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Canada Emergency Measures Organization
Disaster coordinator
Disaster preparedness
Disaster preparedness coordinator
Emergency Planning Canada
Emergency Preparedness Act
Emergency Preparedness Canada
Emergency action plan
Emergency management preparedness plan
Emergency plan
Emergency preparedness
Emergency preparedness coordinator
Emergency preparedness plan
Emergency response coordinator
Emergency response scheme
National Emergency Planning Establishment
OCIPEP
Preparedness plan
SANO
Translation

Traduction de «emergency preparedness from » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
disaster coordinator | disaster preparedness coordinator | emergency preparedness coordinator | emergency response coordinator

chef du service hygiène sécurité | responsable hygiène sécurité environnement | chargé hygiène sécurité environnement | chargé hygiène sécurité environnement/chargée hygiène sécurité environnement


Office of Critical Infrastructure Protection and Emergency Preparedness [ OCIPEP | Emergency Preparedness Canada | Emergency Planning Canada | National Emergency Planning Establishment | Canada Emergency Measures Organization ]

Bureau de la protection des infrastructures essentielles et de la protection civile [ BPIEPC | Protection civile Canada | Planification d'urgence Canada | Centre national de planification des mesures d'urgence | Canada organisation des mesures d'urgence ]


emergency preparedness plan [ preparedness plan | emergency management preparedness plan ]

plan de préparation aux urgences [ plan de préparation ]


Emergency Preparedness Act [ An Act to provide for emergency preparedness and to make a related amendment to the National Defence Act ]

Loi sur la protection civile [ Loi prévoyant des mesures de protection civile et modifiant la Loi sur la défense nationale en conséquence ]


emergency plan | emergency response scheme | emergency preparedness plan

plan d'urgence | plan d'intervention en cas d'urgence


disaster preparedness | emergency preparedness

anticipation des risques


disaster preparedness | emergency preparedness

anticipation des risques


emergency action plan | emergency preparedness plan

mesures d'urgence


Division for Radiation Protection and Emergency Preparedness [ SANO ]

Division de la radioprotection et plans d'urgence [ SANO ]


emergency preparedness

protection civile | sécurité civile
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In the report, Emergency: Municipalities missing from disaster planning, delivered by the Federation of Canadian Municipalities to Public Safety and Emergency Preparedness Canada, PSEPC, in 2006, it was recommended that municipalities be given, and that they accept, a leading role in national security, critical infrastructure strategies, and other emergency incident preparedness.

Dans le rapport intitulé Urgences : les municipalités absentes de la planification remis par Fédération canadienne des municipalités à la Sécurité publique et Protection civile Canada, ou SPPCC, en 2006, la recommandation suivante a été faite : que les municipalités se voient octroyer, et qu'elles acceptent, un rôle de premier plan dans le cadre des stratégies de sécurité nationale mettant en jeu des infrastructures capitales et autres situations d'urgence.


(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s); (d) with regard to the railways in (b) and (c), under what specific conditions could the trains be left unattended; (e) what legislative or regulatory framework governs local ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes secondaires, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; d) en ce qui concerne les chemins de fer en b) et en c), dans quelles conditions les t ...[+++]


· As shipping accidents could cause significant damage to the environment, the Commission, with the assistance of the European Maritime Safety Agency, is therefore supporting the work of the Arctic Council on emergency preparedness, prevention and response measures as well as following up on the recommendations on maritime safety from the 2009 Arctic Marine Shipping Assessment.

· Étant donné que les accidents maritimes pourraient provoquer des dommages importants à l’environnement, avec l’aide de l’Agence européenne pour la sécurité maritime, la Commission appuie les travaux du Conseil de l’Arctique relatifs aux mesures de prévention, de préparation et de réaction aux situations d'urgence et suit les recommandations sur la sécurité maritime provenant de l’évaluation de la navigation maritime dans l'Arctique faite en 2009.


Support capacity-building against health threats in Member States, including, where appropriate, cooperation with neighbouring countries: develop preparedness and response planning taking into account, and coordinating with, global initiatives, components of generic and specific preparedness planning, public health response coordination, non-binding approaches on vaccination; address the increasing health threats resulting from global population movements; develop guidelines on protective measures in an ...[+++]

Aider au renforcement des capacités de lutte contre les menaces pesant sur la santé dans les États membres, y compris, le cas échéant, en favorisant la coopération avec les pays voisins: développer la planification de la préparation et de l'intervention en tenant compte d'initiatives existant au niveau mondial et en veillant à la coordination avec celles-ci, développer les composantes de la planification de la préparation générique et spécifique, la coordination de la réaction en matière de santé publique et des approches non contraignantes sur la question de la vaccination; s'attaquer aux menaces croissantes que font peser sur la santé les mouvements mondiaux de population; élaborer des orientations sur les mesures de protection ...[+++]


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The Decision establishes an instrument to finance rapid response and preparedness measures for major emergencies, whether these result from natural, industrial and technological disasters or terrorist acts.

La décision met en place un instrument permettant de financer des mesures de préparation et de réaction rapide aux urgences majeures, que celles-ci résultent de catastrophes naturelles, industrielles et technologiques, ou d'actes terroristes.


[Translation] Hon. Yvon Charbonneau (Parliamentary Secretary to the Deputy Prime Minister and Minister of Public Safety and Emergency Preparedness (Emergency Preparedness), Lib.): Mr. Speaker, I thank my colleague from Ottawa West—Nepean for her question, which reflects the sensitivity of public opinion in connection with this case and this inquiry, for indeed it is an inquiry and not a trial.

[Français] L'hon. Yvon Charbonneau (secrétaire parlementaire de la vice-première ministre et ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile (protection civile), Lib.): Monsieur le Président, je remercie ma collègue d'Ottawa-Ouest—Nepean d'avoir posé cette question qui reflète la sensibilité de l'opinion publique pour cette affaire et cette enquête.


Where partner countries or groups of partner countries are directly involved in, or affected by, a crisis or post-crisis situation, multiannual programming shall place special emphasis on stepping up coordination between relief, rehabilitation and development to help them make the transition from an emergency situation to the development phase; programmes for countries and regions regularly subject to natural disasters shall provide for disaster preparedness and prevention.

Lorsque des pays partenaires ou des groupes de pays partenaires sont directement concernés ou touchés par une situation de crise ou d'après crise, le processus de programmation pluriannuelle met un accent particulier sur le renforcement de la coordination entre l'aide d'urgence, la réhabilitation et le développement, afin d'aider ceux-ci à assurer le passage d'une situation d'urgence à la phase de développement; les programmes au profit de pays et de régions régulièrement exposés à des catastrophes naturelles comportent un volet consacré à la préparation aux catastrophes et à leur prévention.


Where partner countries or groups of partner countries are directly involved in, or affected by, a crisis or post-crisis situation, multiannual indicative programmes shall place special emphasis on stepping up coordination between relief, rehabilitation and development to help them make the transition from an emergency situation to the development phase; programmes for countries and regions regularly subject to natural disasters shall provide for disaster preparedness and prevention and the m ...[+++]

Lorsque des pays partenaires ou groupes de pays partenaires sont directement concernés ou affectés par une crise ou une situation d'après crise, les PIP mettent un accent particulier sur le renforcement de la coordination entre l'aide d'urgence, la réhabilitation et le développement, afin d'aider ceux-ci à assurer la transition de la situation d'urgence à la phase de développement; les programmes au profit de pays et de régions régulièrement exposés à des catastrophes naturelles comportent un volet consacré à la préparation aux catastrophes et à leur prévention, ainsi qu'à la gestion des conséquences de telles catastrophes.


I wish to refer to a press release from the PMO dated Monday, February 5, wherein the Prime Minister announced a new Office of Critical Infrastructure Protection and Emergency Preparedness, which is to encompass the existing functions of Emergency Preparedness Canada.

Je me reporte à un communiqué du cabinet du premier ministre daté du lundi 5 février, dans lequel le premier ministre a annoncé la création d'un nouveau Bureau de la protection de l'infrastructure essentielle et de la planification d'urgence, dont le mandat doit englober les fonctions actuelles de Protection civile Canada.


From the Department of National Defence : Lieutenant-General Ray Henault, Deputy Chief of the Defence Staff; Ann Marie Sahagian, Executive Director, Emergency Preparedness Canada; André Tremblay, Director General, Readiness and Operations, Emergency Preparedness Canada; Michael Braham, Director, Emergency Programs and Exercises, Emergency Preparedness Canada.

Du ministère de la Défense nationale : Le lieutenant général Ray Henault, sous-chef d’état major de la Défense; Ann Marie Sahagian, directrice exécutive, Protection civile Canada; André Tremblay, directeur général, Préventions et Opérations, Protection civile Canada; Michael Braham, directeur, Programmes d’urgence et Exercices, Protection civile au Canada.


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