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AE
Application enabler
Application enabling program
Authorizing legislation
Bought deal
Bought deal commitment
Business entrepreneur
Computer-enabled crime
Cyber-enabled crime
Direct underwriting
Direct underwriting commitment
E-commerce enabler
E-commerce facilitator
Electronic commerce enabler
Electronic commerce facilitator
Enable audience participation
Enable input
Enable the audience to participate
Enabler
Enabler development program
Enabler development software
Enabler of e-commerce
Enabler software
Enabling act
Enabling legislation
Enabling statute
Encourage audience participation
Entrepreneur
Facilitator
Facilitator of e-commerce
Firm commitment
Firm underwriting
Firm underwriting commitment
Firm's head
Head of business enterprise
Head of business firm
Head of firm
Inhibit-enable input
Invite those present to participate
WAP-compatible phone
WAP-enabled mobile
WAP-enabled phone
WAP-enabled telephone
Web-enabled ABM
Web-enabled automated banking machine
Web-enabled bank machine
Web-enabled banking machine
Web-enabled machine

Vertaling van "firms and enable " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
web-enabled automated banking machine [ Web-enabled automated banking machine | web-enabled ABM | Web-enabled ABM | web-enabled banking machine | Web-enabled banking machine | web-enabled bank machine | Web-enabled bank machine | web-enabled machine | Web-enabled machine ]

cyberguichet bancaire


application enabling program | enabler development program | enabler development software | enabler software | application enabler | AE | enabler

programme de développement d'application | logiciel d'implantation d'application


e-commerce enabler | e-commerce facilitator | electronic commerce enabler | electronic commerce facilitator | enabler of e-commerce | facilitator of e-commerce | enabler | facilitator

facilitateur de commerce électronique | facilitateur de commerce en ligne | facilitateur de cybercommerce | facilitateur


enabling statute [ enabling act | enabling legislation | authorizing legislation ]

loi habilitante [ loi d'autorisation | loi d'habilitation | mesure habilitante | législation habilitante ]


WAP-enabled phone [ WAP-enabled telephone | WAP-enabled mobile | WAP-compatible phone ]

téléphone WAP [ mobile connecté par WAP | mobile WAP | téléphone cellulaire WAP | appareil qui exploite le WAP | téléphone qui exploite le WAP ]


computer-enabled crime | cyber-enabled crime

infraction facilitée par Internet | infraction facilitée par les technologies de l’information et de la communication


enable input | inhibit-enable input

entrée d'inhibition et d'habilitation


enable the audience to participate | encourage audience participation | enable audience participation | invite those present to participate

permettre la participation du public


bought deal | bought deal commitment | direct underwriting | direct underwriting commitment | firm commitment | firm underwriting | firm underwriting commitment

prise ferme | souscription à forfait | souscription intégrale


head of firm | firm's head | head of business firm | head of business enterprise | business entrepreneur | entrepreneur

chef d'entreprise | cheffe d'entreprise | femme chef d'entreprise | femme cheffe d'entreprise
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Strategic priorities are the long-term management of fisheries resources, assisting the modernisation of firms to enable them to increase their value added and improving the socio-economic environment of territories dependent on fishing.

Les priorités stratégiques sont la gestion à long terme des ressources halieutiques, l'assistance à la modernisation des entreprises pour leur permettre d'augmenter leur valeur ajoutée, et le renforcement du cadre socio-économique des territoires qui dépendent de la pêche.


Investment firms shall enable clients and potential clients to submit complaints free of charge.

Les entreprises d'investissement permettent à leurs clients et clients potentiels de déposer une plainte sans frais.


(46) Where the bail-in tool is applied with the objective of restoring the capital of the failing credit institution or investment firm to enable it to continue to operate as a going concern, the resolution through bail-in should always be accompanied by a subsequent restructuring of the institution or firm and its activities in a way that addresses the reasons for its failure. That restructuring should be achieved through the implementation of a business reorganisation plan.

(46) Lorsque l'instrument de renflouement interne est utilisé pour reconstituer les fonds propres de l'établissement de crédit ou de l'entreprise d'investissement défaillant et lui permettre de rester en activité, ce renflouement interne devrait toujours être assorti, par après, d'une restructuration de l'établissement ou de l'entreprise et de ses activités propre à remédier aux causes de sa défaillance Cette restructuration devrait être mise en œuvre conformément à un plan de réorganisation des activités.


In particular, investment firms manufacturing financial instruments shall ensure that the design of the financial instrument, including its features, does not adversely affect end clients or does not lead to problems with market integrity by enabling the firm to mitigate and/or dispose of its own risks or exposure to the underlying assets of the product, where the investment firm already holds the underlying assets on own account.

En particulier, toute entreprise d'investissement qui produit des instruments financiers veille à ce que la conception de l'instrument financier, y compris ses caractéristiques, n'ait pas d'incidence négative sur les clients finaux ni ne nuise à l'intégrité du marché en lui permettant d'atténuer ses propres risques ou expositions liés aux actifs sous-jacents du produit ou de s'en débarrasser, lorsqu'elle détient déjà les actifs sous-jacents pour compte propre.


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In order to address the potentially detrimental effect of poorly designed corporate governance arrangements on the sound management of risk, Member States should introduce principles and standards to ensure effective oversight by the management body, promote a sound risk culture at all levels of credit institutions and investment firms and enable competent authorities to monitor the adequacy of internal governance arrangements.

Afin de prévenir les répercussions négatives que des systèmes de gouvernance d'entreprise mal conçus pourraient avoir sur la saine gestion des risques, les États membres devraient introduire des principes et des normes visant à assurer une supervision efficace par l'organe de direction, à promouvoir une saine culture du risque à tous les niveaux des établissements de crédit et des entreprises d'investissement, et à permettre aux autorités compétentes de suivre l'adéquation des dispositifs de gouvernance internes.


(44) In order to address the potentially detrimental effect of poorly designed corporate governance arrangements on the sound management of risk, Member States should introduce principles and standards to ensure effective oversight by the management body, promote a sound risk culture at all levels of credit institutions and investment firms and enable competent authorities to monitor the adequacy of internal governance arrangements.

(44) Afin de prévenir les répercussions négatives que des systèmes de gouvernance mal conçus peuvent avoir sur la saine gestion des risques, les États membres devraient définir des principes et des normes visant à assurer une supervision efficace par l'organe de direction, à promouvoir une saine culture du risque à tous les niveaux des établissements de crédit et entreprises d'investissement, et à permettre aux autorités compétentes de vérifier l'adéquation des systèmes de gouvernance internes.


As transparency is a key tool in allowing stakeholders to hold a firm to account and thus prevent unacceptable practices that can contribute to risk the required quantitative aggregate information should also be broken down by business area of the firm to enable remuneration practices to be linked to different activities.

La transparence est un outil essentiel qui permet aux parties prenantes de tenir une entreprise pour responsable et d'empêcher ainsi des pratiques inacceptables susceptibles de contribuer au risque que les données quantitatives agrégées exigées soient aussi réparties par domaine d'activité de l'entreprise, pour permettre que des pratiques de rémunération soient liées à des activités différentes.


Even where a firm is submitting an application for the first time, an internal pharmacovigilance system should have been in existence since the clinical trials were conducted. This system should be described in detail in the application for authorisation in order to encourage self-evaluation by the firm and enable the authorities to require improvements.

Il faudrait qu'il existe, même dans le cas d'une première demande d'une entreprise, dès le stade des essais cliniques, un système interne de pharmacovigilance qui devrait être décrit en détail dans la demande d'autorisation, afin d'inciter l'entreprise à procéder à une autoévaluation et de permettre aux autorités d'exiger des améliorations.


In assessing these procedures, regard shall be had to the extent to which the procedures enable the firm to obtain the best result reasonably achievable having regard to the conditions of the order, and the conditions prevailing in the marketplace to which the investment firm can reasonably be expected to have access under the terms of the execution policy. The competent authority must regularly monitor compliance of investment firms with these obligations.

Lorsqu'elles évaluent ces procédures, les autorités compétentes tiennent compte de la mesure dans laquelle elles permettent aux entreprises d'investissement d'obtenir le meilleur résultat raisonnablement réalisable au regard des conditions de l'ordre et des conditions qui existent sur le marché et dont on peut raisonnablement attendre qu'elles y aient accès, conformément aux conditions de la politique d'exécution . L'autorité compétente doit contrôler régulièrement que les entreprises d'investissement se conforment à ces obligations.


Non-Objective 1 fisheries measures (EUR233.7 million) concentrate on the long-term management of fisheries resources, modernisation of firms to enable them to increase value added and improving the socio-economic environment of areas dependent on fishing.

Les mesures en faveur de la pêche en dehors de l'objectif 1 (233,7 millions EUR), se concentrent sur la gestion à long terme des ressources halieutiques, la modernisation des entreprises pour leur permettre d'augmenter la valeur ajoutée produite, et le renforcement de l'environnement socio-économique des zones dépendantes de la pêche.




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'firms and enable' ->

Date index: 2024-12-21
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