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ACP-EEC Consultative Assembly
ACP-EEC Joint Assembly
Association of Preserved Milk Manufacturers of the EEC
Compos mentis
EEC Four-Plate-Test
Mind control
Mind-blowing drug
Mind-expanding drug
Of disposing mind
Of sound and disposing mind
Of sound mind
Psychedelic drug
REACH
REACH system
Silva mind control
Statutory Audit Directive
Top of mind
Top-of-mind awareness

Vertaling van "eec mind " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Regulation (EC) No 1907/2006 of the European Parliament and of The Council of 18 December 2006 concerning the Registration, Evaluation, Authorisation and Restriction of Chemicals (REACH), establishing a European Chemicals Agency, amending Directive 1999/45/EC and repealing Council Regulation (EEC) No 793/93 and Commission Regulation (EC) No 1488/94 as well as Council Directive 76/769/EEC and Commission Directives 91/155/EEC, 93/67/EEC, 93/105/EC and 2000/21/EC | REACH system [ REACH ]

Règlement (CE) no 1907/2006 du Parlement européen et du Conseil du 18 décembre 2006 concernant l'enregistrement, l'évaluation et l'autorisation des substances chimiques, ainsi que les restrictions applicables à ces substances (REACH), instituant une agence européenne des produits chimiques, modifiant la directive 1999/45/CE et abrogeant le règlement (CEE) no 793/93 du Conseil et le règlement (CE) no 1488/94 de la Commission ainsi que la directive 76/769/CEE du Conseil et les directives 91/155/CEE, 93/67/CEE, 93/105/CE et 2000/21/CE de la Commission | système REACH [ REACH ]


of sound and disposing mind [ of disposing mind | of sound mind | compos mentis ]

sain d'esprit [ compos mentis ]




mind-blowing drug | mind-expanding drug | psychedelic drug

drogue psychédélique


Directive 2006/43/EC of the European Parliament and of the Council on statutory audits of annual accounts and consolidated accounts, amending Council Directives 78/660/EEC and 83/349/EEC and repealing Council Directive 84/253/EEC | Statutory Audit Directive

directive concernant les contrôles légaux des comptes


ACP-EEC Joint Assembly [ ACP-EEC Consultative Assembly ]

Assemblée paritaire ACP-CEE [ Assemblée consultative ACP-CEE ]


Association of Preserved Milk Manufacturers of the EEC [ Association of Concentrated and Powedered Milk Manufacturers of the EEC ]

Association des fabricants de laits de conserve des pays de la CEE


82/490/EEC: Commission Recommendation of 6 July 1982 relating to the certificates of conformity provided for in Council Directive 76/117/EEC on the approximation of the laws of the Member States concerning electrical equipment for use in potentially-explosive atmospheres

Recommandation 82/490/CEE de la Commission, du 6 juillet 1982, relative aux certificats de conformité prévus par la directive 76/117/CEE du Conseil, du 18 décembre 1975, concernant le rapprochement des législations des Etats membres relatives au matériel électrique utilisable en atmosphère explosible




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- C-392/96 Commission of the European Communities v Ireland (hereafter C-392/96 Commission v Ireland) (while the ECJ judgement in this case post-dates the adoption of 97/11/EEC, the Commission were mindful of the issues raised by the case when drafting the amendments to the Directive).

- C-392/96 Commission des Communautés européennes contre Irlande (ci-après C-392/96, Commission contre Irlande) (l'arrêt de la CJCE est postérieur à l'adoption de la directive 97/11/EEC, mais la Commission était consciente, au moment de la rédaction des modifications à apporter à la directive, des problèmes soulevés dans cette affaire).


Given the major technical and economic developments occurring in television broadcasting and the appearance of new communication services in Europe since the Convention was adopted in 1989, and bearing in mind that the European Community had adopted Directive 97/36/EC of the European Parliament and Council of 30 June 1997 amending Directive 89/552/EEC, the Council of Europe saw an urgent need to amend some of the Convention's provisions in order to develop a coherent approach to transfrontier television between the Convention and the ...[+++]

Étant donné les développements techniques et économiques importants intervenus dans le domaine de la radiodiffusion télévisée ainsi que l'apparition de nouveaux services de communication en Europe depuis l'adoption de la Convention en 1989 et ayant à l'esprit l'adoption au sein de la Communauté européenne de la Directive 97/36/CE du Parlement européen et du Conseil du 30 juin 1997 modifiant la Directive 89/552/CEE, le Conseil de l'Europe a estimé nécessaire et urgent d'amender certaines dispositions de la Convention, afin de créer une approche cohérente de la télévision transfrontière entre cet instrument et la Directive révisée.


5. How can Directive 77/486/EEC, taking into account the history of its implementation and bearing in mind the changed nature of migration flows since its adoption, play a role in supporting Member States' policies on these issues?

5. Eu égard à la façon dont elle a été appliquée par le passé et compte tenu de l'évolution de la nature des flux migratoires depuis son adoption, comment la directive 77/486/CEE peut-elle jouer un rôle d'appui dans les politiques des États membres sur ces questions?


Even you, Commissioner, spoke of this promise, but the prospect held out by the EEC in 1963 – by the EEC, mind you – has long since been realised through the customs union. We had that decision on the customs union adopted in the face of opposition from the political group of Mr Schulz, who praised the customs union today, because we are friends of a strong and viable Turkey.

Même vous, Monsieur le Commissaire, avez parlé de cette promesse, mais la perspective donnée en 1963 par la CEE - la CEE, j’insiste - a été concrétisée il y a longtemps par l’union douanière, créée à l’époque en dépit de l’opposition du groupe politique de M. Schulz - qui, aujourd’hui, a vanté les mérites de l’union douanière - parce que nous sommes partisans d’une Turquie forte et viable.


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Bearing in mind the significance of agriculture to the Irish economy, and bearing in mind the quality of groundwater in Ireland compared with other EU countries, would the Commission consider that Ireland should have a derogation from the proposed 170Kg per hectare nitrates limit (Directive 91/676/EEC )?

Compte tenu de l’importance de l’agriculture pour l’économie irlandaise et de la qualité des eaux souterraines en Irlande par rapport aux autres pays de l’UE, la Commission pourrait-elle envisager d’accorder une dérogation à l’Irlande pour la limite proposée de 170 kg de nitrates par hectare (directive 91/676/CEE ).


Bearing in mind the significance of agriculture to the Irish economy, and bearing in mind the quality of groundwater in Ireland compared with other EU countries, would the Commission consider that Ireland should have a derogation from the proposed 170Kg per hectare nitrates limit (Directive 91/676/EEC)?

Compte tenu de l'importance de l'agriculture pour l'économie irlandaise et de la qualité des eaux souterraines en Irlande par rapport aux autres pays de l'UE, la Commission pourrait-elle envisager d'accorder une dérogation à l'Irlande pour la limite proposée de 170 kg de nitrates par hectare (directive 91/676/CEE).


9. Considers that, should the concept of concentration be extended, special attention should be paid to the fact that certain agreements between companies might present possibilities for exercising decisive influence on the market, as these possibilities will determine the final treatment of an operation as an agreement under Article 81 of the EC Treaty or as a concentration under the Merger Regulation; believes that, in any case, the possible effects that the current proposal to amend Council Regulation (EEC) No 17/1962 could have on the required analysis of these kinds of operations (i.e. the disappearance of the current notification system) must be borne in mind; ...[+++]

9. considère que, si la notion de concentration devait finalement être élargie, une attention particulière devrait être accordée à la capacité d'exercer une influence décisive sur le marché que certains accords entre entreprises peuvent impliquer, dans la mesure où cette possibilité déterminera le traitement final d'une opération en tant qu'accord au titre de l'article 81 ou en tant que concentration en vertu du règlement relatif aux opérations de concentration; juge en tout cas nécessaire de garder à l'esprit les effets éventuels que l'actuelle proposition de modification du règlement (CEE) n 17/1962 pourrait avoir sur l'analyse requise de ce type d'opération (c'est-à-dire, la disparition de l'actuel système de notifica ...[+++]


(2a) Given the Council conclusions of 7 April 1998 on protection of workers from the risks of asbestos exposure, the Commission should submit proposals to amend Directive 83/477/EEC in the light of the more detailed research on chrysotile exposure limits and the methods for measuring airborne asbestos (bearing in mind the method adopted by the World Health Organisation (WHO)). Similar steps should be taken regarding substitute fibres.

(2 bis) Eu égard aux conclusions du Conseil du 7 avril 1998 sur la protection des travailleurs contre les risques liés à une exposition à l'amiante, la Commission devrait présenter des propositions de modification de la directive 83/477/CEE à la lumière des études plus poussées qui ont été effectuées sur les limites d'exposition à la chrysotile et sur les méthodes de mesure de la teneur en amiante de l'air [sur la base de la méthode adoptée par l'Organisation mondiale de la santé(OMS)]; des mesures identiques devraient être prises pour les fibres de substitution.


It should be borne in mind that production of the required proof may thus represent a disproportionate burden in relation to the small quantities of table wines which normally make up such individual deliveries for traders who do not employ the procedure laid down in Article 26 of Regulation (EC) No 800/1999 or in Council Regulation (EEC) No 565/80 of 4 March 1980 on the advance payment of export refunds in respect of agricultural products(19), as amended by Regulation (EEC) No 2026/83(20).

Il y a lieu de tenir compte du fait que la présentation des preuves requises risque ainsi de constituer une charge disproportionnée par rapport aux petites quantités de vin de table faisant normalement l'objet de telles livraisons particulières, pour les opérations pour lesquelles la procédure prévue à l'article 26 du règlement (CE) n° 800/1999 ou au règlement (CEE) n° 565/80 du Conseil du 4 mars 1980 relatif au paiement à l'avance des restitutions à l'exportation pour les produits agricoles(19), modifié par le règlement (CEE) n° 2026/83(20), n'est pas utilisée.


It should be borne in mind that production of the required proof may thus represent a disproportionate burden in relation to the small quantities of table wines which normally make up such individual deliveries for traders who do not employ the procedure laid down in Article 26 of Regulation (EC) No 800/1999 or in Council Regulation (EEC) No 565/80 of 4 March 1980 on the advance payment of export refunds in respect of agricultural products , as amended by Regulation (EEC) No 2026/83 .

Il y a lieu de tenir compte du fait que la présentation des preuves requises risque ainsi de constituer une charge disproportionnée par rapport aux petites quantités de vin de table faisant normalement l'objet de telles livraisons particulières, pour les opérations pour lesquelles la procédure prévue à l'article 26 du règlement (CE) no 800/1999 ou au règlement (CEE) no 565/80 du Conseil du 4 mars 1980 relatif au paiement à l'avance des restitutions à l'exportation pour les produits agricoles , modifié par le règlement (CEE) no 2026/83 , n'est pas utilisÅe.




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'eec mind' ->

Date index: 2021-01-29
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