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Managing manufacturing documentation
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Overseeing manufacturing documentation

Vertaling van "documentation manager " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
documentation manager | ICT documentation managers | ICT documentation manager | IT documentation manager

responsable de la documentation TIC | responsable des documents informatiques | responsable de la documentation informatique | responsable des documents sur les technologies de l'information et de la communication


electronic document management [ EDM | EDMS | electronic data management | electronic document management system | Machine-readable data(ECLAS) ]

gestion électronique des documents [ GED | gestion électronique des données ]


document management [ document management technique ]

gestion de document [ technique de gestion des documents ]


complete documentation for dangerous goods | manage dangerous goods documentation | manage documentation for dangerous goods | manage hazardous goods documentation

gérer la documentation des marchandises dangereuses


manufacturing documentation managing | overseeing manufacturing documentation | manage manufacturing documentation | managing manufacturing documentation

gérer une documentation de production


document management | documentation management | maintenance of records

gestion des documents | gestion des dossiers | tenue des dossiers


Electronic Archiving and Document Management | Electronic archiving and document management in the European Commission | e-Domec [Abbr.]

Archivage électronique et administration des documents à la Commission européenne | e-Domec [Abbr.]


Directorate 2 - Document Management | Directorate 2 - Information and Knowledge Management | Directorate 2 - Transparency | Directorate for Transparency

Direction 2 - Gestion de l'information et des connaissances | Direction 2 - Gestion des documents | Direction 2 - Transparence


electronic document management | EDM | document management | automated document managing | ADM | optical disk document storage and retrieval

gestion électronique de l'information et des documents | GEID | gestion électronique de documents | GED | gestion électronique documentaire | GED | informatique du document | documentique | gestion électronique de l'information et des documents existants | GEIDE | gestion de documents informatisés


environmental policy [ environmental management | Environmental management(ECLAS) | environmental management(GEMET) | Environmental management(STW) | environmental management(UNBIS) ]

politique de l'environnement [ gestion de l'environnement ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
14. The Board or a manager may disclose any records, documents and other information, including records, documents and information obtained under these Regulations, that the Board or manager considers necessary to carry out co-management or third-party management effectively or to fulfil the objectives set out in section 15.

14. Le Conseil ou tout administrateur peut communiquer tout dossier, document ou tout autre renseignement, y compris ceux qui sont obtenus aux termes du présent règlement, qu’il estime nécessaire à une cogestion ou une prise en charge de la gestion efficace ou pour réaliser les objectifs mentionnés à l’article 15.


8. When the Board or a manager obtains records or documents from a first nation, or creates records or documents on behalf of a first nation, while a co-management arrangement or third-party management is in effect, the Board or the manager

8. Lorsqu’il reçoit des dossiers ou documents de la première nation ou en établit pour elle durant la cogestion ou la prise en charge de la gestion, le Conseil ou tout administrateur :


8. When the Board or a manager obtains records or documents from a first nation, or creates records or documents on behalf of a first nation, while a co-management arrangement or third-party management is in effect, the Board or the manager

8. Lorsqu’il reçoit des dossiers ou documents de la première nation ou en établit pour elle durant la cogestion ou la prise en charge de la gestion, le Conseil ou tout administrateur :


5 (1) At any time after receipt of a notice under subsection 52(1) or 53(1) of the Act and while a co-management arrangement or third-party management is in effect, the first nation shall, without delay, on receipt of an oral or written request, give the Board or a manager access to, and copies — or the opportunity to make copies — of, all records and documents respecting the first nation’s local revenue laws and their administration, including records and documents relating to

5 (1) En tout temps après la réception de l’avis prévu aux paragraphes 52(1) ou 53(1) de la Loi et durant la cogestion ou la prise en charge de la gestion, la première nation, sur demande orale ou écrite du Conseil ou de tout administrateur, lui donne accès sans délai aux dossiers ou aux documents relatifs à ses textes législatifs sur les recettes locales et à leur application et lui en fournit une copie ou lui permet d’en faire, notamment les dossiers et les documents concernant :


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(2) A first nation shall, without delay, on receipt of any records or documents referred to in subsection (1) that are produced or obtained while a co-management arrangement or third-party management is in effect, provide a copy of the records or documents to the Board or a manager.

(2) La première nation, sur réception des dossiers ou documents visés au paragraphe (1) qui sont établis ou obtenus durant la cogestion ou la prise en charge de la gestion, en fournit sans délai une copie au Conseil ou à tout administrateur.


1. The investment product manufacturer shall review the information contained in the key information document regularly and shall revise the document where the review indicates that material changes need to be made in accordance with Article 8 , in particular if materially significant changes have been made to the product and in particular with regard to the appreciation of risks or the creation of value in the investment management and relevant risk in the investment management, and make available promptly the revised version.

1. L'initiateur de produits d'investissement réexamine régulièrement le contenu du document d'informations clés et révise ledit document lorsque ce réexamen montre que des modifications significatives sont nécessaires conformément à l'article 8, en particulier si des changements véritablement significatifs ont été apportés au produit, et notamment en ce qui concerne l'appréciation des risques ou la création de valeur dans la gestion de l'investissement et de risques pertinents dans la gestion de l'investissement, et met rapidement la version révisée à disposition.


3. The Commission shall be empowered to adopt delegated acts, in accordance with Article 142 concerning the management and control of financial instruments pursuant to Article 33(1)(b), including controls to be performed by managing and audit authorities, arrangements for keeping supporting documents, elements to be evidenced by supporting documents, and management and control and audit arrangements.

3. Le pouvoir est conféré à la Commission d'adopter, conformément à l'article 142, des actes délégués concernant les modalités de gestion et de contrôle des instruments financiers conformément à l'article 33, paragraphe 1, point b), y compris les contrôles à effectuer par les autorités de gestion et d'audit, les modalités de conservation des pièces justificatives, les éléments devant être étayés par les pièces justificatives et les dispositions en matière de gestion, de contrôle et d'audit.


This shall be expressed clearly, concisely and comprehensibly in the descriptive part of the annual report and shall include a true and fair summary of the performance of the investment assets, the total aggregated, the costs, the investment management strategies, the creation of value in the investment management and the development of relevant risk in the investment management, including the standards laid down in the investment product key information documents.

Cette révision est exprimée en termes clairs, concis et compréhensibles dans la partie descriptive du rapport annuel et inclut une synthèse fidèle des performances des actifs d'investissement, du total agrégé, des coûts, des stratégies de gestion des investissements, de la création de valeur dans la gestion de l'investissement et de l'évolution des risques pertinents dans la gestion de l'investissement, y compris les normes définies dans les documents d'informations clés des produits d'investissement.


Such policy, risk management measures and arrangements should be clearly described and compiled in the report on major hazards. The report on major hazards should be complementary to the safety and health document referred to in Directive 92/91/EC and it should also include provisions on environmental risk management and emergency plans.

Cette politique et ces mesures et mécanismes de gestion des risques devraient être clairement décrits et figurer dans le rapport sur les dangers majeurs (RDM), lequel devrait compléter le document de sécurité et de santé visé par la directive 92/91/CEE et comprendre également des dispositions relatives à la gestion des risques environnementaux et aux plans d'urgence.


I shall not go into the detail of this lengthy technical document but will highlight the essential points. The directive will make it obligatory for alternative investment fund managers located in the European Union to be authorised or registered, and to comply with operational and organisational requirements, codes of conduct and transparency rules, and will make them subject to the power of the competent authorities of the Member States and of the European Securities and Markets Authority (ESMA) to supervise and to impose sanctions.

Sans revenir sur le détail de ce long texte technique, j’en soulignerai les points essentiels: la directive imposera aux gestionnaires de fonds alternatifs, localisés dans l’Union européenne d’être autorisés ou enregistrés, de respecter des exigences opérationnelles et organisationnelles, des règles de conduite et de transparence et les soumettra au pouvoir de surveillance et de sanction des autorités compétentes des États membres et de l’ESMA.


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