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Aerodrome
Airport
Airport charge
Airport due
Airport facilities
Airport fee
Airport infrastructure
Airport managing body
Airport operator
Airport planning
Airport tax
Airport terminal requirements
Airport terminal standards
Assess functionality of airport vehicle components
Charges for use of infrastructure
Conduct airport vehicle checks
Dock due
Embarkation tax
Exhaust pipe expander
Exhaust pipe expanding tool
Expander
Expander turbine
Expanding species
Expansion turbine
Harbor due
Harbor fee
Harbour due
Harbour fee
Heliport
High altitude airport
IAS
Invasive alien species
Invasive exotic plants
Invasive non-native species
Invasive species
Managing body of an airport
Managing body of the airport
Operational standards for airport terminals
Perform inspections of airport vehicle components
Pipe expander
Pipe expanding tool
Planning for airport operations
Port charge
Port due
Port tax
Programming for airports
Regional airport
Runway
Seaplane base
Standards for airport terminals
Turbine expander
Turbo-expander

Vertaling van "expanding airports " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
expander | expander turbine | expander/turbo-generator | expansion turbine | turbine expander | turbo-expander

turbine de détente | turbodétendeur


airport [ aerodrome | airport facilities | airport infrastructure | heliport | high altitude airport | regional airport | runway | seaplane base | Airport infrastructure(STW) ]

aéroport [ aérodrome | aéroport régional | altiport | héliport | hydrobase | infrastructure aéroportuaire | installation aéroportuaire | piste d'atterrissage ]


airport scheduling activities' scheduling and planning activities in airports | programming for airports | airport planning | planning for airport operations

planification aéroportuaire


airport charge | airport due | airport fee | airport tax

redevance aéroportuaire | taxe d'aéroport


assess functionality of airport vehicle components | perform inspections of airport vehicle components | check functionality of essential components of airport vehicles | conduct airport vehicle checks

vérifier la fonctionnalité de composants essentiels de véhicules aéroportuaires


airport terminal requirements | standards for airport terminals | airport terminal standards | operational standards for airport terminals

normes relatives aux terminaux aéroportuaires


airport managing body | airport operator | managing body of an airport | managing body of the airport

entité gestionnaire | entité gestionnaire d'un aéroport | exploitant d’aéroport | exploitant d'aéroport | organisme de gestion d'un aéroport


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]


exhaust pipe expander | exhaust pipe expanding tool | pipe expander | pipe expanding tool

outil pour agrandir les tuyaux d'échappement


invasive species [ expanding species | IAS | invasive alien species | invasive exotic plants | invasive non-native species ]

espèce envahissante [ EEE | espèce en expansion | espèce étrangère envahissante | espèce exotique envahissante | espèce invasive | espèce non indigène envahissante | espèce proliférante | plante exotique envahissante ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
They are leased to airport authorities, which are financially responsible not only for operating the airport but also for capital improvements required for maintaining and expanding airport infrastructure.

Ces terres sont louées aux administrations aéroportuaires qui ont non seulement la responsabilité financière de l'exploitation de l'aéroport, mais également celle des améliorations requises aux immobilisations pour entretenir et agrandir l'infrastructure des aéroports.


They consider that even if Gdańsk airport is expanded to reach the planned capacity of 7 million passengers, there is room on Pomerania's developing aviation market for another small regional airport (with a capacity of 1 million) that would complement the services provided by Gdańsk airport.

Les autorités polonaises considèrent que, même si la capacité de l'aéroport de Gdańsk augmente jusqu'à 7 000 000 passagers, il y a une place sur le marché de Poméranie, en développement, pour un autre petit aéroport régional (d'une capacité de 1 000 000 passagers), dont les services présenteraient un caractère complémentaire par rapport à ceux fournis par l'aéroport de Gdańsk.


In view of the spare capacity at Gdańsk airport, which will not be fully used in the long-term, and the plan to further expand capacity at that airport if necessary in the longer term, the Commission does not believe that creating another airport in Pomerania would contribute to the region's development.

Considérant la capacité disponible de l'aéroport de Gdańsk, qui à long terme ne sera pas entièrement utilisée, ainsi que le projet d'un nouvel agrandissement de cet aéroport en cas de nécessité à long terme, la Commission considère que la création de nouveaux aéroports en Poméranie ne contribuera pas au développement de la région.


The Commission further notes that the business plan of Gdynia airport (in which about [80-90] % of revenue is generated by low-cost and charter flights) and the scale of the investment (e.g. a terminal with a capacity of 0,5 million passengers a year that is to be expanded in the future) do not substantiate the claim that Gdynia airport would focus on general aviation traffic and would provide only or mainly services to the general aviation sector.

La Commission constate, en outre, que le plan d'entreprise de l'aéroport de Gdynia (environ [80-90] % des recettes provenant des vols assurés par des compagnies à bas coûts et des vols charters) ainsi que l'ampleur de l'investissement (par exemple le terminal d'une capacité de 500 000 passagers par an qui doit être agrandi dans l'avenir) ne confirment pas l'allégation selon laquelle l'aéroport de Gdynia se concentrerait sur l'aviation générale et fournirait uniquement ou principalement des services pour le secteur de l'aviation générale.


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The implementing act lists Gdynia-Kosakowo military airfield (more specifically, parts thereof) among the military airfields that may, under the Act of 30 May 1996, as amended, be rented to a local authority for a period of at least 30 years for the sole purpose of setting up or expanding a civil airport.

Dans le règlement d'exécution, l'aéroport militaire de Gdynia-Kosakowo (plus précisément ses éléments) figure sur la liste des aéroports militaires qui, conformément à la loi du 30 mai 1996, telle que modifiée, peuvent être loués à des autorités locales pour une période de 30 ans ou plus, uniquement aux fins de la création ou de l'extension d'un aéroport civil.


On 24 December 2008 the Polish Government adopted an implementing act to the Act of 30 May 1996, as amended (hereinafter ‘the implementing act’), containing the list of military airfields or parts thereof which may be used for setting up or expanding civil airports.

Le 24 décembre 2008, le gouvernement polonais a adopté le règlement d'exécution de la loi du 30 mai 1996, telle que modifiée, (ci-après «règlement d'exécution»), comprenant une liste des aéroports militaires ou de leurs éléments qui peuvent être utilisés aux fins de la création ou de l'agrandissement d'aéroports civils.


Beyond the weather reliability and transit times, the community and the airport have a number of other advantages: Gander International Airport is a 24/7 full-service airport with no curfews or restrictions; everything at our airport is offered 24/7, 365 days a year; the Royal Canadian Mounted Police is co-located on airport property; we are a congestion-free airport with a rate of nearly 100% direct clearances from our tower; CFB Gander is expanding its infrastructure and already has well established military supports throughout ...[+++]

Outre la fiabilité du climat et des temps de déplacement plus favorables, la région et l’aéroport offrent plusieurs autres avantages : l’Aéroport international de Gander offre tous les services, il est ouvert 24 heures sur 24, 7 jours sur 7, et n’impose aucun couvre feu ou restriction; la Gendarmerie royale du Canada est installée sur les terrains de l’aéroport; notre aéroport n'est pas congestionné et le taux d’autorisation immédiate de décoller approche les 100 p. 100; la BFC Gander accroît son infrastructure et bénéficie déjà d’appuis militaires dans toute la région; le Collège de l’Atlantique Nord forme des techniciens d’entretie ...[+++]


Through the present operation the Districts, already shareholders in both companies, have brought in two new shareholders with experience in airport operation, Aer Rianta, and financial investment, NatWest, for the purpose of funding and developing a project to expand the Airport's terminal capacity to accommodate the expected doubling of the number of passengers by the year 2010.

Les Districts des Midlands Occidentales, qui sont déjà actionnaires des deux sociétés aéroportuaires, ont décidé de faire entrer de nouveaux actionnaires ayant une expérience dans l'exploitation aéroportuaire, Aer Rianta, ou dans la gestion des investissements financiers, NatWest. L'objectif de la transaction est de mettre en oeuvre un plan de développement concernant la capacité des terminaux de l'aéroport, qui doivent accueillir un nombre croissant de passagers. Un doublement du nombre des passagers est prévu d'ici 2010.


So the poor passenger ends up footing the bill because of either expanded airport improvement fees or keeping one in place.

C'est donc le pauvre passager qui paie la note parce qu'on a maintenu ou relevé les frais d'amélioration aéroportuaire.


Obviously, what we did as a government in 1994 and 1995 to transfer more and more airports to the local communities and local airport authorities was for the purpose of engaging the local community and making sure that local airports with a national mandate had the opportunity to promote themselves, expand services, and so on.

Lorsque notre gouvernement, en 1994 et en 1995, a multiplié les transferts d'aéroports aux collectivités et aux administrations aéroportuaires locales, nous l'avons fait parce que nous voulions assurer la participation des collectivités et faire en sorte que les aéroports locaux qui avaient un mandat national puissent vraiment faire la promotion de leurs services, et en fait élargir ces derniers.


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