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BAT not entailing excessive costs
Batnec
Batneec
Behavioral excess
Behavioural excess
Benefit reduction
Cut off excess glue
Cut off excess material
Degrowing
Down-crewing
Downsizing
Excess cutting
Excess death
Excess exploitation
Excess felling
Excess mortality
Excessive air pollution concentration
Excessive air pollution level
Excessive behavior
Excessive behaviour
Excessive cutting
Excessive exploitation
Excessive felling
Felling in excess of allowable cut
Manpower reduction
Mortality excess
Overcutting
Overfelling
Pension benefits reduction
Personnel surplus reduction
Reduction in benefits
Reduction in force
Reduction in personnel
Reduction in work force
Reduction of staff
Remove excess glue
Remove glue in excess
Remove superfluous glue
Staff cutback
Staff reduction
Take away excess material
Take care of deburring machine
Take care of excess metal removal machinery
Tend deburring machine
Trim excess material
Trim material in excess
Watch over excess metal removal machinery
Work force reduction
Workforce reduction
Workshedding

Vertaling van "excessive reductions " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
excess cutting | excess felling | excess exploitation | excessive cutting | excessive felling | excessive exploitation | overcutting | overfelling | felling in excess of allowable cut

surexploitation


cut off excess material | trim material in excess | take away excess material | trim excess material

couper la matière excédentaire


excessive behaviour [ excessive behavior | behavioral excess | behavioural excess ]

comportement excessif


remove glue in excess | remove superfluous glue | cut off excess glue | remove excess glue

retirer l’excès de colle


BAT not entailing excessive costs | best available techniques not entailing excessive cost | best available technology not entailing excessive cost | Batnec [Abbr.] | Batneec [Abbr.]

MTD n'entraînant pas de coûts excessifs


downsizing [ workforce reduction | work force reduction | manpower reduction | reduction in work force | reduction in force | reduction in personnel | reduction of staff | staff cutback | staff reduction | workshedding | down-crewing | personnel surplus reduction | degrowing ]

réduction des effectifs [ réduction de l'effectif | réduction du personnel | compression des effectifs | compression du personnel | compression de personnel | décroissance des effectifs | exercice de réduction des effectifs | dégraissage des effectifs | microtisation ]


excess mortality [ mortality excess | excess death ]

surmortalité [ décès en surnombre ]


take care of excess metal removal machinery | watch over excess metal removal machinery | take care of deburring machine | tend deburring machine

utiliser une ébavureuse


excessive air pollution concentration (1) | excessive air pollution level (2)

immissions excessives


pension benefits reduction | reduction in benefits | benefit reduction

réduction des prestations de prévoyance | réduction des prestations | diminution des prestations
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Trading simply allows sources that have low cost of compliance to do more than they are expected to under the regulation and to sell off the credits or allowances from the excess reductions, the extra reductions they've made to sources that have higher costs of compliance.

L'échange permet simplement aux sources qui réussissent à contrôler leurs émissions à faible coût d'en faire plus aux termes de la réglementation et de vendre les crédits ou quotas excédentaires aux sources qui se heurtent à des modes de contrôle coûteux.


8. Calls on the creation of a mechanism to monitor whether international commitments like those made by the G8 in July are respected and stresses the importance of a forewarning system that informs relevant authorities of the excessive reduction of food stocks;

8. demande que soit créé un mécanisme permettant de vérifier si les engagements internationaux comme ceux qui ont été pris en juillet par le G 8 sont respectés et souligne l'importance d'un mécanisme d'alerte précoce informant les autorités compétentes d'une réduction excessive des stocks de produits alimentaires;


23. Considers that the objective Community criteria restricting the possibility of permanent abandonment may include the following: (a) vineyards in mountainous, coastal and island regions mainly producing wines with geographical indications; (b) vineyards on slopes where soil erosion and the loss of biodiversity must be prevented or in traditional regions of historical importance; (c) vineyards producing wines with a commercial outlet; (d) vineyards where excessive reduction would threaten the existence of a whole terroir or a registered designation of origin; (e) vineyards which received structural aid under Co ...[+++]

23. estime que les critères communautaires objectifs limitant la possibilité d'abandon définitif pourraient concerner, entre autres, les cas suivants: a) vignobles situés dans des zones montagneuses, côtières et insulaires, produisant principalement des vins à indications géographiques, b) vignobles de coteau, situés dans des zones où l'érosion des sols et la perte de biodiversité doivent être prévenues ou localisés dans des régions de production traditionnelle présentant une importance sur le plan historique, c) vignobles produisant des vins qui ont des débouchés commerciaux, d) vignobles dont la réduction ...[+++]


23. Considers that the objective Community criteria restricting the possibility of permanent abandonment may include the following: (a) vineyards in mountainous, coastal and island regions mainly producing wines with geographical indications; (b) vineyards on slopes where soil erosion and the loss of biodiversity must be prevented or in traditional regions of historical importance; (c) vineyards producing wines with a commercial outlet; (d) vineyards where excessive reduction would threaten the existence of a whole terroir or a registered designation of origin; (e) vineyards which received structural aid under Co ...[+++]

23. estime que les critères communautaires objectifs limitant la possibilité d'abandon définitif pourraient concerner, entre autres, les cas suivants: a) vignobles situés dans des zones montagneuses, côtières et insulaires, produisant principalement des vins à indications géographiques, b) vignobles de coteau, situés dans des zones où l'érosion des sols et la perte de biodiversité doivent être prévenues ou localisés dans des régions de production traditionnelle présentant une importance sur le plan historique, c) vignobles produisant des vins qui ont des débouchés commerciaux, d) vignobles dont la réduction ...[+++]


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25. Considers that the objective Community criteria restricting the possibility of permanent abandonment may include the following: (a) vineyards in mountainous, coastal and island regions mainly producing wines with geographical indications; (b) vineyards on slopes where soil erosion and the loss of biodiversity must be prevented or in traditional regions of historical importance; (c) Vineyards producing wines with a commercial outlet; (d) vineyards where excessive reduction would threaten the existence of a whole terroir or a registered designation of origin; (e) vineyards which received structural aid under Co ...[+++]

25. estime que les critères communautaires objectifs limitant la possibilité d'abandon définitif pourraient concerner, entre autres, les cas suivants: a) vignobles situés dans des zones montagneuses, côtières et insulaires, produisant principalement des vins à indications géographiques, b) vignobles de coteau, situés dans des zones où l'érosion des sols et la perte de biodiversité doivent être prévenues ou localisés dans des régions de production traditionnelle présentant une importance sur le plan historique, c) vignobles produisant des vins qui ont des débouchés commerciaux, d) vignobles dont la réduction ...[+++]


10. Notes with regret the approach chosen by the Commission of opting for programme-based rather than a project-based financing, to be implemented by the national and regional authorities; considers that the relinquishment of this last possibility within the structural funds to create direct links between project operators at local and regional level and the European Union represents a loss of European added value, visibility and relevance to the citizen; therefore insists that the Commission include innovative projects in its programming approach; observes that the disappearance of transnational partnerships means an excessive reduction ...[+++]

10. regrette que la Commission ait opté pour une aide par programme plutôt que pour une aide par projet, aide mise en œuvre par les autorités nationales et régionales; voit dans l'abandon de la possibilité, prévue pour les Fonds structurels, d'établir des liens directs entre responsables locaux et régionaux des projets et l'Union européenne un abandon de plus-value européenne, une perte en ce qui concerne la visibilité et la proximité par rapport aux citoyens; insiste par conséquent pour que la Commission inclue des projets novateurs dans son approche programmatique; constate que l'abandon des partenariats transnationaux réduit trop fortement les échanges européen ...[+++]


As well, excessive reduction in the debt of CN would put CP at a disadvantage which is all too familiar.

De même, une réduction excessive de la dette du CN handicaperait le CP, une situation qui est déjà trop familière.


Second, excessive reduction of CN's debt would put CP Rail at a disadvantage similar to the disadvantage when Air Canada was privatized.

Deuxièmement, une réduction excessive de la dette du CN serait préjudiciable à CP Rail, tout comme ça a été le cas quand Air Canada a été privatisé.


Finally, the legislation contains a means to alleviate excessive reductions in equalization for provinces with specific and exceptionally large proportions of the tax base for certain natural resources.

Enfin, le projet de loi prévoit un moyen visant à alléger la diminution exagérée de la péréquation pour les provinces dont une proportion exceptionnellement grande de l'assiette fiscale est représentée par les ressources naturelles.


Sixth, the legislation will contain a means to alleviate excessive reductions in equalization for provinces with specific and exceptionally large proportions of the tax base for certain natural resources.

Sixièmement, la loi prévoira un moyen de diminuer les réductions excessives dans les paiements de péréquation versés aux provinces qui réservent une partie exceptionnelle de l'assiette de l'impôt à certaines ressources naturelles.


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