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Angel
Angel investor
Angel investors
Business angel
Business angel investor
End investor
Ethical investor
Individual investor
Investor
Investor creditor
Investor in real estate
Investor relations director
Investor relations manager
Investor relations supervisor
Investors relation manager
Invisible venture capitalist
Non-professional investor
OFI
Office for Foreign Investors
Office for foreign Investors in Wallonia
Preferential creditor
Preferred creditor
Private capital investor
Privileged creditor
Property entrepreneur
Real estate entrepreneurs
Real estate investor
Refocusing the Immigrant Investor Program
Retail investor
Seed capital investor
Senior creditor
Senior lender
Small investor
Social investor
Socially responsible investor
Venture capitalist

Vertaling van "creditors and investors " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


end investor | individual investor | non-professional investor | retail investor | small investor

investisseur de détail | investisseur final


investor relations supervisor | investors relation manager | investor relations director | investor relations manager

chargé de relations investisseurs | chargé de relations investisseurs/chargée de relations investisseurs | chargée de relations investisseurs | responsable de la communication financière


investor | seed capital investor | angel investors | venture capitalist

investisseur en capital risque | investisseur en capital risque/investisseuse en capital risque | investisseuse en capital risque


preferential creditor | preferred creditor | privileged creditor | senior creditor | senior lender

créancier dont la créance est garantie par un privilège | créancier privilégié


ethical investor [ social investor | socially responsible investor ]

investisseur éthique [ investisseur responsable sur le plan social ]


Refocusing the Immigrant Investor Program [ Refocusing the Immigrant Investor Program: Report of the Immigrant Investor Program Advisory Panel ]

Nouvelle orientation du Programme d'immigration des investisseurs [ Nouvelle orientation du Programme d'immigration des investisseurs : rapport du Comité consultatif sur le Programme d'immigration des investisseurs ]


angel investor | private capital investor | business angel investor | business angel | angel | invisible venture capitalist

investisseur providentiel | investisseuse providentielle | apporteur de capitaux providentiels | apporteuse de capitaux providentiels | investisseur tuteur | investisseuse tutrice | bonne fée des affaires | tuteur d'entreprise | tutrice d'entreprise | ange | ange des affaires | ange financier | ange gardien | ange investisseur | business angel | BA


property entrepreneur | real estate entrepreneurs | investor in real estate | real estate investor

conductrice d'opérations immobilières | directeur de la promotion immobilière | monteur d'opérations immobilières/monteuse d'opérations immobilières | promoteur-constructeur


Office for Foreign Investors | Office for foreign Investors in Wallonia | OFI [Abbr.]

Agence pour les investisseurs étrangers en Wallonie | OFI [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Greater coherence and increased efficiency in those national insolvency rules would maximise the returns to all types of creditors and investors and encourage cross-border investment.

En étant plus cohérentes et plus efficaces, les règles nationales en matière d’insolvabilité permettraient d’optimiser les rendements des différents créanciers et investisseurs et encourageraient les investissements transfrontières.


Regarding complainant 3's allegation that, in the context of the tender process in question, Capricorn and the sellers received State aid advice from the same law firm ([.]) and in particular one lawyer of that firm, the Commission notes that, according to the statement of the German authorities, that law firm and its lawyers: (a) did not provide any advice to the sellers of the tender procedure (including the insolvency administrators and the Creditors' Committee); (b) did not have any access to any information contained in the bids of other interested investors; (c) onl ...[+++]

au sujet de l'affirmation du plaignant 3 selon laquelle Capricorn et les vendeurs ont recouru, dans le cadre de la procédure d'appel d'offres en cause, aux services de conseil du même cabinet d'avocats ([.]) et, en particulier, d'un certain avocat de ce cabinet sur les questions relatives aux règles en matière d'aides d'État, la Commission constate que d'après les indications de l'Allemagne, ce cabinet et ses avocats: a) n'ont donné aucun conseil aux vendeurs dans la procédure d'appel d'offres de l'espèce (y compris aux administrateurs judiciaires et au comité des créanciers); b) n'ont pas eu accès aux informations provenant des offres ...[+++]


Such an investor-compensation scheme shall be considered to be a preferred creditor and shall have first rank of priority among creditors.

Ce système est considéré comme étant un créancier privilégié et bénéficie de la priorité parmi les créanciers.


According to former Internal Market Commissioner Frits Bolkenstein "[.] to maximise the efficiency and competitiveness of European business, we need to simplify and improve EU rules on companies' capital while maintaining strong safeguards for creditors and investors, especially minority shareholders".

Comme l'a déclaré Frits Bolkenstein, alors membre de la Commission chargé du marché intérieur, si nous voulons accroître l'efficacité et la compétitivité des entreprises européennes, il nous faut simplifier et améliorer la réglementation de l'Union européenne concernant le capital des sociétés, tout en maintenant de solides protections en faveur des créanciers et des investisseurs, particulièrement les actionnaires minoritaires.


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The European Parliament asks the Commission to propose rules that forbid investors to "plunder" companies (so called "asset stripping") and thus misuse their financial power in a way that merely disadvantages the company acquired in the long term, without having any positive impact on the company's future and the interest of its employees, creditors and business partners; moreover, the Commission should explore common rules to guarantee the capital maintenance of companies; in parallel, the European Parliament also asks the Commissi ...[+++]

Le Parlement européen demande à la Commission de proposer des règles qui interdisent aux investisseurs de "dépouiller" les entreprises ("démembrement des actifs") et d'abuser ainsi de leur puissance financière d'une manière qui ne fait que désavantager l'entreprise acquise sur le long terme, sans avoir aucun impact positif sur les perspectives de cette entreprise ni sur les intérêts de ses salariés, de ses créanciers et de ses partenaires commerciaux; en outre, la Commission doit envisager des règles communes pour garantir le maintie ...[+++]


However, in voting for the transparency of institutional investors, I support the rapporteur, Mr Lehne, who is asking the Commission to propose certain standards to prevent investors from ‘robbing’ companies (the case of the partial sale of companies) and abusing their financial powers so that companies encounter problems in the future and there is no benefit either to the company itself or its employees, creditors or business partners.

Toutefois, en votant pour la transparence des investisseurs institutionnels, je soutiens le rapporteur, M. Lehne, qui demande à la Commission de proposer certaines normes visant à empêcher les investisseurs de «voler» des sociétés (cas des ventes partielles de sociétés) et d’abuser de leurs pouvoirs financiers pour faire en sorte que les entreprises connaissent des problèmes par la suite et qu’il n’y ait plus de bénéfices ni pour la société elle-même ou ses employés, ni pour les créanciers ou les partenaires commerciaux.


The European Parliament asks the Commission to propose rules that forbid investors to “plunder” companies (so called “asset stripping”) and thus misuse their financial power in a way that merely disadvantages the company acquired in the long term, without having any positive impact on the company’s future and the interest of its employees, creditors and business partners; moreover, the Commission should explore common rules to guarantee the capital maintenance of companies; in parallel, the European Parliament also asks the Commissi ...[+++]

Le Parlement européen demande à la Commission de proposer des règles qui interdisent aux investisseurs de "dépouiller" les entreprises ("dépouillement des actifs") et d'abuser ainsi de leur puissance financière d'une manière qui ne fait que désavantager l'entreprise acquise à long terme, sans avoir aucun impact positif sur les perspectives de cette entreprise ni sur les intérêts de ses salariés, de ses créanciers et de ses partenaires; en outre, la Commission doit envisager des règles communes pour garantir le maintien du capital des ...[+++]


It aims to ensure that, where a credit institution (generally a bank) with branches in other EU countries fails, a single bankruptcy procedure is applied to all creditors and investors.

La présente directive vise à garantir, en cas de défaillance d’un établissement de crédit (généralement une banque) ayant des succursales dans d’autres pays de l’Union européenne (UE), l’application d’une procédure d’insolvabilité unique à tous les créanciers et investisseurs.


Thus, in the repayment agreements of Fogasa and in the rescheduling agreements of the Social Security Treasury, the State did not act as a public investor whose conduct must be compared with that of a private investor providing capital with a view to realising a profit but as a public creditor which, like a private creditor, may seek to recover sums owing to it.

Ainsi, dans les accords de remboursement du Fogasa et les accords de rééchelonnement de la trésorerie générale de la sécurité sociale, l'État ne s'est pas comporté comme un investisseur public dont l'intervention doit être comparée au comportement d'un investisseur privé qui place son capital en vue d'une rentabilisation de celui-ci, mais comme un créancier public qui, à l'instar d'un créancier privé, cherche à récupérer les sommes qui lui sont dues.


(7) The Court noted that in these repayment and rescheduling agreements, the State did not act as a public investor whose conduct must be compared with the conduct of a private investor laying out capital with a view to realising a profit but as a public creditor which, like private creditor, seeks to recover sums owing to it.

(7) La Cour relève que dans ces accords de remboursement et de rééchelonnement, "l'État ne s'est pas comporté comme un investisseur public dont l'intervention devrait être comparée au comportement d'un investisseur privé qui place son capital en vue d'une rentabilisation de celui-ci, mais comme un créancier public qui, à l'instar d'un créancier privé, cherche à récupérer des sommes qui lui sont dues".


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