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Anchor Industries Society
Association for the Study of Alternative Futures
Building Futures
Building Futures Employment Society
CMO
Cohesive society
Collecting society
Collective management organisation
Collective rights management organisation
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Copyright collecting society
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FUTURES
Intergroup on the Future of Rural Society
National Option and Futures Society
Swiss Society for Futures Research
WFS
World Future Society

Vertaling van "future society " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
World Future Society [ WFS | Association for the Study of Alternative Futures ]

Société du monde futur


National Option and Futures Society

National Option and Futures Society


Building Futures Employment Society [ Building Futures | FUTURES | Anchor Industries Society ]

Building Futures Employment Society [ Building Futures | FUTURES | Anchor Industries Society ]


Swiss Society for Futures Research

Société suisse pour la recherche prospective | SRP [Abbr.]


Committee for Preparatory Work for Research into the Future Structure of Society

Commission préparatoire pour l'étude sur les structures futures de la société


Intergroup on the Future of Rural Society

Intergroupe Avenir du monde rural


Swiss Society for Futures Research

Société suisse pour la recherche prospective [ SRP ]


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contrat à terme à cours croisé | contrat à terme à taux de change croisé | futur à cours croisé | contrat à terme standardisé à cours croisé | contrat à terme boursier à taux de change croisé | contrat futur sur devises à cours croisé | contrat futur à cours croisé




collective rights management organisation | collective management organisation | copyright collecting society | copyright collecting agency | copyright collective | collecting society [ CMO ]

société de gestion des droits d’auteur | société de gestion | société de droit d’auteur
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These conclusions build upon the outcomes of the Conference on Promoting Innovation and Creativity: Schools’ Response to the Challenges of Future Societies of 9-10 April 2008 and on the political background set out in the Annex to these conclusions.

Ces conclusions se basent sur les résultats de la conférence intitulée «La promotion de l'innovation et de la créativité: la réponse de l'école aux défis de la société de demain» des 9 et 10 avril 2008 et sur le contexte politique défini à l'annexe de ces conclusions.


RECALLING the political background to this issue as set out in the Annex to these conclusions, and in the light of the Conference on Promoting Innovation and Creativity: Schools' Response to the Challenges of Future Societies held in Brdo on 9-10 April 2008,

RAPPELANT le contexte politique dans lequel s'inscrit cette question, tel qu'il est décrit à l'annexe des présentes conclusions, et à la lumière de la conférence intitulée «La promotion de l'innovation et de la créativité: la réponse de l'école aux défis de la société de demain», qui s'est tenue à Brdo les 9 et 10 avril 2008,


These conclusions build upon the outcomes of the Conference on Promoting Innovation and Creativity: Schools’ Response to the Challenges of Future Societies of 9-10 April 2008 and on the political background set out in the Annex to these conclusions.

Ces conclusions se basent sur les résultats de la conférence intitulée «La promotion de l'innovation et de la créativité: la réponse de l'école aux défis de la société de demain» des 9 et 10 avril 2008 et sur le contexte politique défini à l'annexe de ces conclusions.


whereas the foundations of future production methods and consumer behaviour will be definitively laid by the political decisions of the present, which call for far-sightedness and political leadership, but whereas a more sustainable lifestyle will not be possible without the contribution of the economy, science, the media, organised civil society and the citizens,

considérant que les bases des modes de production et des comportements de consommation futurs sont définitivement déterminées par les décisions politiques d'aujourd'hui, qui exigent une vision à long terme et une capacité de direction politique, mais qu'il ne sera pas possible de réaliser un mode de vie plus durable sans contribution de la science, de l'économie, des médias, de la société civile organisée et des citoyens,


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[21] Support for this will be drawn from ongoing analysis and consultations on the following topics: the economic and social impact of ICTs, including on employment; the legal and economic aspects of a Single Market for the information society; future policy needs for new networks and the Internet, privacy and trust issues in the ubiquitous information society; user-created content; a long-term reflection on the role of ICTs in sustainable development; and the development of an information society for all, including regional policies, [http ...]

[21] Cette évaluation sera fondée sur les analyses en cours et sur des consultations sur les sujets suivants: l’incidence économique et sociale des TIC, notamment sur l’emploi; les aspects juridiques et économiques du marché unique de la société de l’information; les besoins futurs d’actions communautaires en matière de nouveaux réseaux et d’internet et les problèmes de protection de la vie privée et de confiance dans la société de l’information omniprésente; les contenus créés par l’utilisateur; une réflexion à long terme sur le ...[+++]


Furthermore, to bring together the various future-oriented actions and facilitate a coherent policy for preparing the information society for the future of the Internet, the Commission will issue a Communication on the future of networks and the Internet in 2008.

En outre, en vue de regrouper les différentes actions axées sur l’avenir et d’harmoniser les stratégies visant à préparer la société de l’information à l’avenir de l’internet, la Commission publiera en 2008 une communication sur l’avenir des réseaux et de l’internet.


In the recommendation on youth participation and the future of civil society, adopted in 1997, the Committee of Ministers reaffirmed "the crucial role of the participation of young people in the development of civil society as a resource for the constant renewal of democratic society". [82]

Dans sa recommandation sur la participation des jeunes et l'avenir de la société civile, adoptée en 1997, le Comité des ministres a réaffirmé «le rôle capital de la participation des jeunes dans la construction de la société civile, introduisant une vision résolument positive des jeunes considérés comme une ressource pour le renouvellement permanent de la société démocratique» [82].


However, sometimes markets fail to deliver socially desirable objectives and, as a result, services are underprovided by the market. This can for example be because (i) the individual or the market fail to appropriately value all benefits occurring in the future or generated for society as a whole (e.g. in the case of education), (ii) a desire by society to encourage the provision and use of "merit goods" and "club goods" such as museums, or (iii) the society's aspiration to ensure that all citizens, including the poorest can have acc ...[+++]

Cette situation peut être due i) au fait que le particulier ou le marché ne parviennent pas à apprécier à leur juste valeur tous les avantages futurs ou qui sont générés pour l'ensemble de la société (par exemple, dans le cas de l'éducation), ii) à la volonté de la société d'encourager l'offre et l'utilisation de «biens d'intérêt social» et de biens dits «de club» tels que les musées, ou iii) au souhait de la société de garantir à tous les citoyens, même aux plus pauvres, un accès à certains services de qualité appropriée.


(21) The scope of the coordinated field is without prejudice to future Community harmonisation relating to information society services and to future legislation adopted at national level in accordance with Community law; the coordinated field covers only requirements relating to on-line activities such as on-line information, on-line advertising, on-line shopping, on-line contracting and does not concern Member States' legal requirements relating to goods such as safety standards, labelling obligations, or liability for goods, or Me ...[+++]

(21) La portée du domaine coordonné est sans préjudice d'une future harmonisation communautaire concernant les services de la société de l'information et de futures législations adoptées au niveau national conformément au droit communautaire. Le domaine coordonné ne couvre que les exigences relatives aux activités en ligne, telles que l'information en ligne, la publicité en ligne, les achats en ligne, la conclusion de contrats en ligne et ne concerne pas les exigences juridiques des États membres relatives aux biens telles que les normes en matière de sécurité, les obligations en matière d'étiquetage ou la responsabilité du fait des prod ...[+++]


(27) This Directive, together with the future Directive of the European Parliament and of the Council concerning the distance marketing of consumer financial services, contributes to the creating of a legal framework for the on-line provision of financial services; this Directive does not pre-empt future initiatives in the area of financial services in particular with regard to the harmonisation of rules of conduct in this field; the possibility for Member States, established in this Directive, under certain circumstances of restricting the freedom to provide information society ...[+++]

(27) La présente directive, en liaison avec la future directive du Parlement européen et du Conseil concernant la vente à distance de services financiers aux consommateurs, contribue à la création d'un cadre juridique pour la prestation en ligne de services financiers. La présente directive ne préjuge pas de futures initiatives dans le domaine des services financiers, notamment en ce qui concerne l'harmonisation des règles de conduite dans ce domaine. La possibilité pour les États membres, établie par la présente directive, de restreindre, dans certaines circonstances, la libre prestation des services de la société de l'information aux f ...[+++]


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