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AA
AAU
Air pollution vehicle regulations
Anthropogenic air emission
Anthropogenic atmospheric emission
Anthropogenic emission
Anthropogenic greenhouse gas emission
Assigned amount
Assigned amount unit
CERC
Cap-and-trade system
Carbon credit
Carbon emission reduction credit
Carbon market
Central exchange already in service
Central office already in service
ETS
Emission allowance
Emission quota
Emission reduction pathway
Emission reduction trajectory
Emission regulations
Emission standards
Emission trading
Emission trading scheme
Emission trading system
Emission trajectory
Emissions pathway
Emissions trading
International emissions trading
Laser brands
Laser types
Legal requirements for emissions
Marketable emission permit
Meals already prepared
Need growth capital?; are you investor already?
Negotiable pollution permit
Prepared meals
Provided dishes
Radiation emission categories
Radiation emission varieties
Ready dishes
Tradable emission entitlements
Tradeable discharge permit
Tradeable emission permit
Transferable emission permit

Traduction de «emissions are already » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
central exchange already in service | central office already in service

central déjà opérationnel | central téléphonique déjà opérationnel | centre téléphonique déjà opérationnel


Need growth capital?; are you investor already?

À la recherche de capitaux de croissance?; êtes-vous prêt pour les investisseurs?


emission trading [ cap-and-trade system | carbon market | emissions trading | emission trading scheme | emission trading system | ETS | international emissions trading ]

échange de droits d'émission [ bourse du carbone | commerce des droits d'émission | échange de quotas d'émission | marché des émissions | négociation des droits d'émission ]


tradeable emission permit [ marketable emission permit | negotiable pollution permit | tradeable discharge permit | transferable emission permit | tradable emission entitlements(UNBIS) ]

permis de pollution négociable


emission allowance [ AA | AAU | assigned amount | assigned amount unit | carbon credit | carbon emission reduction credit | CERC | emission quota ]

quota d'émission [ crédit d'émission de carbone | crédit d'émission de CO2 | crédit de carbone | unité de quantité attribuée | UQA ]


anthropogenic air emission | anthropogenic atmospheric emission | anthropogenic emission | anthropogenic greenhouse gas emission

émission anthropique


emission reduction pathway | emission reduction trajectory | emission trajectory | emissions pathway

profil d'émissions | trajectoire de réduction des émissions | trajectoire d'émission


provided dishes | ready dishes | meals already prepared | prepared meals

plats préparés


air pollution vehicle regulations | emission regulations | emission standards | legal requirements for emissions

normes sur les émissions


radiation emission categories | radiation emission varieties | laser brands | laser types

types de laser
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In particular, there is a need to clarify the relation between the current proposal and the Industrial Emissions Directive already in force.

Il convient notamment de préciser le lien entre la proposition actuelle et la directive relative aux émissions industrielles, déjà en vigueur.


Considering the international character of shipping and Europe's dependence on it, preference must always be given to policy development at the international level (IMO), such as designation of NOx Emission Control Areas and enforcement of NOx emission standards already agreed by the IMO.

En raison du caractère international du transport maritime et de la dépendance de l'Europe vis-à-vis de ce secteur, il est impératif de privilégier l'adoption de mesures au niveau international (OMI), notamment pour la désignation de zones de lutte contre les émissions de NOx et le contrôle de l'application des normes relatives aux émissions de NOx déjà établies par l'OMI.


The EU’s previous target of a 20% reduction in CO2 emissions is already hard to swallow for Polish and Central European industry, due to the high proportion of coal used in their power industries.

L’objectif précédent de l’Union de 20 % de réduction des émissions de CO2 est déjà dur à avaler pour l’industrie polonaise et celle de l’Europe centrale à cause de la grande proportion de charbon utilisée dans l’industrie énergétique de cette région.


For engines adapted for marine use as propulsion engines, where the source engine is already type-approved in accordance with Directive 97/68/EC of the European Parliament and of the Council of 16 December 1997 on the approximation of the laws of the Member States relating to measures against the emission of gaseous and particulate pollutants from internal combustion engines to be installed in non-road mobile machinery (10), or Regulation (EC) No 595/2009 of the European Parliament and of the Council of 18 June 2009 on type-approval o ...[+++]

S’agissant des moteurs de propulsion adaptés à un usage marin, dans le cas où le moteur d’origine est déjà réceptionné par type selon la directive 97/68/CE du Parlement européen et du Conseil du 16 décembre 1997 sur le rapprochement des législations des États membres relatives aux mesures contre les émissions de gaz et de particules polluants provenant des moteurs à combustion interne destinés aux engins mobiles non routiers (10) ou selon le règlement (CE) no 595/2009 du Parlement européen et du Conseil du 18 juin 2009 relatif à la réception des véhicules à moteur et des moteurs au regard des émissions des véhicules utilitaires lourds (E ...[+++]


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Since aviation emissions have already doubled since 1990, to call for an initial allocation equivalent to average emissions over the period 2004-2006, or even 80-90% of that, is simply too generous.

Comme les émissions de l'aviation ont déjà doublé depuis 1990, arriver à une allocation initiale équivalente à la moyenne des émissions pour la période 2004-2006, voire de 80-90 % de celle-ci, est tout simplement trop généreux.


According to the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), greenhouse gas emissions have already made the world 0.6 degrees warmer.

Selon le groupe d’experts intergouvernemental sur l’évolution du climat, les émissions de gaz à effet de serre ont déjà conduit à une augmentation de 0,6 °C de la température mondiale moyenne.


(5) The plan shall not discriminate between companies or sectors in such a way as to unduly favour certain undertakings or activities in accordance with the requirements of the Treaty, in particular Articles 87 and 88 thereof, nor shall any installation be allocated more allowances than it is likely to need, unless this is done in recognition of emission reductions already achieved.

5. Conformément aux exigences du traité, notamment ses articles 87 et 88, le plan n'opère pas de discrimination entre entreprises ou secteurs qui soit susceptible d'avantager indûment certaines entreprises ou activités, et les quotas octroyés aux installations ne dépassent jamais les quantités correspondant à leurs besoins probables, à moins que cela permette de reconnaître des réductions d'émissions qui ont déjà eu lieu.


(7) The plan shall contain information on the manner in which early action will be taken into account so that emissions reductions already achieved are accounted for in the initial allocation;

(7) Le plan contient des informations sur la manière dont il sera tenu compte des mesures prises à un stade précoce, de manière que les réductions déjà obtenues soient prises en compte pour l'attribution initiale.


For a number of pollutants, ships' emissions in EU sea areas are now relatively high, compared to land-based emission sources where action has already been taken, so ships now offer more scope for emissions reduction.

En ce qui concerne un certain nombre de polluants, les émissions des navires dans les zones maritimes de l'UE sont désormais relativement élevées comparées aux émissions provenant de sources terrestres contre lesquelles des mesures ont déjà été prises, c'est pourquoi les navires offrent maintenant davantage de possibilités de réduire les émissions.


While emissions from cars and vans have already been addressed by EU laws and, as a result, have started to decline, CO emissions from heavy-duty vehicles (HDVs) have not yet been regulated in the EU although they represent about 25 % of road transport emissions.

Alors que les émissions des voitures et des camionnettes sont déjà régies par des lois européennes, ce qui a contribué à leur baisse, les émissions de CO des véhicules utilitaires lourds, qui représentent près de 25 % des émissions du transport routier, ne sont pas encore réglementées au sein de l’Union européenne.


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