Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BUD code pay rate structure
BUD code structure
BUD pay structure
Bargaining unit designator code structure
Capital structure
Code structure
Coding
Coding of financial transactions
Financial analyst
Financial coding
Financial coding structure
Financial markets analyst
Financial markets report writer
Financial structure
Financial structuring fee
Mixed code
Monetary-Financial Code
SFP
Structured code
Structured finance analyst
Structured finance instrument
Structured financial instrument
Structured financial product

Vertaling van "financial coding structure " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
financial coding structure

structure de codage financier


bargaining unit designator code structure [ BUD code structure | BUD code pay rate structure | BUD pay structure ]

barème de rémunération associé au code indicatif d'unité de négociation [ barème de rémunération associé au code IUN | structure des taux de rémunération associée au code IUN | structure du code IUN ]


financial coding [ coding | coding of financial transactions ]

codage financier [ codage | codage des opérations financières ]


Monetary-Financial Code

CMF | Code monétaire et financier




structured finance instrument | structured financial instrument | structured financial product | SFP [Abbr.]

instrument financier structuré | produit financier structuré | produit structuré




financial structure | capital structure

structure financière


financial markets analyst | structured finance analyst | financial analyst | financial markets report writer

analyste financier | analyste financier/analyste financière | analyste financière


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Innovations introduced in this area in the new period include: the common Structural Funds financial database SFC, the linking of interim payments to submission of annual reports, better forecasting of payment claims, coding of projects according to a standard classification, reporting of financial corrections and recoveries, and access to detailed project information for analysis before audits.

Les innovations introduites dans ce domaine au cours de la nouvelle période comprennent: la base de données SFC des Fonds structurels, la liaison entre les paiements intermédiaires et la présentation des rapports annuels, une meilleure prévision des demandes de paiement, l'encodage des projets selon une classification type, la communication des corrections financières et des recouvrements et l'accès à des informations détaillées sur les projets aux fins de procéder à une analyse avant les audits.


(Return tabled) Question No. 611 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the government’s plans for resource development, as described in the section entitled “Responsible Resource Development” in Chapter 3.2 of Budget 2012: (a) what are all examples of federal environmental laws that are stronger than provincial laws and how will the proposed legislative changes to the Canadian Environmental Assessment Act (CEAA) affect the assessment of environmental impacts of industrial projects that cross provincial borders; (b) what research, action, or investment has the government undertaken to study impacts of the proposed legislative changes to the ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 611 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les plans du gouvernement pour l’exploitation des ressources, tels qu’énoncés à la section « Assurer un développement responsable des ressources naturelles », au chapitre 3.2 du Budget de 2012: a) quels sont les exemples de lois fédérales de protection de l’environnement qui sont plus sévères que les lois provinciales, et quelles répercussions les changements proposés à la Loi canadienne sur l’évaluation environnementale (LCEE) ont-ils sur l’évaluation de l’impact sur l’environnement des projets industriels qui excèdent les limites provinciales; b) quels ont é ...[+++]


Summary code: Institutional affairs / The decision-making process and the work of the institutions / Decision-making process Maritime affairs and fisheries / Organisation and financing of the fisheries sector / Structural measures and financing / 2007-2013 Agriculture / General framework / Financing / Financial framework Budget / Where does the money go?

Code de la synthèse: Affaires institutionnelles / Le processus décisionnel et les travaux des institutions / Le processus décisionnel Affaires maritimes et pêche / Organisation et financement du secteur de la pêche / Mesures structurelles et financement / 2007-2013 Agriculture / Cadre général / Financement / Cadre financier Budget / À quoi l'argent sert-il?


The Financial Stability Forum, of which Canada is an active member, has recommended the following: First, implement the revised IOSCO Code of Conduct Fundamentals for CRAs to manage conflicts of interest in rating structured products and to improve the quality of the rating process; and second, differentiate ratings on structured credit products from those on bonds and expand the information that rating agencies provide.

Le Forum sur la stabilité financière, dont le Canada est un membre actif, a recommandé ce qui suit : d'abord, appliquer les Éléments fondamentaux révisés du Code de bonne conduite de l'OICV pour les agences de notation afin de gérer les conflits d'intérêts dans la cotation des produits structurés et d'améliorer la qualité du processus de notation; deuxièmement, établir une distinction entre les cotes des produits de crédit structu ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The criterion cannot be the first paragraph of Article 39 C of the General Tax Code inasmuch as that provision is not applicable to financing operations by EIGs, that is to say, by structures grouping together several legal entities — as a rule financial institutions — which thus share between them the risks inherent in an operation, as opposed to a financing operation carried out by a single financial institution bearing on its own the risks involved.

Il ne s'aurait s'agir de l'article 39 C, premier alinéa, du CGI, cette disposition n'étant pas applicable à une opération de financement par des GIE, c'est-à-dire par des structures regroupant plusieurs entités juridiques, en général des institutions financières, qui répartissent ainsi entre elles les risques inhérents à l'opération, par opposition à une opération de financement réalisée par une seule institution financière supportant seule les risques considérés.


Communication on the Prevention of and fight against organised crime in the financial sector COM(2004) 262 Communication on the prevention of and the fight against terrorist financing through measures to improve the exchange of information, to strengthen transparency and enhance the traceability of financial transactions COM(2004) 700 EU Joint Strategy Paper on Counter Terrorist Financing; "The fight against terrorist financing" presented by Secretary General/ High Representative and Commission to the European Council. 16089/04 of 1 ...[+++]

Communication sur la prévention et la lutte contre la criminalité organisée dans le secteur financier COM(2004) 262 Communication «Prévenir et combattre le financement du terrorisme par des mesures visant à améliorer l'échange d'informations, la transparence et la traçabilité des transactions financières» COM(2004) 700 Document de stratégie commun de l’UE sur la lutte contre le financement du terrorisme; «Lutte contre le financement du terrorisme», stratégie présentée par le Secrétaire général/Haut Représentant et par la Commission au Conseil européen 16089/04 du 14 décembre 2004 Communication COM(2005) 620 «Prévenir et combattre le fin ...[+++]


Communication on the Prevention of and fight against organised crime in the financial sector COM(2004) 262 Communication on the prevention of and the fight against terrorist financing through measures to improve the exchange of information, to strengthen transparency and enhance the traceability of financial transactions COM(2004) 700 - EU Joint Strategy Paper on Counter Terrorist Financing; "The fight against terrorist financing" presented by Secretary General/ High Representative and Commission to the European Council. 16089/04 of ...[+++]

Communication sur la prévention et la lutte contre la criminalité organisée dans le secteur financier COM(2004) 262 Communication «Prévenir et combattre le financement du terrorisme par des mesures visant à améliorer l'échange d'informations, la transparence et la traçabilité des transactions financières» COM(2004) 700 Document de stratégie commun de l’UE sur la lutte contre le financement du terrorisme; «Lutte contre le financement du terrorisme», stratégie présentée par le Secrétaire général / Haut Représentant et par la Commission au Conseil européen 16089/04 du 14 décembre 2004 Communication COM(2005) 620 «Prévenir et combattre le f ...[+++]


the Structural Fund(s) or financial instrument concerned, the objective, identification of the form of assistance and the operation concerned and the ARINCO or CCI (common identification code) numbers.

le ou les Fonds structurels ou l'instrument financier impliqués, l'objectif, l'identification de la forme d'intervention et de l'opération concernée, et le numéro ARINCO ou code CCI (code commun d’identification).


Innovations introduced in this area in the new period include: the common Structural Funds financial database SFC, the linking of interim payments to submission of annual reports, better forecasting of payment claims, coding of projects according to a standard classification, reporting of financial corrections and recoveries, and access to detailed project information for analysis before audits.

Les innovations introduites dans ce domaine au cours de la nouvelle période comprennent: la base de données SFC des Fonds structurels, la liaison entre les paiements intermédiaires et la présentation des rapports annuels, une meilleure prévision des demandes de paiement, l'encodage des projets selon une classification type, la communication des corrections financières et des recouvrements et l'accès à des informations détaillées sur les projets aux fins de procéder à une analyse avant les audits.


They concern the following areas: (a) Financial incentives for restructuring The Commission is prepared to authorize under the ECSC Treaty any private financial mechanism for partially covering the social, financial and redevelopment costs, and to use public ECSC, EEC (structural funds for redevelopment) and national resources compatible with the Aid Code.

Ces mesures touchent les domaines suivants : a) Incitations financières à la restructuration. La Commission est ouverte à autoriser, dans le cadre du Traité CECA, tout mécanisme financier privé pour couvrir partiellement les coûts sociaux, financiers et de reconversion, ainsi qu'à utiliser les ressources publiques CECA, CEE (fonds structurels pour la reconversion) et nationales compatibles avec le Code des Aides.


w