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All-of-government approach
Business dealings with the government
Connected government
Deal with accommodation departures
Deal with departures in accommodation
Deal with departures in hospitality
Deal with killing animals measures
Deal with killing animals procedures
Deal with killing animals processes
Dealing with departures in accommodation
Dealing with killing animals processes
Dealing with the government
Economic governance
Economic governance of the EU
Economic governance of the European Union
Fiscal governance of the EU
Fiscal governance of the European Union
Good governance in tax matters
Good governance in the area of taxation
Good governance in the tax area
Good tax governance
Horizontal government
Integrated government
Interagency approach
Joined-up government
Networked government
New Deal
New Deal for engagement in fragile states
Tax good governance
Whole of government

Vertaling van "dealing with e-government " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
business dealings with the government

relations d'affaires avec le gouvernement


dealing with the government

rapport avec le gouvernement


ensure hygiene and safety regulations in dealing with infectious diseases | ensure regulations on safety in dealing with infectious diseases | ensure safety regulations in dealing with infectious diseases | obey safety regulations in dealing with infectious diseases

assurer le respect des règles de sécurité dans le traitement des maladies infectieuses


deal with accommodation departures | deal with departures in hospitality | deal with departures in accommodation | dealing with departures in accommodation

s’occuper des départs dans une structure d’hébergement


deal with killing animals measures | dealing with killing animals processes | deal with killing animals procedures | deal with killing animals processes

maîtriser les procédés d’abattage des animaux


New Deal | New Deal for engagement in fragile states | New Deal for Engagement with Fragile and Conflict Affected States

New Deal pour l'engagement dans les États fragiles | Nouvelle Donne pour l'engagement dans les États fragiles


all-of-government approach | connected government | horizontal government | integrated government | interagency approach | joined-up government | networked government | whole of government

approche gouvernementale globale | approche interministérielle | approche pangouvernementale


economic governance (EU) [ economic governance of the EU | economic governance of the European Union | fiscal governance of the EU | fiscal governance of the European Union ]

gouvernance économique (UE) [ gouvernance budgétaire de l'UE | gouvernance budgétaire de l'Union européenne | gouvernance économique de l'UE | gouvernance économique de l'Union européenne ]


good governance in tax matters | good governance in the area of taxation | good governance in the tax area | good tax governance | tax good governance

bonne gouvernance dans le domaine fiscal | bonne gouvernance en matière fiscale | bonne gouvernance fiscale


Government Strategy to Deal with First Nation Election Issues Raised in the Corbiere Decision

Stratégie du gouvernement sur les questions d'élections soulevées par l'arrêt Corbiere
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission transmits the EU-Canada trade deal (CETA) to governments for signature.

La Commission transmet l'accord commercial (AECG) UE-Canada aux gouvernements pour signature.


10. Urges the VP/HR to continue to raise the importance of reform and reconciliation in all her dealings with the Government of Bahrain; strongly encourages the establishment of an EU-Bahrain human rights working group, but notes that an EU-Bahrain human rights dialogue cannot replace a comprehensive dialogue between the government and the opposition in Bahrain itself;

10. demande instamment à la VP/HR à continuer d'insister sur l’importance de la réforme et de la réconciliation dans toutes ses relations avec le gouvernement de Bahreïn; encourage fermement la création d’un groupe de travail UE-Bahreïn sur les droits de l’homme, mais note qu’un dialogue sur les droits de l’homme ne peut se substituer au dialogue complet entre le gouvernement et l’opposition à Bahreïn;


10. Urges the VP/HR to continue to raise the importance of reform and reconciliation in all her dealings with the Government of Bahrain; strongly encourages the establishment of an EU-Bahrain human rights working group, but notes that an EU-Bahrain human rights dialogue cannot replace a comprehensive dialogue between the government and the opposition in Bahrain itself;

10. demande instamment à la VP/HR à continuer d'insister sur l’importance de la réforme et de la réconciliation dans toutes ses relations avec le gouvernement de Bahreïn; encourage fermement la création d’un groupe de travail UE-Bahreïn sur les droits de l’homme, mais note qu’un dialogue sur les droits de l’homme ne peut se substituer au dialogue complet entre le gouvernement et l’opposition à Bahreïn;


10. Urges the VP/HR to continue to raise the importance of reform and reconciliation in all her dealings with the Government of Bahrain; strongly encourages the establishment of an EU-Bahrain human rights working group, but notes that an EU-Bahrain human rights dialogue cannot replace a comprehensive dialogue between the government and the opposition in Bahrain itself;

10. demande instamment à la VP/HR à continuer d'insister sur l’importance de la réforme et de la réconciliation dans toutes ses relations avec le gouvernement de Bahreïn; encourage fermement la création d’un groupe de travail UE-Bahreïn sur les droits de l’homme, mais note qu’un dialogue sur les droits de l’homme ne peut se substituer au dialogue complet entre le gouvernement et l’opposition à Bahreïn;


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Direct help is also needed to build capacity to deal with the new and complex set of issues which government agencies in developing countries must deal with: monitoring and gathering evidence of environmental crime; building legal cases against those who transgress; raising awareness of environmental law within the police, the legal profession, public prosecution services and the courts; training of customs officials; and awareness raising to help build the public and political support needed to tackle the entrenched corruption wh ...[+++]

Une aide directe est également nécessaire si l'on souhaite renforcer la capacité à répondre à la série de nouveaux défis complexes posés aux administrations publiques, et notamment: exercer un contrôle et réunir des preuves sur la criminalité organisée; attaquer en justice ceux qui transgressent la loi; sensibiliser le personnel de la police, les avocats, les services du ministère public et les tribunaux à la législation environnementale; former les fonctionnaires des douanes et sensibiliser l'opinion publique, afin de bénéficier de son soutien et de celui de la classe politique pour s'attaquer à l'inexpugnable corruption qui se dissi ...[+++]


EU-Canada trade deal to be signed by governments; next steps on tax transparency and security // Brussels, 5 July 2016

Accord commercial UE-Canada soumis aux gouvernements pour signature; nouvelles mesures en matière de transparence fiscale et de sécurité // Bruxelles, le 5 juillet 2016


65. Calls on the EU and China to suspend arms trade deals with those governments that are responsible for human rights violations, are involved in conflicts or are on the brink of war, such as the governments of Kenya, Zimbabwe, Sudan, Chad, the Democratic Republic of the Congo, Ethiopia, Eritrea and Somalia; calls on the EU and China to stop, prevent and prohibit arms transfers to armed non-State actors that threaten human rights, political stability and sustainable development on the African continent;

65. appelle l' Union et la Chine à suspendre tout accord commercial dans le secteur des armes avec les gouvernements qui sont coupables de violations de droits de l'homme et qui sont engagés dans des conflits ou sont en passe de faire la guerre, tels que les gouvernements du Kenya, du Zimbabwe, du Soudan, du Tchad, de la République démocratique du Congo, de l'Éthiopie, de l'Érythrée et de la Somalie; demande à l' Union et à la Chine de cesser, de prévenir et d'interdire les transferts d'armes vers des forces armées non gouvernementales qui mettent en péril les droits de l'homme, la stabilité politique et le développement durable sur le ...[+++]


65. Calls on the EU and China to suspend arms trade deals with those governments that are responsible for human rights violations, are involved in conflicts or are on the brink of war, such as the governments of Kenya, Zimbabwe, Sudan, Chad, the Democratic Republic of the Congo, Ethiopia, Eritrea and Somalia; calls on the EU and China to stop, prevent and prohibit arms transfers to armed non-state actors that threaten human rights, political stability and sustainable development on the African continent;

65. appelle l'UE et la Chine à suspendre tout accord commercial dans le secteur des armes avec les gouvernements qui sont coupables de violations de droits de l'homme et qui sont engagés dans des conflits ou en passe de faire la guerre, tels que les gouvernements du Kenya, du Zimbabwe, du Soudan, du Tchad, de la République démocratique du Congo, de l'Éthiopie, de l'Érythrée et de la Somalie; demande à l'UE et à la Chine de cesser, de prévenir et d'interdire les transferts d'armes vers des acteurs armés non gouvernementaux qui mettent en péril les droits de l'homme, la stabilité politique et le développement durable sur le continent afri ...[+++]


This Directive does not deal with procedures governed by Council Regulation (EC) No 343/2003 of 18 February 2003 establishing the criteria and mechanisms for determining the Member State responsible for examining an asylum application lodged in one of the Member States by a third-country national

La présente directive ne s’applique pas aux procédures régies par le règlement (CE) no 343/2003 du Conseil du 18 février 2003 établissant les critères et mécanismes de détermination de l’État membre responsable de l’examen d’une demande d’asile présentée dans l’un des États membres par un ressortissant d’un pays tiers


With regard to future potential bigger and longer projects, it would be important to develop further the synergies between IDA and the Commission services dealing with e-government within the IST programme, in order to enhance complementarity.

En ce qui concerne les futurs projets potentiellement plus grands et plus longs, il serait important de développer davantage les synergies entre IDA et les services de la Commission chargés du gouvernement électronique dans le cadre du programme IST afin de promouvoir la complémentarité.


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