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Actual driving time
At half-time
Automatic recording of driving time
Break
Break period
Break time
Break-in period
Break-in time
Break-time
Coffee break
Drive home period
Drive time
Drive-time polygon
During the break
Half-time
Half-time break
Interval at half-time
Operating time
Relief period
Relief time
Rest period
Shot break
Shot instant
Shot moment
Time break
Trial period

Vertaling van "driving time break " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
break period [ break time | break | relief period | relief time | rest period | coffee break ]

période de repos [ pause | pause café | pause-café ]


half-time | half-time break | interval at half-time

arrêt à la mi-temps | mi-temps | pause


time break [ shot break | shot moment | shot instant ]

instant zéro [ instant de tir | instant initial | temps initial | instant d'explosion ]


break-in time [ break-in period | trial period ]

période d'adaptation [ période de rodage ]


operating time | break-time

durée de fonctionnement | durée de coupure




automatic recording of driving time

enregistrement automatique du temps de conduite






IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[4] I. e. Regulation (EC) No 561/2006 on driving times, breaks and rest periods of professional drivers; Directive 2006/22/EC on minimum requirements for enforcement of these rules; Regulation (EEC) No 3821/85 on recording equipment and Directive 2002/15/EC on the working time of mobile workers.

[4] À savoir le règlement (CE) n° 561/2006 sur les durées de conduite, les pauses et les temps de repos des conducteurs; la directive 2006/22/CE établissant les conditions minimales à respecter pour la mise en œuvre de ces dispositions; le règlement (CEE) n° 3821/85 sur l’appareil de contrôle et la directive 2002/15/CE sur le temps de travail des personnes exécutant des activités mobiles.


Directive 2006/22/EC sets out requirements for the enforcement of the driving times, breaks and rest periods rules for professional drivers (also called social rules) laid down in Regulation (EC) No 561/2006 as well as of the provisions on recording equipment (the tachograph) established by Regulation (EEC) No 3821/85.

La directive 2006/22/CE établit des exigences pour l'application des règles concernant les durées de conduite, les pauses et les temps de repos des conducteurs professionnels (également appelées règles en matière sociale), prévues dans le règlement (CE) n° 561/2006, ainsi que des dispositions concernant l'appareil de contrôle (le tachygraphe) prévues dans le règlement (CEE) n° 3821/85.


a regulation establishing common rules on driving times, breaks and rest periods for professional drivers and requiring use in road transport vehicles of a digital tachograph to measure these times and repealing regulation 3820/85 (PE-CONS 3671/3/05, 5408/06 ADD1), and a directive updating and repealing directive 88/599/ECC on checks on implementation of social legislation relating to road transport (PE-CONS 3672/2/05, 5406/06 ADD1+ADD2).

un règlement établissant des règles communes concernant les durées de conduite, les pauses et les temps de repos qui doivent être observés par les conducteurs professionnels, imposant l'utilisation à bord des véhicules de transport par route d'un tachygraphe numérique afin de mesurer ces périodes et abrogeant le règlement (CEE) n° 3820/85 (PE-CONS 3671/3/05, 5408/06 ADD 1), et une directive actualisant et abrogeant la directive 88/599/CEE sur les contrôles relatifs à l'application de la législation sociale dans le domaine des transports par route (PE-CONS 3672/2/05, 5406/06 ADD 1 + ADD 2).


Driving time means "the duration of the activity in which a driver controls a vehicle and the time taken by the driver to make way to the place of assignment of the vehicle, if that journey is made in a vehicle driven by the driver and the distance thus travelled is more than 100 km". This addition would avert a situation in which, for example, a driver drives by car to a pickup point 600km away, taking over the driving of a waiting coach, and without taking sufficient breaks, drives the coach for another 600km on the return journey, ...[+++]

Il s'agit de la durée pendant laquelle un conducteur contrôle un véhicule, prend part à la circulation, ou rejoint son lieu de travail dans un véhicule, et si ce voyage fait plus de 100 km. Ceci empêcherait, par exemple, un chauffeur de conduire pendant 600 km sa propre voiture avant de rejoindre un bus et refaire le trajet en sens inverse sans prendre suffisamment de pauses.


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The tachograph is a device that records the driving time, breaks and rest periods, as well as periods of availability and other work undertaken by a driver. The aim of the tachograph is to:

Le tachygraphe est un appareil permettant d’enregistrer les temps de conduite, les pauses et les temps de repos, ainsi que les périodes de disponibilité et les autres tâches réalisées par le conducteur. Son objectif est de:


Moreover, it deters transport operators from gaining an unfair competitive advantage by not observing the rules on driving times, breaks or rest periods.

En outre, elle dissuade les transporteurs de bénéficier d'un avantage concurrentiel injuste en ne respectant pas les règles concernant les temps de conduite, les interruptions et les périodes de repos.


Since March 2009, it has covered all drivers who fall in the scope of the regulation on driving times, breaks and rest periods.

Depuis mars 2009, elle s’applique à tous les conducteurs qui relèvent du règlement relatif au temps de conduite, aux pauses et au temps de repos.


Rules on driving times, breaks and rest periods

Règles concernant les durées de conduite, les pauses et les temps de repos


Regulation (EC) No 561/2006 lays down rules on driving times, breaks and rest periods for drivers of lorries and buses in order to improve working conditions and road safety.

Le règlement (CE) no 561/2006 établit les règles concernant les durées de conduite, les pauses et les temps de repos des conducteurs de poids lourds et d’autocars afin d’améliorer leurs conditions de travail et la sécurité routière.


The Agreement covers, in particular, daily and weekly rest, breaks, driving time, records of working hours and provisions for future evaluation and follow-up. It should be stated that in matters of social policy, Article 139(1) of the Treaty gives the social partners at Community level the possibility of entering into a dialogue which may lead to contractual relations, including agreements which can be implemented, at the joint request of the signatory parties, by a Council Decision on a proposal from the Commission.

Il est rappelé que dans le domaine de la politique sociale, l'article 139 (1) du traité reconnaît aux partenaires sociaux au niveau communautaire la possibilité d'engager un dialogue pouvant conduire à des relations conventionnelles, y compris des accords qui peuvent être mis en œuvre, à la demande conjointe des parties signataires, par une décision du Conseil sur proposition de la Commission.




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Date index: 2021-09-10
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