Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
1st Public Law Division
2nd Public Law Division
Advances and loans to public corporations
Advances to public authorities
Communications Division
Current Amendments Division
Current Analysis Division
Current Publications Division
Current loans and advances to public authorities
Current publication survey
First Public Law Division
Law and Publications Division
Public Affairs Division
Public Law Division I
Second Public Law Division

Traduction de «current publications division » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Current Publications Division

division des publications périodiques


Current Amendments Division

Division des modifications courantes


Current Analysis Division

Division des analyses en cours


advances and loans to public corporations | advances on current account and loans to public law organizations | advances to public authorities | current account advances and loans to public corporations | current account credits and loans to public authorities | current loans and advances to public authorities

crédits en comptes courants et prêts à des collectivités de droit public


1st Public Law Division | First Public Law Division | Public Law Division I

1re Cour de droit public | Ire Cour de droit public | première Cour de droit public


Second Public Law Division | 2nd Public Law Division

deuxième Cour de droit public | IIe Cour de droit public


Public Affairs Division [ Communications Division ]

Division des affaires publiques [ Division des communications ]


First Public Law Division | 1st Public Law Division

première Cour de droit public | Ire Cour de droit public


Law and Publications Division

Division du droit et des publications


current publication survey

étude des publications courantes
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The High Level Group made other recommendations relating to restructuring transactions, along the following lines : a) some of the requirements currently foreseen by the Third Company Law Directive (mergers of public limited liability companies) and by the Sixth Company Law Directive (division of such companies) should be relaxed in specific cases which make them superfluous; b) Member States should be required to create squeeze-o ...[+++]

Le groupe de haut niveau a fait d'autres recommandations sur les opérations de restructuration, selon les lignes directrices suivantes: a) certaines des exigences actuellement prévues dans la troisième directive (concernant les fusions des sociétés anonymes) et la sixième directive (concernant les scissions de ces sociétés) devraient être assouplies dans certains cas spécifiques où elles deviennent superflues; b) les États membres devraient être tenus de créer, au moins dans les sociétés cotées, des dispositifs de retrait obligatoire (au bénéfice des actionnaires majoritaires) et de rachat obligatoire (en faveur des actionnaires minoritaires), dont l'application serait co ...[+++]


2. Calls on all sides involved in the violence to commit to an unconditional ceasefire, to refrain from actions creating further divisions and polarisation, to publicly declare that they will not tolerate such actions and to engage without precondition with the efforts of the United Nations Special Representative for Libya, Bernardino León, aimed at bringing the rival groups together in an inclusive national political dialogue; insists that due attention be paid to the involvement of women and minorities in this process; recalls that there is no military solution to the current ...[+++]

2. exhorte l'ensemble des parties impliquées dans les violences à conclure un cessez-le-feu inconditionnel, à ne prendre aucune mesure qui serait de nature à créer de nouveaux clivages et à engendrer une polarisation, à déclarer publiquement qu'elles ne toléreront pas de tels actes et à participer sans conditions préalables à l'action du représentant spécial des Nations unies en Libye, Bernardino León, qui s'efforce de réunir les groupes rivaux dans le cadre de négociations de paix constructives; exige qu'une attention suffisante soit portée à la participation des femmes et des minorités dans ce processus; rappelle qu'il n'existe pas d ...[+++]


(Return tabled) Question No. 1174 Mr. Sean Casey: With respect to staffing cuts at Canada Revenue Agency (CRA): (a) how many positions at CRA have been cut as part of the government’s plan to eliminate 19,200 jobs from the federal public service as of February 1, 2013, broken down by the (i) number of actual positions cut, (ii) number of full-time equivalent (FTE) positions cut, (iii) divisions where these cuts have been made, including the total number of positions and FTEs cut from each division, (iv) locations of these cuts across ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 1174 M. Sean Casey: En ce qui concerne les compressions de personnel à l’Agence du revenu du Canada (ARC): a) au 1 février 2013, combien de postes ont été supprimés à l’ARC dans le cadre du plan gouvernemental visant à éliminer 19 200 emplois dans la fonction publique fédérale, en indiquant (i) le nombre de postes réels supprimés, (ii) le nombre de postes supprimés en équivalent temps plein (ETP), (iii) les divisions visées par ces compressions ainsi que le nombre total de postes et d’ETP dans chaque division, (iv) les ...[+++]


(Return tabled) Question No. 164 Mr. Peter Julian: With regard to the Security and Prosperity Partnership (SPP) working groups: (a) what are the regulatory changes, regulatory harmonization, procedural changes, and new programming initiatives proposed by each SPP working group; (b) what are the proposal and the proposals that have led, or are leading to regulatory changes, regulatory harmonization, procedural changes, and new programming initiatives, in every area covered by each working group; (c) what are the names of any and all sub-working groups along with a description of their tasks and issues to cover; (d) what is the lead country, the agency and the department responsible for each sub-working group; (e) who are the lead officia ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 164 M. Peter Julian: En ce qui concerne les groupes de travail du Partenariat pour la sécurité et la prospérité (PSP): a) quelles modifications de la réglementation, mesures d’harmonisation des réglementations, modifications de procédure et nouveaux programmes sont proposés par chacun des groupes de travail du PSP; b) dans chacun des domaines couverts par les groupes de travail, quelles propositions ont été formulées et lesquelles sont à l’origine de modifications de la réglementation, de mesures d’harmonisation des ré ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
67. Calls on the Commission to submit the legislative proposals for the new Consumer Policy and Public Health programme without any delay, in order to enable the European Parliament and the Council to begin legislative work in time to allow for the programmes to enter into force at the beginning of 2007; is still convinced that a division into a new Consumer Policy programme and a new Public Health programme will provide the best solution to meet the EU's priorities; underlines that the financial resources allocated to the new programme need to be substantially increased compared to the current ...[+++]

67. invite la Commission à soumettre sans retard les propositions législatives relatives au nouveau programme Politique des consommateurs et santé publique, afin de permettre au Parlement européen et au Conseil d'entamer le travail législatif à temps pour que les programmes entrent en vigueur au début de 2007; demeure convaincu qu'une scission en un nouveau programme "Politique des consommateurs" et en un nouveau programme "Santé publique" constitue la meilleure solution pour répondre aux priorités de l'UE; souligne qu'il convient d ...[+++]


The High Level Group made other recommendations relating to restructuring transactions, along the following lines : a) some of the requirements currently foreseen by the Third Company Law Directive (mergers of public limited liability companies) and by the Sixth Company Law Directive (division of such companies) should be relaxed in specific cases which make them superfluous; b) Member States should be required to create squeeze-o ...[+++]

Le groupe de haut niveau a fait d'autres recommandations sur les opérations de restructuration, selon les lignes directrices suivantes: a) certaines des exigences actuellement prévues dans la troisième directive (concernant les fusions des sociétés anonymes) et la sixième directive (concernant les scissions de ces sociétés) devraient être assouplies dans certains cas spécifiques où elles deviennent superflues; b) les États membres devraient être tenus de créer, au moins dans les sociétés cotées, des dispositifs de retrait obligatoire (au bénéfice des actionnaires majoritaires) et de rachat obligatoire (en faveur des actionnaires minoritaires), dont l'application serait co ...[+++]


3. Given the number of petitions our Committee receives from social bodies or enterprises - such as small-scale fisheries and farmers - which could be affected, or other not currently covered by the proposed definition of the "public", it appears sensible to leave the definition of public as open as possible in order to avoid false divisions.

3. Étant donné le nombre de pétitions adressées à la commission des pétitions par des organismes représentatifs ou des entreprises - pêcheurs ou exploitants agricoles opérant des structures de petite dimension, par exemple - susceptibles d'être concernés ou par d'autres requérants qui échappent actuellement à la définition proposée pour le "public", il serait judicieux de donner à ce terme une définition aussi large que possible afin d'éviter des cloisonnements factices.


This Chronology draws heavily on: Margaret Smith and Susan Alter (Law and Government Division) and Sandra Harder (Political and Social Affairs Division), " Current Issue Review 91-9E, Euthanasia and Cessation of Treatment," Research Branch, Library of Parliament (6 February 1992, Revised 12 January 1994); and Russel Ogden, " The Right to Die: A Policy Proposal for Euthanasia and Aid in Dying," Canadian Public Policy 20:1 (1994) 1-25.

Les sources suivantes ont été abondamment consultées : Margaret Smith et Susan Alter (Division du droit et du gouvernement) et Sandra Harder (Division des affaires politiques et sociales), «Bulletin d'actualité 91-9F, L'euthanasie et l'interruption de traitement», Service de recherche, Bibliothèque du Parlement < R> (6 février 1992, révisé le 14 septembre 1994); et Russel Ogden, «The Right to Die: A Policy Proposal for Euthanasia and Aid in Dying», 20:1 Canadian Public Policy (1994), 1-25.


Beginning with the Adjudication Division, which will now be referred to under the new bill as the Immigration Division, under the current act people can be detained on grounds of flight risk, which means they're unlikely to appear for a proceeding, or if they are a danger to the public.

Je parlerai d'abord de la Section d'arbitrage, qui deviendra la Section de l'immigration aux termes du présent projet de loi. Sous le régime de la loi actuellement en vigueur, diverses personnes peuvent être détenues pour des motifs de «risque de disparaître», c'est-à-dire qui se soustrairont vraisemblablement à la procédure ou parce qu'elles représentent un danger pour le public.


Mr. Linklater: With the new system, the fact that the expertise that has already been inculcated and developed at the IRB with the members as they are now, having that expertise — the documentation centre, the understanding of the broader country trends and the constant gathering of information — available to the officers who will be doing the first-level information gathering, to the public servants who will be making the first-level decisions, as well as to the appeal division members will be helpful in terms of ensuring the decision making is as r ...[+++]

M. Linklater : Le nouveau système fait que la CISR a déjà reçu et développé des compétences qu'elle met — le centre de documentation, la compréhension des tendances générales observées à l'étranger et la saisie constante de renseignements — à la disposition des agents enquêteurs et des fonctionnaires décideurs de premier niveau, ainsi que des membres de la Section d'appel.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'current publications division' ->

Date index: 2023-05-04
w