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City planning
Community planning
Department for Development Policy
Department for International Development Cooperation
Develop policies on religion-related matters
Development policy
Development strategy
Establish policies on religion-related matters
Establish policies on religious issues
Evidence-based policymaking
FINNIDA
Finnish International Development Agency
Growth policy
IPM
Interactive policymaking
Legal policy officer for regional development
Policy development
Policy formation
Policy formulation
Policy making
Policy officer for regional development
Policymaking
Produce policies on religious issues
Regional development policy developer
Regional development policy officer
Social Development policy reserve
Social Development reserve
Social policy reserve
Town development
Town planning
Urban design
Urban development policy
Urban management
Urban planning
Urban planning scheme

Vertaling van "development policies including " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
development policy [ development strategy | growth policy | Development strategy(STW) | Growth policy(STW) ]

politique de développement [ politique de croissance | stratégie de développement ]


policy officer for regional development | regional development policy developer | legal policy officer for regional development | regional development policy officer

chargé de mission développement régional | chargé de mission développement régional/ chargée de mission développement régional | chargée de mission développement régional


Conference on the System of Financial Flows to Developing Countries, including the Evolution of the International Debt Strategy

Conférence sur le système d'apports financiers aux pays en développement, y compris l'évolution de la stratégie internationale de gestion de la dette


policy development [ policy making | policy formulation | policy formation ]

élaboration de politiques [ formulation de politiques ]


Social Development reserve [ Social Development policy reserve | Social policy reserve ]

réserve du développement social [ réserve d'intervention du développement social ]


assist in developing practices for the well-being of employees | assist the development of practices for well being of employees | assist in developing practices for well being of employees | help to develop policies for the well being of employees

aider à l’élaboration de pratiques pour le bien-être des employés


Department for Development Policy | Department for International Development Cooperation | Finnish International Development Agency | FINNIDA [Abbr.]

Direction générale de la coopération au développement | Organisme finlandais pour le développement international | FINNIDA [Abbr.]


town planning [ city planning | community planning | town development | urban design | urban development policy | urban planning | urban planning scheme | urban management(UNBIS) | urban planning(UNBIS) ]

urbanisme [ aménagement des villes | aménagement urbain | planification urbaine | politique d'aménagement urbain | politique de la ville ]


establish policies on religion-related matters | produce policies on religious issues | develop policies on religion-related matters | establish policies on religious issues

élaborer des politiques en matière religieuse


policymaking [ evidence-based policymaking | interactive policymaking | IPM | policy development | policy formulation ]

élaboration des politiques [ développement des politiques | élaboration des politiques fondées sur des données probantes | élaboration interactive des politiques | formulation des politiques | politique interactive ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- Promote better integration of nutrition in development policies, including in education and health and related capacity building.

- Promouvoir une meilleure intégration de la nutrition dans les politiques de développement, notamment dans les domaines de l’éducation et de la santé et du renforcement des capacités en la matière.


International cooperation in science, technology and innovation should be targeted to contribute to achieving the objectives of the Europe 2020 strategy to strengthen competitiveness, contribute to tackling societal challenges and support Union external and development policies, including by developing synergies with external programmes and contributing to the Union's international commitments, such as the achievement of the United Nations' Millennium Development Goals.

La coopération internationale dans le domaine de la science, de la technologie et de l'innovation devrait viser à contribuer à la réalisation des objectifs de la stratégie Europe 2020, à savoir renforcer la compétitivité, aider à relever les défis de société et soutenir les politiques extérieures et de développement de l'Union, y compris en établissant des synergies avec les programmes extérieurs et en aidant l'Union à respecter ses engagements internationaux, tels que la réalisation des objectifs du millénaire pour le développement des Nations Unies.


This process was based on a public online questionnaire accompanied by a background paper 'What funding for EU external action after 2013?'[35] The Commission presented a legisltative proposal in December 2011, taking into account all aspects of development policy including the added value of support at EU level to developing countries in accordance with the principles of the European Consensus on Development (2005) and the "Agenda for Change".

Cette consultation s'est fondée sur un questionnaire accessible en ligne, accompagné d'un document d’information intitulé «Quels instruments financiers pour l'action extérieure de l'UE après 2013?»[35]. En décembre 2011, la Commission a présenté une proposition législative tenant compte de tous les aspects de la politique de développement, y compris la valeur ajoutée du soutien apporté, à l'échelon de l'UE, aux pays en développement, conformément aux principes du consensus européen pour le développement (2005) et du «programme pour le changement».


International cooperation in science, technology and innovation should be targeted to contribute to achieving the objectives of the Europe 2020 strategy to strengthen competitiveness, contribute to tackling societal challenges and support Union external and development policies, including by developing synergies with external programmes and contributing to the Union's international commitments, such as the achievement of the United Nations' Millennium Development Goals.

La coopération internationale dans le domaine de la science, de la technologie et de l'innovation devrait viser à contribuer à la réalisation des objectifs de la stratégie Europe 2020, à savoir renforcer la compétitivité, aider à relever les défis de société et soutenir les politiques extérieures et de développement de l'Union, y compris en établissant des synergies avec les programmes extérieurs et en aidant l'Union à respecter ses engagements internationaux, tels que la réalisation des objectifs du millénaire pour le développement des Nations Unies.


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International cooperation in science, technology and innovation should be targeted to contribute to achieving the objectives of the Europe 2020 strategy to strengthen competitiveness, contribute to tackling societal challenges and support Union external and development policies, including by developing synergies with external programmes and contributing to the Union's international commitments, such as the achievement of the United Nations' Millennium Development Goals.

La coopération internationale dans le domaine de la science, de la technologie et de l'innovation devrait viser à contribuer à la réalisation des objectifs de la stratégie Europe 2020, à savoir renforcer la compétitivité, aider à relever les défis de société et soutenir les politiques extérieures et de développement de l'Union, y compris en établissant des synergies avec les programmes extérieurs et en aidant l'Union à respecter ses engagements internationaux, tels que la réalisation des objectifs du millénaire pour le développement des Nations Unies.


Notes the Commission’s intention to promote ‘inclusive and sustainable growth in the service of human development’, but regrets that the document does not contain any references to the need to promote better redistribution; emphasises that, from a development perspective, this new instrument should have no objective besides that of poverty reduction and the fight against inequality; warns that exclusive attention to economic growth and excessive confidence in the effects of automatic redistribution of development in the private sector could lead to unbalanced, non-inclusive growth without having a real impact on poverty reduction; requests the EU to reconsider this policy in favour of sustainable ...[+++]

prend acte de l'intention de la Commission de promouvoir une croissance inclusive et durable au service du développement humain mais regrette que le document ne fasse pas mention de la nécessité de promouvoir une meilleure redistribution; souligne que, dans une perspective de développement, ce nouvel instrument ne devrait avoir d'autres objectifs que la réduction de la pauvreté et la lutte contre les inégalités; avertit qu’une attention exclusive pour la croissance économique et un excès de confiance dans les effets de redistribution automatique du déve ...[+++]


[6] Situations of difficult partnership are defined as those where for one of the following reasons the usual cooperation instruments cannot be fully used to support initiatives undertaken by stakeholders other than central governments: (1) countries where cooperation has been suspended, (2) countries where the authorities are not committed to objectives of poverty reduction and to other basic principles of development policy, including good governance and participation of civil society and decentralized authorities, (3) countries where the dialogue on participatory approaches to development is very limited.

[6] Les contextes de partenariat difficile sont définis comme ceux dans lesquels, pour l’une des raisons suivantes, les instruments de coopération habituels ne peuvent être pleinement utilisés pour soutenir les initiatives entreprises par des acteurs autres que les gouvernements centraux: 1) les pays dans lesquels la coopération a été suspendue, (2) les pays dans lesquels les autorités ne se sont pas engagées à respecter des objectifs de réduction de la pauvreté et d’autres principes de base de la politique de développement, notamment la bonne gouvernance ...[+++]


In addition, while farmers cannot cultivate food crops on set-aside land, they can use this land for non-food crops including biofuels; an energy crop credit is available for biofuels, and will be extended to all Member States in 2007; the forest action plan [8] sets out measures in favour of wood energy; and the new rural development policy includes measures to support renewable energies.

De plus, si les agriculteurs ne peuvent pas produire de cultures vivrières sur des terres mises en jachère, ils peuvent néanmoins utiliser ces terres pour des cultures non alimentaires, notamment aux fins la production de biocarburants; il existe un crédit en faveur des cultures énergétiques pour les biocarburants, dont le bénéfice sera étendu à tous les États membres en 2007; le plan d'action en faveur des forêts [8] présente des mesures en faveur de la valorisation énergétique du bois; la nouvelle politique de développement rural prévoit des mesures en faveur des sources d'énergie renouvelables.


3) defines the strategic context for rural development policy, including the method for fixing the Community strategic guidelines for rural development policy (hereinafter the Community strategic guidelines) and the national strategy plans.

3. Il définit le cadre stratégique dans lequel s'inscrit la politique de développement rural, y compris la méthode à suivre pour établir les orientations stratégiques de la Communauté pour la politique de développement rural (ci-après dénommées «les orientations stratégiques de la Communauté») et les plans stratégiques nationaux.


3) defines the strategic context for rural development policy, including the method for fixing the Community strategic guidelines for rural development policy (hereinafter the Community strategic guidelines) and the national strategy plans;

3. Il définit le cadre stratégique dans lequel s'inscrit la politique de développement rural, y compris la méthode à suivre pour établir les orientations stratégiques de la Communauté pour la politique de développement rural (ci-après dénommées «les orientations stratégiques de la Communauté») et les plans stratégiques nationaux.


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