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Abdication of parental responsibility
Autonomisation
Cabinet responsibility
Collective ministerial responsibility
Collective responsibility of Cabinet
Collective responsibility of ministers
Delegation of parental responsibility
Devolution of authority
Devolution of power
Divestment of parental responsibility
Dosage related response
Dose response
Dose-effect relationship
Dose-related response
Dose-response relationship
Inadequate
Minister responsible for the Devolution Office
Ministerial collective responsibility
Passive
Personality
Self-defeating
Surrender or transfer of parental responsibility
The Devolution of Real Property Act

Traduction de «devolution responsibility » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Minister responsible for the Devolution Office

Minister responsable for the Devolution Office


autonomisation | devolution of authority | devolution of power

autonomisation | décentralisation


The Devolution of Real Property Act [ An Act to make Uniform the law respecting the Devolution of the Real Property of Deceased Persons ]

The Devolution of Real Property Act [ An Act to make Uniform the law respecting the Devolution of the Real Property of Deceased Persons ]


A unique form of congenital adrenal hyperplasia characterised by glucocorticoid deficiency, severe sexual ambiguity in both sexes and skeletal (especially craniofacial) malformations. Prenatal androgen excess is responsible for severe virilisation of

hyperplasie congénitale des surrénales par déficit en cytochrome P450 oxydoréductase


A unique form of congenital adrenal hyperplasia characterized by glucocorticoid deficiency, severe sexual ambiguity in both sexes and skeletal (especially craniofacial) malformations. Prenatal androgen excess is responsible for severe virilization of

déficit en POR


Definition: Personality disorder characterized by pervasive passive reliance on other people to make one's major and minor life decisions, great fear of abandonment, feelings of helplessness and incompetence, passive compliance with the wishes of elders and others, and a weak response to the demands of daily life. Lack of vigour may show itself in the intellectual or emotional spheres; there is often a tendency to transfer responsibility to others. | Personality (disorder):asthenic | inadequate | passive | self-defeating

Définition: Trouble de la personnalité caractérisé par une tendance systématique à laisser passivement autrui prendre les décisions, importantes ou mineures, le concernant, par une crainte d'être abandonné, des sentiments d'impuissance et d'incompétence, une soumission passive à la volonté d'autrui (par exemple de personnes plus âgées) et une difficulté à faire face aux exigences de la vie quotidienne. Un manque d'énergie peut se manifester dans le domaine intellectuel ou émotionnel; il existe souvent une tendance à rejeter la responsabilité sur autrui. | Personnalité:à conduite d'échec | asthénique | inadéquate | passive


dosage related response | dose response | dose-effect relationship | dose-related response | dose-response relationship

dose réponse | relation dose-effet | relation dose-réponse


abdication of parental responsibility | delegation of parental responsibility | divestment of parental responsibility | surrender or transfer of parental responsibility

délégation de l'autorité parentale


collective responsibility of Cabinet [ collective ministerial responsibility | cabinet responsibility | collective responsibility of ministers | ministerial collective responsibility ]

responsabilité collective du Cabinet [ responsabilité collective ministérielle | responsabilité ministérielle collective ]


A form of Parkinson disease with age of onset between 21 and 45 years, rigidity, painful cramps followed by tremor, bradykinesia, dystonia, gait complaints, falls and other non-motor symptoms. A slow disease progression and a more pronounced response

maladie de Parkinson à début précoce
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
22. Calls on the Commission to show how further devolution of financial and human-resource responsibilities from Commission headquarters to delegations would add value by improving dialogue and the coordination and programming of EU aid on the ground;

22. invite la Commission à montrer comment la poursuite de la déconcentration des responsabilités financières et des ressources humaines depuis les services centraux de la Commission vers les délégations apporterait une valeur ajoutée en renforçant le dialogue, la coordination et la programmation de l'aide européenne sur le terrain;


23. Underlines the importance of the decentralisation process in improving the functioning of the state by bringing it closer to the citizens, while at the same time respecting their right to provincial autonomy and local self-government; in this context, welcomes the adoption of the Law on National Minority Councils, which regulates the competences and the election of national minority councils in a way that is in line with international standards; recognises the progress in the implementation of the November 2006 Constitution through the adoption of the Statute and the Law on the competencies of Vojvodina; calls for the process of devolution of power to be cont ...[+++]

23. souligne l'importance du processus de décentralisation à l'égard de l'amélioration du fonctionnement de l'État dans la mesure où il rapproche ce dernier des citoyens, tout en respectant leur droit à l'autonomie provinciale et locale; salue, dans ce contexte, l'adoption de la loi sur les conseils nationaux des minorités, qui régit les compétences et l'élection de ces conseils en conformité avec les normes internationales; reconnaît les progrès réalisés dans la mise en œuvre de la Constitution de novembre 2006, grâce à l'adoption du statut d'autonomie et de la loi sur les compétences de la Voïvodine; appelle à la poursuite du processus de décentralisation au moyen de l'adoption de la loi sur les recettes publiques et de la loi sur la p ...[+++]


12. Stresses that multi-level governance entails the devolution of responsibility for programmes, allowing for better exploitation of the potential of territorial cooperation, and that, therefore, in order for the Union to be able to pursue common objectives, using coherent and result-oriented measures while establishing specific regional and local priorities, the principles of multi-level governance should be implemented;

12. souligne que la gouvernance à plusieurs niveaux implique des délégations de responsabilité en ce qui concerne les programmes, pour une meilleure exploitation du potentiel de la coopération territoriale, et que, par conséquent, afin que l'Union européenne soit en mesure de poursuivre des objectifs communs par le biais de mesures cohérentes et orientées vers les résultats, tout en fixant des priorités régionales et locales, il convient de mettre en œuvre les principes relatifs à la gouvernance à plusieurs niveaux;


the overall positive effect of devolution of responsibilities from the Commission's headquarters to its delegations in the field in relation to project preparation and implementation (effects of decentralisation);

l'incidence généralement positive de la déconcentration - des services centraux de la Commission vers les délégations sur place - en matière de préparation et de mise en œuvre des projets (effets de décentralisation);


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The answer cannot be given a priori and requires a case-by-case analysis: the reality of these services is often specific and differs widely from one Member State to another, and indeed from one local authority to another; the ways in which they are provided are constantly evolving as a response to new economic, social and institutional developments, such as shift in consumer demands, technological change, the modernisation of public administrations and the devolution of responsibilities to the local level.

La réponse à cette question ne peut être donnée a priori et nécessite une analyse au cas par cas: la réalité de ces services est souvent spécifique et diffère grandement d'un État membre à l'autre, voire d'une autorité locale à l'autre; les modalités de fourniture des services évoluent constamment, en réponse aux nouveaux développements économiques, sociaux et institutionnels, tels que la modification des exigences des consommateurs, les mutations technologiques, la modernisation des administrations publiques et le transfert de responsabilités au niveau local.


- The programme shall be implemented in accordance with the 2000 Reform of the Management of External Assistance which foresees inter alia, devolution of management responsibilities to the delegations where appropriate.

- Le programme est mis en œuvre conformément à la réforme de la gestion de l’aide extérieure de 2000, qui prévoit notamment la déconcentration des responsabilités de gestion vers les délégations, le cas échéant.


As a consequence of the completion of the devolution process – giving management responsibility for most development programmes to the Commission’s in-country Delegations – the headquarters structure of EuropeAid Co-operation Office was modified in March 2005 to provide more help and support to Delegations and to reflect the transfer of the Western Balkan countries to DG Enlargement, in the light of the prospect of their future membership of the EU.

Afin de tenir compte du parachèvement de la mise en œuvre du processus de déconcentration – qui confie aux délégations de la Commission au sein des pays la responsabilité de la gestion de la plupart des programmes de développement -, la structure de l’organisation centrale de l’Office de coopération EuropeAid a été modifiée en mars 2005 de manière à fournir davantage d’aide aux délégations et à prendre en considération le transfert des pays des Balkans occidentaux dans les attributions de la DG Élargissement, dans la perspective de leur future adhésion à l’UE.


Although the extent of devolution of responsibility for the provision of services to regional or local authorities varies markedly across the Union according to the degree of decentralisation of political power -- which, partly but by no means entirely, reflects whether or not there is a federal or unitary system of government -- there is a common concern in Member States to ensure that the level of provision does not differ too much between localities.

Alors que l'ampleur des délégations de responsabilité aux autorités régionales et locales concernant la fourniture de services varie fortement dans l'Union en fonction du degré de décentralisation du pouvoir politique -- qui reflète en partie mais non totalement le fait que le système de gouvernement soit fédéral ou unitaire -- les Etats membres partagent le souci de veiller à ce que les services fournis ne diffèrent pas trop entre localités.


Proposals are in the making for the use of these funds, such as the setting-up of a peace-support facility (EUR 125 million from unallocated resources and a similar amount by shaving off country allocations), the financing of deconcentration (devolution of responsibilities to Commission delegations, EUR 90 million) and extra resources for regional/intra-ACP co-operation.

Des propositions concernant l'utilisation de ces fonds sont à l'étude, telles que la constitution d'une Facilité de soutien de la paix (125 millions d'euros issus de ressources non allouées et un montant similaire obtenu en retirant certaines allocations nationales), le financement de la déconcentration (transfert de responsabilités aux délégations de la Commission, 90 millions d'euros) et des ressources supplémentaires pour la coopération régionale et intra-ACP.


18. Welcomes the fact that, as regards external aid, in response to Parliament's call to the Commission to submit before 31 March 2000 a programme setting out in detail its strategies, the Commissioners responsible for external relations presented an outline of proposals on 30 March 2000 before unveiling a communication on the reform of external relations on 16 May 2000 which proposes a reunification of the project cycle, the creation of a body for project identification and implementation, extensive devolution of project management t ...[+++]

18. se félicite, s'agissant de l'aide extérieure, qu'en réponse à l'appel du Parlement lui demandant de présenter un programme présentant ses stratégies dans le détail avant la date du 31 mars 2000, les commissaires responsables des relations extérieures aient présenté un panorama des propositions le 30 mars 2000 avant de dévoiler une communication sur la réforme des relations extérieures le 16 mai 2000 , laquelle propose une réunification du cycle des projets, la création d'un organe d'identification et de mise en œuvre des projets, une décentralisation extensive de la gestion des projets vers les délégations extérieures de la Commissio ...[+++]


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