Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
All around
All around competition
All-around
All-around competition
All-round competition
Apply the study of beer styles from around the world
Around-the-back pass
Behind-the-back pass
Budget deficit
Budgetary deficit
Bury a rock around a guard
Come around
Come around a guard
Come-around draw
Deficit
Draw a rock around a guard
Draw around
Draw around a guard
Draw around the guard
Duck around a guard
Get behind a guard
Get by a guard
Hygrometric deficit
Lay around a guard
Left hand around-the-back pass
Make it around a guard
Perform wrapping of yarn around bobbins
Perform yarn wrapping around bobbins
Play around a guard
Right hand around-the-back pass
Saturation deficit
Vapor pressure deficit
Vapor-pressure deficit
Vapour pressure deficit
Vapour-pressure deficit
Water pressure deficit
Wind yarn bobbins
Wrap yarn around bobbins

Vertaling van "deficit at around " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
draw around a guard [ draw a rock around a guard | make it around a guard | lay around a guard | play around a guard | come around a guard | duck around a guard | bury a rock around a guard | get behind a guard | get by a guard ]

contourner une garde


apply the study of beer styles from around the world | implement extensive study of beer styles from around the world | administer extensive study of beer styles from around the world | apply extensive study of beer styles from around the world

mener une étude approfondie des types de bières du monde entier


administer an extensive study of wine types from around the world | utilise extensive study of wine types from around the world | apply extensive study of wine types from around the world | applying extensive study of wine types from around the world

mener une étude approfondie des types de vins du monde entier


perform wrapping of yarn around bobbins | wind yarn bobbins | perform yarn wrapping around bobbins | wrap yarn around bobbins

enrouler des fils autour de bobines


saturation deficit [ vapor pressure deficit | vapour pressure deficit | vapor-pressure deficit | vapour-pressure deficit | hygrometric deficit | water pressure deficit ]

déficit de saturation [ déficit hygrométrique ]


come around | draw around | draw around the guard | come-around draw

contournement


all around [ all-around | all around competition | all-around competition | all-round competition ]

concours multiple [ épreuve complète ]


Cap polyposis (CP) is characterised by multiple inflammatory polyps that predominantly affect the rectosigmoid area and manifest primarily as rectal bleeding with abnormal transit, constipation or diarrhoea. To date, around 67 cases have been describ

cap polypose


around-the-back pass | behind-the-back pass | right hand around-the-back pass | left hand around-the-back pass

passe dans le dos | passe derrière le dos | passe par derrière le dos


budgetary deficit | budget deficit | deficit

déficit budgétaire | déficit
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In 2004, around one third of the Member States had deficits exceeding 3% of GDP | Nominal budget balances deteriorated in more than half of the Member States: a surplus turned negative in four Member States and the deficits worsened in ten more and markedly so in Greece and Poland.

En 2004, environ un tiers des États membres ont enregistré des déficits supérieurs à 3% du PIB | Les soldes budgétaires nominaux se sont détériorés dans plus de la moitié des États membres : l’excédent a laissé la place à un déficit dans quatre d’entre eux et les déficits se sont creusés dans dix autres pays, tout particulièrement en Grèce et en Pologne.


The low level of public debt (around 5 per cent of GDP) and the positive credit rating of the country help to allay immediate stability concerns about the financing of the current account deficit.

Le faible niveau de la dette publique (environ 5% du PIB) et la bonne notation de crédit du pays lui ont permis d'éloigner les risques immédiats d'instabilité au niveau du financement du déficit de la balance courante.


The slowdown of the economy, combined with shortfalls in sale tax, led to an increase of the primary government deficit (excluding grants and transfers to NEPCO, the electricity company, and WAJ, the Jordanian water authority) to around 5.2 % of GDP in 2015, up from 4.5 % of GDP in 2014.

Le ralentissement de l’économie, associé à des manques à gagner concernant les taxes sur la vente, a entraîné une augmentation du déficit primaire des administrations publiques (hors dons et transferts en faveur de NEPCO, la compagnie d’électricité, et à WAJ, l’autorité jordanienne de distribution d’eau), qui est passé à environ 5,2 % du PIB en 2015, contre 4,5 % du PIB en 2014.


In 2015, in spite of its large dependency on energy imports, the EU economy is expected to register a current account surplus of around 1.5% of GDP (adjusted for intra-EU trade) compared to a deficit of 0.5% of GDP in 2010.

En 2015, malgré sa forte dépendance à l’égard des importations énergétiques, l’économie de l’UE devrait enregistrer un excédent de la balance courante d'environ 1,5 % du PIB (tenant compte du commerce intra-UE) contre un déficit de 0,5 % du PIB en 2010.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
However, after a period of fiscal consolidation between 1996 and 2001, when the general government balance moved from a deficit of around 5 % of GDP to a comfortable surplus, the United Kingdom has implemented a planned large increase of public expenditure including public investment, with the general government balance changing to a deficit of over 3 % of GDP by 2004.

Mais après une période d'assainissement budgétaire entre 1996 et 2001, qui a permis de passer d'un déficit public d'environ 5 % du PIB à un solde nettement excédentaire, le Royaume-Uni a mis en œuvre la forte augmentation programmée des dépenses publiques, notamment en termes d'investissements publics, ce qui s'est traduit par l'apparition d'un déficit public de plus de 3 % du PIB en 2004.


As it is more demanding than the minimum benchmark (estimated at a deficit of around 1,75 % of GDP), its achievement should fulfil the aim of providing a safety margin against the occurrence of an excessive deficit.

Cet objectif étant plus ambitieux que le minimum prescrit (estimé à un déficit de 1,75 % du PIB environ), sa réalisation devrait permettre de dégager une marge de sécurité suffisante pour éviter l'apparition d'un déficit excessif.


As the programme's MTO is more demanding than the minimum benchmark (estimated at a deficit of around 1,25 % of GDP), its achievement should fulfil the aim of providing a safety margin against the occurrence of an excessive deficit.

Cet objectif étant plus exigeant que le minimum requis (estimé à un déficit de 1,25 % du PIB environ), sa réalisation devrait permettre de dégager une marge de sécurité suffisante pour éviter l'apparition d'un déficit excessif.


Over the programme period, the structural balance (i.e. the cyclically-adjusted balance net of one-off and other temporary measures) calculated according to the commonly agreed methodology is planned to improve on average by more than 0,5 % of GDP per year, from a deficit of around 3 % of GDP in 2005 to about 0,5 % in 2009.

Le programme prévoit, que sur l'ensemble de la période, le solde structurel (le solde corrigé des variations conjoncturelles hors éléments exceptionnels et autres mesures temporaires) calculé selon la méthode commune s'améliorera en moyenne de plus de 0,5 % du PIB par an, pour passer d'un déficit d'environ 3 % du PIB en 2005 à environ 0,5 % en 2009.


The projected structural balance in every year falls within the MTO range as specified in the programme and is better than the minimum benchmark of a structural deficit of around 1 % of GDP, which ensures a sufficient margin against breaching the 3 % of GDP threshold in case of adverse cyclical developments.

Le solde structurel projeté entre chaque année dans la fourchette prise comme objectif à moyen terme est plus ambitieux que le minimum prescrit d'un déficit structurel d'environ 1 % du PIB, ce qui garantit une marge de sécurité suffisante pour éviter que le déficit ne franchisse le seuil de 3 % du PIB en cas d'évolution défavorable de la conjoncture.


Underlying this was a surge in the trade deficit to around 10.5% of GDP, which was due to an export slowdown (mainly in the fourth quarter) and a broadly based increase in imports, i.e. not only due to higher imports of investment goods but also due to higher imports of consumption goods.

À la base de ce chiffre, il y a une hausse du déficit commercial qui a atteint environ 10,5 % du PIB, due à un ralentissement des exportations (essentiellement au quatrième trimestre) et une augmentation globale des importations, s'expliquant non seulement par un accroissement des importations de biens d'investissement mais également par un accroissement des importations de biens de consommation.


w