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Air firearm
Automatic firearm
Automatic weapon
EU firearms-control legislation
European firearms control legislation
European firearms-control legislation
European gun-control rules
Firearms ... including line-throwing guns and the like
Fix firearms
Fully automatic firearm
Fully automatic weapon
Make repairs to firearms
Pneumatic firearm
Repair firearm
Repair firearms
UN Firearms Protocol
UNFP
Use firearms
Using firearms
Utilize firearms
Work with firearms

Vertaling van "firearms in line " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
firearms ... including line-throwing guns and the like | sporting and target-shooting guns, rifles and carbines

armes ... tels que canons paragrèles, canons lance-amarres, etc | fusils et carabines de chasse et de tir


using firearms | utilize firearms | use firearms | work with firearms

utiliser des armes à feu


fix firearms | repair firearm | make repairs to firearms | repair firearms

réparer une arme à feu


EU firearms-control legislation | European firearms control legislation | European firearms-control legislation | European gun-control rules

législation européenne sur le contrôle des armes à feu


Protocol against the Illicit Manufacturing of and Trafficking in Firearms, Their Parts and Components and Ammunition, supplementing the United Nations Convention against Transnational Organised Crime | UN Firearms Protocol | UNFP [Abbr.]

Protocole contre la fabrication et le trafic illicites d'armes à feu, de leurs pièces, éléments et munitions, additionnel à la Convention des Nations unies contre la criminalité transnationale organisée | Protocole des Nations unies sur les armes à feu


automatic firearm | automatic weapon | fully automatic firearm | fully automatic weapon

arme à feu automatique | arme à feu entièrement automatique | arme automatique


Canada's Firearms Act for Individual Firearm Owners: Safe Storage Regulations for Firearms

Loi canadienne sur les armes à feu pour les particuliers propriétaires d'armes à feu : règlement sur l'entreposage sécuritaire des armes à feu


Canada's Firearms Act for Individual Firearm Owners: Safe Display Regulations for Firearms

Loi canadienne sur les armes à feu pour les particuliers propriétaires d'armes à feu : règlement sur l'exposition sécuritaire des armes à feu


An Act to amend the Firearms Act and the Criminal Code (no registration of firearms that are not restricted or prohibited firearms)

Loi modifiant la Loi sur les armes à feu et le Code criminel (dispense d'enregistrer les armes à feu qui ne sont ni des armes à feu à autorisation restreinte ni des armes à feu prohibées)


air firearm | pneumatic firearm

arme à air | arme pneumatique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The evaluation recommended continuing the ongoing process of defining common guidelines on deactivation standards and techniques for firearms in line also with the provisions of the Directive which explicitly foresee the drafting of common deactivation guidelines by the Commission.

L’évaluation a recommandé de poursuivre la définition de lignes directrices communes relatives aux normes et techniques de neutralisation des armes à feu, dans le droit fil de la directive qui prévoit explicitement l’élaboration de celles-ci par la Commission.


(43) In line with the Commission Communication "The European Agenda for Security"., in answer to the EU minister's Riga Joint Statement and to the Declaration from the Home Affairs Ministers of 29 August 2015, ,the proposal accompanying this report will aim to reinforce the existing legislative framework on firearms, to improve the sharing of information, to address trafficking and reactivation of weapons, to enhance standards for marking in view of better traceability, and, finally, it will consider how to address the issues related ...[+++]

43)Conformément à la communication de la Commission «Le programme européen en matière de sécurité», en réponse à la déclaration commune de Riga des ministres de l’Union et de la déclaration du 29 août 2015 des ministres de l’intérieur, la proposition jointe au présent rapport vise à renforcer le cadre législatif actuel régissant les armes à feu, à améliorer le partage des informations, à lutter contre le trafic et la réactivation des armes, à améliorer les normes de marquage pour accroître la traçabilité, et, enfin, à remédier au problème de convertibilité des armes ou des armes à blanc (d’alarme par exemple).


In line with the Directive's provision, in 2014 the Commission has launched a 12-month study to evaluate how of the Firearms Directive and successive amendment have been implemented and in how far this legal framework has met the two general objectives of ensuring the correct functioning of the internal market and achieving a high level of security within the EU.

Conformément aux dispositions de la directive, la Commission a lancé en 2014 une étude d’une durée de 12 mois pour évaluer l’application de la directive sur les armes à feu et de sa modification ultérieure et déterminer dans quelle mesure ce cadre législatif a atteint les deux objectifs généraux de garantir le bon fonctionnement du marché intérieur et d’atteindre un niveau élevé de sécurité au sein de l’Union.


The proposal covers 6 aspects: definition of illicit manufacturing and trafficking in line with the UN Protocol; explicit obligation of marking firearms; extension to 10 years of the period in which information on firearms must be kept in registers; brokering activities; obligation to consider illicit manufacturing or trafficking as intentional criminal offences; and measures regarding the deactivation of firearms.

La proposition porte sur six points: définition de la notion de fabrication et de trafic illicites dans l'esprit du protocole des Nations unies; obligation expresse de marquage pour les armes à feu; allongement de 10 ans de la période de conservation des informations sur les armes à feu dans les registres; activités des courtiers et de courtage; obligation de considérer la fabrication et le trafic illicites comme des infractions pénales intentionnelles; adoption de mesures concernant la neutralisation des armes à feu.


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Member States should fall into line with this simplified classification, although Member States which currently divide firearms into a further set of categories may, in accordance with the principle of subsidiarity, maintain their existing classification and authorisation systems.

Il serait bon que les États membres s’alignent sur cette classification simplifiée, même si, en vertu du principe de subsidiarité, les pays qui utilisent une subdivision différente avec davantage de catégories gardent la possibilité de maintenir la classification en vigueur et le régime connexe d'autorisation.


In line with the UN Firearms Protocol it is now proposed to make compulsory the marking of firearms at the time of manufacture and to ensure that Member States commit themselves to keep records of the weapons for a minimal duration of ten years.

En s’alignant sur le protocole des Nations unies concernant les armes à feu, il est maintenant proposé de rendre obligatoire le marquage des armes lors de la fabrication et d’assurer que les États membres s’engagent à tenir des registres des armes pendant une durée minimale de dix ans.


In line with the UN Firearms Protocol it is now proposed to make compulsory the marking of firearms at the time of manufacture and to ensure that Member States commit themselves to keep records of the weapons for a minimal duration of ten years.

En s’alignant sur le protocole des Nations unies concernant les armes à feu, il est maintenant proposé de rendre obligatoire le marquage des armes lors de la fabrication et d’assurer que les États membres s’engagent à tenir des registres des armes pendant une durée minimale de dix ans.


What about police agencies that access the firearms on-line registry 1,500 times daily?

Que penser du fait que les services de police consultent le registre des armes à feu en direct environ 1 500 fois par jour?


Hon. Allan Rock (Minister of Justice and Attorney General of Canada, Lib) moved: Motion No. 54 That Clause 32 of Bill C-68 be amended by striking out lines 4 to 8 on page 22 and substituting the following: ``(i) has reasonable grounds to believe that the borrower holds a licence authorizing the borrower to possess that kind of firearm, and (ii) lends the borrower the registration certificate for the firearm, except in the case of a borrower who uses the firearm to hunt or trap in order to sust ...[+++]

L'hon. Allan Rock (ministre de la Justice et procureur général du Canada, Lib) propose: Motion no 54 Il est proposé que l'article 32 du projet de loi C-68 soit modifié par substitution, aux lignes 4 à 8, page 22, de ce qui suit: «a) le prêteur: (i) croit, pour des motifs raisonnables, que l'emprunteur est titulaire d'un permis l'autorisant à posséder une telle arme à feu, (ii) livre l'arme à feu à celui-ci accompagnée du certificat d'enregistrement y afférent, sauf dans les cas où l'emprunteur l'utilise pour la chasse, notamment à la trappe, pour subvenir à ses besoins ou à ceux de sa famille; » M. Jack Ramsay (Crowfoot, Réf) propose: Mo ...[+++]


A chief firearms officer may refuse to issue a''. Motion No. 99 That Bill C-68, in Clause 68, be amended by replacing line 39, on page 36, with the following: ``(2) A chief firearms officer may revoke an authoriza-''. Motion No. 100 That Bill C-68, in Clause 69, be amended (a) by replacing line 42, on page 36, with the following: ``69 (1) A chief firearms officer'' (b) by replacing lines 2 to 5, on page 37, with the following: ``a prohibited firearm or restricted firearm held by an individual ...[+++]

Motion no 100 Qu'on modifie le projet de loi C-68, à l'article 69 a) par substitution, aux lignes 34 à 37, page 36, et aux lignes 1 et 2, page 37, de ce qui suit: «69 (1) Le contrôleur des armes à feu peut révoquer le certificat d'enregistrement pour toute raison valable; il est tenu de le faire à l'égard d'une arme à feu prohibée ou d'une arme à feu à autorisation restreinte en la possession d'un particulier dans le cas où il détermine, en application de l'article 65, que».




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'firearms in line' ->

Date index: 2024-11-02
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