In April 1997, the Minister of Fisheries and Oceans announced an increase in Canada’s Total Allowable Catch (TAC) of turbot by 1,100 tonnes ([48]) Of this amount, Nunavut received 100 tonnes of the offshore, reducing its share of the TAC from 27% to 24%, and increasing the allocation of fish to interests based in Labrador and Northern Quebec from 27% to 32% ([49]) The F
isheries Minister’s decision subsequently went before the Federal Court of Canada (Nunavut Tunngavik Inc. v. Canada (Minister of Fisheries and Oceans)),([50]) which found that the facts of the case raised a reasonable inference that the Minister did not give special consid
...[+++]eration to the principles of adjacency and economic dependence of the Nunavut Inuit.
En avril 1997, le ministre des Pêches et des Océans a annoncé une augmentation du total autorisé des captures (TAC) pour le flétan noir de 1 100 tonnes. De cette quantité, les Inuits du Nunavut ont reçu 100 tonnes, ce qui réduisait leur part du TAC de 27 p. 100 à 24 p. 100, alors que celle des pêcheurs du Labrador et du Nord du Québec passait de 27 p. 100 à 32 p. 100. La décision du Ministre a par la suite été portée devant la Cour fédérale du Canada (Nunavut Tunngavik Inc. c. Canada (ministre des Pêches et des Océans)).