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Agreement on the European Economic Area
CCFE
CER
Common research programme
Community of European Railways
Community research policy
Conference of Railway Road Service
EEA
ERA
EU research policy
European Economic Area
European Economic Space
European Railway Agency
European Union Agency for Railways
European Union research policy
European judicial area
European railway area without frontiers
European research area
Single European railway area
Union of European Railways Road Services

Vertaling van "european railway area " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
European railway area without frontiers

espace ferroviaire européen sans frontières


single European railway area

espace ferroviaire unique européen


European Union Agency for Railways [ ERA | European Railway Agency | European Railway Agency for Safety and Interoperability ]

Agence de l’Union européenne pour les chemins de fer [ AFE | Agence ferroviaire européenne | Agence ferroviaire européenne pour la sécurité et l'interopérabilité ]


Agreement on the European Economic Area [ EEA | European Economic Area | European Economic Space ]

Accord sur l'Espace économique européen [ EEE | Espace économique européen ]


Union of European Railways Road Services [ Conference of Railway Road Service ]

Union des services routiers des chemins de fer européens [ URF | Conférence des services routiers des chemins de fer ]




Community of European Railway and Infrastructure Companies | Community of European Railways | CCFE [Abbr.] | CER [Abbr.]

Communauté des chemins de fer européens | CCFE [Abbr.]


Community of European Railways

Communauté des chemins de fer européens


EU research policy [ common research programme | Community research policy | European Union research policy | European research area(ECLAS) ]

politique de la recherche de l'UE [ politique communautaire de la recherche | politique de la recherche de l'Union européenne | programme commun de recherche ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
contribute to the further development and effective functioning of a single European railway area.

contribuer au développement et au fonctionnement efficace d’un espace ferroviaire unique européen.


contribute to the further development and effective functioning of a single European railway area.

contribuer au développement et au fonctionnement efficace d’un espace ferroviaire unique européen.


(3) Directive 2012/34/EU of the European Parliament and of the Council of 21 November 2012 establishing a single European railway area establishes a single European railway area with common rules on the governance of railway undertakings and infrastructure managers, on infrastructure financing and charging, on conditions of access to railway infrastructure and services and on regulatory oversight of the rail market.

(3) La directive 2012/34/UE du Parlement européen et du Conseil du 21 novembre 2012 établit un espace ferroviaire unique européen doté de règles communes sur la gouvernance des entreprises ferroviaires et des gestionnaires de l'infrastructure, le financement et la tarification des infrastructures, les conditions d’ accès à l’ infrastructure et aux services ferroviaires ainsi que sur la surveillance réglementaire du marché ferroviaire.


(3) Directive 2012/34/EU of the European Parliament and of the Council of 21 November 2012 establishing a single European railway area establishes a single European railway area with common rules on the governance of railway undertakings and infrastructure managers, on infrastructure financing and charging, on conditions of access to railway infrastructure and services and on regulatory oversight of the rail market.

(3) La directive 2012/34/UE du Parlement européen et du Conseil du 21 novembre 2012 établit un espace ferroviaire unique européen doté de règles communes sur la gouvernance des entreprises ferroviaires et des gestionnaires de l'infrastructure, le financement et la tarification des infrastructures, les conditions d’accès à l’infrastructure et aux services ferroviaires ainsi que sur la surveillance réglementaire du marché ferroviaire.


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The Fourth railway package is supposed to target the obstacles that limit the effectiveness of railway markets in order to improve the sector's performance and to create a Single European Railway Area.

Le quatrième paquet ferroviaire est censé cibler les obstacles qui limitent l'efficacité des marchés ferroviaires en vue d'améliorer les performances du secteur ferroviaire et de créer un espace ferroviaire unique européen.


(19a) With a view to completion of the single European railway area, and given the competition in the sector, the Commission actively supports and encourages the social dialogue at Union level in order to ensure that railway workers are better protected in the long-term against unwanted effects of market opening, and that working conditions do not deteriorate in the sector, furthermore to develop joint responses to challenges resulting from the implementation of the Fourth Railway Package.

(19 bis) En vue de réaliser l'espace ferroviaire unique européen et vu la concurrence dans le secteur, la Commission soutient et encourage activement le dialogue social au niveau de l'Union en vue d'assurer que les travailleurs ferroviaires soient d'avantage protégés de manière pérenne contre les effets indésirables de l'ouverture du marché et que les conditions de travail ne se détériorent pas dans le secteur, ainsi que d'apporter des réponses conjointes aux défis qui découlent de la mise en œuvre du quatrième paquet ferroviaire.


(19d) With a view to completion of the Single European Railway Area, and given the competition in the railway sector, the Commission is committed to actively supporting and encouraging social dialogue at Union level in order to ensure that railway workers are protected in the long term against unwanted effects of market opening, such as social dumping.

(19 quinquies) En vue de la réalisation de l'espace ferroviaire unique européen et considérant la concurrence dans le secteur ferroviaire, la Commission s´engage à soutenir et encourager activement le dialogue social au niveau de l'Union afin d'assurer que les travailleurs ferroviaires soient protégés de manière pérenne contre les effets indésirables de l'ouverture du marché, comme le dumping social.


Directive 2012/34/EU, establishing a single European railway area, merges previous directives (“the first Railway Package”) and their successive amendments into one act.

La directive 2012/34/UE établissant un espace ferroviaire unique européen regroupe d’anciennes directives («le premier paquet ferroviaire») et leurs modifications successives en un seul acte.


The objective of the Agency shall be to contribute, on technical matters, to the implementation of the Community legislation aimed at improving the competitive position of the railway sector by enhancing the level of interoperability of railway systems and at developing a common approach to safety on the European railway system, in order to contribute to creating a European railway area without frontiers and guaranteeing a high level of safety.

L'Agence a pour objectifs de contribuer, sur le plan technique, à la mise en œuvre de la législation communautaire visant à améliorer la position concurrentielle du secteur ferroviaire en renforçant le niveau d'interopérabilité des systèmes ferroviaires et à développer une approche commune en matière de sécurité du système ferroviaire européen, afin de contribuer à la réalisation d'un espace ferroviaire européen sans frontières et garantissant un niveau de sécurité élevé.


In order to promote the establishment of a European railway area without borders and to help revitalise the railway sector while reinforcing its essential advantages in terms of safety, the Agency should contribute to the development of a genuine European railway culture and form an essential tool of dialogue, consultation and exchange between all the actors in the railway sector, having due regard for their individual competences.

Afin de promouvoir la constitution d'un espace ferroviaire européen sans frontières et de contribuer à la revitalisation du secteur ferroviaire tout en renforçant ses indispensables atouts en matière de sécurité, il convient que l'Agence contribue au développement d'une véritable culture ferroviaire européenne et qu'elle constitue un outil essentiel de dialogue, de concertation et d'échanges entre tous les acteurs du monde ferroviaire, dans le respect des compétences de chacun.


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