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Advise on building matters
Advising on building matters
Airborne particulate matter
Atmospheric particulate matter
Brown cell wall degradation matter
Brown cell-wall degradation matter
Brown matter
CART
CSDP
Common Security and Defence Policy
Competence in relation to the subject matter
Counsel on building matters
Fine dust
Fine particles
Issue
Issue for trial
Issue in a proceeding
Issue in the proce
Issue of common interest
Jurisdiction in relation to the subject matter
Jurisdiction ratione materiae
Jurisdiction related to subject matter
Material competence
Matter at issue
Matter in dispute
Matter in issue
Matter in question
Matter of common interest
Matter of joint concern
Matter of mutual concern
Matter of mutual interest
Matter pending for consideration
PM
PM10
Particulate matter
Particulate matter in the atmosphere
Pending business
Pending matter for consideration
Pending subject
Pending subject of debate
Point at issue
Point in case
Point in issue
Point of issue
Problem of common concern
Question at issue
Question in controversy
Question in dispute
Question in issue
Semi-opaque matter
Semi-translucent matter
Semiopaque matter
Semitranslucent matter
Subject of common interest
Subject-matter competence
Subject-matter jurisdiction
Suspended particulate matter

Vertaling van "csdp matters " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Comprehensive Annual Report on CSDP and CSDP-related Training | Comprehensive Annual Report on ESDP and ESDP-related Training | CART [Abbr.]

Rapport annuel global sur la formation dans le domaine de la PSDC et dans les domaines liés à la PSDC | rapport annuel global sur la PESD et la formation dans le domaine de la PESD


Common Security and Defence Policy [ CSDP ]

politique de sécurité et de défense commune [ PSDC ]


brown matter [ semiopaque matter | semi-opaque matter | brown cell-wall degradation matter | brown cell wall degradation matter | semitranslucent matter | semi-translucent matter ]

matière semibrillante


competence in relation to the subject matter | jurisdiction in relation to the subject matter | jurisdiction ratione materiae | jurisdiction related to subject matter | material competence | subject-matter competence | subject-matter jurisdiction

compétence d'attribution | compétence matérielle | compétence ratione materiae


advising on building matters | make recommendations on building matters guide the building matters | advise on building matters | counsel on building matters

donner des conseils en construction


airborne particulate matter | atmospheric particulate matter | particulate matter | particulate matter in the atmosphere | PM [Abbr.]

atière particulaire | particule atmosphérique | particules atmosphériques | particules de l'atmosphère


subject of common interest [ problem of common concern | issue of common interest | matter of common interest | matter of joint concern | matter of mutual interest | matter of mutual concern ]

thème d'intérêt commun [ sujet d'intérêt général | sujet d'intérêt commun | problème d'intérêt commun | question d'intérêt commun | problème commun | question d'intérêt mutuel ]


point at issue [ issue | point in issue | point in case | point of issue | question in controversy | question in dispute | question in issue | question at issue | matter at issue | matter in issue | matter in dispute | issue for trial | matter in question | issue in a proceeding | issue in the proce ]

sujet d'un différend [ question soulevée | point litigieux | question en litige | point en litige | question litigieuse | moyen soulevé | matière en litige ]


particulate matter | suspended particulate matter | fine particles | fine dust [ PM10 ]

poussières en suspension | poussières fines en suspension | poussières fines [ PM10 ]


pending business | pending matter for consideration | matter pending for consideration | pending subject | pending subject of debate

objet pendant
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The EU is a key player in security matters in Mali and in the Sahel through its Common Security and Defence Policy (CSDP) missions. EUCAP Sahel Niger (training and advice to help the security forces in Niger tackle terrorism and organised crime), EUCAP Sahel Mali (training and advice to the Malian security forces to ensure democratic order) and the EU training mission (EUTM) in Mali (support for the instruction and training of command staff in the Malian army).

L'UE est un acteur clé dans le secteur de la sécurité au Mali et la région du Sahel à travers la présence de trois missions de la politique de sécurité et de défense commune (PSDC): EUCAP Sahel Niger (formation et conseil aux forces de sécurité du Niger pour lutter contre le terrorisme et crime organisé), EUCAP Sahel Mali (formation et conseil aux forces de sécurité malienne pour garantir l'ordre démocratique) et la mission de formation de l'UE au Mali (EUTM) (appui à la formation et entraînement du personnel de commandement de l'armée malienne).


7. Emphasises in this regard the possibility of establishing permanent structured cooperation (PESCO) among Member States (Article 46(6) TEU), of entrusting CSDP instruments and military planning and conduct capabilities in particular to that group of Member States (Articles 42(5) and 44(1) TEU), and of establishing a start-up fund for preparatory activities for missions which are not charged to the Union budget (Article 41(3) TEU) and are not incorporated into the ATHENA mechanism; calls, therefore on the President of the European Council and the Vice-President / High Representative to establish the start-up fund; highlights in this context the importance of mainstreaming CSDP matters ...[+++]

7. insiste, à cet égard, sur la possibilité de mettre en place une coopération structurée permanente entre les États membres (article 46, paragraphe 6, du traité UE), de confier des instruments de la PSDC et des capacités militaires de planification et de conduite à ce groupe d'États membres en particulier (article 42, paragraphe 5, et article 44, paragraphe 1, du traité UE) et de créer un fonds de lancement pour les activités préparatoires des missions qui ne sont pas mises à la charge du budget de l'Union (article 41, paragraphe 3, du traité UE) et ne sont pas intégrées dans le mécanisme Athena; invite donc le président du Conseil eur ...[+++]


7. Emphasises in this regard the possibility of establishing permanent structured cooperation (PESCO) among Member States (Article 46(6) TEU), of entrusting CSDP instruments and military planning and conduct capabilities in particular to that group of Member States (Articles 42(5) and 44(1) TEU), and of establishing a start-up fund for preparatory activities for missions which are not charged to the Union budget (Article 41(3) TEU) and are not incorporated into the ATHENA mechanism; calls, therefore on the President of the European Council and the Vice-President / High Representative to establish the start-up fund; highlights in this context the importance of mainstreaming CSDP matters ...[+++]

7. insiste, à cet égard, sur la possibilité de mettre en place une coopération structurée permanente entre les États membres (article 46, paragraphe 6, du traité UE), de confier des instruments de la PSDC et des capacités militaires de planification et de conduite à ce groupe d'États membres en particulier (article 42, paragraphe 5, et article 44, paragraphe 1, du traité UE) et de créer un fonds de lancement pour les activités préparatoires des missions qui ne sont pas mises à la charge du budget de l'Union (article 41, paragraphe 3, du traité UE) et ne sont pas intégrées dans le mécanisme Athena; invite donc le président du Conseil eur ...[+++]


In its conclusions of 15 October 2012, the Council requested that work on planning a possible Common Security and Defence Policy (CSDP) military mission be pursued and extended as a matter of urgency, in particular by developing a crisis management concept relating to the reorganisation and training of the Malian defence forces, taking account of the conditions necessary for the success of any such mission, which include the full support of the Malian authorities and the definition of an exit strategy.

Dans ses conclusions du 15 octobre 2012, le Conseil a demandé que les travaux de planification d’une éventuelle mission militaire dans le cadre de la politique de sécurité et de défense commune (PSDC) soient poursuivis et approfondis de manière urgente, en élaborant en particulier un concept de gestion de crise relatif à la réorganisation et à l’entraînement des forces de défense maliennes, en tenant compte des conditions nécessaires à l’efficacité d’une éventuelle mission, y compris le soutien plein et entier des autorités maliennes et la définition d’une stratégie de sortie.


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The Council also requests that work on planning a possible CSDP military operation be pursued and extended as a matter of urgency, in particular by developing a crisis management concept relating to the reorganisation and training of the Malian defence forces, taking account of the conditions necessary for the success of any such mission, which include the full support of the Malian authorities and the definition of an exit strategy.

Le Conseil demande également que les travaux de planification d'une éventuelle mission militaire dans le cadre de la PSDC soient poursuivis et approfondis de manière urgente, en élaborant en particulier un concept de gestion de crise relatif à la réorganisation et à l'entraînement des forces de défense maliennes, en tenant compte des conditions nécessaires à l'efficacité d'une éventuelle mission, y compris le soutien plein et entier des autorités maliennes et la définition d'une stratégie de sortie.


8. The Council stresses the need for further dynamic progress on CSDP, decides to remain actively seized of all matters relating to CSDP and looks forward to review progress on the basis of concrete steps.

8. Le Conseil insiste sur la nécessité de nouvelles avancées dynamiques dans le domaine de la PSDC, décide de continuer à se saisir de toutes les questions relatives à la PSDC et a hâte de faire le point sur les progrès accomplis en se fondant sur des mesures concrètes.


Given that the CSDP is part and parcel of the CFSP and that the Treaty specifies that the CFSP is the responsibility of the Foreign Affairs Council (with the High Representative in the chair as the competent authority), and recalling also that the High Representative is competent as regards the execution of the CSDP and external representation in that area, it should logically follow that CSDP matters should fall under the umbrella of the Foreign Affairs Council. Obviously, the defence ministers would take part in the case of discussion of specific defence-related subjects.

Le fait que la PSDC soit partie intégrante de la PESC, pour laquelle le traité spécifie que c'est le Conseil "Affaires étrangères", avec la particularité qu'il est présidé par le Haut représentant, qui est compétent, et que le Haut représentant est aussi compétent pour l'exécution de la PSCD et la représentation extérieure dans ce domaine, plaide pour que ce soit le Conseil "Affaires étrangères" qui assume les compétences du Conseil en matière de PSCD, naturellement avec la participation des ministres de la défense quand il s'agit de discuter des questions spécifiques dans ce domaine.


A specific problem is posed by this dominant role of the Council on CSDP matters: should the General Affairs Council be responsible for defence questions, or should a specific Council of defence ministers be created?

Le rôle essentiel du Conseil en matière de PSDC pose d'ailleurs un problème spécifique: le Conseil "Affaires étrangères" doit-il se charger des questions de défense ou faut-il prévoir une formation spécifique du Conseil avec les ministres de la défense?


Parliament may also make recommendations to the Council and the High Representative on both CFSP and CSDP matters, and shall hold a debate twice a year on the progress made.

Le Parlement européen peut également formuler des recommandations au Conseil et au Haut représentant aussi bien en matière de PESC que de PSDC. Le Parlement européen doit organiser deux fois par an un débat sur les progrès accomplis.


2. The EEAS and the services of the Commission shall consult each other on all matters relating to the external action of the Union in the exercise of their respective functions, except on matters covered by the CSDP.

2. Le SEAE et les services de la Commission se consultent sur toutes les questions relatives à l'action extérieure de l'Union dans l'exercice de leurs fonctions respectives, sauf sur les questions relevant de la PSDC.




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