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An explanation of the reasons for it must be given
Analyse systems
Dental disclosing tablet
Disclose separately
Disclosing agent
Disclosing medium
Disclosing solution
Disclosing wafer
Disclosure obligation
Duty of disclosure
Duty to disclose
Execute system analysis
Most
Obligation of disclosure
Obligation to disclose
Perform system analysis
Plaque disclosing tablet
Plaque-detector
The reasons therefor must be disclosed
To disclose

Traduction de «could disclose » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
disclosing solution [ disclosing medium | disclosing agent | plaque-detector ]

révélateur [ produit de détection ]


disclosing wafer [ dental disclosing tablet | plaque disclosing tablet ]

comprimé révélateur [ dragée révélatrice ]


duty of disclosure [ duty to disclose | obligation of disclosure | disclosure obligation | obligation to disclose ]

devoir de divulgation [ obligation de divulguer | obligation de divulgation | devoir de divulguer ]


Definition: Dementia developing in the course of HIV disease, in the absence of a concurrent illness or condition other than HIV infection that could explain the clinical features.

Définition: Démence survenant au cours de l'évolution d'une maladie VIH, en l'absence de toute autre maladie ou infection concomitante pouvant expliquer les signes cliniques.


Death in circumstances where the body of the deceased was found and no cause could be discovered Found dead

Découverte d'un cadavre Découverte fortuite d'un cadavre, sans cause apparente de décès


most (the - that could be said was that)

tout au plus pourrait on dire que




disclose separately

avec indication séparée | avec mention séparée


an explanation of the reasons for it must be given | the reasons therefor must be disclosed

dûment moti


analyse systems | execute system analysis | analyse systems and assess how changes could affect outcomes | perform system analysis

effectuer une analyse système
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
20. Calls on the Montenegrin Parliament to ensure the transparency of Montenegrin institutions, and, in particular, to reveal information that could disclose corruption and organised crime, through adequate implementation of the new Law on Free Access to Information, in accordance with the standards of the European Court on Human Rights and with best international practices;

20. invite le parlement monténégrin à garantir la transparence des institutions monténégrines et, en particulier, à divulguer les informations qui pourraient révéler des cas de corruption et de criminalité organisée, par une application adéquate de la nouvelle loi sur le libre accès à l'information, conformément aux critères de la Cour européenne des droits de l'homme et aux meilleures pratiques internationales;


19. Calls on the Montenegrin Parliament to ensure the transparency of Montenegrin institutions, and, in particular, to reveal information that could disclose corruption and organised crime, through adequate implementation of the new Law on Free Access to Information, in accordance with the standards of the European Court on Human Rights and with best international practices;

19. invite le parlement monténégrin à garantir la transparence des institutions monténégrines et, en particulier, à divulguer les informations qui pourraient révéler des cas de corruption et de criminalité organisée, par une application adéquate de la nouvelle loi sur le libre accès à l'information, conformément aux critères de la Cour européenne des droits de l'homme et aux meilleures pratiques internationales;


Where a disputing Party submits a confidential version of its written submissions to the Panel, it shall also, upon request of the other disputing Party, provide a non-confidential summary of the information contained in its submissions that could be disclosed to the public no later than 15 days after the date of either the request or the submission, whichever is later. Nothing in these Rules shall preclude a Party from disclosing statements of its own positions to the public to the extent that they do not contain confidential commercial information.

Lorsqu'une partie au litige transmet au groupe spécial une version confidentielle de ses communications écrites, elle en fournit aussi, si l'autre partie au litige le demande, un résumé non confidentiel pouvant être rendu public, au plus tard quinze jours après la date de la demande ou de la remise de ces communications, la date la plus tardive étant retenue. Aucune disposition des présentes règles n'empêche une partie de rendre publiques ses propres positions, dans la mesure où celles-ci ne contiennent pas d'informations commerciales confidentielles.


Given that a precise percentage would allow calculating the production volume of the above mentioned additional Union producer and thus its identity could be determined, no such precise percentages could be disclosed.

Étant donné qu’un pourcentage précis aurait permis de calculer le volume de production du producteur de l’Union susmentionné et, partant, de déterminer son identité, les pourcentages exacts n’ont pu être révélés.


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An investment entity shall disclose the terms of any contractual arrangements that could require the entity or its unconsolidated subsidiaries to provide financial support to an unconsolidated, controlled, structured entity, including events or circumstances that could expose the reporting entity to a loss (eg liquidity arrangements or credit rating triggers associated with obligations to purchase assets of the structured entity or to provide financial support).

L’entité d’investissement doit indiquer les stipulations de tout accord contractuel qui pourrait obliger l’entité ou ses filiales non consolidées à soutenir financièrement une entité structurée contrôlée mais non consolidée, y compris les événements ou circonstances qui pourraient exposer l’entité présentant l’information financière à une perte (par exemple, accords d’avance de trésorerie ou changements de notations de crédit qui entraînent l’obligation d’acheter des actifs de l’entité structurée ou de lui fournir un soutien financier).


This clause could be invoked if the use of an indicator might disclose sensitive data that could enable a competitor to calculate the average price of production.

Cette clause peut être invoquée si l’utilisation d’un indicateur était susceptible de divulguer des données pouvant permettre à un concurrent de calculer le prix moyen de la production.


In this respect, the Commission should be able to adopt measures determining the procedures under which AIFM managing portfolios of AIF whose assets under management do not exceed the threshold set out in this Directive may exercise their right to be treated as AIFM covered by this Directive. These measures are also designed to specify the criteria to be used by competent authorities to assess whether AIFM comply with their obligations as regards their conduct of business, the type of conflicts of interests AIFM have to identify, as well as the reasonable steps AIFM are expected to take in terms of internal and organizational procedures in order to identify, prevent, manage and disclose ...[+++]

À cet égard, la Commission doit disposer des compétences nécessaires pour adopter les mesures servant à: déterminer les procédures selon lesquelles les gestionnaires de portefeuilles de fonds alternatifs dont les actifs gérés ne dépassent pas le seuil fixé par la présente directive peuvent exercer le droit d’être considérés comme des gestionnaires de fonds d’investissement alternatifs au sens de la présente directive; fixer les critères devant être utilisés par les autorités compétentes pour établir si les gestionnaires respectent leurs obligations en ce qui concerne les règles de conduite, les types de conflits d’intérêts que les gesti ...[+++]


(27) The Commission should be empowered to adopt delegated acts in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union, in order to determine the procedures under which AIFM managing portfolios of AIF whose assets under management do not exceed the threshold set out in this Directive may exercise their right to be treated as AIFM covered by this Directive. These delegated acts may also specify the criteria to be used by competent authorities to assess whether AIFM comply with their obligations as regards their conduct of business, the type of conflicts of interests AIFM have to identify, as well as the reasonable steps AIFM are expected to take in terms of internal and organizational procedures in order to identify, prevent, m ...[+++]

(27) Il y a lieu de conférer à la Commission les compétences lui permettant d’adopter des actes délégués conformément à l'article 290 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne afin de déterminer les procédures selon lesquelles les gestionnaires de portefeuilles de fonds alternatifs dont les actifs gérés ne dépassent pas le seuil fixé par la présente directive peuvent exercer le droit d’être considérés comme des gestionnaires de fonds d’investissement alternatifs au sens de la présente directive; ces actes délégués peuvent aussi fixer les critères devant être utilisés par les autorités compétentes pour établir si les gestionn ...[+++]


(FR) The honourable Member appears on the one hand to be concerned that Members of the Commission could disclose details of Commission meetings, and on the other hand to want these meetings to be more open to the public.

L’honorable parlementaire semble d’une part s’inquiéter que des membres du collège puissent révéler certains éléments des réunions du collège et d’autre part exprime le souhait que ces réunions puissent être davantage accessibles au public.


In general information could be confidential if the identity of the supplier of information could be disclosed.

En règle générale, les informations sont confidentielles si l’identité de leur fournisseur peut être révélée.




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'could disclose' ->

Date index: 2021-10-11
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