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Active bribery
Anti-Bribery Convention
Bribery
Bribery in relation to enforcement proceedings
Bribery of a foreign public official
Bribery of foreign public officials
Corruption of Foreign Public Officials Act
Foreign bribery
Foreign business
Foreign enterprise
Foreign undertaking
OECD Anti-Bribery Convention
Subornation in enforcement proceedings

Vertaling van "foreign bribery " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
bribery of a foreign public official | foreign bribery

corruption d'agents publics étrangers | corruption transnationale


Anti-Bribery Convention | Convention on Combating Bribery of Foreign Public Officials in International Business Transactions

Convention sur la lutte contre la corruption d'agents publics étrangers dans les transactions commerciales internationales


Convention on Combating Bribery of Foreign Public Officials in International Business Transactions [ OECD Anti-Bribery Convention ]

Convention sur la lutte contre la corruption d'agents publics étrangers dans les transactions commerciales internationales [ Convention de l'OCDE contre la corruption ]


Corruption of Foreign Public Officials Act [ An Act respecting the corruption of foreign public officials and the implementation of the Convention on Combating Bribery of Foreign Public Officials in International Business Transactions and to make related amendments to other Acts ]

Loi sur la corruption d'agents publics étrangers [ Loi concernant la corruption d'agents publics étrangers et la mise en œuvre de la Convention sur la lutte contre la corruption d'agents publics étrangers dans les transactions commerciales internationales et modifiant d'autres lois en conséquence ]


International Convention to make bribery of foreign public officials a crime offence

convention internationale visant à incriminer la corruption de fonctionnaires publics étrangers


Convention on combating bribery of foreign public officials in international business transactions (with Annex)

Convention sur la lutte contre la corruption d'agents publics étrangers dans les transactions commerciales internationales (avec Annexe)


bribery of foreign public officials

corruption d'agents publics étrangers | corruption active d'agents publics étrangers




foreign enterprise [ foreign business | foreign undertaking ]

entreprise étrangère [ entreprise à capital étranger ]


subornation in enforcement proceedings | bribery in relation to enforcement proceedings

subornation dans l'exécution forcée
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
That addresses, as I said, the foreign aspects of Bill C-21, foreign bribery, foreign corruption.

Voilà ce que j'avais à dire sur les dispositions du projet de loi S-21 portant sur la corruption d'agents étrangers.


In early 2012, during the development phase to identify new ways for Canada to enhance its fight against foreign bribery, the government hosted the “Canadian Workshop: New Ideas for Canada's Fight against Foreign Bribery”. This was a means to consult with experts from Canadian businesses, law firms, academic institutions and non-governmental organizations on the issue of foreign bribery.

Au début 2012, alors qu'il était en train d'élaborer de nouvelles façons d'améliorer la lutte contre la corruption transnationale, le gouvernement a tenu ce qu'il a appelé « l’Atelier canadien: Nouvelles idées pour la lutte du Canada contre la corruption d’agents publics étrangers », une consultation avec des experts provenant d’entreprises, de cabinets d’avocats, d’établissements universitaires et d’organisations non gouvernementales du Canada.


The written report details the significant progress made by Canada in terms of investigations and prosecutions of the foreign bribery offence; the awareness-raising efforts undertaken by numerous government officials, agencies and crown corporations; and the amendments to Canada's foreign bribery legislation, the corruption of foreign public officials act, or CFPOA.

Le rapport décrit les progrès considérables qu'a réalisés le Canada au chapitre des enquêtes et des poursuites relatives aux infractions de corruption transnationale; le travail de sensibilisation effectué par de nombreux fonctionnaires, agences et sociétés d'État; et les modifications apportées à la loi canadienne qui encadre la corruption transnationale, c'est-à-dire la Loi sur la corruption d'agents publics étrangers.


in consultation with the provinces in an effort to ensure consistency of standards throughout Canada: (i) prohibit the making of off-the-books accounts and transactions, the recording of non-existent transactions, and the use of false documentation for purposes that would include “bribing foreign public officials or of hiding such bribery”; (ii) consider whether the requirements to submit to independent external audit are adequate, in view of the rule that permits large private companies to exempt themselves from the requirement; (iii) consider broadening the prohibitions for participating in audits in order to improve auditor independence; and (iv) consider amending the law to require external auditors to report indic ...[+++]

en concertation avec les provinces et afin d’assurer la cohérence des normes dans l’ensemble du Canada : (i) d’interdire l’établissement de comptes hors livres, les opérations hors livres, l’enregistrement d’opérations inexistantes et l’utilisation de faux documents dans le but notamment de « corrompre un agent public étranger ou de dissimuler cette corruption »; (ii) d’examiner si les règles concernant l’obligation de se soumettre à une vérification externe des comptes sont adaptées eu égard à la règle autorisant les grandes entreprises privées à s’exonérer de cette obligation; (iii) d’envisager d’étendre les interdictions de participer à des missions de vérification des comptes afin de renforcer l’indépendance des vérificateurs; et (iv ...[+++]


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Evaluations conducted by the OECD's Working Group on Bribery suggest that very few foreign bribery cases are detected through the national anti-money laundering systems.

Les évaluations réalisées par le groupe de travail de l'OCDE sur la corruption suggèrent que très peu de cas de corruption transnationale sont détectés par les systèmes nationaux de lutte contre le blanchiment d'argent.


Article 4. 2 of the Convention requires states that have jurisdiction to prosecute nationals for other offences committed outside of their territory to apply the same principles to the offence of bribery of a foreign public official (46) Since Canada has established jurisdiction over certain offences committed by nationals abroad, as discussed above, the evaluation indicated Canada “should be in a position to adopt a similar approach pursuant to Article 4.2 of the Convention and establish nationality jurisdiction for foreign bribery” (47) Further, it was noted, Canada was the only party to the Convention that had not.

Le paragraphe 4.2 de la Convention dispose que les États qui ont compétence pour poursuivre leurs ressortissants en raison d’infractions commises à l’étranger doivent prendre les mesures nécessaires pour établir leur compétence à l’égard de la corruption d’un agent public étranger selon les mêmes principes(46). Étant donné que le Canada a établi sa compétence à l’égard de certaines infractions commises par des ressortissants à l’étranger (voir plus haut), le rapport d’évaluation a fait valoir qu’il « devrait être en mesure d’adopter une optique similaire en vertu de l’Article 4.2 de la Convention et d’établir sa compétence fondée sur la ...[+++]


The OECD's Convention on Combating Bribery of Foreign Officials in International Business Transactions (Anti-Bribery Convention)[15] focuses on the specific issue of bribery of foreign public officials in international business transactions, and cannot be extended to other areas of importance for the fight against corruption in the EU.

La convention de l'OCDE sur la lutte contre la corruption d'agents publics étrangers dans les transactions commerciales (convention contre la corruption)[15] se concentre sur son thème spécifique et ne peut être étendue à d'autres domaines qui sont importants pour la lutte anticorruption au sein de l'Union européenne.


Within the EU anti-corruption reporting mechanism the Commission will draw on input from GRECO and other relevant sources including information obtained within the framework of the OECD's Convention on Combating Bribery of Foreign Officials in International Business Transactions (Anti-Bribery Convention) and the UN Convention against Corruption.

Au sein du mécanisme de suivi anticorruption de l'UE, la Commission exploitera des contributions du GRECO et d'autres sources pertinentes, notamment les informations obtenues du cadre de la convention de l'OCDE sur la lutte contre la corruption d'agents publics étrangers dans les transactions commerciales internationales (convention anticorruption) et de la convention des Nations Unies contre la corruption.


Further to the adoption of the 1997 OECD Convention on bribery of foreign public officials in international business transactions, it is a punishable offence (including corporate liability) in all state parties' jurisdictions (including all EU Member States) to bribe a foreign public official of any jurisdiction world-wide.

À la suite de l'adoption de la convention de 1997 de l'OCDE sur la lutte contre la corruption d'agents publics étrangers dans les transactions commerciales internationales, la corruption d'un agent public étranger partout dans le monde, quelle que soit la juridiction dont il relève, est considérée comme un délit punissable (responsabilité des personnes morales incluse) dans toutes les juridictions de tous les États qui sont parties à la convention (y compris l'ensemble des États membres de l'UE).


Further to the adoption of the 1997 OECD Convention on bribery of foreign public officials in international business transactions, it is a punishable offence (including corporate liability) in all state parties' jurisdictions (including all EU Member States) to bribe a foreign public official of any jurisdiction world-wide.

À la suite de l'adoption de la Convention de l'OCDE sur la lutte contre la corruption d'agents publics étrangers dans les transactions internationales de 1997, la corruption d'un agent public étranger, quelle que soit la juridiction dont il relève, constitue un délit punissable (notamment au titre de la responsabilité des entreprises) dans les juridictions des États qui sont parties à la convention (dont l'ensemble des États membres de l'UE).




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Date index: 2023-09-08
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