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Arms sales
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Combating human trafficking
Combating trafficking in human beings
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Narcotrafficking
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Trade in human beings
Trade in persons
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Trafficking in children
Trafficking in human beings
Trafficking in persons
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Trafficking in works of art
Trafficking of children
Trafficking of human beings
Trafficking of persons
Trafficking of women
White slave trade
White slavery

Traduction de «extent trafficking » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
human trafficking [ trafficking in persons | trafficking of persons | trafficking | trafficking in human beings ]

traite de personnes [ trafic de personnes | commerce d'êtres humains ]


trafficking in human beings [ human trafficking | THB | trade in children | trade in human beings | trade in persons | trafficking in children | trafficking in persons | white slavery | white slave trade | [http ...]

traite des êtres humains [ TEH | trafic d'enfants | trafic de personnes | traite des blanches | traite des personnes ]


human trafficking | THB | trade in human beings | trafficking in human beings | trafficking in persons | trafficking of human beings

traite des êtres humains | traite des personnes


combating human trafficking | combating trafficking in human beings | combating trafficking in persons | fight trafficking in human beings

lutte contre la traite des êtres humains | lutte contre la traite des personnes


trafficking of women [ trafficking in women | female trafficking ]

traite des femmes [ trafic des femmes ]


drug trafficking [ narcotics trafficking | drug dealing | narco-trafficking | narcotrafficking | dealing ]

trafic de stupéfiants [ trafic de narcotiques | narcotrafic | trafic de la drogue ]


child trafficking | trafficking in children | trafficking of children

traite des enfants | traite d'enfants | traite des mineurs


illegal trafficking in drugs | illicit trafficking in narcotic drugs | illicit trafficking in narcotics

trafic illicite de stupéfiants


arms trade [ arms sales | arms trafficking | arms transfers(UNBIS) ]

commerce des armes [ trafic d'armes | vente d'armes ]


art trade [ exportation of works of art | sale of objects belonging to the national heritage | trafficking in works of art ]

commerce de l'art [ exportation d'objets d'art | trafic d'antiquités | trafic illicite de biens culturels | vente de biens culturels ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Report from the Commission to the European Parliament and the Council assessing the extent to which Member States have taken the necessary measures in order to comply with Directive 2011/36/EU on preventing and combating trafficking in human beings and protecting its victims in accordance with Article 23 (1) (COM(2016) 722 final of 2 December 2016)

Rapport de la Commission au Parlement européen et au Conseil qui évalue dans quelle mesure les États membres se conforment à la directive 2011/36/UE sur la prévention et la lutte contre la traite des êtres humains ainsi que la protection des victimes conformément à l’article 23 (1) (COM(2016) 722 final du 2 décembre 2016)


The second concerns an assessment of the extent of different types of trafficking including for labour exploitation, begging and organ removal.

La seconde évaluera l’ampleur des différents types de traite des êtres humains, dont celle pratiquée à des fins d'exploitation de leur travail, de la mendicité et du prélèvement d’organes.


Report from the Commission to the European Parliament and the Council assessing the extent to which Member States have taken the necessary measures in order to comply with Directive 2011/36/EU on preventing and combating trafficking in human beings and protecting its victims in accordance with Article 23 (1) (COM(2016) 722 final of 2 December 2016)

Rapport de la Commission au Parlement européen et au Conseil qui évalue dans quelle mesure les États membres se conforment à la directive 2011/36/UE sur la prévention et la lutte contre la traite des êtres humains ainsi que la protection des victimes conformément à l’article 23 (1) (COM(2016) 722 final du 2 décembre 2016)


We went back to the case law and discovered that in Alberta and, to some extent, in some of the western provinces — but predominantly Alberta — a distinction was made between trafficking, commercial trafficking and wholesale trafficking.

Nous nous sommes reportés à la jurisprudence, où nous avons découvert que l'Alberta — et dans une certaine mesure quelques provinces de l'Ouest, mais surtout l'Alberta — établissait une distinction entre le trafic, le trafic commercial et le trafic de gros.


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Furthermore, their removal from their drug production and trafficking would be disruptive to the production and trafficking business, which to a large extent is a business of organized crime.

De plus, leur mise à l'écart de la production et du trafic de la drogue contribuera à perturber les circuits de production et de distribution qui appartiennent souvent au crime organisé.


While we continue to grapple with identifying reliable data on the extent of trafficking within our own boundaries, we know that Canada is primarily a country of destination for trafficked victims as well as a transit country for trafficking to the U.S. Asia, Africa, and eastern Europe tend to be primary source regions for persons being trafficked to our country.

Nous nous débattons pour obtenir des données fiables sur l'ampleur de ce trafic à l'intérieur de nos propres frontières, mais nous savons que le Canada est le principal pays de destination des victimes de ce trafic et qu'il est utilisé comme pays de transit vers les États-Unis. L'Asie, l'Afrique et l'Europe de l'Est sont les principaux pays d'origine des personnes faisant l'objet de ce trafic à destination du Canada.


1. In appropriate cases and to the extent possible under its domestic law, each State Party shall protect the privacy and identity of victims of trafficking in persons, including, inter alia, by making legal proceedings relating to such trafficking confidential.

1. Lorsqu'il y a lieu et dans la mesure où son droit interne le permet, chaque État partie protège la vie privée et l'identité des victimes de la traite des personnes, notamment en rendant les procédures judiciaires relatives à cette traite non publiques.


The EU anti trafficking policy must be based on a clear picture of the actual extent of the problem at EU and global level.[lxv] But precise figures are not available,[lxvi] and law enforcement data, although important, are not sufficient.[lxvii] In 2003, the Council invited the Commission and the Member States to promote measures to set up a monitoring system on human trafficking in order to provide updated data through the continuous and regular collection from the competent national authorities.[lxviii] Taking into account the 2003 ...[+++]

La politique communautaire antitraite doit reposer sur une évaluation précise de la véritable étendue du problème à l’échelon européen et au niveau mondial.[lxv] Cependant, il n’existe pas de chiffres précis à ce sujet[lxvi] et les données relatives à la répression, bien qu’importantes, ne suffisent pas[lxvii]. En 2003, le Conseil a invité la Commission et les États membres à promouvoir des mesures visant à établir un système de suivi de la traite des êtres humains afin de fournir des données actualisées grâce à la collecte continue et régulière de données auprès des autorités nationales compétentes.[lxviii] Compte tenu du plan d’action st ...[+++]


Specifically, Article 11(1) of the Protocol to Prevent, Suppress and Punish Trafficking in Persons, Especially Women and Children, which Canada ratified on May 13, 2002, says that states parties shall strengthen, to the extent possible, border controls as may be necessary to prevent and detect human trafficking.

Plus précisément, le paragraphe 11(1) du Protocole visant à prévenir, réprimer et punir la traite des personnes, en particulier des femmes et des enfants, que le Canada a ratifié le 13 mai 2002, prévoit que les États parties renforcent, dans la mesure du possible, les contrôles aux frontières nécessaires pour prévenir et détecter la traite des personnes.


Since trafficking in such property is a new offence proposed under Bill S-9, it is not possible to provide data on the extent to which these cases also include trafficking of that property.

Le trafic de ce type de biens constitue une nouvelle infraction proposée par le projet de loi S-9.


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