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Corrective labour
Department of Advanced Education and Labour
Department of Advanced Education and Training
Department of Community Colleges
Department of Continuing Education
Direct labour efficiency variance
Direct labour quantity variance
Direct labour usage variance
Education of workers
ICCLE
Improductive labour
Indirect labor
Indirect labour
International Center on Child Labour and Education
Labor education
Labour education
Labour efficiency variance
Labour quantity variance
Labour usage variance
Non-productive labour
RTL
Re-education through labour
Reform through labour
Rehabilitation through labour
Unproductive labour
Worker education
Worker's education

Vertaling van "education and labour " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
corrective labour | re-education through labour | reform through labour | rehabilitation through labour | RTL [Abbr.]

rééducation par le travail


Department of Post-Secondary Education, Training and Labour [ Department of Advanced Education and Labour | Department of Advanced Education and Training | Department of Community Colleges | Department of Continuing Education ]

ministère de l'Éducation postsecondaire, de la Formation et du Travail [ ministère de l'Enseignement supérieur et du Travail | ministère de l'Enseignement supérieur et de la Formation | ministère des Collèges communautaires | ministère de l'Éducation permanente ]


Directorate for Employment, Labour and Social Affairs [ Directorate for Education, Employment, Labour and Social Affairs ]

Direction de l'Emploi, du travail et des Affaires sociales [ Direction de l'éducation, de l'emploi, du travail et des affaires sociales ]


re-education through labour

rééducation par le travail


Education, Employment, Labour and Social Affairs

Éducation, emploi, travail et affaires sociales


labor education | labour education | worker's education | worker education | education of workers

éducation ouvrière | formation ouvrière


Atony of uterus Desultory labour Hypotonic uterine dysfunction NOS Irregular labour Poor contractions Uterine inertia NOS

Atonie de l'utérus Faibles contractions Hypotonie utérine SAI Inertie utérine SAI Travail irrégulier


International Center on Child Labour and Education | ICCLE [Abbr.]

International Center on Child Labour and Education


direct labour efficiency variance | labour quantity variance | direct labour quantity variance | direct labour usage variance | labour efficiency variance | labour usage variance

écart sur temps de main-d'œuvre directe | écart sur temps | écart sur quantité de main-d'œuvre directe


indirect labor | indirect labour | unproductive labour | non-productive labour | improductive labour

main-d'oeuvre indirecte
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Key focus areas under the 2016 European Semester were active labour market policies, early school-leaving, better access to education and training to vulnerable groups, the relevance of education for labour market needs, work-based learning and apprenticeships and targeted support to young people who are not in employment, education or training.

Les principaux domaines prioritaires ciblés par le Semestre européen 2016 étaient les politiques actives du marché du travail, l’abandon scolaire prématuré, l’amélioration de l’accès à l’éducation et à la formation pour les groupes vulnérables, l’adéquation de l'éducation par rapport aux besoins du marché du travail, la formation et l’apprentissage en entreprise et un soutien ciblé aux jeunes ne travaillant pas et ne suivant ni études ni formation.


Tuning higher education to labour market needs is a major preoccupation in partner countries. Many partner countries emphasised the need to better analyse current and prospective labour market needs in order to adapt higher education structures.

L'ajustement de l'enseignement supérieur aux besoins du marché du travail constitue une préoccupation majeure des pays partenaires, qui sont nombreux à souligner la nécessité de mieux analyser les besoins actuels et futurs du marché du travail afin d'adapter les structures de l'enseignement supérieur.


In spite of the differences between countries in terms of level of development and organisation of their higher education systems, the dialogue revealed a striking degree of convergence in the countries’ main preoccupations, namely quality assurance, accreditation, access to higher education and tuning education to labour market needs.

En dépit des différences d'un pays à l'autre du point de vue du développement et de l'organisation des systèmes d'enseignement supérieur, le dialogue a mis en évidence un degré remarquable de convergence en ce qui concerne les principales préoccupations de l'ensemble des interlocuteurs, à savoir l'assurance de la qualité, l'agrément, l'accès à l'enseignement supérieur et l'ajustement de l'enseignement aux besoins du marché du travail.


In addition, better labour market intelligence on current and future skills requirements would help identify growth employment areas and allow for a better match between education and labour market needs.

En outre, une meilleure veille du marché du travail au regard des besoins de compétences actuels et futurs aiderait à recenser les domaines propices à la croissance et à l’emploi et renforcerait l’adéquation entre l’éducation et les besoins du marché du travail.


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What is the educational and labour market performance of second generation immigrants in the European Union (EU)?

Quels sont les résultats obtenus en matière d'éducation et d'emploi par la deuxième génération d'immigrés dans l'Union européenne (UE)?


58. Emphasises the importance of enhancing VET quality with the aim of striking the right balance between education and labour market demand; considers that the promotion of VET should not be done at the expense of higher education; stresses that the interaction between VET and higher education and the opening of pathways from VET to higher education need to be improved; stresses that more flexible curricula are needed in order to facilitate young people’s access to the labour market and improve adaptation to future labour market developments;

58. insiste sur l'importance d'améliorer la qualité de l'EFP dans le but de trouver le bon équilibre entre offre éducative et demande du marché du travail; estime que la promotion de l'EFP ne doit pas se faire au détriment de l'enseignement supérieur; insiste sur le fait que l'interaction entre EFP et enseignement supérieur et l'ouverture de passerelles de l'un à l'autre doivent être améliorées; souligne que des programmes d'études plus flexibles sont nécessaires afin de faciliter l'accès des jeunes au marché du travail et d'améliorer l'adaptation à l'évolu ...[+++]


14. Emphasises the importance of enhancing VET quality with the aim of striking the right balance between education and labour market demand; considers that the promotion of VET should not be done at the expense of higher education; stresses that interaction between VET and higher education and the opening of pathways from VET to higher education need to be improved; stresses that more flexible curricula are needed in order to facilitate young people’s access to the labour market and to better adapt to future labour market developments;

14. souligne l'importance d'améliorer la qualité de l'enseignement et la formation professionnels dans le but de trouver le bon équilibre entre offre éducative et demande du marché du travail; estime que la promotion de l'enseignement et la formation professionnels ne doit pas se faire au détriment de l'enseignement supérieur; insiste sur le fait que l'interaction et les possibilités de transition entre l'enseignement professionnel et l'enseignement supérieur doivent être améliorées; souligne que des programmes d'études plus flexibles sont nécessaires afin de faciliter l'accès des jeunes au marché du travail et de ...[+++]


16. Stresses that Member States and businesses should invest more in the right skills and diversify the types of training for jobs in demand, notably in technological sectors, by creating more flexible curricula, integrating entrepreneurship and transversal skills, in order to better adapt to future labour market developments; stresses the importance of enhancing youth mobility in particular by the early learning of foreign languages; calls on Member States to establish dual vocational education ...[+++]

16. insiste sur le fait que les États membres et les entreprises devraient investir davantage dans les bonnes qualifications et diversifier les types de formation pour les emplois en demande, notamment dans les secteurs technologiques, par la création de programmes plus flexibles, l'intégration de compétences entrepreneuriales et transversales, en vue de mieux s'adapter aux évolutions futures du marché du travail; souligne l'importance d'améliorer la mobilité de la jeunesse, notamment par l'apprentissage précoce ...[+++]


33. Recalls the goals set out in the Europe 2020 Strategy earlier this year, which emphasise the need for a highly skilled and educated European labour force in order to achieve strong and sustainable growth and reach the employment goals set out in the Strategy; highlights the important role that affordable and accessible VET plays in the process of educating and upskilling the European labour force;

33. rappelle les objectifs définis dans la stratégie Europe 2020 au début de cette année, qui soulignent la nécessité d'une main-d'œuvre bien formée et disposant de qualifications élevées en Europe pour parvenir à une croissance forte et durable et atteindre les objectifs de la stratégie en matière d'emploi; souligne le rôle essentiel d'un système accessible et abordable d'EFP dans l'éducation et l'apprentissage de qualifications ...[+++]


33. Recalls the goals set out in the Europe 2020 Strategy earlier this year, which emphasise the need for a highly skilled and educated European labour force in order to achieve strong and sustainable growth and reach the employment goals set out in the Strategy; highlights the important role that affordable and accessible VET plays in the process of educating and upskilling the European labour force;

33. rappelle les objectifs définis dans la stratégie Europe 2020 au début de cette année, qui soulignent la nécessité d'une main-d'œuvre bien formée et disposant de qualifications élevées en Europe pour parvenir à une croissance forte et durable et atteindre les objectifs de la stratégie en matière d'emploi; souligne le rôle essentiel d'un système accessible et abordable d'EFP dans l'éducation et l'apprentissage de qualifications ...[+++]


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