Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administer managerial skills
Assist motor skill activities
Basic ICT skills
Basic information and communication technology skills
Basic skills in ICT
Computer literacy
Digital competence
Digital competences
Digital literacy
Digital skills
E-skills
Expert
Explain survival skills
Facilitate motor skill activities
Facilitate motor skill activity
Generic competencies
Generic skills
ICT competences
ICT skills
Informatics skills
Information literacy
Information skills
Journeyman
Media literacy
Own management skills
People skills
People-oriented skills
Personal skills
Qualified worker
Self-management skills
Skilled artisan
Skilled labour
Skilled labourer
Skilled worker
Soft skills
Specialist
Support motor skill activities
Teach survival skills
Teaches survival skills
Teaching survival skills
Utilise management skills
Utilise managerial skills

Traduction de «for our skilled » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Closing the Skills Gap: Developing Career Awareness in Our Schools: A Guidebook for Educators, Parents and Business and Community Leaders [ Closing the Skills Gap: Developing Career Awareness in Our Schools ]

Combler les lacunes dans les compétences : susciter une sensibilisation aux carrières dans nos écoles : un guide à l'intention des enseignants, des parents et des dirigeants d'entreprises et de la collectivité [ Combler les lacunes dans les compétences: susciter une sensibilisation aux carrières dans nos écoles ]


teaches survival skills | teaching survival skills | explain survival skills | teach survival skills

enseigner les compétences de survie


facilitate motor skill activity | support motor skill activities | assist motor skill activities | facilitate motor skill activities

favoriser les activités motrices


administer managerial skills | utilise management skills | own management skills | utilise managerial skills

posséder des compétences de gestion


expert | journeyman | qualified worker | skilled artisan | skilled labour | skilled labourer | skilled worker | specialist

ouvrier qualifié


digital literacy [ computer literacy | digital competence | digital skills | e-skills | informatics skills | information literacy | information skills | media literacy ]

culture numérique [ alphabétisation numérique | compétence numérique | culture de l'information | maîtrise de l'information | maîtrise des outils informatiques ]


digital competences | digital skills | e-skills | ICT competences | ICT skills

compétences numériques | e-compétences


basic ICT skills | basic information and communication technology skills | basic skills in ICT

compétences de base en technologies de l'information et de la communication | compétences de base en TIC | littéracie en TIC


self-management skills [ soft skills | generic skills | people-oriented skills | people skills | personal skills | generic competencies ]

savoir-être [ compétences non techniques | compétences générales ]


Part of our Past, Building our Future [ Citizenship and Immigration - Part of Our Past, Building our Future ]

Une tradition qui bâtit l'avenir [ Citoyenneté et Immigration - Une tradition qui bâtit l'avenir ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Various agencies and organisations have given different labels to these skills, ranging from ‘key competencies’ to ‘soft skills’, ‘transferable skills’ or ‘essential skills’, ‘core work skills’ or ‘core skills for employability’.

Selon les agences et les organisations, différents termes ont été utilisés pour qualifier ces compétences, allant de «compétences clés» à «compétences non techniques», en passant par «compétences transférables» ou «compétences essentielles», «compétences professionnelles de base» ou «compétences fondamentales nécessaires à l’employabilité».


* New forms of learning and teaching and basic skills in vocational education and training: Proposals may contribute to the development of new learning methods for the improvement of basic skills, inter alia the foundation skills (e.g. learning to learn), the new skills (e.g. ICT skills) and mobility skills (e.g. foreign languages).

* Nouvelles méthodes d'apprentissage et d'enseignement et compétences de base en matière d'éducation et de formation professionnelle: les propositions peuvent contribuer au développement de nouvelles méthodes d'apprentissage visant à améliorer les compétences de base, notamment les socles de compétences (par exemple: apprendre à apprendre), les nouvelles compétences (par exemple: les compétences en matière de TIC) et les compétences facilitant la mobilité (par exemple: la connaissance de langues étrangères).


The overall inflow of highly skilled third-country national workers to the participating Member States under both the EU Blue Card and national schemes for highly skilled workers was 23 419 in 2012, 34 904 in 2013 and 38 774 in 2014When compared to the projected needs for highly skilled workers in certain sectors, these numbers are by far insufficient to address the existing and projected future labour and skills shortages in the EU in highly skilled occupations.

L’afflux global de travailleurs ressortissants de pays tiers dotés de compétences élevées vers les États membres participant à la fois au régime de carte bleue européenne et aux régimes nationaux pour les travailleurs dotés de compétences élevées a été de 23 419 en 2012, de 34 904 en 2013 et de 38 774 en 2014. Comparés aux besoins prévisionnels de travailleurs dotés de compétences élevées dans certains secteurs, ces chiffres sont nettement insuffisants pour remédier aux pénuries de main-d’œuvre et de compétences futures ou existantes ...[+++]


informal learning means learning resulting from daily activities related to work, family or leisure and is not organised or structured in terms of objectives, time or learning support; it may be unintentional from the learner's perspective; examples of learning outcomes acquired through informal learning are skills acquired through life and work experiences, project management skills or ICT skills acquired at work, languages learned and intercultural skills acquired during a stay in another country, ICT skills acquired outside work, ...[+++]

apprentissage informel, un apprentissage découlant des activités de la vie quotidienne liées au travail, à la famille ou aux loisirs et il n'est ni organisé ni structuré en termes d'objectifs, de temps ou de ressources, il peut posséder un caractère non intentionnel de la part de l'apprenant; les acquis de l'apprentissage informel peuvent être des aptitudes acquises par des expériences personnelles et professionnelles, des compétences en gestion de projets ou en informatique acquises au travail, des langues apprises et des aptitudes interculturelles acquises durant un séjour à l'étranger, des compétences informatiques acquises en dehors ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
I wish to emphasise how important it is to achieve the two objectives mentioned by the Commission in this initiative. These are to exit the economic crisis using skills improvement as a tool for doing this and to guarantee the European economy’s long-term competitiveness by anticipating future needs and ensuring a harmonious balance between the supply and demand for skills on the labour market.

Je voudrais insister sur l’importance d’atteindre les deux objectifs évoqués par la Commission dans cette initiative, à savoir la sortie de la crise économique au moyen de l’amélioration des compétences et la préservation de la compétitivité de l’économie européenne à long terme par l’anticipation des besoins futurs et le maintien d’un équilibre harmonieux entre l’offre et la demande de qualifications sur le marché du travail.


The Commission and the Member States need to establish a European framework of basic skills. This should pay particular attention to how 'learning to learn' relates to other basic skills; indicate how skill attainment targets can be included in curricula; and underline the right to basic skills as a fundamental right for all.

La Commission et les États membres doivent adopter un cadre européen définissant ces compétences, en accordant une attention particulière à la corrélation entre le fait "d'apprendre à apprendre" et les autres compétences de base, ainsi qu'aux modalités de l'intégration d'objectifs pédagogiques dans les cursus scolaires, et en soulignant que l'accès à des compétences de base doit être un droit fondamental pour tous.


It also considers that the education system should provide young people not only with basic skills, including digital skills, but also with a profound understanding of society that will enable them to become conscious actors of social progress.

Elle considère aussi que le système d’enseignement devra inculquer aux jeunes non seulement les connaissances de base, y compris les savoir-faire numériques, mais aussi une compréhension profonde de la société qui leur permettra de devenir des agents conscients du progrès social.


An increase in professional skill is necessary for reorganisation of the production system to take place but professional skill will also be enhanced as a result of the process.

La hausse ultérieure du niveau professionnel constitue d'un côté la condition de la réorganisation du système productif et, de l'autre, en sera le résultat.


1) As a basis for long-term employability and further learning, all citizens should be able to have free access to the acquisition of key skills, including literacy and numeracy but also other key skills, such as maths, science and technology, foreign languages, "learning to learn" skills (i.e. the ability and the desire to continuously acquire and update knowledge and competences), cultural awareness, social/personal skills, entrepreneurship, and technological culture (including ICT skills, to be validated, for example, through tools such as the European Computer Driving Licence, and the use of ICT and e-learning to assist a wider range ...[+++]

1) Pour assurer leur capacité d'insertion professionnelle à long terme et leur formation continue, tous les citoyens devraient avoir la possibilité d'acquérir gratuitement certaines compétences clés, y compris la lecture, l'écriture et le calcul, mais aussi d'autres compétences clés telles que les mathématiques, les sciences et la technologie, les langues étrangères, les aptitudes permettant d'"apprendre à apprendre" (c'est-à-dire l'aptitude et la volonté d'acquérir et d'actualiser en permanence ses connaissances et ses compétences), la sensibilisation culturelle, les compétences sociales ...[+++]


The number of objectives has been reduced to three (to strengthen the skills and competences of people, especially young people, through initial vocational training; improve the quality of, and access to, continuing vocational training and the lifelong acquisition of skills and competences; promote and strengthen the contribution of vocational training to innovation).

Le nombre des objectifs a été réduit à trois (renforcer les qualifications et les compétences, notamment des jeunes, à travers une formation professionnelle initiale; améliorer la qualité de, et l'accès à, la formation professionnelle permanente et l'acquisition de qualifications et de compétences tout au long de la vie; promouvoir et renforcer la contribution de la formation professionnelle à l'innovation).


w