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Action programme in the field of lifelong learning
Community competence
Competence in relation to the subject matter
Competence of the Community
Continuing education
EC competence
EC external competence
EQF
ESCO
ESCO classification
EU competence
European Qualifications Framework
European Union competence
External competence
External competence of the Community
Jurisdiction in relation to the subject matter
Jurisdiction ratione materiae
Jurisdiction related to subject matter
LLP
Learning organisation
Learning organization
Lifelong Learning Programme
Lifelong Learning and the World of Work
Lifelong detention
Lifelong education
Lifelong incarceration
Lifelong learning
Material competence
Subject-matter competence
Subject-matter jurisdiction

Traduction de «competences for lifelong » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
action programme in the field of lifelong learning | Lifelong Learning Programme | LLP [Abbr.]

programme d'action dans le domaine de l'éducation et de la formation tout au long de la vie | programme EFTLV | programme pour l'éducation et la formation tout au long de la vie


continuing education [ learning organisation | learning organization | lifelong education | lifelong learning ]

éducation permanente [ formation continue | formation permanente | organisation apprenante | organisation en apprentissage permanent ]


lifelong incarceration | lifelong detention

internement à vie


Lifelong Learning and the World of Work - An Invitational Meeting on Social Security Review [ Lifelong Learning and the World of Work ]

Le perfectionnement continu et l'environnement de travail - Une rencontre sur invitation portant sur la réforme de la sécurité sociale [ Le perfectionnement continu et l'environnement de travail ]


EU competence [ Community competence | competence of the Community | EC competence | European Union competence ]

compétence de l'UE [ compétence CE | compétence communautaire | compétence de l'Union européenne | compétence de la Communauté ]


competence in relation to the subject matter | jurisdiction in relation to the subject matter | jurisdiction ratione materiae | jurisdiction related to subject matter | material competence | subject-matter competence | subject-matter jurisdiction

compétence d'attribution | compétence matérielle | compétence ratione materiae


external competence (EU) [ EC external competence | external competence of the Community ]

compétence externe (UE) [ compétence externe CE | compétence externe de la Communauté ]


classification of European Skills, Competences, Qualifications and Occupations | ESCO classification | European Skills, Competences and Occupations | European Skills, Competences, Qualifications and Occupations | ESCO [Abbr.]

cadre européen des compétences et des métiers | classification européenne des aptitudes, compétences, certifications et professions | ESCO [Abbr.]


European Qualifications Framework | European Qualifications Framework for Lifelong Learning [ EQF ]

cadre européen des certifications | cadre européen des certifications pour l´éducation et la formation tout au long de la vie [ CEC ]


lifelong learning

apprentissage tout au long de la vie | formation tout au long de la vie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
open a debate in conferences and other public events on the inclusion of media literacy in the compulsory education curriculum, and as part of the provision of key competences for lifelong learning, set out in the Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning.

engagent un débat, dans le cadre de conférences et d'autres manifestations publiques, sur l'intégration de l'éducation aux médias dans les programmes scolaires obligatoires et dans l'enseignement des compétences clés pour l'éducation et la formation tout au long de la vie telles qu'exposées dans la recommandation du Parlement européen et du Conseil du 18 décembre 2006.


This Recommendation takes into account Decision No 2241/2004/EC of the European Parliament and of the Council of 15 December 2004 on a single Community framework for the transparency of qualifications and competences (Europass) and Recommendation 2006/962/EC of the European Parliament and of the Council of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning

La présente recommandation tient compte de la décision no 2241/2004/CE du Parlement européen et du Conseil du 15 décembre 2004 instaurant un cadre communautaire unique pour la transparence des qualifications et des compétences (Europass) et de la recommandation 2006/962/CE du Parlement européen et du Conseil du 18 décembre 2006 sur les compétences clés pour l'éducation et la formation tout au long de la vie


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32006H0962 - EN - Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning - RECOMMENDATION OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 18 December 2006 // (2006/962/EC) // KEY COMPETENCES FOR LIFELONG LEARNING — A EUROPEAN REFERENCE FRAMEWORK

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32006H0962 - EN - Recommandation du Parlement européen et du Conseil du 18 décembre 2006 sur les compétences clés pour l'éducation et la formation tout au long de la vie - RECOMMANDATION DU PARLEMENT EUROPÉEN ET DU CONSEIL // du 18 décembre 2006 // (2006/962/CE) // COMPÉTENCES CLÉS POUR L'ÉDUCATION ET LA FORMATION TOUT AU LONG DE LA VIE — UN CADRE DE RÉFÉRENCE EUROPÉEN


That Member States develop the provision of key competences for all as part of their lifelong learning strategies, including their strategies for achieving universal literacy, and use the ‘Key Competences for Lifelong Learning — A European Reference Framework’ (hereinafter referred to as ‘the Reference Framework’) in the Annex hereto as a reference tool, with a view to ensuring that:

que les États membres intègrent les compétences clés pour tous dans leurs stratégies d'éducation et de formation tout au long de la vie, y compris dans leurs stratégies en faveur de l'alphabétisation pour tous, et utilisent les «Compétences clés pour l'éducation et la formation tout au long de la vie — Un cadre de référence européen», ci-après dénommé «cadre de référence», en annexe comme outil de référence, afin d'assurer que:


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That Member States develop the provision of key competences for all as part of their lifelong learning strategies, including their strategies for achieving universal literacy, and use the "Key Competences for Lifelong Learning – A European Reference Framework" (hereinafter referred to as "the Reference Framework'') in the Annex hereto as a reference tool, with a view to ensuring that:

que les États membres intègrent les compétences clés pour tous dans leurs stratégies d'éducation et de formation tout au long de la vie, y compris dans leurs stratégies en faveur de l'alphabétisation pour tous, et utilisent les "Compétences clés pour l'éducation et la formation tout au long de la vie - Un cadre de référence européen", ci-après dénommé "cadre de référence", en annexe comme outil de référence, afin d'assurer que:


6b. Use the 'Key Competences for Lifelong Learning - A European Reference Framework' to assess the progress achieved in the area of lifelong education and training, compare results and progress between regions and Member States and exchange information on good practice in this area;

6 ter. utilisent les "Compétences clés pour l'éducation et l'apprentissage tout au long de la vie- Un cadre de référence européen" pour évaluer les progrès accomplis dans le domaine de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, comparer les résultats et les progrès entre régions et États membres et échanger les bonnes pratiques dans ce domaine;


The Commission proposes a European Reference Framework for key competences and explains how to guarantee access to these competences through lifelong learning for all EU citizens, particularly as regards the acquisition and updating of basic skills.

La Commission propose un outil de référence européen pour les compétences clés et indique comment l'accès à ces compétences peut être assuré pour toutes les citoyennes et tous les citoyens de l'UE grâce à l'éducation et à la formation tout au long de la vie, notamment pour acquérir des compétences de base et les actualiser.


The annex to the Commission proposal, 'Key competences for lifelong learning - a European reference framework', considers these competences individually, providing a concise yet generally comprehensive description.

À l'annexe "Compétences clés pour l'éducation et l'apprentissage tout au long de la vie - Un cadre de référence européen", la proposition de la Commission examine point par point les compétences susmentionnées en dressant un tableau synthétique et exhaustif à la fois.


6a. Ensure that the work and the success of the reference framework is regularly evaluated and that information is collected at national, local and regional level every three years on the progress made with implementation of the reference framework, the related benchmarks and programmes organised by the regional authorities responsible and undertakings£, and use the 'Key Competences for Lifelong Learning - A European Reference Framework' as a set of criteria by which to assess employees' competences and validate professional experience ;

6 bis. assurent une évaluation régulière de l'application et des succès du cadre de référence et veillent à ce qu'il y ait, tous les trois ans, une collecte d'informations au niveau national, local et régional au sujet des progrès accomplis dans l'application du cadre de référence, des critères de référence qui y sont liés et des programmes organisés par les acteurs régionaux compétents et les entreprises, et utilisent les "Compétences clés pour l'éducation et l'apprentissage tout au long de la vie- Un cadre de ré ...[+++]


The Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning advises Member States to develop the provision of key competences for all as part of their lifelong learning strategies, in order to offer all young people the means to develop such competences to a level which forms a sufficient basis for further learning and working life.

La recommandation du Parlement européen et du Conseil du 18 décembre 2006 sur les compétences clés pour l'éducation et la formation tout au long de la vie recommande aux États membres d'intégrer les compétences clés dans leurs stratégies d'éducation et de formation tout au long de la vie afin d'offrir à tous les jeunes les moyens de développer ces compétences à un niveau qui constitue une base suffisante pour de futurs apprentissages et pour la vie professionnelle.


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