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Additional costs
Additional expenses
Ancillary costs
Ancilliary expenses
Cost containment
Cost of borrowing
Cost of credit
Cost plus method
Cost plus pricing
Cost plus pricing method
Cost-plus pricing strategy
Cost-plus pricing system
Costing
Costs
Create correspondence for customers
Direct costing
Draft correspondence for customers
EPE
Environmental appraisal cost
Environmental cost
Environmental prevention cost
Environmental protection cost
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Extra charges
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Foreign language correspondence clerk
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Get correspondence for customers ready
Incidental charges
Incidental costs
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Incidentals
Keep correspondence records
Maintain correspondence records
Maintaining correspondence records
Marginal costing
Miscellaneous expenses
Prepare correspondence for customers
Proportional costing
Store correspondence records
Variable costing

Vertaling van "costs correspond " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
maintaining correspondence records | store correspondence records | keep correspondence records | maintain correspondence records

tenir des registres de correspondance


foreign correspondence clerk | foreign language correspondence assistant | foreign language correspondence clerk | foreign language correspondence officer

employée chargée de la correspondance en langues étrangères | employé chargé de la correspondance en langues étrangères | employé chargé de la correspondance en langues étrangères/employée chargée de la correspondance en langues étrangères


create correspondence for customers | draft correspondence for customers | get correspondence for customers ready | prepare correspondence for customers

préparer des correspondances destinées à des clients






cost plus method | cost plus pricing | cost plus pricing method | cost-plus pricing strategy | cost-plus pricing system

méthode de la marge bénéficiaire sur le prix de revient | méthode des coûts majorés | méthode du prix de revient majoré | système du prix de revient majoré


environmental cost [ environmental appraisal cost | environmental prevention cost | environmental protection cost | environmental protection expenditure | EPE ]

coût environnemental [ coût de diagnostic environnemental | coût de protection de l’environnement | coût pour l'environnement | dépenses de protection de l’environnement ]




direct costing | marginal costing | proportional costing(USA) | variable costing

calcul de coût variable | étude de l'écart sur cadence de fabrication | méthode de calcul de coût variable


additional costs | additional expenses | ancillary costs | ancilliary expenses | extra charges | extra costs | extra expenses | incidental charges | incidental costs | incidental expenses | incidentals | miscellaneous expenses

dépenses accessoires | dépenses spéciales | dépenses supplémentaires | faux frais | frais accessoires | frais spéciaux | frais supplémentaires
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These costs correspond to the preventive measures to be undertaken by contractors in those Member States where a system of joint and several liability does not yet exist, in order to ensure that contractors are selecting subcontractors that respect their obligations.

Ces coûts correspondent aux mesures préventives devant être prises par les contractants dans les États membres où un système de responsabilité solidaire n’existe pas encore, afin de garantir qu’ils choisissent des sous-traitants qui s’acquittent de leurs obligations.


5a. National regulatory authorities shall, based on the cross-border cost allocation as referred to in paragraph 5 of this Article, take into account actual costs incurred by a transmission system operator or other project promoter as a result of the investments when fixing or approving tariffs in accordance with Article 37(1)(a) of Directive 2009/72/EC and Article 41(1)(a) of Directive 2009/73/EC, insofar as these costs correspond to those of an efficient and structurally comparable operator.

5 bis. Les autorités de régulation nationales, sur la base de la répartition transnationale des coûts visée au paragraphe 5 du présent article, tiennent compte des coûts réels supportés par un gestionnaire de réseau de transport ou un autre promoteur de projet du fait des investissements lorsqu'ils fixent ou approuvent des tarifs conformément à l'article 37, paragraphe 1, point a) de la directive 2009/72/CE et à l'article 41, paragraphe 1, point a), de la directive 2009/73/CE, dans la mesure où ces coûts correspondent à ceux d'un gestion ...[+++]


In the Commission’s view, marginal cost corresponds solely to the costs generated by the actual movement of trains and not to fixed costs which cover, in addition to the costs related to railway operations, general costs for the functioning of the infrastructure which must be borne even where there is no movement of trains.

Cette dernière correspond uniquement, de l’avis de la Commission, aux coûts engendrés par les mouvements effectifs de trains, et non aux coûts fixes qui couvrent, outre les coûts liés à l’exploitation ferroviaire, les frais généraux du fonctionnement de l’infrastructure devant être supportés même en l’absence de mouvements de trains.


(Return tabled) Question No. 127 Hon. Scott Brison: With regard to the United States (U.S). Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA): (a) when was the government first made aware of this legislation and how; (b) what steps has Canada taken since the legislation's introduction in the U.S., broken down by year; (c) during the consideration of this legislation in the U.S., did Canada make any representations to the U.S. government and if so, (i) when, (ii) by whom, (iii) to whom, (iv) on what dates, (v) by what authority (vi) with what desired effect (vii) and with what outcome; (d) how many individuals in Canada will be affected; (e) how was the figure in (d) calculated; (f) how many Canadian citizens residing in Canada are U.S. person ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 127 L'hon. Scott Brison: En ce qui concerne la Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA) des États Unis (É.-U.): a) quand et comment le gouvernement a-t-il été mis au courant de cette loi; b) pour chaque année, quelles mesures le gouvernement a-t-il prises depuis l’adoption de la loi aux É.-U.; c) au cours de l’étude de cette loi aux É.-U., le Canada a-t-il fait valoir son point de vue au gouvernement américain et, si tel est le cas, (i) quand, (ii) par qui, (iii) à qui, (iv) à quelles dates, (v) en vertu de quelle autorité (vi) quel était l’effet recherché (vii) quels ont été les résultats; d) combien de personnes seront touchées au Canada; e) comment a-t-on calculé le chiffre indiqué en d); f) com ...[+++]


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D. whereas an increase in fuel prices, according to the Commission Communication (2008)453, is hitting those with the largest energy consumption most, i.e. beamtrawlers, with fuel costs in some cases corresponding to 60% of value of the landed fish, while coastal vessels fishing with passive gear are far less affected, with fuel costs corresponding to only between 5 and 20 % of value of landed fish,

D. considérant que, selon la communication de la Commission COM(2008)0453, une augmentation du prix des carburants frappe le plus durement les navires dont la consommation d'énergie est la plus élevée, à savoir les chalutiers à perche, pour lesquels les frais de carburant représentent jusqu'à 60 % de la valeur du poisson débarqué, alors que les navires côtiers pêchant avec des engins dormants sont beaucoup moins touchés, étant donné que les frais de carburant ne représentent que 5 à 20 % de la valeur du poisson débarqué,


(7) It is necessary to specify the criteria according to which tariffs for access to the network are determined, in order to ensure that they fully comply with the principle of non-discrimination and the needs of a well-functioning internal market and take fully into account the need for system integrity and reflect the actual costs incurred, insofar as such costs correspond to those of an efficient and structurally comparable network operator and are transparent, whilst including appropriate return on investments, and where appropriate taking account of the benchmarking of tariffs by the regulatory authorities.

(7) Il convient de préciser les critères en fonction desquels les tarifs d'accès au réseau sont déterminés, afin de garantir qu'ils respectent totalement le principe de non-discrimination et les exigences de bon fonctionnement du marché intérieur, qu'ils tiennent pleinement compte de la nécessaire intégrité du système et qu'ils reflètent les coûts réels supportés, dans la mesure où ces coûts correspondent à ceux d'un gestionnaire de réseau efficace et ayant une structure comparable et sont transparents, tout en comprenant un rendement ...[+++]


1. Tariffs, or the methodologies used to calculate them, applied by transmission system operators and LNG system operators and approved by the regulatory authorities pursuant to Article 25(2) of Directive 2003/55/EC, as well as tariffs published pursuant to Article 18 (1) of that Directive, shall be transparent, take into account the need for system integrity and its improvement and reflect actual costs incurred, insofar as such costs correspond to those of an efficient and structurally comparable network operator and are transparent, whilst including appropriate return on investments[...].

1. Les tarifs, ou leurs méthodologies de calcul, appliqués par les gestionnaires de réseau de transport et les gestionnaires de réseaux de GNL et approuvés par les autorités de régulation conformément à l'article 25, paragraphe 2, de la directive 2003/55/CE, ainsi que les tarifs publiés conformément à l'article 18, paragraphe 1, de cette directive, sont transparents, tiennent compte de la nécessaire intégrité et de l'amélioration du système, reflètent les coûts réels supportés, dans la mesure où ces coûts correspondent à ceux d'un gestion ...[+++]


Those tariffs shall reflect the actual costs incurred, insofar as such costs correspond to those of an efficient operator, and shall be transparent.

Ces tarifs doivent refléter les coûts réels, ceux-ci correspondant à ceux d'un opérateur efficace, et ils doivent être transparents.


Three scenarios are presented with different assumptions about recourse to EIB loans: the first scenario assumes a EIB contribution of 15% of total investment costs (corresponding to existing EIB practice with respect to very large projects with similar technical, economic and financial characteristic, the second 25% EIB contribution (corresponding to a special effort on the part of EIB for TENs), and the third 50% (corresponding to the formal EIB ceiling to an individual project for normal loans).

Il a été établi trois scénarios reposant sur des hypothèses différentes concernant le recours à des prêts de la BEI : le premier scénario se fonde sur une contribution de la BEI couvrant 15% de l'ensemble des coûts d'investissement (ce qui correspond aux pratiques habituelles de la BEI en matière de très grands projets présentant des caractéristiques techniques, économiques et financières semblables); dans le deuxième scénario, la BEI fournit 25% des coûts (ce qui représente un effort particulier de la part de la BEI en faveur des RTE); quant aux 50% envisagés dans le trois ...[+++]


The Sainsbury Centre also estimated that around 75 per cent of total expenditure on mental health services corresponds to the direct costs of service provision (mainly staff costs), while the remaining 25 per cent is accounted for by indirect costs, overheads and capital charges.

Le Centre Sainsbury a en outre estimé qu’environ 75 p. 100 des dépenses totales relatives aux services de santé mentale correspondent aux coûts directs de la prestation des services (surtout en personnel), tandis que les 25 p. 100 restant correspondent aux coûts indirects, aux frais généraux et aux intérêts et remboursements des emprunts.




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'costs correspond' ->

Date index: 2024-12-03
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