Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
A Country That Counts
Balkan countries
Balkan region
Carry out ship-to-shore operations
Conduct ship-to-shore operations
Countries in the Western Balkans
Countries of the Western Balkans
Country of registry of ship
Developed country
Developed nation
EAGLEs
Emerging and growth-leading economies
Emerging economy
Ensure suitable use of maritime shipping routes
First world country
First world nation
Industrialised country
Industrialized country
Industrialized nation
Match ships to maritime routes
Match vessels to shipping routes
Newly industrialised country
Newly industrialising countries
Newly industrialising economy
Newly industrialized country
Newly industrializing country
Newly industrializing economy
North Sea Memorandum of Understanding
Rich country
Rich nation
Western Balkan countries
Western Balkan country
Western Balkan region
Western Balkans

Traduction de «country that ships » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Committee on the consultation procedure on relations between Member States and third countries in shipping matters and on action relating to such matters in international organizations and the authorization procedure for agreements concerning maritime transport

Comité pour la procédure de consultation en ce qui concerne les relations entre États membres et pays tiers dans le domaine des transports maritimes, en ce qui concerne les actions relatives à ce domaine au sein des organisations internationales et en ce qui concerne la procédure d'autorisation des accords portant sur les transports maritimes


country of registry of ship

pays d'immatriculation du navire


Memorandum of Understanding between the North Sea countries on the maintenance of standards on merchant ships | North Sea Memorandum of Understanding

Mémorandum de la mer du Nord | Mémorandum d'entente des pays de la mer du Nord sur le maintien des normes à bord des navires de commerce


link ships with shipping routes connect vessels to shipping routes | match ships to maritime routes | ensure suitable use of maritime shipping routes | match vessels to shipping routes

adéquation des navires avec les voies maritimes


implement ship-to-shore activities to ensure effective vessel operations | perform necessary ship-to-shore activities for ship operations | carry out ship-to-shore operations | conduct ship-to-shore operations

réaliser des opérations navire-terre


industrialised country [ developed country | developed nation | first world country | first world nation | industrialized country | industrialized nation | rich country | rich nation ]

pays industrialisé [ pays développé | pays riche ]


newly industrialised country [ EAGLEs | emerging and growth-leading economies | emerging economy | newly industrialising countries | newly industrialising economy | newly industrialized country | newly industrializing country | newly industrializing economy ]

nouveau pays industrialisé [ EAGLEs | économie émergente | économie nouvellement industrialisée | économies émergentes à forte croissance | pays nouvellement industrialisé | PNI ]


analyse structural condition of ship to determine suitability for maritime operations | perform evaluation of structural integrity of ship in relation to its functionality for maritime activities | assess structural integrity of ship for maritime usage | make assessment of structural integrity of ship in relation to its functionality for maritime activities

évaluer l'intégrité structurelle d'un navire en vue de son utilisation en mer


Western Balkans [ Balkan countries | countries in the Western Balkans | countries of the Western Balkans | Western Balkan countries | Western Balkan country | Western Balkan region | balkan region(UNBIS) ]

Balkans occidentaux [ Balkans | Europe des Balkans | pays des Balkans occidentaux ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This European Union directive defines the responsibilities of flag states (countries where ships are registered) for enforcing the Maritime Labour Convention (MLC) agreed in 2006 by the International Labour Organisation (ILO).

La directive de l’Union européenne (UE) définit les responsabilités des États de pavillon (pays ayant immatriculé le navire) dans le cadre de la mise en œuvre de la convention du travail maritime (MLC), signée en 2006 par l’Organisation internationale du travail (OIT).


In 2014, the Council Decision 2014/241/EU was adopted, authorising EU countries having ships flying their flag or registered under their flag to ratify or to accede to the Hong Kong International Convention for the Safe and Environmentally Sound Recycling of Ships.

En 2014, la décision 2014/241/UE du Conseil a été adoptée, autorisant les pays de l’UE dont les navires battent leur pavillon ou sont enregistrés sous leur pavillon à ratifier ou à adhérer à la convention internationale de Hong Kong pour le recyclage sûr et écologiquement rationnel des navires.


implementation of the Directive on reporting formalities for ships arriving in and/or departing from ports of EU countries – this directive simplifies the administrative procedures applied to maritime transport by requiring EU countries to recognise the standard International Maritime Organisation (IMO) FAL forms which make it possible to obtain all the necessary information regarding a ship’s arrival and departure in document form.

mise en œuvre de la directive concernant certaines formalités déclaratives applicables aux navires à l’entrée et/ou à la sortie des ports des États membres (OMI-FAL) – Cette directive simplifie les procédures administratives applicables au transport maritime en imposant aux États membres de reconnaître les formulaires types FAL de l’Organisation maritime internationale (OMI) (EN) qui permettent l’obtention de toutes les informations nécessaires relatives à l’entrée ou à la sortie d’un navire.


grants EU-country nationals (and non-EU shipping companies using ships registered in an EU country and controlled by EU nationals) the right to carry passengers or goods by sea between any port of an EU country and any port or offshore installation of another EU country or of a non-EU country.

garantit aux ressortissants des pays de l’Union européenne (UE) (et aux compagnies maritimes non européennes utilisant des navires immatriculés dans un pays de l’UE et contrôlés par des ressortissants d’un pays de l’UE) le droit de transporter des voyageurs ou des biens par mer entre un port d’un pays de l’UE et un port ou une installation offshore d’un autre pays de l’UE ou d’un pays non membre de l’UE.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In 2014, the Council Decision 2014/241/EU was adopted, authorising EU countries having ships flying their flag or registered under their flag to ratify or to accede to the Hong Kong International Convention for the Safe and Environmentally Sound Recycling of Ships.

En 2014, la décision 2014/241/UE du Conseil a été adoptée, autorisant les pays de l’UE dont les navires battent leur pavillon ou sont enregistrés sous leur pavillon à ratifier ou à adhérer à la convention internationale de Hong Kong pour le recyclage sûr et écologiquement rationnel des navires.


implementation of the Directive on reporting formalities for ships arriving in and/or departing from ports of EU countries – this directive simplifies the administrative procedures applied to maritime transport by requiring EU countries to recognise the standard International Maritime Organisation (IMO) FAL forms which make it possible to obtain all the necessary information regarding a ship’s arrival and departure in document form.

mise en œuvre de la directive concernant certaines formalités déclaratives applicables aux navires à l’entrée et/ou à la sortie des ports des États membres (OMI-FAL) – Cette directive simplifie les procédures administratives applicables au transport maritime en imposant aux États membres de reconnaître les formulaires types FAL de l’Organisation maritime internationale (OMI) (EN) qui permettent l’obtention de toutes les informations nécessaires relatives à l’entrée ou à la sortie d’un navire.


- Stress the need to avoid discriminatory practices (in particular in terms of fees, obligatory services, regulations) by any of the Arctic coastal states towards third countries’ merchant ships.

- Souligner la nécessité pour les États riverains de l’Arctique d’éviter les pratiques discriminatoires (notamment en matière de redevances, de services obligatoires, de réglementations) à l’égard des navires marchands des pays tiers.


Whereas Council Decision 77/587/EEC (3) provides, inter alia, for consultation on the various aspects of developments which have taken place in relations between Member States and third countries in shipping matters;

considérant que la décision 77/587/CEE du Conseil (3) prévoit, entre autres, une consultation sur les différents aspects des développements intervenus dans les relations entre États membres et pays tiers en matière de transports maritimes;


In 2014, the Council Decision 2014/241/EU was adopted, authorising EU countries having ships flying their flag or registered under their flag to ratify or to accede to the Hong Kong International Convention for the Safe and Environmentally Sound Recycling of Ships.

En 2014, la décision 2014/241/UE du Conseil a été adoptée, autorisant les pays de l’UE dont les navires battent leur pavillon ou sont enregistrés sous leur pavillon à ratifier ou à adhérer à la convention internationale de Hong Kong pour le recyclage sûr et écologiquement rationnel des navires.


This European Union directive defines the responsibilities of flag states (countries where ships are registered) for enforcing the Maritime Labour Convention (MLC) agreed in 2006 by the International Labour Organisation (ILO).

La directive de l’Union européenne (UE) définit les responsabilités des États de pavillon (pays ayant immatriculé le navire) dans le cadre de la mise en œuvre de la convention du travail maritime (MLC), signée en 2006 par l’Organisation internationale du travail (OIT).


w