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AME
Aero-medical examiner
Aeromedical examiner
Automatic prosecution
Aviation medical examiner
CAME
Civil aviation medical examiner
Currently rule 12-3
DAME
Designated aviation medical examiner
Ex officio
Ex officio examination
Ex officio judge
Ex-officio judge
In an ex officio capacity
In an ex-officio capacity
ME
Medical examiner
Oath ex officio
Oath ex-officio
Offence prosecuted ex officio
Principle of ex officio prosecution
Principle of ex-officio investigation
Principle of examination by the EPO of its own motion
Principle of substantive truth
Prosecution ex officio

Vertaling van "ex officio examination " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




in an ex-officio capacity [ in an ex officio capacity ]

en qualité de membre d'office [ à titre de membre d'office | dans le cadre de ses fonctions ]


ex officio judge [ ex-officio judge ]

juge ex officio [ juge d'office ]


prosecution ex officio | automatic prosecution

poursuite d'office


principle of substantive truth | principle of ex-officio investigation

maxime de l'instruction | maxime inquisitoire | principe inquisitoire | maxime de l'enquête | principe de la recherche de la vérité matérielle


offence prosecuted ex officio

infraction poursuivie d'office | délit poursuivi d'office




principle of ex officio prosecution | principle of examination by the EPO of its own motion

principe de l'examen d'office


aeromedical examiner | aero-medical examiner | aviation medical examiner | civil aviation medical examiner | designated aviation medical examiner | medical examiner | AME [Abbr.] | CAME [Abbr.] | DAME [Abbr.] | ME [Abbr.]

examinateur aéromédical | médecin de l'aviation | médecin examinateur du personnel navigant
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Ex officio examination of relative grounds

Examen d'office des motifs relatifs


In order to maintain strong protection of rights in designations of origin and geographical indications protected at Union and national levels, it is necessary to clarify that those rights entitle any person authorised under the relevant law to oppose a later application for the registration of an EU trade mark, regardless of whether or not those rights are also grounds for refusal to be taken into account ex officio by the examiner.

Afin de maintenir la forte protection des droits associée aux appellations d'origine et aux indications géographiques protégées au niveau de l'Union et au niveau national, il est nécessaire de préciser que ces droits permettent à toute personne autorisée en vertu du droit pertinent de s'opposer à une demande postérieure d'enregistrement d'une marque de l'Union européenne, indépendamment du fait que ces droits constituent ou non également des motifs de refus devant être pris en considération d'office par l'examinateur.


7. Where, as of the start of the opposition period referred to in Article 156(2), the Office has not issued an ex officio provisional notification of refusal pursuant to paragraph 2 of this Article, it shall send a statement to the International Bureau, indicating that the examination of absolute grounds of refusal pursuant to Article 37 has been completed but that the international registration is still subject to oppositions or observations of third parties.

7. Lorsqu'à l'ouverture du délai d'opposition visé à l'article 156, paragraphe 2, l'Office n'a pas envoyé de notification de refus provisoire ex officio conformément au paragraphe 2 du présent article, il transmet une déclaration au Bureau international, en précisant que l'examen relatif aux motifs absolus de refus, en vertu de l'article 37 du règlement, est achevé mais que l'enregistrement international peut encore faire l'objet d'oppositions ou d'observations de la part de tiers.


7. Where, as of the start of the opposition period referred to in Article 196(2), the Office has not issued an ex officio provisional notification of refusal pursuant to paragraph 2 of this Article, it shall send a statement to the International Bureau, indicating that the examination of absolute grounds of refusal pursuant to Article 42 has been completed but that the international registration is still subject to oppositions or observations of third parties.

7. Lorsqu'à l'ouverture du délai d'opposition visé à l'article 196, paragraphe 2, l'Office n'a pas envoyé de notification de refus provisoire ex officio conformément au paragraphe 2 du présent article, il transmet une déclaration au Bureau international, en précisant que l'examen relatif aux motifs absolus de refus, en vertu de l'article 42 du règlement, est achevé mais que l'enregistrement international peut encore faire l'objet d'oppositions ou d'observations de la part de tiers.


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The Standing Committee on Standing Rules and Orders examined that matter of whether or not Senators who are cabinet ministers, including the Leader of the Government in the Senate, should be members of Senate Committees, and concluded that it is desirable to have the Leader of the Government in the Senate and the Leader of the Opposition in the Senate as members ex officio of all select Committees of the Senate, as provided for in Rule 68 [currently rule 12-3(3)], but that your Committee considers it undesirable to have any cabinet mi ...[+++]

Le Comité permanent du Règlement et de la procédure a examiné la question de savoir si des sénateurs qui sont ministres, y compris le leader du gouvernement au Sénat, devraient ou non être membres des comités du Sénat et est arrivé à la conclusion qu'il est souhaitable d'avoir le leader du gouvernement au Sénat et le leader de l'opposition au Sénat comme membres d'office de tous les comités particuliers comme le stipule l'article 68 [maintenant l'article 12-3(3)] du Règlement. Cependant, le comité estime qu'il est peu souhaitable d'av ...[+++]


It should however be noted that many offices that have abolished the ex officio examination of relative grounds still provide (ex officio) their applicants with searches and search results with regards to earlier rights as well as notifications to proprietors of earlier rights of applications that may conflict with their rights.

Il convient cependant de noter que de nombreux offices qui ont supprimé l'examen d'office des motifs relatifs continuent de proposer (d'office) aux demandeurs des recherches et les résultats de ces recherches sur l'existence de droits antérieurs et d'informer les titulaires de droits antérieurs des demandes susceptibles d'être incompatibles avec leurs droits.


Member States should be free to decide whether to conduct ex officio examination for refusal on relative grounds.

Les États membres devraient être libres de décider de procéder à un examen d'office des motifs de refus relatif.


Member States should be free to decide whether to conduct ex officio examination for refusal on relative grounds.

Les États membres devraient être libres de décider de procéder à un examen d'office des motifs de refus relatif.


A number of national offices in the European Union still perform ex officio examinations of relative grounds.

Un certain nombre d'offices nationaux dans l'Union continuent à procéder à des examens d'office des motifs relatifs.


It examines in particular whether the system of notifications, complaints and ex-officio enquiries ensures that the Commission can handle all relevant state aid cases; whether the Commission has adequate structures and procedures in place for the effective handling of cases within the deadlines set, and can improve the monitoring of the impact of the state aid control.

Il examine en particulier si le système de notifications, de plaintes et d'enquêtes d'office permet à la Commission de traiter toutes les affaires pertinentes en matière d'aides d'État; si la Commission dispose de structures et de procédures appropriées pour traiter efficacement les dossiers dans les délais impartis, et peut améliorer l'évaluation de l'incidence du contrôle qu'elle exerce sur les aides d'État.


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