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DG Development and Cooperation — EuropeAid
DG International Cooperation and Development
Develop personalized nutrition care plan
Developing Proactive Intervention Skills
Development interventions
EuropeAid
EuropeAid Development and Cooperation DG
Formulate a dietetic intervention
Formulate dietetic intervention
Forum theatre
Intervention theatre
OD intervention
Office of Intervention Development and Support
Open-cut development
Open-pit development
Opencast development
Organizational development intervention
Produce airport lighting reports
Produce airport lighting system reports
Select types of therapeutic diets
Social intervention theatre
Strip mining development
Theatre for human development
Theatre for social change

Traduction de «development interventions » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
development interventions

interventions de développement | interventions en faveur du développement


organizational development intervention [ OD intervention ]

intervention de développement organisationnel [ intervention DO | renouvellement fonctionnel des structures ]


developmental possibilities in music therapy intervention | possibilities for development through music therapy interventions | developmental possibilities in music therapy interventions | developmental possibilities of music therapy intervention

possibilités de développement dans les interventions de musicothérapie


develop personalized nutrition care plan | formulate a dietetic intervention | formulate dietetic intervention | select types of therapeutic diets

élaborer une intervention diététique


develop operational reports on airport lighting system activities | produce airport lighting reports | develop operational reports on airport lighting system inspections and interventions | produce airport lighting system reports

rédiger des rapports sur les systèmes d'éclairage d'un aéroport


intervention theatre | social intervention theatre | theatre for social change | theatre for human development | forum theatre

théâtre d'intervention | théâtre d'intervention sociale | théâtre-débat | théâtre-forum | théâtre utile


Office of Intervention Development and Support

Bureau du développement et du soutien des interventions


Developing Proactive Intervention Skills

Développer des capacités d'intervention proactive


DG Development and Cooperation — EuropeAid | DG International Cooperation and Development | Directorate-General for Development and Cooperation — EuropeAid | Directorate-General for International Cooperation and Development | EuropeAid | EuropeAid Development and Cooperation DG | EuropeAid Development and Cooperation Directorate-General

DG Coopération internationale et développement | DG Développement et coopération EuropeAid | direction générale de la coopération internationale et du développement | direction générale du développement et de la coopération EuropeAid


opencast development | open-cut development | open-pit development | strip mining development

ouverture d'une mine à ciel ouvert
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In situations of fragility in particular, where humanitarian operations and development interventions may coexist or follow-on from one another, complementarity, synergy and timeliness between different interventions (sectoral, local, regional and national) is crucial for durable impact in pursuit of the ultimate objective of self-reliance for people affected by crisis.

C’est en particulier dans les situations de fragilité où les opérations humanitaires et les interventions en matière de développement peuvent coexister ou se suivre que la complémentarité, la synergie et le respect des délais entre les différentes interventions (sectorielles, locales, régionales et nationales) sont cruciaux pour garantir un effet durable et atteindre l’objectif final d’autodépendance pour les populations touchées par une crise.


Governments set the parameters for development interventions and the timing and space for humanitarian interventions.

Les gouvernements fixent les paramètres des actions en faveur du développement, ainsi que le calendrier et le lieu des actions humanitaires.


In line with the “European consensus on development”, interventions in all developing countries, as defined in the list of Official Development Assistance (ODA) recipients, will be eligible for funding under this thematic programme[9].

Conformément au «consensus européen sur le développement», les interventions menées dans tous les pays en développement, figurant sur la liste des bénéficiaires de l’aide publique au développement (APD), pourront bénéficier d’un soutien au titre de ce programme thématique[9].


220. Regrets the weaknesses identified in the coordination between donors and within the Commission's services as also elaborated by an evaluation of the Union's cooperation with the Republic of Haiti (2008-2012), which was issued on behalf of the Commission, calls, in this respect, for a better articulation of the humanitarian aid and development aid with a stronger link between relief, rehabilitation and development by means of a permanent LRRD (linking of relief, rehabilitation and development) framework; considers that integrated approaches with clearly stated coordination objectives and a coherent country strategy between the Commission's Humanitarian Aid and Civil Protection Department (ECHO) and EuropeAid, alongside the sharing of b ...[+++]

220. déplore les faiblesses détectées dans la coordination entre les donateurs et au sein des services de la Commission, comme le relève également une évaluation de la coopération de l'Union avec la République d'Haïti (2008-2012), publiée au nom de la Commission et qui appelle de ses vœux, à cet égard, une meilleure articulation de l'aide humanitaire et de l'aide au développement, ainsi que l'établissement d'un lien plus étroit entre aide d'urgence, réhabilitation et développement (LRRD) grâce à une plate-forme interservices consacrée à ces problématiques; estime qu'il convient de mettre en place, partout où cela est possible, des démar ...[+++]


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220. Regrets the weaknesses identified in the coordination between donors and within the Commission's services as also elaborated by an evaluation of the Union's cooperation with the Republic of Haiti (2008-2012) , which was issued on behalf of the Commission; calls, in this respect, for a better articulation of the humanitarian aid and development aid with a stronger link between relief, rehabilitation and development by means of a permanent LRRD (linking of relief, rehabilitation and development) framework; considers that integrated approaches with clearly stated coordination objectives and a coherent country strategy between the Commission's Humanitarian Aid and Civil Protection Department (ECHO) and EuropeAid, alongside the sharing of ...[+++]

220. déplore les faiblesses détectées dans la coordination entre les donateurs et au sein des services de la Commission, comme le relève également une évaluation de la coopération de l'Union avec la République d'Haïti (2008-2012) , publiée au nom de la Commission et qui appelle de ses vœux, à cet égard, une meilleure articulation de l'aide humanitaire et de l'aide au développement, ainsi que l'établissement d'un lien plus étroit entre aide d'urgence, réhabilitation et développement (LRRD) grâce à une plate-forme interservices consacrée à ces problématiques; estime qu'il convient de mettre en place, partout où cela est possible, des déma ...[+++]


(9)Guidance on assessing the impacts of RDPs, covering the purpose and use of the impact indicators, linkages between rural development policy and other policies and factors which affect impact indicator values, and proposed methods for estimating the net effect of rural development interventions.

9)Des orientations pour l’évaluation des incidences du PDR, qui couvrent la finalité et l’utilisation des indicateurs d’impact, les liens entre la politique de développement rural et les autres politiques et facteurs ayant une influence sur les valeurs de l’indicateur d’impact, et les méthodes proposées pour estimer l’effet net des interventions au titre du développement rural.


Guidance on assessing the impacts of RDPs, covering the purpose and use of the impact indicators, linkages between rural development policy and other policies and factors which affect impact indicator values, and proposed methods for estimating the net effect of rural development interventions.

Des orientations pour l’évaluation des incidences du PDR, qui couvrent la finalité et l’utilisation des indicateurs d’impact, les liens entre la politique de développement rural et les autres politiques et facteurs ayant une influence sur les valeurs de l’indicateur d’impact, et les méthodes proposées pour estimer l’effet net des interventions au titre du développement rural.


14. Stresses the importance of drawing up an analysis of the local human rights situation, which should form the basis for all development interventions; calls on the Commission to include a section on the state of democracy and human rights in all Country and Regional Strategy Papers, and to provide more detailed data on the impact of democracy-support initiatives;

14. souligne qu'il importe de se livrer à un examen préalable de la situation des droits de l'homme sur le terrain sur lequel se fonderait toute intervention en faveur du développement; engage la Commission à faire figurer une rubrique concernant l'état de la démocratie et des droits de l'homme dans tous les documents de stratégie par pays et par région, et à fournir des données plus détaillées sur les résultats des initiatives d'appui à la démocratie;


30. Notes the growing number and frequency of natural disasters and their devastating impact; recognises as well the increasing difficulty of distinguishing natural from man-made disasters; acknowledges that risks are determined just as much by human activity and lack of planning as by natural hazards; calls for a time-bound strategy to mainstream Disaster Risk Reduction (DRR) into all EU development and humanitarian aid, guided by the HFA; recognises that without DRR mainstreaming, development interventions bear the risk of inadvertently increasing vulnerability to disasters;

30. constate le nombre et la fréquence croissants des catastrophes naturelles et leur impact dévastateur; reconnaît aussi qu'il est de plus en plus difficile de faire la distinction entre catastrophes naturelles et catastrophes causées par l'homme; que les risques tiennent tout autant à l'activité humaine et au manque d'organisation qu'aux dangers naturels; demande l'élaboration d'une stratégie, assortie d'un calendrier, afin d'intégrer la réduction des risques de catastrophes (RRC) à tous les secteurs de l'aide humanitaire et au développement de l'Union européenne, en s'inspirant du cadre d'action de Hyogo; reconnaît que, sans l'intégration de la ...[+++]


30. Notes the growing number and frequency of natural disasters and their devastating impact; recognises as well the increasing difficulty of distinguishing natural from man-made disasters; acknowledges that risks are determined just as much by human activity and lack of planning as by natural hazards; calls for a time-bound strategy to mainstream DRR (Disaster Risk Reduction) into all EU development and humanitarian aid, guided by the Hyogo Framework of Action (HFA); recognises that without DRR mainstreaming, development interventions bear the risk of inadvertently increasing vulnerability to disasters;

30. constate le nombre et la fréquence croissants des catastrophes naturelles et leur impact dévastateur; reconnaît aussi qu'il est de plus en plus difficile de faire la distinction entre catastrophes naturelles et catastrophes causées par l'homme; que les risques tiennent tout autant à l'activité humaine et au manque d'organisation qu'aux dangers naturels; demande l'élaboration d'une stratégie, assortie d'un calendrier, afin d'intégrer la réduction des risques de catastrophes (RRC) à tous les secteurs de l'aide humanitaire et au développement de l'Union européenne, en s'inspirant du cadre d'action de Hyogo; reconnaît que, sans l'intégration de la ...[+++]


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