (RDT), telle que définie par l'Acte unique européen et concrétisée par le programme-cadre, dépend, dans une large mesure, des mécanismes par lesquels les résultats de cette politique sont diffusés dans l'ensemble de l'économie et dans toutes les régions de la Communauté et sont ensuite exploités industriellement.


Publication of the body of Community legislation relating to the abolition of customs and tax controls at internal frontiers with effect from 1 January 1993 bound Member States to take all measures necessary to implement both the abolition of tax frontiers and the Community law subsequently applicable.

Après la publication de l'ensemble des textes législatifs communautaires relatifs à la suppression des contrôles douaniers et fiscaux aux frontières intérieures à partir du 1er janvier 1993, il appartient à chaque Etat membre de prendre toutes les dispositions nécessaires pour la mise en oeuvre de l'abolition des frontières fiscales et du droit communautaire applicable à compter du 1er janvier 1993.


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