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Arts administrator
Arts worker
CFPC
Compendium
Compendium of Cultural Policies and Trends in Europe
Create cultural venue outreach policies
Create outreach policies for cultural venues
Cultural Identity and Models of Cultural Policy
Cultural planning
Cultural policy
Cultural policy director
Cultural policy officer
Culture Foreign Policy Centre
Develop cultural policies
Draft policies of outreach for cultural venues
Draw up outreach policies for target cultural groups
Establish cultural policies
Evaluate cultural policies
International Meeting on Cultural Policy
Promote artistic policies

Vertaling van "cultural policy’ because " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Cultural Identity and Models of Cultural Policy

Identité culturelle et modèles de politique culturelle


Second Informal Meeting of the Network on Cultural Policy

IIe Réunion informelle du Réseau sur les politiques culturelles


International Meeting on Cultural Policy

Rencontre internationale sur la politique culturelle


Compendium of Cultural Policies and Trends in Europe | Compendium

abrégé des politiques et tendances culturelles en Europe | Compendium


establish cultural policies | evaluate cultural policies | develop cultural policies | promote artistic policies

élaborer des politiques culturelles


cultural policy [ cultural planning(UNBIS) ]

politique culturelle




arts worker | cultural policy director | arts administrator | cultural policy officer

chargée de mission en développement culturel | chargé de mission en développement culturel | chargé de mission en développement culturel/chargée de mission en développement culturel


create outreach policies for cultural venues | draw up outreach policies for target cultural groups | create cultural venue outreach policies | draft policies of outreach for cultural venues

créer des politiques de diffusion sur les sites culturels


Culture Foreign Policy Centre [ CFPC ]

Centre de compétence pour la politique étrangère culturelle [ CCC ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The external evaluation mentions the difficulty of comparing national QA measures with the EQAVET descriptors because the descriptors are very general and often cover aspects that are not covered by specific QA measures but feature rather in VET policies and policy-making approaches.[13] However this global approach also helps to move away from the toolbox approach towards a quality improvement culture.

Quant à l'évaluation externe, elle signale qu'il est difficile de comparer des mesures nationales d'AQ à partir des descripteurs du CERAQ parce que ces indicateurs sont très généraux et portent souvent sur des aspects qui ne sont pas couverts par des mesures spécifiques d’assurance de la qualité mais qui relèvent des politiques de l’EFP et des approches d'élaboration des politiques[13]. Cette approche globale permet, toutefois, de délaisser l'idée d'une «boîte à outils» au profit d'une culture de l'amélioration de la qualité.


The choice of the Consortium as sole beneficiary of a grant in this case is justified because of the will of the Union, as supported by the Member States, to continue a fruitful cooperation with a network of European think-tanks that is contributing to the creation of a common European culture on non-proliferation and disarmament, as well as helping the Union to develop and shape its policies in these areas and increase Union visib ...[+++]

Le choix de faire du consortium l'unique bénéficiaire d'une subvention se justifie en l'espèce par la volonté de l'Union, soutenue par les États membres, de poursuivre une coopération fructueuse avec un réseau de groupes de réflexion européens qui contribue à la création d'une culture européenne commune en matière de non-prolifération et de désarmement, et aide l'Union à élaborer et à façonner ses politiques dans ces domaines et à accroître la visibilité de l'Union.


The external evaluation mentions the difficulty of comparing national QA measures with the EQAVET descriptors because the descriptors are very general and often cover aspects that are not covered by specific QA measures but feature rather in VET policies and policy-making approaches.[13] However this global approach also helps to move away from the toolbox approach towards a quality improvement culture.

Quant à l'évaluation externe, elle signale qu'il est difficile de comparer des mesures nationales d'AQ à partir des descripteurs du CERAQ parce que ces indicateurs sont très généraux et portent souvent sur des aspects qui ne sont pas couverts par des mesures spécifiques d’assurance de la qualité mais qui relèvent des politiques de l’EFP et des approches d'élaboration des politiques[13]. Cette approche globale permet, toutefois, de délaisser l'idée d'une «boîte à outils» au profit d'une culture de l'amélioration de la qualité.


– (ES) Mr President, we have before us a great own-initiative report which is so important that, in my opinion, it could easily have been called ‘Bases for a common cultural policy’, because this is what they could be if the Council takes a sensitive approach to our requests.

- (ES) Monsieur le Président, nous nous trouvons face à un rapport d’initiative si important que, selon moi, il devrait être intitulé “Bases pour une politique culturelle commune”, parce que ces bases pourront être établies si le Conseil est sensible à nos requêtes et les accepte.


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– (ES) Mr President, we have before us a great own-initiative report which is so important that, in my opinion, it could easily have been called ‘Bases for a common cultural policy’, because this is what they could be if the Council takes a sensitive approach to our requests.

- (ES) Monsieur le Président, nous nous trouvons face à un rapport d’initiative si important que, selon moi, il devrait être intitulé “Bases pour une politique culturelle commune”, parce que ces bases pourront être établies si le Conseil est sensible à nos requêtes et les accepte.


We must preserve them so that those young people can continue to express themselves in the future. It is this human dimension of the policy that we must strengthen, at local, regional, national and international level, because cultural diversity, ladies and gentlemen, is universal: we cannot talk about ‘my cultural diversity’ because cultural diversity is also the cultural diversity of other people, people who, as a general rule, are unable to express themselves unless we help them to express ...[+++]

C’est cette dimension humaine de la politique que nous devons renforcer, localement, régionalement, nationalement, internationalement, parce que la diversité culturelle, Mesdames, Messieurs, elle est universelle, et nous ne pouvons pas dire "ma diversité culturelle".


If we want to bring these nations – and our own nations – on board, we need to show them a Europe of security, peace, culture and individuality, not just the sexual individuality which is often the subject of debate, but cultural individuality, because people do not just have multiple sexual needs, they also have multiple spiritual and cultural needs and linguistic diversity. In this sense, I think that Malta, which is Europe in miniature, is a good prospect; at the same time, however, we should use Malta to look at other aspects of our policies.

Ces peuples, tout comme nos propres peuples, il nous faut, pour les rapprocher, leur offrir l’image d’une Europe de sécurité, de paix, de culture, avec la spécificité de chacun, non seulement la spécificité sexuelle dont nous débattons souvent, mais aussi la spécificité culturelle, car la multiplicité des besoins n’est pas seulement d’ordre sexuel, elle touche aussi aux spécificités de l’esprit, de la culture, de la langue. De ce point de vue, je considère que Malte, qui est une miniature, constitue une perspective positive, mais que ...[+++]


I feel that a boost needs to be given to the political, cultural and economic aspects of the Mediterranean policy: because we must increasingly consolidate democracy and the parliamentary system, because we must expand the borders of the rule of law, because we need to realise the importance of protecting human rights, because we need cultural exchange promoting mutual ...[+++]

Je pense que la politique méditerranéenne doit être relancée pour ses aspects politiques, culturels et économiques : parce qu'il faut renforcer toujours plus la démocratie et le parlementarisme, parce qu'il faut élargir les frontières de l'État de droit, parce qu'il faut acquérir la connaissance de la valeur de la défense des droits de l'homme, parce que l'échange culturel par la connaissance réciproque de la société, et spécialement des communautés islamiques, nous est utile, parce qu'il est nécessaire de créer des sociétés multiethniques, multiraciales, multireligieuses et multiculturelles, et donc de réaffirmer le principe du respect ...[+++]


Raising participation will not be easy, partly because it will depend on changes in cultural and socio-psychological factors, in particular attitudes to older people in employment, and partly because it will require important changes in policy instruments to achieve changes in behaviour of employers and workers.

Accroître la participation ne sera pas chose aisée, en partie parce qu'il faudra influencer des facteurs culturels et socio-psychologiques, notamment l'attitude des personnes âgées à l'égard de l'emploi, et en partie parce qu'il faudra modifier profondément les instruments politiques pour parvenir à faire évoluer les comportements des employeurs et des travailleurs.


In short, Canadian governments are involved in cultural policy because the public interest is at stake.

En un mot, les gouvernements canadiens interviennent dans l'orientation culturelle parce qu'il y va de l'intérêt public.




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'cultural policy’ because' ->

Date index: 2022-09-30
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