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Agricultural Advisory Committee
Agricultural Committee of the EC
Agricultural Management Committee
CMO
Common market organisation
Common organisation of agricultural markets
Common organisation of markets
Common organisation of the market
Common organization of markets
DMO
Destination Marketing Committee
Destination management organisation
Destination marketing organisation
Destination marketing organization
EC agriculture committee
EU agriculture committee
Hide market
Hide marketing organisation
Market organisation
Market organization
National market organisation
Single CMO
Single common market organisation

Vertaling van "destination marketing organisation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
destination management organisation | destination marketing organisation | DMO [Abbr.]

organisme de gestion de destination | OGD [Abbr.]


market organisation [ market organization | national market organisation ]

organisation du marché [ organisation nationale du marché ]


common organisation of markets [ CMO | common market organisation | common organization of markets | Single CMO | single common market organisation ]

organisation commune de marché [ OCM | OCM unique | organisation commune de marché unique ]


destination marketing organization

organisation de marketing de destinations [ OMD | organisation de marketing de destination | office de commercialisation touristique ]


Directory of Canadian Sellers and Destination Marketing Organizations

Annuaire des vendeurs et des offices de commercialisation touristique canadiens


Destination Marketing Committee

Comité de marketing des destinations


common market organisation | common organisation of agricultural markets | CMO [Abbr.]

organisation commune des marchés agricoles | OCM [Abbr.]


common market organisation | common organisation of the market | CMO [Abbr.]

organisation commune des marchés | OCM [Abbr.]


hide marketing organisation | hide market

organisation commerciale de vente des peaux


EU agriculture committee [ Agricultural Advisory Committee | Agricultural Committee of the EC | Agricultural Management Committee | EC agriculture committee | Management Committee for the Common Organisation of Agricultural Markets ]

comité agricole (UE) [ comité agricole CE | comité consultatif agricole | comité de gestion agricole | comité de gestion de l'organisation commune des marchés agricoles | comité de réglementation agricole ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Withdrawal prices will increase from 30% to 40% of the average EU market price over the last five years for free distribution (so-called charity withdrawals) and from 20% to 30% for withdrawals destined for other purposes (such as compost, animal feed, distillation, etc.). A greater attractivity of Producer Organisations in the fruit and vegetable sector to producers that are currently not members, by providing more clarity about w ...[+++]

Les prix de retrait passeront de 30 % à 40 % du prix de marché moyen dans l'Union sur les cinq dernières années pour la distribution gratuite («retraits caritatifs») et de 20 % à 30 % pour les retraits destinés à d'autres fins (compost, alimentation animale, distillation, etc.); amélioreront l'attractivité des organisations de producteurs du secteur des fruits et légumes pour les producteurs qui n'en sont pas membres, en définissant plus clairement les mesures des OP qui sont éligibles à un soutien financier de l'Union (par exemple, ...[+++]


P. whereas operations involving trafficking in human beings and human organs, forced prostitution or enslavement and the establishment of labour camps are often run by transnational criminal organisations; whereas, in particular, trafficking in human beings generates an estimated profit of EUR 25 billion each year and this crime concerns all EU countries; whereas the revenues generated by the trafficking in wildlife species and body parts are estimated at EUR 18 to 26 billion per year, with the EU being the foremost destination market in ...[+++]

P. considérant que la traite d'êtres humains, le trafic d'organes humains, la prostitution forcée ou la réduction en esclavage, de même que la création de camps de travail, sont souvent dirigés par les organisations criminelles transnationales; considérant, en particulier, que la traite des êtres humains est à l'origine de profits qui atteindraient, chaque année, 25 milliards d'euros et que ce phénomène criminel touche tous les pays de l'Union européenne; considérant que les recettes générées par le trafic d'espèces sauvages et de parties de leur corps atteignent, selon les estimations, de 18 à 26 milliards d'euros par an, l'Union eur ...[+++]


O. whereas operations involving trafficking in human beings and human organs, forced prostitution or enslavement and the establishment of labour camps are often run by transnational criminal organisations; whereas, in particular, trafficking in human beings generates an estimated profit of EUR 25 billion each year and this crime concerns all EU countries; whereas the revenues generated by the trafficking in wildlife species and body parts are estimated at EUR 18 to 26 billion per year, with the EU being the foremost destination market in ...[+++]

O. considérant que la traite d'êtres humains, le trafic d'organes humains, la prostitution forcée ou la réduction en esclavage, de même que la création de camps de travail, sont souvent dirigés par les organisations criminelles transnationales; considérant, en particulier, que la traite des êtres humains est à l'origine de profits qui atteindraient, chaque année, 25 milliards d'euros et que ce phénomène criminel touche tous les pays de l'Union européenne; considérant que les recettes générées par le trafic d'espèces sauvages et de parties de leur corps atteignent, selon les estimations, de 18 à 26 milliards d'euros par an, l'Union euro ...[+++]


10. Stresses that Europe must retain its position as the world’s number one tourist destination; welcomes the organisation of events and communication campaigns that promote Europe as a tourist destination, in particular in third-country markets, and calls on all stakeholders jointly to promote Europe not only as a tourist destination but also as a destination of excellence that offers a range of national destinations, cultures and tourism services, without distorting competition between them;

10. souligne que l'Europe doit conserver sa position de première destination touristique mondiale; salue l'organisation d'événements et de campagnes de communication qui font la promotion de l'Europe en tant que destination touristique, notamment auprès des marchés de pays tiers, et invite toutes les parties prenantes à promouvoir ensemble l'Europe non seulement en tant que destination touristique, mais aussi en tant que destination d'excellence dotée d'une grande diversité de destinations, de cultures et de services touristiques nationaux, sans provoquer de distorsion de co ...[+++]


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21. Calls in particular for the creation of a ‘Destination(s) Europe’ brand with the aim of complementing and enhancing the promotional activities of tourism organisations operating at the national, regional, cross-border and local levels, and of the European tourism industry, for the benefit of the visibility and competitiveness of European tourist destinations, especially in long-haul markets; stresses that the ‘Destination(s) Europe’ brand needs an inclusive approach w ...[+++]

21. demande en particulier la création d'un label "Destination(s) Europe" dans le but de compléter et de renforcer les activités de promotion des organisations de tourisme actives à l'échelon national, régional, transfrontalier et local et de l'industrie européenne du tourisme au profit de la visibilité et de la compétitivité des destinations touristiques européennes, notamment sur les marchés lointains; souligne que le label "Destination(s) Europe" nécessite une approche inclusive qui crée des avantages pour les destinations europée ...[+++]


Therefore, in order to make the implementation of the exceptional support measures provided for in this Regulation more efficient and to speed up the stabilisation of the market, it is appropriate, in respect of producers who are members of recognised producer organisations to increase the Union financial assistance for withdrawals for destinations other than free distribution, non-harvesting and green harvesting to 75 % of the rel ...[+++]

Par conséquent, afin d'appliquer les mesures exceptionnelles de soutien prévues par le présent règlement de manière plus efficace et d'accélérer la stabilisation du marché, il convient, pour les producteurs membres d'organisations de producteurs reconnues, de relever l'aide financière de l'Union applicable aux retraits à des fins autres que la distribution gratuite, à la non-récolte et à la récolte en vert à 75 % des montants maximaux concernés établis pour le soutien aux retraits du marché ayant d'autres destinations.


by way of derogation from the first subparagraph of Article 79(2) of Implementing Regulation (EU) No 543/2011, for market withdrawals for destinations other than free distribution Union financial assistance shall be available for a maximum of 10 % of the volume of marketed production of peaches and nectarines of each producer organisation.

par dérogation à l'article 79, paragraphe 2, premier alinéa, du règlement (UE) no 543/2011, pour les retraits du marché à des fins autres que la distribution gratuite, une aide financière de l'Union est prévue à hauteur maximale de 10 % du volume de la production commercialisée de pêches et de nectarines de chaque organisation de producteurs.


In respect of the organisation of, and the follow-up to, the checks to be carried out by the Member State of destination and the safeguard measures to be implemented, reference should be made to the general rules laid down in Council Directive 90/425/EEC of 26 June 1990 concerning veterinary and zootechnical checks applicable in intra-Community trade in certain live animals and products with a view to the completion of the internal market (6).

En ce qui concerne l’organisation et les suites à donner aux contrôles à effectuer par l’État membre de destination et les mesures de sauvegarde à mettre en œuvre, il convient de se référer aux règles générales prévues par la directive 90/425/CEE du Conseil du 26 juin 1990 relative aux contrôles vétérinaires et zootechniques applicables dans les échanges intracommunautaires de certains animaux vivants et de produits dans la perspective de la réalisation du marché intérieur (6).


43. Since the outermost regions are particularly affected by the fact that products from certain third countries geographically closer to their markets have easier access to the market than they do, requests that calculation of the value of production marketed by the producer organisations be modified and serve as a basis for calculating maximum financial aid to the operational fund, so that it is calculated free at the destination, including the cost ...[+++]

43. demande que, vu les incidences particulières sur les régions ultrapériphériques de la facilité d'accès au marché pour les produits de certains pays tiers plus proches géographiquement des marchés, la valeur de la production commercialisée par les organisations de producteurs de fruits et légumes - qui sert de base pour calculer l'aide financière maximum en faveur des fonds opérationnels - soit calculée franco à destination, en incluant les frais de transport vers les marchés communautaires;


Moreover, the grower shall present to the competent body in the Member State or where appropriate to the producers' organisation of which he is a member, from the 1999/2000 marketing year and before 1 December, a declaration of the quantities for each main destination of the oil obtained in the preceding marketing year, and a statement of the stock situation on 1 November.

En outre, ledit producteur présente, à l'organisme compétent de l'État membre ou le cas échéant à l'organisation de producteurs dont il est membre, à partir de la campagne de commercialisation 1999/2000 et avant le 1er décembre, une déclaration des quantités par principales destinations de l'huile acquise au cours de la campagne précédente, ainsi qu'un état des stocks au 1er novembre précédent.


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