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2050 low carbon economy roadmap
Carbon literacy
Clean industry
Clean technology
Cleaner production
EU roadmap for a low-carbon economy by 2050
Environmentally sound technology
Environmentally sustainable technology
Ferrochromium extra low carbon
LCFC
LCFECR
Low Carbon Economy Fund
Low carbon content
Low carbon economy roadmap
Low carbon ferro-chrome
Low steel
Low waste technology
Low-carbon energy
Low-carbon literacy
Low-carbon steel
Low-carbon technology
Mild carbon steel
Mild steel
Non-renewable energy
Renewable energy
Renewable energy source
Soft steel

Vertaling van "competitive low carbon " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
2050 low carbon economy roadmap | EU roadmap for a low-carbon economy by 2050 | Low carbon economy roadmap | Roadmap for moving to a competitive low carbon economy in 2050

feuille de route vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l’horizon 2050


clean technology [ clean industry | environmentally sound technology | environmentally sustainable technology | low-carbon technology | low waste technology | cleaner production(UNBIS) | low waste technology(UNBIS) ]

technologie propre [ industrie propre | technologie non polluante ]


mild steel [ mild carbon steel | low-carbon steel | low steel | soft steel ]

acier doux [ acier à bas carbone | acier à basse teneur en carbone | acier à faible teneur en carbone ]


carbon literacy | low-carbon literacy

culture pauvre en carbone


mild steel | soft steel | mild carbon steel | low-carbon steel

acier doux


renewable energy [ low-carbon energy | non-renewable energy | renewable energy source ]

énergie renouvelable [ énergie non renouvelable | source d'énergie renouvelable ]


low carbon ferro-chrome | LCFC [Abbr.] | LCFECR [Abbr.]

ferrochrome à faible teneur en carbone


ferrochromium extra low carbon

ferro-chrome à extra bas carbone


Low Carbon Economy Fund

Fonds pour une économie à faibles émissions de carbone


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Assessments made in the context of the EU’s Roadmap for moving to a competitive low carbon economy in 2050[24] and the Energy Roadmap 2050[25] see CCS, if commercialised, as an important technology contributing to the transition to a low carbon energy system in the EU.

Selon les évaluations réalisées dans le cadre de la feuille de route vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l'horizon 2050[24] et de la feuille de route pour l'énergie à l'horizon 2050[25], les techniques de captage et de stockage du CO2, si elles sont commercialisées, sont importantes pour contribuer à la transition vers un système énergétique à faible intensité de carbone dans l’Union.


Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions — A Roadmap for moving to a competitive low carbon economy in 2050 (COM(2011) 112 final, 8.3.2011)

Communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions intitulée «Feuille de route vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l’horizon 2050» [COM(2011) 112 final, 8.3.2011]


Communication (COM(2011) 112 final) — A Roadmap for moving to a competitive low carbon economy in 2050

Communication (COM(2011) 112 final) — Une feuille de route vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l’horizon 2050


Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions — A Roadmap for moving to a competitive low carbon economy in 2050 (COM(2011) 112 final, 8.3.2011)

Communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions intitulée «Feuille de route vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l’horizon 2050» [COM(2011) 112 final, 8.3.2011]


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Communication (COM(2011) 112 final) — A Roadmap for moving to a competitive low carbon economy in 2050

Communication (COM(2011) 112 final) — Une feuille de route vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l’horizon 2050


It consists of four roadmaps, namely the "Roadmap for moving to a competitive low-carbon economy in 2050"[23], the "White Paper – Roadmap to a Single European Transport Area – Towards a competitive and resource-efficient transport system"[24], the "Energy Roadmap 2050"[25] and the "Roadmap to a Resource Efficient Europe"[26].

Il consiste en quatre feuilles de route, à savoir la «Feuille de route vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l’horizon 2050»[23], le «Livre blanc – Feuille de route pour un espace européen unique des transports – Vers un système de transport compétitif et économe en ressources»[24], la «Feuille de route pour l’énergie à l’horizon 2050»[25] et la «Feuille de route pour une Europe efficace dans l’utilisation des ressources»[26].


The assessments made in the context of the EU's Roadmap for moving to a competitive low carbon economy in 2050 and the Energy Roadmap 2050 see CCS, if commercialised, as an important technology contributing to low carbon transition in the EU, with 7% to 32% of power generation using CCS by 2050, depending on the scenario considered.

Les analyses réalisées en vue de la publication de la feuille de route de l'UE vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l’horizon 2050 et de la feuille de route sur l’énergie à l’horizon 2050 soulignaient le rôle important que pourrait jouer la technologie du CSC, pour autant qu’elle soit commercialisée, dans la transition de l’UE vers une économie à faible intensité de carbone; en effet, suivant les scénarios, entre 7 et 32 % de la production d’électricité pourraient bénéficier du CSC d’ici à 2050.


The Commission Communication of 15 December 2011 entitled "A Roadmap for moving to a competitive low carbon economy in 2050" (the "Roadmap 2050") acknowledged that testing new approaches to climate change mitigation would remain essential for moving to a low-carbon economy.

Dans sa communication du 15 décembre 2011 intitulée "Feuille de route vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l'horizon 2050" (ci-après dénommée "feuille de route 2050"), la Commission a reconnu qu'il demeurait essentiel d'expérimenter de nouvelles approches en matière d'atténuation du changement climatique pour passer à une économie à faible intensité de carbone.


The European Council of February 2011 recognised the important role of Smart Grids and invited Member States, in liaison with European standardisation bodies and industry, ‘to accelerate work with a view to adopting technical standards for electric vehicle charging systems by mid-2011 and for smart grids and meters by the end of 2012’.[11] Over the long term, the Commission’s Communication on a Roadmap for moving to a competitive low-carbon economy in 2050[12] identifies Smart Grids as a key enabler for a future ...[+++]

Le Conseil européen de février 2011 a reconnu le rôle important des réseaux intelligents et invité les États membres, en liaison avec les organismes de normalisation européens et les entreprises du secteur concerné, «à accélérer les travaux afin que des normes techniques soient adoptées d'ici mi-2011 pour les systèmes de charge pour véhicules électriques et d'ici la fin de 2012 pour les réseaux et compteurs intelligents»[11]. Concernant le long terme, la communication de la Commission intitulée «Feuille de route vers une économie compétitive à faible intensité ...[+++]


Member States should support a modern, innovative, diversified, competitive, low-carbon, resource- and energy-efficient industrial base, partly by facilitating any necessary restructuring in a cost-effective manner and in full compliance with the Union’s competition rules and other relevant rules.

Les États membres devraient appuyer le développement d’une base industrielle moderne, innovante, diversifiée, compétitive, à faible émission de CO2, et économe en ressources et en énergie, en facilitant toutes les restructurations nécessaires de manière efficace et peu onéreuse et dans le respect total des règles de concurrence de l’Union et de toute autre réglementation pertinente.




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'competitive low carbon' ->

Date index: 2024-08-05
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