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Advances made from the Working Capital Fund
Capital contribution
Capital turnover
Capital yields tax
Capital-gains tax
Contributed capital
Contribution
Contribution from owners
Contribution of capital
Earning capacity
Education Capital Committee
Education Capital Officer
Educational capital
Equity contribution
Income on capital
Investment income
Profit-capital ratio
Return from capital
Return on capital
Return on invested capital
Tax on distributions
Tax on income from transferable securities
Transition from education to working life
Transition from school to workplace
Transition from study to working life
Unearned income
Yield of a capital
Yield on capital

Traduction de «education capital from » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


Education Capital Officer

Agent des immobilisations pour l'éducation


Education Capital Committee

Comité des immobilisations scolaires


capital turnover | earning capacity | income on capital | investment income | profit-capital ratio | return from capital | return on capital | return on invested capital | unearned income | yield of a capital | yield on capital

rendement du capital | revenus du capital | revenus financiers


transition from education to working life | transition from school to workplace | transition from study to working life

passage de la scolarité à la vie active | passage de l'école à la vie active | passage de l'éducation à la vie active


capital contribution | contribution of capital | equity contribution | contribution from owners | contribution | contributed capital

apport en capital | apport de capital | apport


contribution | equity contribution | capital contribution | contribution from owners | contribution of capital

apport | apport en capital | apport de capital


capital yields tax | capital-gains tax | tax on distributions | tax on income from transferable securities

impôt sur le revenu des capitaux | impôt sur le revenu des valeurs mobilières | impôt sur les revenus de capitaux mobiliers


advances made from the Working Capital Fund

prélèvements sur le Fonds de roulement


Dispatch on the promotion of education, research and innovation for the period from 2008 to 2011

Message relatif à l'encouragement de la formation, de la recherche et de l'innovation pendant les années 2008 à 2011 [ Message FRI ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In our last budgets we invested heavily in education capital from the $167 million for the TRIUMPH advanced physics research project at the University of British Columbia, with its direct spin-off to major industrial export contracts abroad, to the foundation for innovation with $800 million for modernizing advanced research infrastructures in health and medicine, environment, science and engineering, and the $50 million a year for creating networks for centres of excellence.

Avec nos derniers budgets, nous avons injecté de fortes sommes dans le domaine de l'éducation, qu'il s'agisse des 167 millions de dollars pour le projet de recherche en physique supérieure TRIUMPH, à l'Université de la Colombie-Britannique, qui suscite des retombées directes en contrats majeurs d'exportations industrielles, des 800 millions à la Fondation pour l'innovation, pour la modernisation des infrastructures de recherche supérieure en santé et en médecine, en environnement, en sciences et génie, ou enfin des 50 millions par année qui seront consacrés à la création de réseaux de centres d'excellence.


14. Encourages all Member States to invest consistently in information, awareness-raising and educational campaigns and to improve the provision of career guidance for girls and boys, addressing stereotyped perceptions of gender roles, as well as gender stereotypes in vocational and professional orientation, notably in science and new technologies; recalls that this would reduce gender segregation on the labour market and strengthen the position of women whilst permitting them to benefit fully from the human capital represent ...[+++]

14. encourage tous les États membres à investir de manière cohérente dans des campagnes d'information, de sensibilisation et d'éducation et à améliorer l'orientation professionnelle des filles et des garçons, en abordant les perceptions stéréotypées des rôles liés au genre, ainsi que les stéréotypes liés au genre dans l'orientation professionnelle, notamment dans les matières scientifiques et les nouvelles technologies; rappelle que cela réduirait les déséquilibres dans la répartition des hommes et des femmes sur le marché du travail et consoliderait la position des femmes tout profitant pleinement du ...[+++]


14. Encourages all Member States to invest consistently in information, awareness-raising and educational campaigns and to improve the provision of career guidance for girls and boys, addressing stereotyped perceptions of gender roles, as well as gender stereotypes in vocational and professional orientation, notably in science and new technologies; recalls that this would reduce gender segregation on the labour market and strengthen the position of women whilst permitting them to benefit fully from the human capital represent ...[+++]

14. encourage tous les États membres à investir de manière cohérente dans des campagnes d'information, de sensibilisation et d'éducation et à améliorer l'orientation professionnelle des filles et des garçons, en abordant les perceptions stéréotypées des rôles liés au genre, ainsi que les stéréotypes liés au genre dans l'orientation professionnelle, notamment dans les matières scientifiques et les nouvelles technologies; rappelle que cela réduirait les déséquilibres dans la répartition des hommes et des femmes sur le marché du travail et consoliderait la position des femmes tout profitant pleinement du ...[+++]


Androulla Vassiliou, the European Commissioner for Education, Culture, Multilingualism and Youth, is visiting Rīga in Latvia from 18-20 January to take part in the 2014 European Capital of Culture's opening events, as well as to launch Erasmus+, the EU's new funding programme for education, training, youth and sport, in the country.

Mme Androulla Vassiliou, commissaire européenne chargée de l’éducation, de la culture, du multilinguisme et de la jeunesse, sera à Riga (Lettonie) du 18 au 20 janvier pour participer aux cérémonies d’ouverture de «Riga 2014 – Capitale européenne de la culture» et pour lancer le programme Erasmus+, le nouveau programme européen de financement pour l’éducation, la formation, la jeunesse et le sport, dans le pays.


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Question No. 413 Mr. Hoang Mai: With regard to the Canada Revenue Agency’s (CRA) response to the provisions of the Internal Revenue Service (IRS) regarding the Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA): (a) according to the government’s analysis, do the FATCA provisions comply with the provisions of the Convention Between Canada and the United States of America With Respect to Taxes on Income and on Capital and its amending Protocol (2007); (b) how many citizens from the United States of America will be affected by FATCA, (ii) are t ...[+++]

Question n 413 M. Hoang Mai: En ce qui concerne les réponses de l’Agence du Revenu du Canada aux dispositions de l’Internal Revenue Service (IRS) en ce qui a trait à la Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA): a) selon l’analyse du gouvernement, est-ce que les dispositions de la FATCA respectent celles de la Convention entre le Canada et les États-Unis d’Amérique en matière d’impôts sur le revenu et sur la fortune et du Protocole la modifiant (2007); b) combien de citoyens des États-Unis d’Amérique seront touchés par la FATCA, (ii) des dérogations précises à la FATCA sont-elles accordées au Canada; c) le Canada a-t-il négocié avec des représentants du département du Trésor ...[+++]


(Return tabled) Question No. 301 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to Correctional Services Canada (CSC): (a) does CSC have a national accommodation strategy and, if so, what is it, what time period does it cover and when was it last updated; (b) does CSC have a long-term accommodation strategy and, if so, what is it, what time period does it cover and when was it last updated; (c) does CSC’s accommodation strategy take into account bills that amend the Criminal Code passed in the 39th and 40th Parliaments that may result in an influx of inmates to federal correctional institutions and, if so, how does the CSC plan on managing this influx of inmates; (d) if CSC’s accommodation strategy doesn’t take into account bills passed in the 39 ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 301 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne Service correctionnel Canada (SCC): a) SCC a-t-il une stratégie nationale sur les locaux et, dans l’affirmative, quelle est-elle, quelle période de temps couvre-t-elle et quand a-t-elle été modifiée la dernière fois; b) SCC a-t-il une stratégie à long terme sur les locaux et, dans l’affirmative, quelle est-elle, quelle période de temps couvre-t-elle et quand a-t-elle été modifiée la dernière fois; c) la stratégie de SCC concernant les locaux tient-elle compte des projets de loi modifiant le Code criminel qui ont été adoptés au cours des 39 et 40 législa ...[+++]


Human capital comes from education, and social capital comes from trust between people.

Le capital humain provient de l’éducation, et le capital social provient de la confiance entre les personnes.


10. Recognizes the importance of the development and enhancement of human capital and welcomes the emphasis placed by the Commission on active policies, particularly in the field of lifelong learning and training, and particularly for women and older workers, in order to achieve the Lisbon strategy goal of raising their employment rates; urges Member States to include in their strategic reference frameworks these elements and measures which help to improve the educational and training systems, ensuring an adequate supply and of, and ...[+++]

10. reconnaît l´importance de développer et de renforcer le capital humain et se félicite que la Commission mette l'accent sur les politiques actives, notamment dans les domaines de la formation et de l'apprentissage tout au long de la vie, et en particulier chez les femmes et les travailleurs âgés, afin d'atteindre l'objectif de la stratégie de Lisbonne consistant à augmenter leur taux d'emploi; exhorte les États membres à intégrer dans leurs cadres de référence stratégiques des éléments et mesures qui contribuent à améliorer les systèmes d'éducation et de for ...[+++]


66. Notes that over half of the EU population does not benefit in full from ICT; insists that ICT also implies investment in human capital to foster creativity through higher budgets for education and culture; welcomes the Commission’s initiative to promote digital literacy through education and various training programmes, thereby making ICT products and services more accessible;

66. note que plus de la moitié de la population de l'Union européenne ne bénéficie pas pleinement des TIC; insiste pour que l'investissement dans les TIC s'effectue également dans le secteur des ressources humaines afin de favoriser la créativité en procédant à un accroissement des budgets consacrés à l'éducation et à la culture; se félicite de l'initiative de la Commission visant à promouvoir l'alphabétisme numérique en recourant à l'éducation et à divers programmes de formation, rendant par là même plus accessibles les produits et les services basés sur les TIC;


the new strategic goal set for the European Union by the Lisbon European Council of 23-24 March 2000 and reaffirmed by the Stockholm European Council of 23 and 24 March 2001, "to become the most competitive and dynamic knowledge-based economy in the world, capable of sustainable economic growth, with more and better jobs and greater social cohesion"; the conclusions of the Spring 2005 European Council, which underline that "human capital is Europe's most important asset" ; the Lisbon European Council's affirmation that Europe's education and training system ...[+++]

le nouvel objectif stratégique fixé pour l'Union européenne par le Conseil européen de Lisbonne des 23 et 24 mars 2000 et confirmé par le Conseil européen de Stockholm des 23 et 24 mars 2001, à savoir "devenir l'économie de la connaissance la plus compétitive et la plus dynamique du monde, capable d'une croissance économique durable accompagnée d'une amélioration quantitative et qualitative de l'emploi et d'une plus grande cohésion sociale"; les conclusions du Conseil européen du printemps 2005, qui soulignent que "le capital humain est l'actif le plus important pour l'Europe" ; l'affirmation du Conseil européen de Lisbonne selon laquelle les systèmes eu ...[+++]




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'education capital from' ->

Date index: 2024-12-17
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