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Ability to establish social contacts
An Act to establish National Crime Stoppers' Day
Approach potential actors to obtain sponsorship
Build network with tourist service suppliers
Canada Dairy Products Act
Commence multi national cooperation strategies
Create network of tourist services' suppliers
Develop international cooperation strategies
Establish contact with possible donors
Establish contact with potential donors
Establish contact with probable donors
Establish international cooperation strategies
Establish multi national cooperation strategies
NCP
NPOC
National Crime Stoppers' Day Act
National Literacy Standards Act
National contact point
National points of contact
Reduced ability to establish social contacts

Traduction de «establish national contact » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ability to establish social contacts

capacité de contact


reduced ability to establish social contacts

faiblesse de contact


National Literacy Standards Act [ An Act to establish national literacy standards across Canada ]

Loi sur les normes nationales d'alphabétisation [ Loi visant à établir des normes nationales d'alphabétisation à la grandeur du Canada ]


National Crime Stoppers' Day Act [ An Act to establish National Crime Stoppers' Day ]

Loi sur la Journée nationale Échec au crime [ Loi instituant la Journée nationale Échec au crime ]


national contact point | NCP [Abbr.]

point de contact national


Canada Dairy Products Act [ An Act to establish national standards for dairy products and to regulate interprovincial and international trade in dairy products ]

Loi sur les produits laitiers du Canada [ Loi établissant des normes nationales pour les produits laitiers et réglementant le commerce interprovincial et international de ces produits ]


approach potential actors to obtain sponsorship | establish contact with possible donors | establish contact with potential donors | establish contact with probable donors

établir le contact avec des donateurs potentiels


build network with tourist service suppliers | establish network of contacts with providers of tourist services | build a network of contacts with suppliers of tourist services | create network of tourist services' suppliers

créer un carnet d’adresses de prestataires de services touristiques | élaborer un carnet d’adresses de prestataires de services touristiques | constituer un réseau de contacts avec des prestataires de services touristiques | créer un réseau de contacts avec des prestataires de services touristiques


commence multi national cooperation strategies | establish multi national cooperation strategies | develop international cooperation strategies | establish international cooperation strategies

élaborer des stratégies de coopération internationale


national points of contact | NPOC

points de contact nationaux
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Following the request of the Justice and Home Affairs (JHA) Council in 2002 to establish National Contact Points on integration (NCPs), the European Council of June 2003 confirmed that mandate and invited the Commission to present Annual Reports on Migration and Integration[1].

À la demande du Conseil «Justice et affaire intérieures (JAI) de 2002 de créer des points de contact nationaux sur l'intégration, le Conseil européen de juin 2003 a confirmé ce mandat et invité la Commission à présenter, tous les ans, un rapport sur les migrations et l'intégration[1].


The European Commission assessed these strategies[4] in 2012 and concluded that, to make progress on the four pillars, it was necessary to prioritise on several structural pre-conditions that are indispensable for a successful implementation of the strategies, and amongst them: working with local and regional authorities and civil society; allocating proportionate financial resources; monitoring and enabling policy adjustment; fighting discrimination convincingly; and establishing national contact points for Roma integration.

La Commission européenne a évalué ces stratégies[4] en 2012 et abouti à la conclusion que, pour obtenir des avancées dans les quatre piliers, il y avait lieu d'accorder la priorité à plusieurs conditions structurelles préalables qui sont indispensables au succès des stratégies, notamment: collaborer avec les autorités régionales et locales, ainsi que la société civile, allouer des ressources financières proportionnées, surveiller l'évolution et permettre un ajustement stratégique, lutter résolument contre les discriminations, et mettre en place des points de contact nationaux pour l'intégration des Roms.


29. Welcomes the fact that part of the funding for the EaSI programme is earmarked to help provide access to finance for social and solidarity-based economy enterprises; highlights the role to be played by the social entrepreneurship axis of EaSI, the ESF and all other relevant EU programmes in improving the functioning of such enterprises; highlights the need for greater awareness-raising with regard to funding opportunities; calls on the Member States to establish national contact points or one-stop shops to help social and solidarity-based economy actors access the EU´s funding schemes;

29. se félicite qu'une partie des fonds du programme EaSI soit destinée à aider les entreprises de l'économie sociale et solidaire à accéder au financement; met en avant le rôle joué par le volet "entrepreneuriat social" du programme EaSI, le FSE et tous les autres programmes européens appropriés dans l'amélioration du fonctionnement de ces entreprises; souligne la nécessité de mieux informer sur les possibilités de financement; invite les États membres à mettre en place des points de contact nationaux ou des guichets uniques pour aider les acteurs de l'économie sociale et solidaire à accéder aux programmes de fin ...[+++]


29. Welcomes the fact that part of the funding for the EaSI programme is earmarked to help provide access to finance for social and solidarity-based economy enterprises; highlights the role to be played by the social entrepreneurship axis of EaSI, the ESF and all other relevant EU programmes in improving the functioning of such enterprises; highlights the need for greater awareness-raising with regard to funding opportunities; calls on the Member States to establish national contact points or one-stop shops to help social and solidarity-based economy actors access the EU´s funding schemes;

29. se félicite qu'une partie des fonds du programme EaSI soit destinée à aider les entreprises de l'économie sociale et solidaire à accéder au financement; met en avant le rôle joué par le volet "entrepreneuriat social" du programme EaSI, le FSE et tous les autres programmes européens appropriés dans l'amélioration du fonctionnement de ces entreprises; souligne la nécessité de mieux informer sur les possibilités de financement; invite les États membres à mettre en place des points de contact nationaux ou des guichets uniques pour aider les acteurs de l'économie sociale et solidaire à accéder aux programmes de fin ...[+++]


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29. Welcomes the fact that part of the funding for the EaSI programme is earmarked to help provide access to finance for social and solidarity-based economy enterprises; highlights the role to be played by the social entrepreneurship axis of EaSI, the ESF and all other relevant EU programmes in improving the functioning of such enterprises; highlights the need for greater awareness-raising with regard to funding opportunities; calls on the Member States to establish national contact points or one-stop shops to help social and solidarity-based economy actors access the EU´s funding schemes;

29. se félicite qu'une partie des fonds du programme EaSI soit destinée à aider les entreprises de l'économie sociale et solidaire à accéder au financement; met en avant le rôle joué par le volet "entrepreneuriat social" du programme EaSI, le FSE et tous les autres programmes européens appropriés dans l'amélioration du fonctionnement de ces entreprises; souligne la nécessité de mieux informer sur les possibilités de financement; invite les États membres à mettre en place des points de contact nationaux ou des guichets uniques pour aider les acteurs de l'économie sociale et solidaire à accéder aux programmes de fin ...[+++]


13. Encourages Member States to establish national contact points to report criminal and harmful content and conduct;

13. encourage les États membres à établir des points de contact nationaux pour signaler une conduite et des contenus criminels et nuisibles;


For cross-border healthcare, one of the mechanisms for providing such information is to establish national contact points within each Member State.

Dans le cas des soins de santé transfrontaliers, l’un des mécanismes pour communiquer cette information consiste à mettre en place, dans chaque État membre, des points de contact nationaux.


For cross-border healthcare, one of the mechanisms for providing such information is to establish national contact points within each Member State.

Dans le cas des soins de santé transfrontaliers, l'un des mécanismes pour communiquer cette information consiste à mettre en place, dans chaque État membre, des points de contact nationaux.


EU countries are to establish national DNA analysis files for the purpose of investigating criminal offences. Reference data, consisting of the non-coding part of the DNA * and of a reference number that does not enable an individual to be identified, must be made available to other EU countries to carry out automated searches *. These searches are performed via national contact points by comparing DNA profiles, but only on the basis of individual cases and in a hit/no-hit * manner. If the search provides a match, the national ...[+++]

Les pays de l’UE sont tenus de créer des fichiers nationaux d’analyses ADN aux fins des enquêtes relatives aux infractions pénales. Les données indexées, qui contiennent la partie non codante de l’ADN * et un numéro de référence qui ne permet pas l’identification directe de la personne concernée, doivent être mises à la disposition des autres États membres afin de permettre des consultations automatisées *. Les points de contact nationaux offrent la possibilité d’effectuer des consultations par comparaison de profils ADN, uniquement au cas par cas et sur la base d’un système de concordance/non-concordance *. Lorsqu’une concordance est mi ...[+++]


EU countries are to establish national DNA analysis files for the purpose of investigating criminal offences. Reference data, consisting of the non-coding part of the DNA * and of a reference number that does not enable an individual to be identified, must be made available to other EU countries to carry out automated searches *. These searches are performed via national contact points by comparing DNA profiles, but only on the basis of individual cases and in a hit/no-hit * manner. If the search provides a match, the national ...[+++]

Les pays de l’UE sont tenus de créer des fichiers nationaux d’analyses ADN aux fins des enquêtes relatives aux infractions pénales. Les données indexées, qui contiennent la partie non codante de l’ADN * et un numéro de référence qui ne permet pas l’identification directe de la personne concernée, doivent être mises à la disposition des autres États membres afin de permettre des consultations automatisées *. Les points de contact nationaux offrent la possibilité d’effectuer des consultations par comparaison de profils ADN, uniquement au cas par cas et sur la base d’un système de concordance/non-concordance *. Lorsqu’une concordance est mi ...[+++]


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