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Approach potential actors to obtain sponsorship
Artificial insemination by donor
Assisting surface mine infrastructure design
Bilateral aid agency
Bilateral donor
Bilateral donor agency
Bilateral donor organisation
Cadaver donor
Cadaveric donor
DI
Deactivate land mine
Deceased donor
Design infrastructure for surface mines
Designing of infrastructure for surface mines
Disarm land mine
Donor
Donor concentration
Donor density
Donor impurity
Donor insemination
Donor-atom density
Electron donor
Establish contact with possible donors
Establish contact with potential donors
Establish contact with probable donors
Heterologous artificial insemination
Heterologous insemination
Infrastructure designing for surface mines
Insemination by donor
Neutralise anti personnel mine
Neutralise land mine
Non-living donor
Random donor platelet concentrate
Random donor platelets
Random donor platelets concentrate
Registry of HLA-typed donor candidates

Vertaling van "donor in mine " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
deceased donor [ cadaveric donor | cadaver donor | non-living donor ]

donneur décédé [ donneur cadavérique ]


approach potential actors to obtain sponsorship | establish contact with possible donors | establish contact with potential donors | establish contact with probable donors

établir le contact avec des donateurs potentiels


donor concentration | donor density | donor-atom density

densité des atomes donneurs


bilateral aid agency | bilateral donor | bilateral donor agency | bilateral donor organisation

organisme donateur bilatéral


donor impurity [ donor | electron donor ]

donneur [ atome donneur ]


donor insemination [ DI | insemination by donor | artificial insemination by donor | heterologous artificial insemination | heterologous insemination ]

insémination artificielle avec donneur [ IAD | insémination avec donneur | insémination artificielle par donneur | insémination par donneur | insémination artificielle avec sperme de donneur | insémination hétérologue | insémination artificielle hétérologue ]


random donor platelet concentrate | random donor platelets | random donor platelets concentrate

concentré de plaquettes standard | CPS | concentré standard de plaquettes | CSP | concentré plaquettaire standard | CPS | concentré standard de plaquettes humaines


registry of HLA-typed donor candidates | registry of human lymphocyte antigen-typed donor candidates

registre de donneurs candidats, dont le système HLA a été établi


assisting surface mine infrastructure design | designing of infrastructure for surface mines | design infrastructure for surface mines | infrastructure designing for surface mines

concevoir des infrastructures pour mines à ciel ouvert


deactivate land mine | neutralise anti personnel mine | disarm land mine | neutralise land mine

désamorcer des mines terrestres
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
whereas anti-personnel landmines have been a major obstacle to post-conflict rehabilitation and development, not least in Africa, and the EU has spent some EUR 1,5 billion over the past 20 years on processes to support demining and assist mine victims, becoming the largest donor in this field.

considérant que les mines antipersonnel sont un obstacle majeur à la réhabilitation et au développement post-conflit, en particulier en Afrique, et que l'Union européenne a consacré environ 1,5 milliard d'euros au cours des vingt dernières années à des processus visant à appuyer les opérations de déminage et à venir en aide aux victimes, et qu'elle est désormais le principal donateur dans ce domaine.


24. Recognises that resource mobilisation poses major challenges for the government and that the Mine Action Strategy 2009–2019 has yet to be adopted; regrets that the government's principal body in charge of mine action, the Demining Commission, has not met with donor representatives based in Sarajevo for some years and that its members have not attended international meetings of the Mine Ban Treaty since the treaty's Second Review Conference in 2009; urges the governme ...[+++]

24. reconnaît que la mobilisation des ressources représente un défi de taille pour le gouvernement et que la stratégie 2009-2019 de lutte contre les mines doit encore être adoptée; regrette que le principal organe gouvernemental chargé de la lutte contre les mines – la commission de déminage – n'ait pas rencontré les représentants des donateurs établis à Sarajevo depuis plusieurs années et que ses membres n'aient pas participé aux réunions internationales du traité sur l'interdiction des mines antipersonnel depuis la deuxième conférence d'examen du trait ...[+++]


24. Recognises that resource mobilisation poses major challenges for the government and that the Mine Action Strategy 2009–2019 has yet to be adopted; regrets that the government’s principal body in charge of mine action, the Demining Commission, has not met with donor representatives based in Sarajevo for some years and that its members have not attended international meetings of the Mine Ban Treaty since the treaty’s Second Review Conference in 2009; urges the governme ...[+++]

24. reconnaît que la mobilisation des ressources représente un défi de taille pour le gouvernement et que la stratégie 2009-2019 de lutte contre les mines doit encore être adoptée; regrette que le principal organe gouvernemental chargé de la lutte contre les mines – la commission de déminage – n'ait pas rencontré les représentants des donateurs établis à Sarajevo depuis plusieurs années et que ses membres n'aient pas participé aux réunions internationales du traité sur l'interdiction des mines antipersonnel depuis la deuxième conférence d'examen du trait ...[+++]


21. Regrets the fact that, despite the completion of a national survey in 2007 and a major mine action programme, the extent of the APL/ERW threat is still not known with confidence and that, at current rates of progress, it will take 100 years to clear the country; underlines the urgent need to establish a different relationship between government and international donors, to devote more national resources to the problem, introducing improved area reduction techniques and increased national mine ...[+++]

21. déplore le fait qu'en dépit de la réalisation d'une étude nationale en 2007 et d'un programme majeur de lutte contre les mines, l'ampleur de la menace due aux MAT/REG n'est toujours pas connue avec précision, et qu'au rythme actuel il faudra 100 ans pour déminer totalement le pays; souligne la nécessité urgente d'instaurer une relation d'un type différent entre le gouvernement et les donateurs internationaux, afin de consacrer davantage de ressources nationales au problème, en introduisan ...[+++]


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47. Calls for donors to standardise their methods of monitoring and evaluating the cost effectiveness of mine actions, so that they are more open to comparison and scrutiny on a country-by-country basis, and through the agency of MASG, to identify and propagate best practice;

47. invite les donateurs à harmoniser leurs méthodes de surveillance et d'évaluation de la rentabilité des actions de lutte contre les mines, afin d'en faciliter la comparaison et l'examen pays par pays, et, par l'intermédiaire de l'agence du groupe de soutien à l'action contre les mines (GSAM), à identifier et à diffuser les meilleures pratiques;


19. Notes that the CNIDAH has been well established as the national authority for mine action but donor countries have little leverage, and that the government has access to its own substantial financial resources, particularly from oil revenue;

19. remarque que la commission nationale intersectorielle de déminage et d'assistance humanitaire (CNIDAH) est bien établie en tant qu'autorité nationale chargée de la lutte contre les mines, mais que les pays donateurs n'ont guère d'influence et que le gouvernement a accès à ses propres ressources financières considérables, qui proviennent notamment de l'exploitation pétrolière;


Canada is a lead donor in mine action, having contributed approximately $47 million to mine action assistance in Afghanistan since 1989.

Le Canada est l’un des principaux pays donateurs de l’action antimines, car depuis 1989, il a versé environ 47 millions de dollars pour soutenir l’action antimines en Afghanistan.


The Commission is also fostering donor coordination first with its Member States mine action activities as well as with non-governmental organisations and the agencies of the UN system.

En ce qui concerne les actions de lutte contre les mines, la Commission promeut par ailleurs une coordination avec les autres bailleurs de fonds, à commencer par les États membres, ainsi qu'avec les organisations non gouvernementales et les agences du système des Nations unies.


The Ispra conference will bring together experts from all over the world, including the UN and other international organisations, the main donors for mine clearance, as well as representatives from NGOs particularly active in de-mining operations on the ground.

La conférence d'Ispra rassemblera des spécialistes du monde entier, en ce compris de l'ONU et des autres organisations internationales directement intéressées, les principaux donateurs impliqués dans les opérations de déminage, ainsi que de nombreux représentants d'ONG en charge du déminage sur le terrain.


Following discussion between the Commission and the World Bank, it is understood that in the future the equipment could be transferred to a National Mine Agency, part of a 70 million dollar de-mining project under discussion between the major donors.

Il ressort de discussions entre la Commission et la Banque mondiale qu'à l'avenir, les équipements en question pourraient être transférés à une Agence nationale des mines, dont la création est envisagée dans le cadre d'un projet de déminage de 70 millions de dollars, qui fait l'objet de discussions entre les principaux donateurs.


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