It is possible, then, that the civil right of action set out in the Justice for Victims of T
errorism Act (JVTA) could be viewed as having been
enacted in the broader legislative context of the amendments to the State Immunity Act included in Part 1 of Bill C-10, and whichappear to be within Parliament’s jurisdiction under its power to legislate with respect to foreign affairs and international trade.18 This argument might have greater force, however, if the JVTA were creat
...[+++]ing a right of action against foreign states only, rather than against foreign states, individual persons, organizations and listed entities. Par conséquent, on pourrait considérer que l’établissement du droit de recours civil prévu par la Loi sur la justice pour les victimes d’actes de terrorisme (LJVAT) proposée s’inscr
it dans le contexte législatif plus large des modifications apportées à la LIE par la partie 1 du projet de loi C-10 et qui semblent relever de la compétence du Parlement aux termes de son pouvoir de légiférer sur les affaires étrangères et le commerce international18. Cet argument aurait cependant plus de poids si la LJVAT créait un droit d’action uniqueme
nt contre des États étrangers, plutôt q ...[+++]ue contre des États étrangers, des personnes, des organisations et des entités inscrites.