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Air Force Space Operations Center
Beanstalk
Emergency forces
Force feed
Force feed lubrication
Force-feed lubrication
Force-feed lubrication system
Forced lubrication
Forced lubrication by oil
Forced space
Forced-air central heating system
Forced-air heating system
Forced-air system
Forced-circulation warm-air system
Forced-warm-air heating system
Forces of the United Nations
Hard space
Interline spacing
Interlinear space
Interlinear spacing
Lead
Leading
Line space
Line spacing
Line-to-line spacing
Multinational force
No-break space
Non-breaking space
Nonbreak space
Nonbreaking space
Pressure feed lubrication
Pressure feed lubrication by oil
Pressure lubrication
Pressure lubrication by oil
Protected space
Required space
Space bridge
Space elevator
Space ladder
Space lift
Spacebridge
UN forces
United Nations Forces
United Nations troops

Vertaling van "forced space " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
nonbreaking space | non-breaking space | no-break space | nonbreak space | hard space | forced space | required space | protected space

espace insécable | espace imposée | espace liante | espace protégée


U.S. Air Force Space Systems Division (Phillips Labs) DDSA Working Group

Groupe de travail de la U.S. Air Force Space Systems Division (Phillips Labs) - DDSA


Air Force Space Operations Center

Air Force Space Operations Center


Transport Canada Air / Space Review Task Force

Groupe de travail de Transports Canada chargé de la revue de l'espace aérien


Arrangement Concerning Application of the Space Station Intergovernmental Agreement Pending its Entry into Force

Arrangement concernant l'application de l'Accord intergouvernemental relatif à la station spatiale dans l'attente de son entrée en vigueur


force feed | force feed lubrication | forced lubrication | forced lubrication by oil | force-feed lubrication | force-feed lubrication system | pressure feed lubrication | pressure feed lubrication by oil | pressure lubrication | pressure lubrication by oil

graissage à pression | graissage forcé | graissage forcé avec circulation d'huile | graissage par canalisation sous pression | graissage par circulation forcée | graissage par huile sous pression | graissage sous pression


forced-air central heating system | forced-air heating system | forced-air system | forced-circulation warm-air system | forced-warm-air heating system

système de chauffage à air pulsé | système de chauffage central à air pulsé


line spacing | leading | line-to-line spacing | interline spacing | interlinear spacing | interlinear space | lead | line space

interlignage | interligne | espacement des lignes | espacement entre lignes


multinational force [ emergency forces | forces of the United Nations | UN forces | United Nations troops | United Nations Forces(ECLAS) ]

force multinationale [ casques bleus | forces d'urgence | forces de l'ONU | forces des Nations unies ]


beanstalk | space bridge | spacebridge | space elevator | space ladder | space lift

ascenseur spatial
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Although an EU common policy for space will have to await a Treaty amendment, this White Paper considers that key elements of an extended space policy must be put in place at the Union level, ahead of the entry into force of the Constitutional Treaty which, assuming that the Intergovernmental Conference will not alter the conclusions of the European Convention, will enumerate space policy among the competencies the Union shareswith its Member States.

Bien qu'une politique spatiale commune de l'UE ne puisse voir le jour avant une modification correspondante du traité, le présent livre blanc considère que les éléments clés d'une politique spatiale élargie doivent déjà être mis en place au niveau de l'Union, avant l'entrée en vigueur du traité constitutionnel qui, en supposant que la conférence intergouvernementale ne modifiera pas les conclusions de la convention européenne, fera figurer la politique spatiale parmi les compétences que l'Union partage avec ses États membres.


This paper takes account of the shared thoughts of the European Commission and the European Space Agency [2] worked out within the Task Force on space set up in 2001 and continues their joint work on European space strategy and European space policy [3].

Ce document prend en compte les réflexions communes de la Commission européenne et de l'Agence spatiale européenne [2] développées dans le cadre de la Task force sur l'espace créée en 2001 et poursuit les travaux conjoints sur la stratégie européenne pour l'espace et la politique spatiale européenne [3].


Implementation of a European Space Policy would come in two phases: the first (2004-2007) will consist of implementing the activities covered by the recently agreed Framework Agreement between the European Community and ESA; and the second (2007 onwards) will start after the coming into force of the European Constitutional Treaty which is expected to establish space as a shared competence between the Union and its Member States.

La mise en oeuvre de la politique spatiale européenne se ferait en deux phases: la première (2004-2007) consistera en particulier à mettre sur pied les activités prévues dans l'accord cadre récemment signé entre la Communauté européenne et l'ESA; la seconde (à partir de 2007) démarrera après l'entrée en vigueur du traité constitutionnel européen, qui devrait faire de l'espace un domaine de compétence partagée entre l'Union et ses États membres.


The slowdown in the commercial market is forcing the space industry to restructure its operations.

Le ralentissement du marché commercial force l'industrie spatiale à restructurer ses activités.


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New competitors are aiming for strategic positions in space: China is already a force in satellite launchers and has recently successfully accomplished its first human spaceflight.

De nouveaux concurrents visent des positions stratégiques dans l'espace: la Chine est déjà une force dans le secteur des lanceurs de satellites, et a récemment mené à bien son premier vol habité.


17. Urges that consideration be given to a possible new specific budget line for the ESP in the EU budget in order to reflect the strong commitment of the EU towards the ESP and to increase the clarity and transparency of this policy, should the provisions of the Lisbon Treaty relating to space policy enter into force;

17. demande instamment l'examen de la possibilité de créer une nouvelle ligne budgétaire spécifique pour la PSE dans le budget de l'Union, afin de refléter le fort engagement de cette dernière à l'égard de la PSE et d'améliorer la clarté et la transparence de cette politique, si les dispositions du traité de Lisbonne relatives à la politique de l'espace devaient entrer en vigueur;


46. Calls on all international actors to refrain from using offensive equipment in space; expresses its particular concern about the use of destructive force against satellites, such as the Chinese anti-satellite system tested in January 2007, and the consequences of the massive increase in debris for space security; recommends, therefore, the adoption of legally binding international instruments focusing on banning the use of weapons against space assets and the stationing of weapons in space;

46. demande aux acteurs internationaux de s'abstenir d'utiliser des équipements offensifs dans l'espace; exprime sa vive inquiétude vis-à-vis de l'utilisation de la force destructrice contre des satellites, comme le système antisatellite chinois testé en janvier 2007, et vis-à-vis des conséquences de l'augmentation massive des débris sur la sécurité spatiale; recommande donc d'adopter des instruments internationaux contraignants visant à interdire l'utilisation d'armes contre des actifs spatiaux ainsi que le stationnement d'armes da ...[+++]


49. Urges the European Union and the North Atlantic Treaty Organization to launch a strategic dialogue on space policy and missile defence, while bearing in mind the legal imperative of avoiding any action that might be incompatible with the principle of the peaceful use of space, especially on the complementarity and interoperability of systems for satellite communications, space surveillance, and early warning of ballistic missiles, as well as protection of European forces by a theatre missile defence system;

49. exhorte l'Union européenne et l'Organisation du traité de l'Atlantique Nord à ouvrir un dialogue stratégique sur la politique spatiale et la défense antimissile, tout en gardant à l'esprit l'impératif juridique d'éviter toute action pouvant être incompatible avec le principe d'utilisation pacifique de l'espace; le dialogue doit porter en particulier sur la complémentarité et l'interopérabilité des systèmes de communication par satellite, la surveillance de l'espace, l'alerte précoce antimissiles balistiques ainsi que la protection des forces européenn ...[+++]


43. Calls on all international actors to refrain from using offensive equipment in space; expresses its particular concern about the use of destructive force against satellites, such as the Chinese anti-satellite system tested in January 2007 and the consequences of the massive increase in debris for space security; recommends, therefore, the adoption of legally binding international instruments focusing on banning the use of weapons against space assets and the stationing of weapons in space;

43. demande aux acteurs internationaux de s'abstenir d'utiliser des équipements offensifs dans l'espace; exprime sa vive inquiétude vis-à-vis de l'utilisation de la force destructrice contre des satellites, comme le système antisatellite chinois testé en janvier 2007, et vis-à-vis des conséquences de l'augmentation massive des débris sur la sécurité spatiale; recommande donc d'adopter des instruments internationaux contraignants visant à interdire l'utilisation d'armes contre des actifs spatiaux ainsi que le stationnement d'armes da ...[+++]


9. Recommends that the EU develop a common concept for geospatial intelligence, creating conditions for involvement of the EUSC in the planning for each ESDP operation requiring space-based observation and space-based intelligence; recommends that the EUSC establish a secure communication link in support of ESDP operations not only with the Operations Headquarters (OHQ) based in the EU but also with the Force Headquarters (FHQ) in the deployment region; furthermore, suggests that the EU explore the possibility of a financial contribution to the EUSC from the EU budget in order to provide sufficient funds to meet the increasing needs of ...[+++]

9. recommande que l'Union élabore un concept commun de renseignements géospatiaux, en définissant les conditions de participation du Centre satellitaire de l'Union européenne à la planification de toute opération PESD faisant appel à l'observation satellitaire et à des renseignements spatiaux; recommande également que le Centre satellitaire de l'Union européenne établisse une liaison de communication sûre, venant à l'appui des opérations PESD, non seulement avec le quartier général des opérations basé dans l'Union, mais également avec le quartier général des forces dans la région de déploiement; suggère, par ailleurs, d'étudier la poss ...[+++]


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