Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
101 CFTSD
101 CFTSD Amherst Element
101 CFTSD Saint John Element
101 Canadian Forces Technical Services Detachment
Asset management company
Asset manager
Capital development program
Capital development programme
Capital expenditure
Capital expenditure program
Capital expenditure programme
Capital investment program
Capital investment programme
Capital investment requirement
Capital program
Capital programme
Capital-deepening investment
Closed-end investment company
Deepening capital
Deepening investment
Financial investment
Fund manager
Human rhinovirus 101
Intensive investment
Investment
Investment company
Investment firm
Investment fund
Investment in depth
Investment plan
Investment policy
Investment program
Investment programme
Investment trust
Investment trusts
Mutual fund
OEIC
Open-ended investment company
Open-ended investment trust
Pooled fund
Unit trust

Traduction de «for investing €101 » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: Events resulting in a negative self-reappraisal by the child such as failure in tasks with high personal investment; disclosure or discovery of a shameful or stigmatizing personal or family event; and other humiliating experiences.

Définition: Evénements résultant en une auto-évaluation négative de l'enfant, telle qu'échec dans des tâches exigeant un fort investissement personnel, révélation ou découverte d'un événement personnel ou familial honteux ou traumatisant et autres expériences humiliantes.


investment [ capital expenditure | capital investment requirement | Financial investment(STW) ]

investissement [ besoin d'investissement | investissement de capitaux ]


101 Canadian Forces Technical Services Detachment Saint John Element [ 101 CFTSD Saint John Element ]

Élément Saint John du 101e Détachement des services techniques des Forces canadiennes [ 101 DSTFC Élément Saint John ]


101 Canadian Forces Technical Services Detachment Amherst Element [ 101 CFTSD Amherst Element ]

Élément Amherst du 101 Détachement des services techniques des Forces canadiennes [ 101 DSTFC Élément Amherst ]


101 Canadian Forces Technical Services Detachment [ 101 CFTSD ]

101e Détachement des services techniques des Forces canadiennes [ 101 DSTF ]


investment company [ asset management company | asset manager | closed-end investment company | fund manager | investment firm | investment fund | investment trust | mutual fund | OEIC | open-ended investment company | open-ended investment trust | pooled fund | unit trust | investment trusts(UNBIS) ]

société d'investissement [ compagnie d'investissement | dépôt collectif | fonds commun de placement | fonds d'investissement | fonds de placement à capital fixe | gestionnaire d'actifs | gestionnaire de fonds | Sicav | Sicomi | société d'investissement à capital variable | société de gestion d'actifs | société de placement collectif | société d’investissement à capital fixe | société d’investissement fermée | société immobilière pour le commerce et l'industrie ]






capital development program | capital development programme | capital expenditure program | capital expenditure programme | capital investment program | capital investment programme | capital program | capital programme | investment plan | investment program | investment programme

programme d'investissements


capital-deepening investment | deepening capital | deepening investment | intensive investment | investment in depth

investissement de productivité
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[11] In the analysis of long-term contracts, sunk investments, if any have been made by the parties, are taken into account - see Commission Guidelines on the application of Article 81(3) of the Treaty (OJ C 101, 27.4.2004, p. 97, paragraph 44).

[11] L'analyse des contrats de longue durée tient compte des investissements à fonds perdus qui auraient été réalisés par les parties, voir les lignes directrices de la Commission concernant l'application de l'article 81, paragraphe 3, du traité (JO C 101 du 27.4.2004, p. 97, point 44).


101. Supports, in addition to the performance indicators proposed above that are essential to measure the cost-effectiveness of energy efficiency investments, the Commission's proposals for common output indicators for energy and climate change investment priorities introduced into the framework and sector regulations for the upcoming programming period 2014-2020; is of the opinion that these measures will strengthen the cost-effectiveness principle in the context of the cohesion policy's integrated approach;

101. soutient, outre les indicateurs de performance proposés ci-dessus, qui sont essentiels pour mesurer la rentabilité des investissements en matière d'efficacité énergétique, les propositions de la Commission visant à définir des indicateurs communs de résultats pour les priorités d'investissement en matière d'énergie et de lutte contre le changement climatique, propositions qui ont été introduites dans le cadre et les dispositions sectorielles pour la période de programmation 2014-2020; estime que ces mesures renforceront le principe de rentabilité dans le contexte d'une ...[+++]


101. Supports, in addition to the performance indicators proposed above that are essential to measure the cost-effectiveness of energy efficiency investments, the Commission's proposals for common output indicators for energy and climate change investment priorities introduced into the framework and sector regulations for the upcoming programming period 2014-2020; is of the opinion that these measures will strengthen the cost-effectiveness principle in the context of the cohesion policy's integrated approach;

101. soutient, outre les indicateurs de performance proposés ci-dessus, qui sont essentiels pour mesurer la rentabilité des investissements en matière d'efficacité énergétique, les propositions de la Commission visant à définir des indicateurs communs de résultats pour les priorités d'investissement en matière d'énergie et de lutte contre le changement climatique, propositions qui ont été introduites dans le cadre et les dispositions sectorielles pour la période de programmation 2014-2020; estime que ces mesures renforceront le principe de rentabilité dans le contexte d'une ...[+++]


53. Considers that, given the current financial, economic and social crisis, public and private investment is essential as part of an overall strategy for sustainable growth; supports, in this connection, the overall reform of the state aid regime, through the application of a more socially and economically based approach and through a greater flexibility of competition rules as laid down in Articles 101 and 102 TFEU; reiterates the importance of taking greater account of the quality and the efficiency of public spending;

53. estime qu'étant donné la crise financière, économique et sociale en cours, les investissements publics et privés sont essentiels dans le cadre d'une stratégie globale au service d'une croissance durable; se déclare, à cet égard, en faveur de la réforme générale du régime des aides d'État à travers la mise en œuvre d'une approche davantage axée sur les aspects sociaux et économiques et un assouplissement des règles de concurrence établies aux articles 101 et 102 du traité FUE; rappelle l'importance de mieux tenir compte de la qualité et de l'efficacité des dépenses publiques;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
16. Considers that, given the current financial, economic and social crisis, public and private investment is essential as part of an overall strategy for sustainable growth; supports, in this connection, the overall reform on state aid regime, through the application of a more socially and economically based approach and through a greater flexibility of competition rules as laid down in Articles 101 and 102 of TFEU; reiterates the importance of taking greater account of the quality and the efficiency of public spending;

16. estime qu'étant donné la crise financière, économique et sociale en cours, les investissements publics et privés sont essentiels dans le cadre d'une stratégie globale au service d'une croissance durable; se déclare, à cet égard, en faveur de la réforme générale du régime des aides d'État à travers une approche davantage axée sur les aspects sociaux et économiques et un assouplissement des règles de concurrence établies aux articles 101 et 102 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne; rappelle l'importance de mieux tenir compte de la qualité et de l'efficacité des dépenses publiques.


2. The Member States may decide not to apply this Directive to investment companies with variable capital and to cooperatives incorporated as one of the types of company listed in Annex I. In so far as the laws of the Member States make use of this option, they shall require such companies to include the words ‘investment company with variable capital’, or ‘cooperative’ in all documents indicated in Article 5 of Directive 2009/101/EC.

2. Les États membres peuvent décider de ne pas appliquer la présente directive aux sociétés d'investissement à capital variable et aux coopératives constituées sous l'une des formes de sociétés indiquées à l'annexe I. Dans la mesure où les législations des États membres font usage de cette faculté, elles imposent à ces sociétés de faire figurer les termes «société d'investissement à capital variable» ou «coopérative» sur tous les documents indiqués à l'article 5 de la directive 2009/101/CE.


require such companies to include the expression ‘investment company’ in all documents indicated in Article 5 of Directive 2009/101/EC.

elles imposent à ces sociétés de faire figurer les termes «société d'investissement» sur tous les documents indiqués à l'article 5 de la directive 2009/101/CE.


101. Takes the view that, when no regulatory alternative is available and the market alone can not cover the investments needed, EU funding may be required to fund some limited PEIs the specific characteristics of which make them commercially unviable but the development of which is necessary to achieve EU energy policy objectives; considers that public funding may be used to lever private investment by setting up an innovative mix of financial instruments, provided that it does not distort competition;

101. estime que, lorsqu'aucune alternative réglementaire n'existe et que le marché ne peut à lui seul assurer l'investissement requis, un financement de l'Union européenne peut être nécessaire pour certains projets d'intérêt européen limités dont les caractéristiques les rendent non viables mais qui sont nécessaires pour atteindre les objectifs de l'Union européenne dans le domaine de l'énergie; estime que le financement public peut être utilisé pour exercer sur les investissements privés un effet incitatif dans le cadre d’une combin ...[+++]


The risk facing the parties and the sunk investment that must be made to implement the agreement can thus lead to the agreement falling outside Article 101(1) or fulfilling the conditions of Article 101(3), as the case may be, for the period of time needed to recoup the investment.

Les risques auxquels les parties sont confrontées et les investissements à fonds perdus qui doivent être consentis pour mettre l'accord en œuvre peuvent donc avoir pour conséquence que celui-ci ne relève pas de l'article 101, paragraphe 1, ou remplit les conditions énoncées à l'article 101, paragraphe 3, selon le cas, pendant la période nécessaire à la rentabilisation de l'investissement.


Having regard to Directive 2009/65/EC of the European Parliament and of the Council of 13 July 2009 on the coordination of laws, regulations and administrative provisions relating to undertakings for collective investment in transferable securities (UCITS) , and in particular Article 95(2)(a), (b) and (c), Article 101(9) and Article 105 thereof,

vu la directive 2009/65/CE du Parlement européen et du Conseil du 13 juillet 2009 portant coordination des dispositions législatives, réglementaires et administratives concernant certains organismes de placement collectif en valeurs mobilières (OPCVM) , et notamment son article 95, paragraphe 2, points a), b) et c), son article 101, paragraphe 9, et son article 105,


w