Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Asylum procedure at first instance
B-ISDN
BISDN
BPON
Broadband ISDN
Broadband LAN
Broadband PON
Broadband Pilot Program
Broadband aerial
Broadband antenna
Broadband integrated services digital network
Broadband local area network
Broadband network
Broadband passive optical network
Broadband token-bus LAN
Broadband wireless
First instance asylum proceedings
First instance judgment
First instance proceedings
Judgement at trial
Judgment at first instance
Judgment at trial
Judgment in first instance
Judgment in the first instance
Judgment of the trial court
Mobile broadband
Procedure at first instance
Television program signals in the broadband ISDN
Token-bus broadband LAN
Token-bus broadband local area network
Trial jugment
WWAN
Wideband aerial
Wideband antenna
Wideband-aerial
Wideband-antenna
Wireless WAN
Wireless broadband
Wireless wide area network

Vertaling van "for instance broadband " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
television and sound-programme signals in the broadband ISDN [ television and sound-programme signal in the broadband ISDN | television program signals in the broadband ISDN | television and sound-program signal in the broadband ISDN ]

signaux de télévision et de radiodiffusion sonore dans le RNIS à large bande [ signal de télévision et de radiodiffusion sonore dans le RNIS à large bande ]


broadband wireless | mobile broadband | wireless broadband | wireless WAN | wireless wide area network | WWAN [Abbr.]

réseau étendu sans fil


broadband token-bus LAN | token-bus broadband LAN | token-bus broadband local area network

réseau local à large bande à jeton sur bus | réseau local en bus à jeton à large bande


broadband local area network | broadband LAN | broadband network

réseau local à large bande | réseau local large bande | réseau à large bande | réseau large bande | réseau à bande large


judgement at trial [ judgment at trial | judgment at first instance | judgment in first instance | judgment in the first instance | judgment of the trial court | trial jugment | first instance judgment ]

jugement de la cour de première instance [ jugement de première instance | jugement rendu en première instance | décision de première instance | jugement en première instance | jugement en premier ressort ]


asylum procedure at first instance | procedure at first instance | first instance asylum proceedings | first instance proceedings

procédure d'asile de première instance | procédure de première instance


broadband aerial | broadband antenna | wideband aerial | wideband antenna | wideband-aerial | wideband-antenna

antenne à large bande


Broadband for Rural and Northern Development Pilot Program [ Broadband Pilot Program ]

Programme pilote sur les services à large bande pour le développement rural et du Nord [ Programme pilote sur les services à large bande ]


broadband passive optical network | BPON | broadband PON | APON/BPON

réseau optique passif large bande | réseau passif BPON | réseau BPON


broadband integrated services digital network | B-ISDN | BISDN | broadband ISDN

réseau numérique à intégration de services à large bande | RNIS-LB | réseau numérique à intégration de services large bande | RNIS-LB | RNIS à large bande | RNIS large bande
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
There are still disparities between the Member States, but in some areas, for instance broadband take-up, emergence of new services or eGovernment, the leading EU countries are also world leaders.

Il existe toujours des disparités entre les États membres mais, dans certains domaines, par exemple la diffusion du haut débit, l'émergence de nouveaux services ou l'administration en ligne, les pays qui sont à la pointe dans l'UE le sont aussi au niveau mondial.


4. Considers therefore that the objective must be to establish EU global leadership in ICT infrastructure; in order to achieve this objective, 100% of basic broadband coverage must be delivered to all Europeans by 2013, giving at least 2Mbps service to all users in rural areas and much higher speeds to users in other areas; draws the Commission's attention to the fact that, in order to counter a digital divide, basic coverage in rural areas will need to take account of increasing transmission requirements for innovative internet services such as e-government, e-health or e-learning; takes the view that, when considering how such targe ...[+++]

4. estime dès lors que l'objectif doit consister à établir un leadership mondial de l'Union dans le domaine des infrastructures des TIC; souligne que, pour réaliser cet objectif, il est indispensable de fournir à tous les Européens, d'ici 2013, une couverture totale en haut débit de base, offrant une vitesse de connexion d'au moins 2Mbps pour tous les utilisateurs dans les zones rurales, et des vitesses beaucoup plus élevées dans d'autres zones; attire l'attention de la Commission sur le fait que, pour éviter l'émergence d'une fracture numérique, la couverture de base en zone rurale devra tenir compte des vitesses de transmission de pl ...[+++]


4. Considers therefore that the objective must be to establish EU global leadership in ICT infrastructure; in order to achieve this objective, 100% of basic broadband coverage must be delivered to all Europeans by 2013, giving at least 2Mbps service to all users in rural areas and much higher speeds to users in other areas; draws the Commission’s attention to the fact that, in order to counter a digital divide, basic coverage in rural areas will need to take account of increasing transmission requirements for innovative internet services such as e-government, e-health or e-learning; takes the view that, when considering how such targe ...[+++]

4. estime dès lors que l'objectif doit consister à établir un leadership mondial de l'Union dans le domaine des infrastructures des TIC; souligne que, pour réaliser cet objectif, il est indispensable de fournir à tous les Européens, d'ici 2013, une couverture totale en haut débit de base, offrant une vitesse de connexion d'au moins 2Mbps pour tous les utilisateurs dans les zones rurales, et des vitesses beaucoup plus élevées dans d'autres zones; attire l'attention de la Commission sur le fait que, pour éviter l'émergence d'une fracture numérique, la couverture de base en zone rurale devra tenir compte des vitesses de transmission de pl ...[+++]


See for instance, Commission Decision N 473/07 — Italy, Broadband connection for Alto Adige, Decision N 570/07 — Germany, Broadband in rural areas of Baden-Württemberg, Decision N 131/05 — United Kingdom, FibreSpeed Broadband Project Wales, Decision N 284/05 — Ireland, Regional Broadband Programme: Metropolitan Area Networks (‘MANs’), phases II and III, Decision N 118/06 — Latvia, Development of broadband communication networks in rural areas, and Decision N 157/06 — United Kingdom, South Yorkshire Digital Region Broadband Project

Voir, par exemple, la décision de la Commission N 473/07 — Italie, Broadband connection for Alto Adige, la décision N 570/07 — Allemagne, Broadband in rural areas of Baden-Württemberg, la décision N 131/05 — Royaume-Uni, FibreSpeed Broadband Project Wales, la décision N 284/05 — Irlande, Regional Broadband Programme: Metropolitan Area Networks («MANs»), phases II and III, la décision N 118/06 — Lettonie, Development of broadband communication networks in rural areas, et la décision N 157/06 — Royaume- Uni, South Yorkshire Digital Region Broadband Project


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
See for instance, Commission Decision N 570/07 — Germany, Broadband in rural areas of Baden-Württemberg; Decision N 157/06 — United Kingdom, South Yorkshire Digital Region Broadband Project; Decision N 262/06 — Italy, Broadband for rural Tuscany; Decision N 201/06 — Greece, Broadband access development in underserved territories; and Decision N 131/05 — United Kingdom, FibreSpeed Broadband Project Wales.

Voir par exemple: décision de la Commission N 570/07 — Allemagne, Broadband in rural areas of Baden-Württemberg. décision N 157/06 — Royaume-Uni, South Yorkshire Digital Region Broadband Project. décision N 262/06 — Italie, Broadband for rural Tuscany. décision N 201/06 — Grèce, Broadband access development in underserved territories, et décision N 131/05 — Royaume-Uni, FibreSpeed Broadband Project Wales.


See for instance, Decision No 201/06 — Greece, Broadband access development in underserved areas, Decision No 264/06 — Italy, Broadband for rural Tuscany, Decision No 475/07 — Ireland, National Broadband Scheme (‘NBS’), and Decision No 115/08 — Germany, Broadband in rural areas of Germany

Voir, par exemple, la décision de la Commission N 201/06 — Grèce, «Broadband access development in underserved areas», la décision N 264/06 — Italie, «Broadband for rural Tuscany», la décision N 475/07 — Irlande, «National Broadband Scheme (“NBS”)», et la décision N 115/08 — Allemagne, Broadband in rural areas of Germany.


See for instance, Commission Decision N 508/08 — United Kingdom, Provision of remote Broadband services in Northern Ireland, Decision N 201/06 — Greece, Broadband access development in underserved areas, and Decision N 118/06 — Latvia, Development of broadband communications networks in rural areas

Voir par exemple, la décision de la Commission N 508/08 — Royaume-Uni, Provision of remote Broadband services in Northern Ireland, la décision N 201/06 — Grèce, Broadband access development in underserved areas, et la décision N 118/06 — Lettonie, Development of broadband communications networks in rural areas


For instance, in 2003 we fined France Télécom and Deutsche Telekom for abusive behaviour in the broadband markets and, most recently, on 4 July 2007 the Commission fined Telefónica for having abused its dominant position by margin squeeze in the Spanish broadband market.

Ainsi, en 2003, nous avons imposé une amende à France Télécom et à Deutsche Telekom pour comportement abusif sur le marché de la large bande; plus récemment, le 4 juillet 2007, la Commission a infligé une amende à Telefónica pour avoir abusé de sa position dominante en imposant une compression des marges sur le marché espagnol de l'accès à Internet à haut débit.


F. whereas in its abovementioned judgment in France Télécom SA v Commission the Court of First Instance held that the fast-growing nature of the broadband sector did not preclude the application of competition rules,

F. considérant que dans son arrêt précité France Télécom SA/Commission , le tribunal de première instance a estimé que la croissance rapide du secteur de la large bande ne faisait pas obstacle à l'application des règles de la concurrence,


F. whereas in its abovementioned judgment in France Télécom SA v Commission the Court of First Instance held that the fast-growing nature of the broadband sector did not preclude the application of competition rules,

F. considérant que dans son arrêt susmentionné France Télécom SA/Commission, le Tribunal a estimé que la croissance rapide du secteur de la large bande ne fait pas obstacle à l'application des règles de la concurrence,


w