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Compose contingency plans for emergencies
Coordinate emergency action plan
Create emergency contingency plans
Develop contingency plans for emergencies
Emergency Response Action Plan
Emergency action plan
Emergency plan
Emergency preparedness plan
Environmental emergency action plan
Execute AEP
Execute airport emergency plan
Implement airport emergency plans
Manage emergency evacuation plans
Manage emergency plans for evacuation
Manage evacuation emergency plan
Produce emergency action plans
Put airport emergency response plan into action
SAFE Plan
School Action for Emergencies Plan

Vertaling van "emergency action plan-because " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
manage emergency plans for evacuation | manage evacuation emergency plan | coordinate emergency action plan | manage emergency evacuation plans

maintenir les plans d’évacuation d’urgence | gérer les plans dévacuation d’urgence | gérer les plans d’évacuation en urgence


compose contingency plans for emergencies | produce emergency action plans | create emergency contingency plans | develop contingency plans for emergencies

élaborer des plans d'urgence en cas d'urgences


emergency action plan | emergency plan

plan d'urgence et d'intervention


emergency action plan | emergency preparedness plan

mesures d'urgence


environmental emergency action plan

plan d'action en cas d'urgence environnementale


execute AEP | execute airport emergency plan | implement airport emergency plans | put airport emergency response plan into action

mettre en œuvre les plans d'urgence d'un aéroport


School Action for Emergencies Plan [ SAFE Plan ]

Plan d'action pour les situations d'urgence en milieu scolaire [ Plan SAFE ]


Emergency Response Action Plan

Plan d'action en cas de sinistre
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
* Lack of European perspective: too often, national governments cannot deal properly with cross-cutting and external issues, because the political and financial returns on their investments (e.g. in research or cross-border educational programmes, intermodal transport facilities, management of external borders, environment or health emergency programmes and systems) are shared across borders, often Europe-wide, while the costs are borne solely by the government financing the action ...[+++]

* Absence de perspective européenne: trop souvent, les gouvernements nationaux ne sont pas en mesure de traiter adéquatement les aspects communs et extérieurs parce que le retour politique et financier sur leurs investissements (par exemple dans la recherche ou les programmes éducatifs transfrontaliers, les installations de transport intermodal, la gestion des frontières externes, les programmes et services d'urgence en matière de santé ou dans le domaine de l'environnement) est partagé au-delà des frontières, souvent à l'échelon européen, tandis que les coûts sont supportés uniquement par le gouvernement qui finance l' ...[+++]


In relation to the implementation of the CBRN Action Plan, because of its strategic importance the Commission committed to making available up to 100 M€ until 2013.

Dans le cadre de la mise en œuvre du plan d'action CBRN, en raison de l’importance stratégique de ce dernier, la Commission s'est engagée à mettre à disposition une somme maximale de 100 000 000 EUR jusqu'en 2013.


Except as provided for in (b) and (d) an aircraft shall adhere to the current flight plan or the applicable portion of a current flight plan submitted for a controlled flight unless a request for a change has been made and clearance obtained from the appropriate air traffic control unit, or unless an emergency situation arises which necessitates immediate action by the aircraft, in which event as soon as circumstances permit, after such emergency authority is exercised, the appropriate air traffic services unit shall be notified of th ...[+++]

Sauf dans les cas prévus aux points b) et d), un aéronef se conforme au plan de vol en vigueur ou aux dispositions de la partie applicable du plan de vol en vigueur déposé pour un vol contrôlé, sauf si une demande de modification a été présentée et suivie d’une clairance de l’organisme compétent de contrôle de la circulation aérienne ou sauf cas de force majeure nécessitant une action immédiate; dans ce cas, dès que possible après que les dispositions d’urgence ont été prises, l’organisme compétent des services de la circulation aéri ...[+++]


Commission Actions supporting eCall Action Plan Organising two High-Level meetings with Member States promoting 112 and eCall in October 2005, plus several expert meetings and bilateral meetings Expert Group on Emergency Access[11] established in February 2006; launch of a survey on the organisation of emergency services in the Member States (including 112, E112) Infringement procedures opened against Member States on the concerns of the non-availability of caller location information (12 cases against Belgium, Greece, Ireland, Italy, Cyprus, Latvia, Lit ...[+++]

Mesures prises par la Commission pour soutenir le plan d'action eCall Organisation de deux réunions de haut niveau avec les États membres pour promouvoir le 112 et eCall en octobre 2005, plus différentes réunions d'experts et réunions bilatérales Un groupe d'experts sur l'accès d'urgence[11] a été créé en février 2006; lancement d'une étude sur l'organisation des services d'urgence dans les États membres (112, E112) Procédures d'infraction entamées contre des États membres en raison du défaut de mise à disposition d'informations rela ...[+++]


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The current proposal is – for good reason – founded on three fundamental issues, which justify my vote in favour: (i) the direct applicability of the new EU regulation; (ii) the establishment of the Preventive Action Plans and Emergency Plans in case of a disruption in supply; and (iii) the strengthening of the role of the European Commission to coordinate emergency actions and declare an emergency at EU or regional level, imposing the principle of solidarity between Member States.

2) l’établissement de plans d’action préventive et d’urgence en cas de rupture de l’approvisionnement; et 3) le renforcement du rôle de la Commission européenne en vue de coordonner des actions d’urgence et de déclarer une urgence à l’échelon européen ou régional, en imposant le principe de solidarité entre les États membres.


Where the RAPEX application is temporarily not operational (for reasons other than regular and planned maintenance work), Member States should submit only RAPEX notifications to the Commission (i.e. ‘Article 12 notifications’, ‘Article 12 notifications requiring emergency action’).

Lorsque l’application RAPEX est provisoirement hors service (pour des raisons autres que les opérations de maintenance régulières et programmées), les États membres doivent uniquement transmettre à la Commission les notifications RAPEX (à savoir les «notifications au titre de l'article 12» et les «notifications au titre de l'article 12 requérant une action d'urgence»).


– (RO) I voted in favour of Mrs Laperrouze’s report on the strategic analysis of the EU’s energy situation because it stipulates that the EU’s future energy policy should include emergency action plans, the implementation of projects aimed at diversifying supply sources, as well as new climate change objectives.

− (RO) J’ai voté pour le rapport de Mme Laperrouze sur la deuxième analyse stratégique de la politique énergétique parce qu’il précise que la politique énergétique de l’UE devrait prévoir, à l’avenir, des plans daction d’urgence, la mise en œuvre de projets contribuant à la diversification des sources d’approvisionnement ainsi que de nouveaux objectifs pour lutter contre le changement climatique.


67. Stresses that the key elements of the revision of Council Directive 2004/67/EC should contain mandatory and effective national and EU emergency action plans, which among other things define a common declaration of an emergency situation, allocation of available supplies and infrastructure capacity among the affected States, coordinated dispatching, activation of emergency measures in unaffected or less affected States in order to increase the amount of gas available to the affected markets using all means possible, including, among others, interruptible contracts, fuel switching, storage withdrawal and supply fle ...[+++]

67. souligne que les éléments clés de la révision de la directive 2004/67/CE du Conseil devraient inclure des plans d'action d'urgence obligatoires et efficaces au niveau national et de l'Union, comportant notamment une déclaration commune de situation d'urgence, l'affectation des ressources et des infrastructures disponibles entre les États touchés, la coordination de la répartition, le déclenchement des mesures d'urgence dans les pays non touchés ou moins touchés afin d'augmenter les volumes de gaz disponibles sur les marchés affectés, en utilisant tous les moyens possibles, entre autres, par exemple, les contrats ...[+++]


58. Stresses that the key elements of the revision of Council Directive 2004/67/EC should be mandatory and include effective national and EU emergency action plans, which among other things define a common declaration of an emergency situation, allocation of available supplies and infrastructure capacity among the affected countries, coordinated dispatching, activation of emergency measures in unaffected or less affected states in order to increase the amount of gas available to the affected markets; considers that it is essential to improve the functioning of the market through transparency and increase the availab ...[+++]

58. souligne que les éléments clés de la révision de la directive du Conseil 2004/67/CE devraient être obligatoires et porter sur des plans d'action d'urgence efficaces au niveau national et européen, comportant notamment une déclaration commune de situation d'urgence, l'affectation des ressources et des infrastructures disponibles entre les pays touchés, la coordination de la répartition, le déclenchement des mesures d'urgence dans les pays non touchés ou moins touchés afin d'augmenter les volumes de gaz disponibles dans les pays affectés; estime qu'il est essentiel d'améliorer le fonctionnement du marché par la tr ...[+++]


As the various committees and rapporteurs have shown, it is very difficult to predict today how the information society of tomorrow will look, and that is why we opted for a broad and ambitious strategic framework, instead of a detailed action plan, because this strategic framework allows for review and adjustments in response to emerging challenges.

Comme les différentes commissions et les rapporteurs l’ont démontré, il est très difficile de savoir aujourd’hui de quoi sera faite la société de l’information de demain; c’est pourquoi nous avons opté pour un cadre stratégique général et ambitieux, au lieu d’un plan d’action détaillé, étant donné que ce cadre stratégique permet de réaliser des révisions et des adaptations en réponse aux défis qui se présenteront.


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