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Adapt designers' work to venue of performance
Adapt designers’ work to the performance venue
Adapt work of designers to the performance venue
BUV
BUV instrument
Backscatter ultraviolet instrument
Backscattered solar ultraviolet radiation instrument
Backscattered ultraviolet instrument
Backscattered ultraviolet radiation instrument
Certificate of designation of origin
Community financial instrument
Construct musical instruments
Design
Design musical instruments
Design protection
Designated Instruments Officer
Designation of origin
Designing a musical instrument
Designing of instrumentation system
Designs and models
Develop m musical instruments
EU financial instrument
European Union financial instrument
European Union's financial instrument
Financial instrument of the European Union
Industrial design
PDO
PGI
Pipe and instrument diagram
Piping and instrumentation design
Piping and instrumentation diagram
Piping and instrumentation drawing
Present detailed design proposals
Present in-depth suggestions for design proposals
Process and instrumentation diagram
Protected designation of origin
Protected geographical indication
Registered designation of origin
SBUV
SBUV instrument
Solar backscatter ultraviolet instrument
Submit a detailed design proposal

Vertaling van "designated instruments " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Designated Instruments Officer

responsable des textes réglementaires


construct musical instruments | develop m musical instruments | design musical instruments | designing a musical instrument

concevoir des instruments de musique


process and instrumentation diagram [ P&ID,P & I diagram,P&I diagram | piping and instrumentation diagram | piping and instrumentation design | piping and instrumentation drawing | pipe and instrument diagram ]

schéma P et I [ schéma P&I | schéma de procédé et d'instrumentation | schéma de tuyauteries et instrumentations | schéma d'instrumentation P&ID | diagramme de procédé | dessin P&ID | P&ID ]


designs and models [ design | industrial design | design(UNBIS) | design protection(UNBIS) ]

dessin et modèle [ dessin | dessin industriel ]


backscatter ultraviolet instrument | backscattered solar ultraviolet radiation instrument | backscattered ultraviolet instrument | backscattered ultraviolet radiation instrument | BUV instrument | SBUV instrument | solar backscatter ultraviolet instrument | BUV [Abbr.] | SBUV [Abbr.]

détecteur de rayonnement rétrodiffusé | détecteur de rayonnement solaire rétrodiffusé | détecteur de rayonnement ultraviolet | détecteur d'ultraviolet


present detailed proposals for designs, present proposals for design detail | present in-depth suggestions for design proposals | present detailed design proposals | submit a detailed design proposal

présenter des propositions de conception détaillées


designation of origin [ certificate of designation of origin | PDO | PGI | protected designation of origin | protected geographical indication | registered designation of origin ]

appellation d'origine [ AOC | AOP | appellation d'origine contrôlée | appellation d'origine protégée | certificat d'appellation d'origine | IGP | indication géographique protégée ]


EU financial instrument [ Community financial instrument | European Union's financial instrument | European Union financial instrument | financial instrument of the European Union ]

instrument financier de l'UE [ instrument financier communautaire | instrument financier de l'Union européenne ]


adapt designers' work to venue of performance | adapt work of designers to the performance venue | adapt designers’ work to the performance venue | modify designers' work according to performance location

adapter le travail des concepteurs à la salle de spectacle


designing of instrumentation system

plan de réseau de transmission
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
31. Calls on the Commission to include as part of the Circular Economy Package the extension of the eco-design instrument to include the resource efficiency dimension; believes that eco-design should address durability, reparability and recyclability of products, including standards for guaranteed minimum lifetime and disassembly;

31. demande à la Commission d'inclure, dans le train de mesures sur l'économie circulaire, l'extension de l'instrument sur l'éco-conception pour y intégrer l'efficacité des ressources; estime que l'éco-conception devrait aborder les questions de la durabilité et des possibilités de réparation et de recyclage des produits, en mettant en place des normes en matière de durée de vie minimale et de démontage;


31. Calls on the Commission to include as part of the Circular Economy Package the extension of the eco-design instrument to include the resource efficiency dimension; believes that eco-design should address durability, reparability and recyclability of products, including standards for guaranteed minimum lifetime and disassembly;

31. demande à la Commission d'inclure, dans le train de mesures sur l'économie circulaire, l'extension de l'instrument sur l'éco-conception pour y intégrer l'efficacité des ressources; estime que l'éco-conception devrait aborder les questions de la durabilité et des possibilités de réparation et de recyclage des produits, en mettant en place des normes en matière de durée de vie minimale et de démontage;


225. Considers that situations of crisis and fragility require the development of policies which call for new approaches, new methods and expertise, particularly concerning activities such as (i) identifying risks at different operational levels, (ii) making scenario and projections of likely consequences and (iii) designing instruments to avoid, reduce and prepare for risks and potential disaster; calls for a flexible approach in order to allow the Commission to adapt its measures and instruments for assistance adequately and rapidl ...[+++]

225. est d'avis que les situations de crise et de fragilité exigent la mise en place de politiques fondées sur de nouvelles démarches, méthodes et expertises, notamment pour les activités telles que i) l'identification des risques aux différents niveaux opérationnels, ii) l'élaboration de scénarios et de prévisions concernant leurs conséquences, et iii) la création d'instruments visant à éviter et à limiter les risques et les catastrophes potentielles, ainsi qu'à s'y préparer; souhaite que la démarche adoptée soit assez souple pour permettre à la Commission d'adapter ses mesures et instruments d'aide de manière rapide et adéquate à des ...[+++]


225. Considers that situations of crisis and fragility require the development of policies which call for new approaches, new methods and expertise, particularly concerning activities such as (i) identifying risks at different operational levels, (ii) making scenario and projections of likely consequences and (iii) designing instruments to avoid, reduce and prepare for risks and potential disaster; calls for a flexible approach in order to allow the Commission to adapt its measures and instruments for assistance adequately and rapidl ...[+++]

225. est d'avis que les situations de crise et de fragilité exigent la mise en place de politiques fondées sur de nouvelles démarches, méthodes et expertises, notamment pour les activités telles que i) l'identification des risques aux différents niveaux opérationnels, ii) l'élaboration de scénarios et de prévisions concernant leurs conséquences, et iii) la création d'instruments visant à éviter et à limiter les risques et les catastrophes potentielles, ainsi qu'à s'y préparer; souhaite que la démarche adoptée soit assez souple pour permettre à la Commission d'adapter ses mesures et instruments d'aide de manière rapide et adéquate à des ...[+++]


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78. Considers that those situations of crisis and fragility require the development of new approaches, particularly concerning activities such as (i) identifying risks at different operational levels, (ii) drafting projections of likely consequences and (iii) designing instruments to reduce and prepare for risks and potential disaster and which allow for a sufficient level of flexibility and ability to mobilise experts in various fields of competence;

78. est d'avis que ces situations de crise et de fragilité exigent la mise en place de nouvelles démarches, notamment pour les activités telles que i) l'identification des risques aux différents niveaux opérationnels, ii) l'élaboration de prévisions concernant leurs conséquences, et iii) la création d'instruments visant à limiter les risques et les catastrophes potentielles, ainsi qu'à s'y préparer, qui garantissent une bonne adaptabilité et une capacité suffisante à mobiliser des experts dans divers domaines;


Therefore, while the committee will continue to deal with the designated instrument officers for Agriculture and Agri-Food Canada and the portfolio agencies, parliamentary relations will coordinate and track correspondence on a portfolio basis and work with the designated instrument officers to ensure that appropriate timelines are set for responses.

Par conséquent, bien que le comité continue de passer par les responsables désignés des textes réglementaires à Agriculture et Agroalimentaire Canada et dans les organismes relevant du portefeuille, le groupe des relations parlementaires coordonnera la correspondance à l'échelle du portefeuille, en assurera le suivi et travaillera auprès des agents désignés des textes réglementaires pour faire en sorte que les réponses vous parviennent dans des délais raisonnables.


In the matter of SOR/2010-192 — Regulations Amending the Designated Public Office Holder Regulations, it was agreed that counsel to the committee correspond with the Designated Instruments Officer of the Treasury Board of Canada Secretariat with respect to certain comments made by the committee.

En ce qui concerne le DORS/2010-192 — Règlement modifiant le Règlement désignant certains postes comme postes de titulaire d'une charge publique désignée, il est convenu que les conseillers juridiques du comité écrivent au responsable des textes réglementaires du Secrétariat du Conseil du Trésor du Canada pour lui transmettre certaines observations du comité.


In the matter of SOR/2002-145 — Manner of Disposal of Detained, Seized or Forfeited Goods Regulations (Preclearance Act) and SOR/2002-148 — Regulations Designating Persons and Categories of Persons — Other Than Travellers Destined for the United States — Who May Enter a Preclearance Area, it was agreed that counsel to the committee correspond with the Designated Instruments Officer of the Department of Foreign Affairs and International Trade with respect to certain comments made by the committee.

Quant au DORS/2002-145 — Règlement fixant les modalités d'aliénation des marchandises retenues, saisies ou confisquées (Loi sur le précontrôle) et au DORS/2002-148 — Règlement désignant les personnes et les catégories de personnes — autres que les voyageurs ayant pour destination les États-Unis — pouvant pénétrer dans une zone de précontrôle, il est convenu que les conseillers juridiques du comité écrivent au responsable des textes réglementaires du ministère des Affaires étrangères et du Développement international pour lui transmettre certaines observations du comité.


Mr. Bill Pentney: At the time of the creation of the agency there were existing delegation and designation instruments that designated a certain number of former CIC officials as officers for the purpose of the act and then delegated to them certain powers.

M. Bill Pentney: Lors de la création de l'agence, il existait des instruments de délégation et de désignation en vertu desquels un certain nombre d'anciens agents de CIC étaient désignés comme agents de la paix aux fins de la loi et bénéficiaient de certains pouvoirs.


In the matter of SOR/2002-148 -Regulations Designating Persons and Categories of Persons — Other than Travellers Destined for the United States — Who May Enter a Preclearance Area, it was agreed that counsel to the committee correspond with the Designated Instruments Officer of Foreign Affairs and International Trade Canada with respect to certain comments made by the committee.

Pour ce qui est du DORS/2002-148 — Règlement désignant les personnes et les catégories de personnes — autres que les voyageurs ayant pour destination les États-Unis — pouvant pénétrer dans une zone de précontrôle, il est convenu que les conseillers juridiques du comité écrivent au responsable des textes règlementaires d'Affaires étrangères et Commerce international Canada pour lui transmettre certaines observations du comité.


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